1.7.2024 | Svátek má Jaroslava


Diskuse k článku

NĚMECKO: Piráti se propadají

Zatímco na Islandu se po pouhých devíti měsících své existence dostali piráti jako nová protestní strana do parlamentu, získali 5,1 procent hlasů, a svůj program postavili hlavně na tom, že z Islandu chtějí udělat ráj investigativní žurnalistiky, v Německu se podle posledního květnového průzkumu společnosti Forsa propadli na pouhá dvě procenta a odborníci jejich odhodlání vstoupit do bundestagu nedávají velkou šanci.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Kosejk 1.6.2013 9:57

propagandista Hvížďala

Propagandista Hvížďala nás nezapomenul informovat o těžkostech Pirátů, ale cudně mlčí o zásadnější věci. A tím je raketový nástup strany Alternativa pro Německo (AfD). Hlavním cílem AfD je  konec "záchranných" balíků a případné vystoupení Německa z eurozóny. A název této strany odkazuje na ten žvást, že politika Merkelové je prý bez alternativy. Eurohujerští němečtí politici jsou z tohoto voličského vývoje vyděšení - a už na tu stranu kydají špínu. Ale zpočátku se ji snažili ignorovat, jak to dělá Hvížďala.

S. Netzer 1.6.2013 10:28

Re: propagandista Hvížďala

AfD vezme stejný konec jako Piráti. Váš příspěvek není nic jiného než Vaše zbožné přání. http://www.abendblatt.de/politik/deutschland/article116716118/Lucke-Populistisch-ist-die-Regierung.html

M. Kosejk 1.6.2013 10:33

Re: propagandista Hvížďala

Ano, přesně takhle to zesměšňuje a bagatelizuje německá "elita" (ty uvozovky jsou tam naschvál). I když už jsou evidentně posraní až za ušima, když na AfD reagují tak hystericky, jak reagují. :)

S. Netzer 1.6.2013 10:56

Re: propagandista Hvížďala

Houby. Německý volič je konzervativní a dává přednost osvědčenému před novotami. Právem.

V. Vlach 1.6.2013 12:32

Re: propagandista Hvížďala

Vaše zbožné přání. Nic víc, nic míň.

S. Netzer 1.6.2013 13:00

Re: propagandista Hvížďala

V německých poměrech se vyznám trochu lépe než Vy, Vlachu.

V. Vlach 1.6.2013 13:57

Re: propagandista Hvížďala

Nebo se pohybujete ve špatných kruzích, čtete prosystémové periodika a škodlivou literaturu.

Tam někde se Vám to všechno mohlo přihodit.....

M. Kosejk 1.6.2013 15:19

Re: propagandista Hvížďala

Záleží na tom, co si představujete pod slovem "konzervativní".

Já bych spíše řekl, že německý volič na sobě nechá dříví štípat, když už uvěřil nějaké ideologii (v tomoto případě euroideologii).

Když němečtí občané uvěřili národnímu socialismu - tak to také s Hitlerem dotáhli až na hranu úplného sebezničení. Dříve jsem se těmhle úvahám vyhýbal, ale dnes si myslím, že Němci jsou extrémně náchylní k následování zhoubných ideologií (od nacismu, přes zelené ideologie, až po euroideologii). 

J. Vyhnalík 1.6.2013 13:14

Re: propagandista Hvížďala

To, že Piráti jsou naprostí zoufalci jsem pochopil okamžitě, jak jsem viděl "pirátského" berlínského radního v ČT, na většinu otázek odpovídal v duchu. Na to zatím nemáme jasný názor, ale na rozdíl od jiných stran se to nebojíme přiznat!

Zjednodušeně řečeno, zvolte nás, protože je potřeba změna, jaká ta změna bude ještě nevíme, ale něco určitě vymyslíme.

V. Vlach 1.6.2013 14:55

Re: propagandista Hvížďala

Úzuz, že pokavaď někdo nenabídne jinou a lepší alternativu a musí se zachovávat ta stávající, je doslova a do písmene umělá a konzervativní představa, souvisle a nepřetržitě implementovaná do podvědomi světoobčanů všemi mechanismy dosavadního Systémemu.

Vše, co se na Zemi doposavaď dělo, bylo spontánní a vždy správné - vzhledem ke všemu životu. I takto musí vzniknout sám Nový systém. Ale ne z myslí kabalistů, kteří zneužívají odhalená tajemství Života(nepraktikují Bílou magii, ale černou!). Je to jako když se chcete naučit plavat - musíte do té vody vkročit a pak to půjde! Dopředu Vám nikdo žádný recept nikdy nedá!

