29.6.2024 | Svátek má Petr, Pavel


Diskuse k článku

NĚMECKO: Vánoční řeč prezidenta

V Německu místo novoročního projevu pronáší prezident tzv. vánoční řeč, která se vysílá na Hod Boží. Joachim Gauck, bývalý farář, disident a šéf Úřadu spolkového zmocněnce pro dokumenty Stasi, čili něčeho podobného, jako je u nás Úřad dokumentace a vyšetřování zločinů komunismu, takovou řeč letos pronesl poprvé a apeloval v ní na své občany.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Plocek 30.12.2012 22:45

Vánoční řeč prezidenta

Vážený pane ctím Váš názor. Pokud jste starší, jako moje matka, která zažila řádění Němců za II. světové války, tak Vás i chápu.  Pokud jste mladší tak ne. 1) jmenoval jsem Němce jako vzor celkového trendu, tj. celkového dění za delší období, nikoliv jednotlivé nedostatky, kterých se u nich vyskytlo dost.  A celkový výsledek, že je Německo vedoucí silou Evropy, to nelze popřít. 2) z vaší reakce cítím strach z Němců. Máte pravdu, protože český národ není schopen stejného  počínání jako Němci. Kvalitní čeští lidé odchází minimálně do zahraničních firem, když ne do zahraničí a zůstává tady zbytek. Jaký, dnes a denně vidíme. Dnes v noci jsem poslouchal besedu s p. Koukolíkiem, mimo jiné o nekvalitě společnosti a nejhorší odpověď na otázky posluchačů byla, že tento odborník neví, jak naší společnosti pomoci - nebo poradit. Takže nevím, bál bych se nejen Němců, ale i ostatních silnějších společenství jako je Francie a další. A že se může opakovat jejich spolupráce v situaci "Mnichov" o tom asi oba nepochybujeme. Ale pokud nás budou venku reprezentovat p. Klausové a další dění na naší politické scéně, tak nečekejme nic lepšího.

Zdravím a přeji pokojnější příští rok.

V. Plocek 30.12.2012 14:44

NĚMECKO: Vánoční řeč prezidenta

Na Německu je videt absurdnost dnešní doby. Národ, který byl po druhé světové jím zaviněné válce totálně na dne, vydrancován, zničen, dokázal díky kázní, pracovitostí, a dalším ne dnes  běžným vlastnostem dosáhnout vedoucí pozice v Evropě.  Dokázal vytvořit takové finanční a morální rezervy že mohl  z úspěchem absorbovat bývalou NDR, Jeho průmysl vytváří takové hodnoty, že mu to mohou ostatní státy jen závidět. Stává se i centrem kulturního dění. Odklestil se od hrůzné minulosti. Na rozdíl od nás a dalších států má v čele věrohodnou premierku.  A v době, kdy dosáhl všech možných met a mohl by vést relativně pohodlný život , dostává se do dnešního politického mlýna plného nepokojů a dalších negativ. Zevnitř působí umělé síly různých národností a kultur a zvenku závist ostatních spolustátů.  Jeho reálné zahraniční aktivity jsou negovány a odsuzovány. Proto se množství německých občanů ptá, zda jejich kosmopolitní, rozumná politika má smysl!!!  A odpověď na to je těžká a je i otázka, zda je i smyslplná.  Oč jednoduší to máme my v tom našem českém bord...u.

B. Rybák 30.12.2012 19:20

Re: NĚMECKO: Vánoční řeč prezidenta

Premiérka, která svou vládu začala s programem zrušení hlupáckého "zeleného" bojkotu JE a pak (přes své kvalitní atomové vzdělání) náhle "zezelenala", je učebnicovým příkladem politické bezpáteřnosti.

Oč těžší to máme my, kteří jsme nedostali šanci se zotavit z komunistického bordelu, do něhož jsme se vinou Německa dostali, a staly se obětí EU-německé hospodářské války a na jejich (záměrně) zničující sociálně-zelené hlupáctví nemáme prostředky.

Německo začalo rychle bohatnout i proto, že nemuselo zbrojit. Dnes se jeho kosmopolitismus projevuje hlavně tím, že prodává zbraně téměř každému (větším darebákům prý ty zastaralejší).

Je pro nás přinejmenším stejně nebezpečné, jako kdykoli jindy v našich dějinách.

J. Kanioková 30.12.2012 20:31

Jo...

...."Oč těžší to máme my, kteří jsme nedostali šanci se zotavit z komunistického bordelu, do něhož jsme se vinou Německa (částečně i levicovou naivitou našich "elit" po válce) dostali, a stali se obětí EU-německé hospodářské války a na jejich (záměrně) zničující sociálně-zelené hlupáctví nemáme prostředky."....

Do kamene tesat !

