16.5.2024 | Svátek má Přemysl


Diskuse k článku

NORSKO: Staly se chyby, ale...

Nedávno jsem narazil na norský článek s názvem De vet at i Norge stjeler vi barn. Název by se dal do češtiny přeložit jako „Vědí, že v Norsku krademe děti“. Autorkou článku je jistá paní Audhild Skoglund, Norka pobývající v Praze.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Švejnoch 2.8.2017 12:26

Re: Breivik - " jediný Nor co o rozum nepřišel".

1) Byl bych býval raději, kdybyste se při svém hodnocení ceny jedince držel mého zjednodušení. Takhle se znovu nemohu ubránit dojmu, že se odpovědi vyhýbáte - což jste navíc podtrhl nadbytečným vsunutím adjektiva "mladý" před politickou orientaci dotyčného jedince... :-)

2) Jasně, O.K.

3) Věc názoru, viz bod 2). Ovšem závěr Vašeho odstavce 3) nás vrací zpět k bodu 1)... :-)

Můj dlouhodobý názor je ten, že ne každý jednotlivec má pro další rozvoj lidstva stejnou hodnotu. Ale tím už se dostáváme daleko za rámec tohoto formátu diskuze, protože pak by bylo nutné také definovat, co je to rozvoj lidstva, a zda je takový rozvoj pozitivním či negativním jevem, a tak dále, a tak dále...

Dobrá, nechme toho - můj dojem z naší diskuze je ten, že se tak úplně v našich názorech nerozcházíme, a možná, kdybychom debatovali mimo dohled VB, projevilo by se to i zřetelněji. Ale nechci Vám nic podsouvat - třeba se mýlím... ;-)

J. Kanioková 2.8.2017 12:22

Souzním..

J. Anděl 2.8.2017 12:14

Re: Normálka

Osobně mě víc mrzí, když si u nás někdo hojí ego (třeba) na Polácích, než že si o nás někdo v západní Evropě (včetně kosmopolitních Čechů a emigrantů) myslí, že jsme zaostalí.

J. Anděl 2.8.2017 12:05

Re: Norsko krade děti !

Ano, určitě i u nás jsou nespravedlivě odebírány děti. Jsou tu nějaké odlišnosti, ale kde má stát právo, tam ho občas uplatní vadně.

Lze se tomu věnovat. Tenhle článek se věnuje Norsku. Protože Barnevernet, kauza Michálková, podezření z korupčního jednání agentury, byznysu pěstounů atd. Že i u nás jsou problémy, na tom nic nemění.

J. Anděl 2.8.2017 11:58

Normálka

Podle mě se není čemu divit. Jednak i u nás jsou lidé, kteří věří, že zodpovědnost za dobrou výchovu leží na státu. A hlavně, lidé mají tendenci považovat to, v čem žijí, za standard, pokud tím osobně netrpí. Pokud to jde ruku v ruce s předchozím bodem (u této paní ano), žádná "sebereflexe" není možná a je absurdní jí očekávat.

Za třetí, i u nás některé země považujeme za primitivnější. Tak co s tím, že někdo za takové považuje nás?

P. Portwyn 2.8.2017 11:51

Re: Breivik - " jediný Nor co o rozum nepřišel".

1) Já se tomu nevyhýbám. Pokud se ptáte, zda je mladý socan méně hodnotný než mladý pravičák, tak odpovídám "NE". Tady končí sranda, protože podobné úvahy potenciálně vedou k totalitě a k vyhlazovacím táborům.

2) Otázka názoru.

3) IMHO Breivik uškodil lidem a organizacím, kteří se snaží bránit likvidaci západní civilizace, důvod jsem vypsal. Vy s tím nesouhlasíte - OK, Váš názor. Breivik to udělal buď proto, že je duševně nemocný, nebo je to prostě bezohledný hýzl, pro něhož je člověk jiného názoru nehodnotný jedinec, v podstatě věc. Tím se ovšem neliší od toho, proti čemu údajně bojuje.

I. Mertl 2.8.2017 11:48

Re: Audhilda Skoglundová je komunistka, akorát

Depa ste to vzal, pán Kolár?

J. David 2.8.2017 11:04

Ach jo, tyhle "skandinávky"...