J. Vyhnalík 1.6.2013 16:11

Re: propagandista Hvížďala

Sice nevím, co znamená úzuz, ale naučil jsem plavat několik tisíc dětí a výuku Vaším stylem jsem nikdy nepraktikoval. Pouze jsem v každém kurzu měl několik jedinců, které někdo takto plavat učil. V lepším případě měli zafixované chyby, v horším se hystericky báli vody. Ovšem to je jiný příběh.

To co kritizuji je lenost a bezradný populismus. Kandidovat může každý, ale minimální slušnost je si nastudovat něco o problematice. Kandidáti samotnou svou kandidaturou slibují to, že se budou snažit hledat řešení problémů. Pokud si někdo ani rok poté, co byl zvolen nenajde čas na to, aby si tyto problémy nastudoval a udělal si na ně názor, tak je prostě zbytečný. Jednoduše nedělá svoji práci.

V. Vlach 2.6.2013 8:47

Re: propagandista Hvížďala

Uf, s tím plavčením jste mě dostal - myšleno bylo obrazně to, že je hanebnost udržovat dosavadní Systém, který se ukázal jako celkově slepá větev, jenom proto, že nikdo nepřišel s aktovkou, kde by měl plány na Systém nový. Jedná se o Proces - dokud nebude Svět lidí bez Systému, nevytvoří se chodem života ten Nový! Basta fidli... ale to raději nechají mocipáni zprznit Svět lidí a život asi nadoraz - už jenom egoistickým a pokryteckým mantinelem svého krátkého života...!

Lenost a bezradný populismus(pozor na to slovo - politici jej rádi užívají při nedostatku protiargumentů a inteligence...)jsou ale bohužel výsostnými znaky politiky, která jakožto fenomén vedrala se do všech sfér lidského žití a bytí a svou mnohohubostí se ospravedlňuje před (žádanou) degradací na pouhého koníčka po práci!

Celý Váš druhý odstavec je jasnou výpovědí, že nemá cenu pokračovat v tomto Systému. Je to utrácením času, nic víc.

J. Vyhnalík 2.6.2013 12:08

Re: propagandista Hvížďala

Omlouvám se za OT, ale Vy jste si začal ;-)

Vaše úvaha má jeden drobný nedostatek, ten systém, který zmiňujete udržuje na živu 7 mlrd lidí. Restart, o kterém se zmiňujete by znamenal smrt pro většinu a strádání pro zbytek.

Je možné, že se toho tak, jako tak dočkáme, ale měli bychom dělat všechno proto, aby se to nestalo a ne to přivolávat.

V. Vlach 2.6.2013 14:33

Re: propagandista Hvížďala

Jasně, k tomu nedostatku: takováto interpretace se skutečně užívá ve velkém oficiálně. Ale je to jako s bláhovou představou lidí o Konci Světa. Nikdo, pokud se nesrazíme s něčím z Vesmíru či neexploduje zemské jádro,žádným vypínačem neotočí...Jak to kdo chápe - konec světa probíhá od začátku, bohužel optika běžného člověka je poznamenána jeho velmi krátkým životem a jelikož každý není osvícený mystik, tak není schopen přijmout větší zodpovědnost, než mu vyměřuje jeho pár desítek let. To je ta bída.

Restart je jako ten vypínač. A je to zase o vnímání - přechod na jiný Systém je možný postupně a dokonce při zachování základních kamenů lidského humanismu. Největší problém je ve Víře - tu znásilnilo Náboženství, řeknu-li to hodně obecně. 7 Miliard lidí není bezprostředně napojeno na negativistické a širokospektrální energie, které jsou původcem tohoto stavu. Spousta lidí má šanci, spousta lidí tu šanci nechce, díky jisté pohodlnosti a krátkozrakosti jim stačí se zaklínat humanistickými léčkami kabalistického karakteru a tím neutvářet prostor pro Nové, jiné....

Ego v nás je silné a je živeno všemi prostředky z nichž naprostá většina postrádá homogenní život planety Gaia - nebo-li nic jim není Svaté, jak se říkává tradičně(a rituálně). Nikdo nic nepřivolává, vše je předurčeno. Každý následek má příčinu, rovnováha. Kdo myslíte, že hází klíč do motoru? Kdo narušuje od začátku rovnováhu? Odpověď všichni známe nebo jí tušíme....