M. Bomar 1.1.2013 21:48

Re: p. rybak, ne!

pane rybak, po svetove valce bylo odvleceno mnoho odborniku do sovetskeho svazu, podobne, jako se stalo porazenemu nemecku. nesmeli jsme prijmout marschaluv plan obnovy evropy. byli jsme vyrabovavani. prikladem je tezeni uranove rudy atd. nas prumysl byl usmernovan, museli jsme vyrabet vyrobky podle potreb socialistickeho bratra a tabora. takto bych mohl dale pokracovat. nezapominam na persekuci obyvatelstva, kdy bylo dosti vojaku a komunistu, kteri se nepredreli, ale nedostatek odborniku. vyrazeni casti naroda ze strednich a vysokych skol samozrejme zpusobilo vyznamne oslabeni nasi vedy a vyzkumu. vrcholem je poznamka "znicujici socialne-zelene hlupactvi" nasich uspesnych sousedu. nemate tuseni, jak prave na tomto poli bohuzel zaostavame - coz odnesou nase deti.

  

J. Kulišek 30.12.2012 6:46

tento projev je lepsi

Projev premiéra Antonína Zápotockého z roku 1952:

Chtěl bych dnes ve svém předvánočním projevu promluvit k těm, kteří se o Štědrém večeru nejvíce shromažďují kolem vánočních stromků: k našim dětem a mládeži.

Vy, kteří dorůstáte, nepozorujete ani, jak mnohé se u nás v poslední době změnilo a mění. Ani legendární Vánoce nezůstávají beze změny. Září sice dále vánoční stromky, čekají se dárky, ale mizí už jesličky, které dříve bývaly nezbytným doprovodem vánočních svátků, jesličky s malým Ježíškem musely být dříve o Vánocích v každé domácnosti, i když jsme je museli vystříhané z papírů zapíchat jen do mechu za okny. Malý Ježíšek, ležící ve chlévě na slámě vedle volka a oslíka, to byl symbol starých Vánoc. Měl připomínat pracujícím a bědným, že chudí patří do chléva. Když se mohl ve chlévě narodit a bydlet Ježíšek, proč byste tam nemohli bydlet vy, proč by se tam nemohly rodit vaše děti?

Tak mluvili k chudým a pracujícím bohatí a mocní. Děti pracujících se již nerodí ve chlévech. Proto také v době kapitalistického panství, kdy bohatí vládli a chudí se dřeli, pracující namnoze ve chlévech bydleli a jejich děti se tam rodily. Doby se ale změnily.

Nastaly mnohé převraty. I Ježíšek vyrostl a zestaral, narostly mu vousy a stává se z něho děda Mráz. Nechodí již nahý a otrhaný, je pěkně oblečený v beranici a v kožichu. Nazí a otrhaní nechodí již dnes ani naši pracující a jejich děti. Děda Mráz přijíždí k nám od východu a na cestu mu září také hvězdy, nejen jediná betlémská. Celá řada rudých hvězd na našich šachtách, hutích, továrnách a stavbách. Tyto rudé hvězdy hlásají radostně, že vaši tatínkové a maminky splnili na svých pracovištích úkoly čtvrtého roku první Gottwaldovy pětiletky. Čím více je těchto zářivých hvězdiček, tím radostnější budou naše svátky, které se stávají svátkem radostné oslavy splnění úkolů celoroční naší práce. Čím důsledněji je tato práce vykonána a úkoly splněny, s tím větší nadílkou je příjezd dědy Mráze provázen. Do Vánoc splníme závazky Stalinovi.

J. Kulišek 30.12.2012 6:46

Re: tento projev je lepsi

 Proto dnes k radostnému vánočnímu svátku slibme našemu osvoboditeli, příteli a učiteli soudruhu Stalinovi, slibme našemu prezidentu soudruhu Gottwaldovi všichni my, velcí i malí, že se budeme starat každý ze všech sil, abychom své pracovní schopnosti ve školách, závodech i kancelářích a na každém pracovním místě rozvíjeli tak, aby úkoly vytyčené pro poslední rok Gottwaldovy pětiletky byly do příštích Vánoc na všech pracovištích splněny. Aby nad všemi závody, šachtami, státními statky, JZD, ve městech i na vesnicích se rozzářily jasné rudé hvězdy splněných závazků, aby naše krásná vlast rozkvetla novými květy splněných úkolů a plánu.

Tím zkřížíme také zločinné plány a úmysly těch, kteří místo tvůrčí práce chtějí připravovat novou světovou válku, aby mohli znovu zotročit naše národy a vykořisťovat lidskou práci. Slibme si, že ubráníme mír a zachováme tak na celé zemi pokoj a klid všem lidem dobré vůle!