Nějak zblbly z toho moderního genderu, přičemž jejich praděd lovil a prabába doma žvejkala kůže a dojila "sobice" (Rangifer tarandus genderově). Holt revoluční změna v přístupu paní autorky, místo evolučního vnímání ega. Oni ti seveřané jsou tací krapának hrr (v roce 1967-8 se nám mladým chlapíkům, na návtěvě sportovkyní ze Skandinávie, docela genderově/negenderově líbily, ony měly takový přístup ve smyslu nekomforním - "se.me na city, hlavně když jsou pocity"). Holky z rodu Vikingů. Díky multikulti však nějak rychle zdegenerovaly, tedy ty holky do genderu Homo erectus. I Clitoris přece možno ztopořit, poud není multikulti ušmiknut. Tyto genderistky, sufražetky, feministky, to je panečku "matroš", plnou "mordu" žvástů, ale skutek utek, někde v Íránu na oficiální misi, místo hlásání svých ideálů, se navlečou do jejich hidžábu, najednou pouslušné kodexu podřazenosti ženy v Islámu. Kde je ten jejich gender? Jenom tam, kde vědí, že mohou beztrestně kušnit a opruzovat, aniž by dostaly nařezáno. Na chrbátě mám 7 křížků, gender posuzuji střízlivě a kriticky ve smyslu "toho lovu a žvejkání kůží". Ale, nastává i inverze ve funkcích, některé relevantní, jiné irrelevantí. Já nemohu rodit a kojit, lovím, žvejkat kůže při tom také mohu zvládnout. Ale ta, která rodí a kojí, i bez žvýkání kůží, těžko zvládne ten lov tak, jako já. Možná jsem to blbě podal, ale gender je absolutní nesmysl ve smyslu zachování rodu. Takový pštros, oplodní samici, ta snese vejce, tatík je vysedí a stará se o kuřata. Furt je tatík. Ale ta baba z Norska by mu je genderově odebrala už ve fázi, kdyby na nich seděl, a dala na pštrosí farmu, protože samec je genderově nevhodný, i když je pštrosí mamina. A co třeba pavoukovci, to je správný gender, tatíka po kopulaci sežrat...

Nějak mi ten gender na stará kolena připadá žinantní. Co takhle klasická rodina, tatík a matička s oplégry, kdy oplégři občas dostanou fyzického upozornění (místo verbálního neúčinného) na činny odporující "dobrým mravům"? Asi blouzním.

M. Krátký 2.8.2017 10:39

Re: Průměrný věk socialistů, které postřílel Breivik byl

Norsko převážně Hitlera vítalo, stejně jako na Ukrajině a v pobaltských státech. A dokud Angličani neudělali v Iráku státní převrat, tak tam byl Hitler obdivován a vítán. Vůbec muslimové vzpomínají na strýčka Hitlera v dobrém. A Andělka Merkelovic v tomto duchu statečně pokračuje.

R. Langer 2.8.2017 10:36

Re: Pane Netopil, měl byste vědět, že většina dětí

Ano, je to tak...

P. Lenc 2.8.2017 10:23

Re: Pane Netopil, měl byste vědět, že většina dětí

Máte pane Vaňuro pravdu.Bohužel.

P. Vaňura 2.8.2017 10:08

Pane Netopil, měl byste vědět, že většina dětí

v dětských domovech v Česku má OBA rodiče. Těm rodičům nikdo nebrání své děti navštěvovat, ale oni to v naprosté většině nedělají. Dokonce se ohlásí, že si dítě přijdou třeba na víkend vyzvednout, ale pak nepřijdou. Ale velice se brání, když by dítě mohlo být dáno do pěstounské péče či k adopci. A ty děti tohle všechno vědí, mluvil jsem s nimi...

Existují i vyjímky, jeden ředitel mě říkal, že tam mají holčičku, jejíž matka je slabomyslná a nedokáže o dítě pečovat. Přesto je pravidelně jedno týdně navštěvuje.

F. Netopil 2.8.2017 9:56

Norsko krade děti !

Podle výroční zprávy Českého statistického úřadu bylo v roce 2016 odebráno v České republice ČESKÝM! matkám celkem 3841 dětí. To je víc než 10 každý den včetně sobot, nedělí a státních svátků. V poměru k počtu obyvatel je to daleko více než v Norsku. Kam se hrabe Barnevernet ! A pan prezident Zeman ? Nic ! A Dominik Hašek, žádná zlatá medaile na jejich podporu ! Rozdávat rady ostatním, to my umíme bezvadně. Tu Řecku s financemi, tu Itálii s migranty, ale skutek utek ! To jsou paradoxy, pane Vaněk !

P. Vaňura 2.8.2017 9:56

Průměrný věk socialistů, které postřílel Breivik byl

19,5 let, několika nejmladším bylo 14 let, nejstaršímu 45 let. Průměný věk vojáků 1. SS Panzerdivision "Die Liebstandarte Adolf Hitler" byl kupodivu rovněž 19,5 let!

Četl jsem úryvek z knihy "Má léta u SS," kterou napsal nizozemský příslušník SS divize Wiking. V úvodu vzpomínal na skvělou atmosféru v táborech Hitlerjungend, kam se dostal coby teenager. "Skvělá atmosféra," na kterou norští socialisté vzpomínají i po letech, panovala i na ostrove Utoya...