J. Vyhnalík 2.6.2013 17:20

Re: propagandista Hvížďala

Uffff.

M. Kosejk 1.6.2013 15:33

Re: propagandista Hvížďala

Jasně. Piráti jsou ubohost. A jejich česká veze je úplně stejně ubohá. Podle mého je můžou volit jen puberťáci a nejrůznější jurodiví příznivci konspiračních teorií.

Ale AfD potenciál má. Oslovuje široku společnost. A přestupují do ní i mnozí členové etablovaných velkých německých stran. Volební úspěch AfD můžou ohrozit pouzeproblémy, které mohou vzniknout z takhle rychlého růstu té politické strany

S. Netzer 1.6.2013 15:55

Re: propagandista Hvížďala

Potenciál 2 - 3 %.

Něco podobného zde bylo před ca 10ti lety. Ta strana se jmenovala Pro DM, a jak neslavně vznikla, tak neslavně skončila.

M. Kosejk 1.6.2013 16:03

Re: propagandista Hvížďala

Teď není před 10 lety, teď je teď.

S. Netzer 1.6.2013 16:31

Re: propagandista Hvížďala

Ted je ted, to skutečně nemohu popřít, :-))), ale Vy byste neměl promítat Vaše očekávání, názory a politické preference do mentality voličů cizí země, kterou neznáte.

M. Kosejk 1.6.2013 16:46

Re: propagandista Hvížďala

Dívám se na Němce i prizmatem německých obchodních partnerů. A ti politiku Merkelové většinově vidí absolutně jinak než Vy. Jak si to mám vysvětlit, nevím. Je to pravděpodbně tím, že představují jinou sociální skupinu než Vy. Otázkou je, kdo jste Vy - a v jaké sociální bublině žijete. Jestli se většinově stýkáte s humanitními intelektuály, může být běžný německý svět pro Vás vzdálenější než pro mne, který žije v ČR, ale stýká s ním.  Ale to nevím, nevím, kdo jste.

S. Netzer 1.6.2013 16:57

Re: propagandista Hvížďala

No vidíte, a já zase nevím s jakými "obchodními partnery" se Vy stýkáte, od kterých jste získal Vaše převratné poznatky.

Tipuji na dederóny, a ti opravdu nejsou reprezentativní.

M. Kosejk 1.6.2013 17:02

Re: propagandista Hvížďala

Většinově Bavoři :))

S. Netzer 1.6.2013 17:03

Re: propagandista Hvížďala

Tak vidíte, jsem zrovna tak vedle, jako Vy.

M. Vondráček 2.6.2013 17:51

Re: propagandista Hvížďala

Pro Vás nejsou dederoni reprezentativní ?? 

J. Vyhnalík 1.6.2013 16:27

Re: propagandista Hvížďala

Zase tak jednoduše bych se s piráty nevypořádával. Piráti jsou "jednoúčelová strana", která vznikla jako reakce na snahu mediálních monopolů upevňovat si své monopolní postavení na trhu bez ohledu na změnu technologií.

Systém autorských práv má svoji logiku, dává tvůrcům příležitost se svojí tvorbou živit. Jenže celý systém se vyvinul v obrovský mediální byznys, který vedle samotných tvůrců živí mnohonásobek dalších lidí, kteří se díky novým technologiím stali do velké míry zbytečnými. Ti se za každou cenu brání změně distribučního modelu, který by mohl být daleko jednodušší a mohl by přinést autorům vyšší zisky při stejných, nebo dokonce mnohem nižších cenách jejich děl. To by ovšem znamenalo, že většina současných velkých mediálních gigantů skončí.

Bohužel vedle této základní motivace jim chybí jakákoliv ucelená představa o reálných řešeních. Na jednu stranu tedy piráty podporuji v jejich snaze o reformu distribučního modelu médií, na druhou stranu je nemohu považovat ze reálnou politickou alternativu. To, že se na toto hnutí nabalují různé podivné existence je jenom logickým důsledkem jeho ideové rozplizlosti.

M. Kosejk 1.6.2013 16:39

Re: propagandista Hvížďala

Taky mám zásadní problém s dnešním pojetím autorských práv. Ale ve volbě Pirátů řešení nevidím. A pokud ho někdo v nich vidí, tak pochybuji o jeho inteligenci a rozhledu.

J. Vyhnalík 1.6.2013 16:46

Re: propagandista Hvížďala

Volit určitě ne, ale podepsat nějakou konkrétní petici za rozumnou věc, nebo spíš proti věci nerozumné (ACTA), smysl má.