J. Boleslav 30.12.2012 14:26

Re: tento projev je lepsi

Tyto bolševické žgryndy by měly být povinou četbou na školách, aby vyrůstající generace měla možnost posoudit propastný rozdíl mezi dneškem a tehdejší dobou.

B. Rybák 30.12.2012 19:29

Re: tento projev je lepsi

Díky za velmi aktuální vzpomínku. Dnes by "Tonda" řekl, že našim dětem zářivě plápolají vstříc EU-hvězdičky.

V. Klaus ale naštěstí není vlastizrádcem jako Zápotocký a jeho EU-hujerští pokračovatelé (hvížďálkové).

M. Kosejk 29.12.2012 21:28

:)))

Mně tenhle projev připomíná komunistické projevy z dob pozdní éry Husáka. To už se taky občas nesměle přiznávaly problémy, ale ty měly být vyřešeny (dle řečníků) větším úsilím o práci na tom Velkém Socialistickém Díle. A nikdo z papalášů nikdy nepřiznal pravdu - že celý systém je blbě, a že práce na socialistickém díle vede maximálně do prdele... - což je místo, kam směřuje EU.

M. Prokop 29.12.2012 21:48

Re: :)))

Co čekáte od Hvížďaly ........

M. Prokop 29.12.2012 21:49

Re: :)))

Maximálně že excituje eugenossin Netzer.

J. Václavíková 30.12.2012 19:21

Re: :)))

A čím jste byl soudruhu excitován Vy, když plantáte Hvížďalu s Gauckem?

L. Vaněk 29.12.2012 17:31

Mediální humanizace a pseudovlastenectví ...

Už jsem za těch zhruba 20 let poněkud unaven z toho, jak mne neustále někdo nabádá, poučuje, vybízí, apeluje na mne, moralizuje mne, zkouší na mne kličky všeho druhu. Mezi tyto "obroditele" patří všichni ti pseudohumanisti, kteří žijí jako hyeny z darů /většinou/ lidí, kteří dávají z mála, které sami mají. A potom je ještě jeden druh lidí, který mne irituje .. Jsou to ti všichni  "vlastenci", kteří se zdejchli do Německa, když tu pro ně bylo těsno .. Až tak jim nic bezprostředně nehrozilo. Lidi, kteří zde tu tyranii museli snášet, jsou už v letech a často nemocní ... A už z toho věčného a vlekoucího se bolševického sajrajtu unavení. V tom sajrajtu se totiž válí ... na kusy rozervané ... to naše ... vlastenectví.

J. Balcar 29.12.2012 16:08

Může jeden člověk - třeba prezident - rozdělit národ?

Myslím že ne. Národ je rozdělený "sám od sebe" na ty, co očekávají že se o ně stát postará od kolébky až po rakev a na ty, co to zvládnou sami. Tohle rozdělení reflekují volby, diskuze pod podobnými slátaninami jako je ta plk. Hvížďaly a reflektují je i projevy politiků, prezidenta nevyjímaje.

J. Boleslav 30.12.2012 14:27

Re: Může jeden člověk - třeba prezident - rozdělit národ?

:-)))

V. Mlich 29.12.2012 15:41

Ti Němci jsou pěkně v hajzlu

A my s nimi. Pokud ten projev byl opravdu takový, jako ho popisuje autor článku. Bylo tam více do nebe volajících nesmyslů, ale mě nejvíce irituje zmínka o rozevírajících se nůžkách. Všichni to podávají jako tragedii, ale ve skutočnosti, zejména u nás, zůstávají ještě 20 let od konce totality ty nůžky furt sevřené. A bohužel to nevypadá, že se jednou rozevřou do normální polohy.

F. Matousek 29.12.2012 15:58

Re: Ti Němci jsou pěkně v hajzlu

jste cynik a hlupák. O SRN nevíe zhola nic a písete moudra.

Zjevne Vám nevadí, kdyz za plotem vasí milionárské vily zebrá bezdomovec?

J. Balcar 29.12.2012 16:09

Re: Ti Němci jsou pěkně v hajzlu

Vaši definici splňuji na 50%. Žebrající bezdomovec mě nechává zcela chlůadným, ale nemám milionářskou vilu.

J. Kulišek 30.12.2012 6:40

Re: Ti Němci jsou pěkně v hajzlu

Takze pan Matousek rozdava svuj majetek bezdomovcum a vy ne. To neni od vas hezke.

B. Rybák 31.12.2012 14:06

Re: Ti Němci jsou pěkně v hajzlu

Pan Mlich řekl jinými slovy to, že podle zjištění mezinárodních institucí, máme nejmenší index chudoby v celé EU a nejspíš i na celém světě. Chudoby je tedy u nás méně než např. SRN. To jste nevěděl?