P. Vaňura 2.8.2017 9:45

Je velmi vysoká pravděpodobnost, že ženy, které se

rozhodnou nemít dětí, skončí na stará kolena v nějakém ústavu nebo rovnou ve škarpě (té škarpě bych někdy dal PŘEDNOST, protože vím o péči o seniry u nás mnohem více, než průměrný Čech).

A DOBŘE JIM TAK!

Vím třeba, že hosté z bohatších asijských zemí se STRAŠNĚ DIVÍ, proč je u nás tolik zařízení, pečujících o seniory. U nich se o ně POSTARÁ RODINA. Mimochodem, ví někdo o tom, že by v domově důchodců skončil Cikán????

V. Student 2.8.2017 9:35

Re: Je to prosté.

Před dvěma lety jsem udělal s p. Zdechovským osobní zkušenost, na základě které nemám problém věřit mu, že ten článek je takto napsaný. Ale nečetl jsem, to je pravda.

M. Krátký 2.8.2017 9:20

Dokud Norsko nenarazilo na naftu

bylo jedním z nejchudších států v Evropě. Syn mého synovce - premiant na všech stupních vzdělávacího systému českého školství - náročné technické obory - v polovině vysokoškolských studií náhle zběhl ze školy a po bloudění v blbých zahálčivých partách odcestoval do Norska a je tam zaměstnán ve funkci správce velkého "zámku s polnostmi a lesy" a daří se mu dobře. Moje sestra ( jeho babička ) tam před 2 týdny byla na návštěvě a přinesla tyto informace : když se Nor narodí je zařazen do státního sociálního systému, který mu zaručuje bezpracný celý život na min. úrovni - to znamená, že Norové nemusí do práce a na práci tam jsou najímáni "chudáci" z východní Evropy, kteří chtějí pracovat. Čmoudi nejsou obvykle najímáni, protože ti pracovat nechtějí a ani neumějí. Hezký den

P. Götze 2.8.2017 9:17

Jak se rika, jiny kraj, jiny mrav. A ted si predstavte, ze za par dekad to zacne nekdo prosazovat na urovni EU. Rozhodne jsem dalek rikat norum, jak maj vychovavat deti. Ale melo by to platit i naopak.

P. Švejnoch 2.8.2017 8:48

Re: Je to prosté.

No, možná (pravděpodobně) máte Vy i pan Student níže ve svém hodnocení autorky pravdu...

Ale - četli jste její článek, a nebo jen to, co nám o něm vypráví pan Zdechovský? Dotyčnou paní já vůbec neznám, ale zkušenost mi praví, že tvrzení pana Zdechovského (stejně jako tvrzení většiny členů či alespoň představitelů KDU-ČSL) je dobré si ověřit alespoň ze dvou na sobě zcela nezávislých zdrojů... :-)

V. Student 2.8.2017 8:48

Re: Je to prosté.

Kdyby to alespoň dělala proto, že se jí to vyplatí, to spíš pár Čechů a Moravanů má tenhle motiv (Norské fondy). Ale bojím se, že autorka jako Norka je jenom blbá.

J. Hejna 2.8.2017 8:43

Je to prosté.

Autorka článku o Česku je obyčejná kráva.

Asi se jí to vyplatí.

M. Krátký 2.8.2017 8:36

Re: Breivik - " jediný Nor co o rozum nepřišel".

Kopíruji z wikipedie a souhlasím takto :

Francouzský spisovatel Richard Millet násilné útoky odsoudil, ale uvedl, že Brivik je bezpochyby tím, co si Norsko zasloužilo. Multikulturalismus v podobě v jaké byl importován ze Spojených států, je dle něj tím nejhorším pro Evropu, vytváří mozaiku ghet, v nichž hostitelský národ přestává existovat. Brivik je dle něj jak dítětem z rozpadlé rodiny, tak dítětem ideologické a rasové fraktury, kterou způsobila imigrace z mimoevropských států v posledních 20 letech.

A. Alda 2.8.2017 8:23

Ano, je to tak.

Nutno ale též podotknout, že i Breivik byl "klientem" barvernetu. Je pravým produktem norského systému. V Norsku se ještě budou dít věci!

V. Student 2.8.2017 8:22

Čili shrnuto a podtrženo

z pohledu autorky jsme prostě zaostalí (= blbí). Netřeba na to jít složitě. Norové byli především rybáři a zemědělci (oves, ječmen, žito, toť vše!). Nic proti tomu řemeslu, ale byli na tom jako takové Tahiti, které žije především z turismu. Nakolik jsou Tahiťané znalí např. strojírenství, nakolik jsou znalci světa a receptů na správný život ve střední Evropně, asi tuší i ten, kdo tam nikdy nebyl. Nakolik se Norové stali díky rybářství pokrokovými, se dá také odhadnout.

