27.6.2024 | Svátek má Ladislav


Diskuse k článku

NĚMECKO: Konec uhlí

Kohleausstieg, čili ukončení využívání uhlí coby zdroje energie, je v Německu intenzivně diskutované téma.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Zinga 28.1.2019 14:26

Ještě jednou a nejen pro pana Pivodu

http://neviditelnypes.lidovky.cz/spolecnost-zvraceny-socialni-experiment-f18-/p_spolecnost.aspx?c=A170202_215941_p_spolecnost_wag

P. Zinga 28.1.2019 14:21

Re: Zdravější potraviny jsou zpravidla také vždy dražší

No, Pivodo, taky mohou zbýt hladoví občané.

P. Zinga 28.1.2019 14:17

Pane Juraxi, počítejte.

"Ty v Německu skrze odstoupení od uhlí uspořeny emise odpovídají 5,3% vnitřního CO2 povoleného množství (Budgets), eventuálně 0,1% globálního.Dosadíte-li náklady opuštění uhlí ve výši 71,6 miliard Euro na 25 let do podmínek současné německé poptávky ve stejném čase, vyjde hodnota průměrně 0,53 centu za KWh".(Navíc). EWi-Energy Research Scenarios 2016

Průměrná roční spotřeba 4-členné německé rodiny je 4 000 KWh.

Těch scénářů je spousta, pesimistických, umírněných až pesimistických, podle "zabarvení tvůrců.

Jak se pak bude vyplácet e-auto, kupříkladu?

P. Zinga 28.1.2019 14:08

Re: Závislost na nenáviděném Rusku

A vy jste pořád co?

V. Novák 28.1.2019 14:01

Re: Závislost na nenáviděném Rusku

Nepsal jsem o odstupu, ale o povinné nenávisti a sankcích.

V. Novák 28.1.2019 14:00

Re: To je pravda, na vyspělém "Západě" ještě nikdy

Odpověd na kontrolní otázku - Američané BYLI schopní postavit raketu, která je donesla na Měsíc. On ji tedy vyprojektoval Werner von Braun, ale nešť - tou dobou už byl Američan.

Ovšem už v polovině 70. let toho schopní NEBYLI, jak zjistili, když je havárie Challengeru uzemnila a vojáci uvažovali o obnovení výroby Saturnů pro obnovu své kosmické flotily. Za nějakých 10 let ztratili plány, schopnosti, lidi,... všechno potřebné.

A položím i já kontrolní otázku - už Rusové/Sověti někdy zavřeli kohoutky, když na nich závislí měli jiný-odlišný názor, nežli je ten "jedině správný"? Třeba v 80. letech. kdy na ně (a nás) z BRD mířily Pershing 2? Nebo někdy jindy? Byly názorové rozdíly větší v době studené války nebo dnes a snad i v budoucnu?

L. Novák 28.1.2019 13:56

Re: Budoucnost s jistotou 86%

Třesky - plesky. A pořád dokola...

Z. Lapil 28.1.2019 13:55

Re:

No počkejte - když něco ironicky prohlašuju za páteř čehosi, tak to je zpochybňování přímo předpisové, ne?

L. Novák 28.1.2019 13:49

Re: Závislost na nenáviděném Rusku

Rusko je pořád bolševické. Takže odstup je namístě.

V. Novák 28.1.2019 13:49

Re: Na co důchoce Jurax už evidentně nestačí

Především nám to říká že od 50. let jsme v UI nijak zvlášť nepokročili.

A co se neurálních sítí týče, jediný pokrok je v tom, že moderní grafické jednotky zvládají paralelní zpracování řádově větších sítí, než bylo donedávna možné. Teorie je na úrovni toho, k čemu se neurální sítě dobraly poté, co teoretici zavrhli Minského.

O. Uživatel 28.1.2019 13:47

Uživatel požádal o vymazání
V. Novák 28.1.2019 13:44

Re: BLÁZNI JEDNI!!!

Ještě lepší je "mlunno-lučebné" perpetuum mobile, které pohání Nemův Nautilus...

V. Novák 28.1.2019 13:41

Re: Závislost na nenáviděném Rusku

Povinně nenáviděném a sankcionovaném.

M. Prokop 28.1.2019 13:41

Re: Klíčový problém: Kdo je expert na danou tématiku?