E. Heusinger 29.12.2012 20:12

Re: Ti Němci jsou pěkně v hajzlu

Až budou ty nůžky rozevřené nad únosnou mez, tak Vás nějaká revoluce či vzpoura oběsí na klice Vaší přepychové vily.

Ověřeno v Rusku v roce 1917.

M. Prokop 29.12.2012 21:48

Re: Ti Němci jsou pěkně v hajzlu

Nebo na vás nastoupí Pinochet. Taktéž ověřeno, "revolucionáři"!

V. Plocek 30.12.2012 14:52

Pinochet v Česku

Pánové,

kdyby zde vládl po roce 1989 Pinochet byli by jsme někde zcela jinde. Asi by zde nebyli (a to ani fyzicky) bolšivici,  rozkradeno by bylo, ale málo, nemuseli by jste se vy nebo Vaše ženušky a děti bát  chodit večer po ulicích, průmysl by základně fungoval, školství jak by smet. Abych Vás uspokojil, tak nějaká negativa by se také našla.  Pokud nevěříte, zejeďte si do Chile. Pinochet je dávno pryč, ale stát stále funguje a žije z jeho působení, na rozdíl od okolních států.  Bohužel my v Čechách takové štěstí nemáme. My máme bojovníky p. Klause a opatrníka p. Nečase, takže máme smůlu a ho...o.  A pokiud si necháme všechno líbit, tak dobře nám tak.

J. Urban 30.12.2012 21:58

Re: Pinochet v Česku

Hezky jste to napsal, souhlas. Však pro příklady ani netřeba chodit tak daleko, M. Thatcherová (dej jí Pán Bůh zdraví a dlouhý život) by byla též požehnáním pro naši bolševiky a podobnými zloději těžce zkoušenou zemi.

J. Pancíř 29.12.2012 11:02

Ten projev

presidenta Gaucka byl opravdu hloupý. Ale to přece vůbec neznamená, že on je tak hloupý ve skutečnosti. Projevy zpravidla sestávají z frází a slovního balastu.

S. Netzer 29.12.2012 11:36

"Opravdu hloupý"

jste Vy.

Gauckův vánoční projev nesestával "z frází a slovního balastu", nýbrž se vztahoval ke konkrétním jevům a událostem v Německu.

S. Netzer 29.12.2012 9:53

"Civilní kuráži"

se česky říká občanská statečnost. Postoj a činnost přispívající k prospěchu občanské společnosti, tak jako jiné občanské ctnosti.

V představách pragmaticky smýšlejících jedinců je to ale hašení toho, co je nepálí.

"Prášení, donášení, práskání ..." a hlavně pak "masturbace superega", jak zde na Neviditelném psu nedávno názorně demonstrovala přispěvatelka Kulhánková. :-(

J. Huml 29.12.2012 5:36

Novorocni projev soucasneho presidenta V.K.?

Necekejte nic noveho, jen:  "Vidite, ja to rikal uz davno, ..." ale vlastne s tim nikdy nic neudelal. Ne, tam nebude zadne pohlazeni danovym polatnikum, jen kysela prognostika zivota v podruci zlolajne EU, prestoze se Euro zveda a nase koruna klesa a zda se, ze navzdory teorim naseho vudce si Slovaci s Eurem hospodarsky polepsili; jejich ekonomicka sila roste rychleji, nez nase v CR.  

P. Sulc 29.12.2012 1:43

Problem tu zcela jiste je !

 Oni ti cerno-vlaso-pletovci nejsou napadani jen tak mirnyx-tyrnix, nikoliv z dlouche chvile rozdovadenych utocniku. Ono to ma sve dosti viditelne a i vysvetlitelne duvody: je to zvysena kriminalita, nekdy vcetne stovek vyrabovanych obchodu a zapalenych aut a policie stojici pouze opodal,  jsou to nekonecne socialni podpory pro lidi, kteri prisli do zeme a nepracovali ani pet minut, krome vyplneni zadosti o podporu a kteri se rozmnozuji jak ty kocky na vesnici, kteri, ci ktere jsou v podstate nezamestnatelni ale kteri si stale na neco stezuji a neceho zvlastniho se dozaduji, na pr. novych mesit ci zakazu krizu a vanocnich i jinych koled ve skolach, take tomu prispeji otcove vrazdici sve vlastni dcery. A tohle vse ma za nasledek narust toho, cemu levacka novinarska a jina medialni zumpa rika tak rada ''pravicovy extremismus" ci  " neonacismus" eventuelne zcela nespravne "fasismus". A vice immigrantu z "rozvojovych" zemi, ktere se ale stale odmitaji rozvijet i pres dlouholetou pomoc Zapadu, bude mit za nasledek zhorsovani situace. Kdo se muze divit ? Ja ne !