Jenže na ně, na rozdíl od Tahiti, se usmálo štěstí v podobě nerostného bohatství. Od 70. let se hlavní komoditou Norska stala ropa. ROPA! Pět a půl milionu Norů, víc jich tam nežije, jsou boháči!

Takže, paní Skoglundová, pro mě jste primitivové, kteří zbohatli. A takovými zůstanete, protože to co budete mít, nebude nikdy podloženo schopnostmi vašich lidí. Viz váš článek, z toho kouká stupidita jako sláma z bot. Ale nebezpeční budete hrozně, to je pravda. Hlavně pro chudší země, jako jsme my. Některým lidem tady budou vaše peníze vždycky vonět. Bohužel.

P. Švejnoch 2.8.2017 8:21

Re: Breivik - " jediný Nor co o rozum nepřišel".

1) Z toho, že jste se mé otázce v podstatě vyhnul, soudím, že ani Vy si tak úplně nemyslíte, že každý lidský život má stejnou cenu. Řeknu to takhle (v naprosté zkratce a zjednodušení): Hodnota člověka, který se aktivně zasazuje o import (více než jen potenciálních) vrahů či teroristů, je z mého pohledu blízka nule, pokud není záporná.

2) Snazší? No, jak se to vezme. Pro mě je vyjádření "Jsi jako Breivik" stejně bezobsažné jako, kupříkladu, "Jsi jako Hitler". Nic mi to neříká.

3) Chování společnosti má obrovskou setrvačnost. O to větší, oč větší je vliv osob, které chtějí případným změnám bránit (což vidíme nejen v Norsku). Ale určitým impulsem by Breivikův čin být mohl. Možná to byl čin marný, zatím těžko říct.

A závěrem: Tvrzení, že Breivik "přišel o rozum" mi nepřipadá pravdivé. Psal jsem to tu nedávno: On zcela racionálně zhodnotil, co mu vadí na současném stavu společnosti, celkem správně vyhodnotil, co je toho příčinou, a tuto příčinu se rozhodl eliminovat. Tím nechci nijak hodnotit jeho čin jako takový (mj. proto, že Velký Bratr se dívá), pouze říkám, že, dle mého názoru, se nedá říct, že "přišel o rozum".

M. Malovec 2.8.2017 7:54

Právě díky takovým tupkám

má Norsko u nás špatnou pověst.

P. Harabaska 2.8.2017 7:50

Nejen Norsko skrze gender a Barnevernet

chce změnit Česko. Také pan Zdechovský chce změnit Česko. Svým protičeským hlasováním v EP, jež má Česko přinutit přijímat samozvané kulturní obohacovače a ekonomické turisty z Jihu z vůle samozvaných eurounijních vládců "sjednocené" Evropy.

P. Portwyn 2.8.2017 7:44

Re: Breivik - " jediný Nor co o rozum nepřišel".

1) Biologicky? Ne, např. žena na prahu plodnosti má biologicky vyšší cenu, než nemluvně nebo starý muž. Lidsky? Nevím, ale hodnotu těch lidí povražděných breivikem stejně nemůže posoudit nikdo, kdo je osobně neznal.

2) Jenže takhle to mají snazší.

3) A změnilo se v Norsku něco k lepšímu?

P. Švejnoch 2.8.2017 7:39

Re: Breivik - " jediný Nor co o rozum nepřišel".

1) Všichni lidé mají stejnou hodnotu?

2) Pokud by neexistoval Breivik, oponent se snadno označí jakoukoli jinou nálepkou.

3) Pro ty mrtvé to není tragédie, těm už je to jedno. Pro jejich rodiny samozřejmě ano. Přínos pro "multikulti ideologii" nepovažuji za významný (viz bod 2), navíc je částečně eliminován tím, že Breivik ukázal na problém, a lidé se museli začít zamýšlet nad jeho motivy.

Nejen z těchto důvodů považuji Vaše tvrzení, že "přišel o rozum" za přinejmenším sporné.

P. Portwyn 2.8.2017 7:22

Re: Breivik - " jediný Nor co o rozum nepřišel".

No, v každém případě o rozum přišel, protože

1) zavraždil desítky lidí, možná zblblých multikulti, ale pořád lidí

2) tímto zablokoval veškerou diskuzi o některých problémech, protože od té doby se každému, komu se multikulti nelíbí, může říct "ty jsi jako Breivik".

Pro ty mrtvé a jejich rodiny je to tragédie. Pro multikulti ideologii je to dar z nebe.