Sedlák hnojí ve dne, BIOsedlák v noci. A to je nákladnější! :-P

V. Novák 28.1.2019 13:40

Re:

Prvotní příspěvek s odkazem na těhotenské uniformy nezpochybňoval bojeschopnost Bundeswehru, naopak ironicky ho prohlašoval za páteř evropského vojště slovy "V jake jine armade by na prednich mistech zajmu byly uniformy pro tehotne osoby? Evidentne maji vsechno ostatni zajistene a uz jim zbyvaly jen ty uniformy..."

M. Prokop 28.1.2019 13:39

Re: BLÁZNI JEDNI!!!

Tuhle úvahu jsem čtl už v Tajuplném ostrově J. Verna. Z roku 1891.

V. Petr 28.1.2019 13:38

Jádro nedojde, akorát je může zelená pakáž zablokovat!

Doufám, že až bude lidem opravdu zima, pak s nimi možná i zatočí!

M. Prokop 28.1.2019 13:37

Re: Závislost na nenáviděném Rusku

Nenáviděném?

V. Petr 28.1.2019 13:35

Jedna má, dnes již zesnulá kolegyně mi kdysi řekla:

"Já mám vojenskou hodnost desátnice." Když jsem se ptal jak to, odpověděla "V50 letech jsem pracovala v Ústřední vojenské nemocnici u rentgenu." V 60 letech byla ženou s největší hodností, plukovnice, vojenská lékařka...

Jinak přimomínám, že ve Švédsku jeden migrant nedávno zmlátil tři policistky najednou...

V. Kolman 28.1.2019 13:26

Re: BLÁZNI JEDNI!!!

To je pane Juraxi otázka, na kterou neznám odpověď ani já. Ale až dojde uhlí/ropa/plyn/"jádro", bude muset lidstvo najít na tuto otázku tak jako tak odpověď. Nás se to už naštěstí týkat nebude :-(

O. Uživatel 28.1.2019 13:26

Uživatel požádal o vymazání
V. Petr 28.1.2019 13:25

Milý pane, v 70-80 letech sekali Francouzi jaderné

elektrárny "jako Baťa cvičky" postavit jaderný blok tam trvalo 6 let, v USA ve stejné době, v důsledku nepověšení zelených na větrníky 12 let.

Dnes, po mnohaletém "působení" zelených činí oběma zemím nepřekonatelný problém postavit jediný jaderný blok, zato už "vynalezli" alespoň třicet pohlaví.

Kde přítomnost jak dítě pozastesklá,

vše dávná sláva, byť v ní démant hrál,

je za korábem jenom brázda lesklá - (c) Jan Neruda

V. Kolman 28.1.2019 13:22

Re: To je od Němců krásné gesto..

Až nastane pane Grigare v Německu vámi předestřené klimatické inferno, začnou Germáni solidárně "dojit" el. energii ze svých, v té době už naprosto běžných elektromobilů - dodávám potměšile já.

Následující dnové, plni zběsilých vichrů a slunečního svitu jim elektrické mobilní samohyby zase dosytosti nabijí :-)

V. Petr 28.1.2019 13:18

Souhlas!

V. Kolman 28.1.2019 13:15

Re: To je pravda, na vyspělém "Západě" ještě nikdy

To jste pane Houžňáku přehnal! Rusové, zvláště ti méně movití a staří si docela naříkají a ne, že ne! Zbohatlí "Novorusové" samozřejmě nenaříkají. Ti si žijí dobře, ale pro jistotu se často stěhují do Karlových Varů.

Tvrdit, že Američané nejsou schopni postavit raketu - to raději ponechávám bez komentáře.

Kontrolní otázka: Byli Američané na Měsíci a to hned cca 6x, dokonce někdy i s "auťákem"? Raketa, která je tam donesla (Saturn5) byla ruská???

Pravdu máte v tom, že přes všechny potíže klimatické i jiné, dodávky plynu a ropy zvládají Rusové dobře. Ale věř Rusovi, že nezavře kohoutky, když na nich závislí budou mít jiný-odlišný názor, nežli je ten "jedině správný"!

V. Novák 28.1.2019 13:13

Re: Klíčový problém: Kdo je expert na danou tématiku?

Bio je maloprodukce = drahé; s větším podílem ruční práce = drahé; menší výnosy ze stejné výměry = drahé.

Suma sumárum, JE to drahé.

Z. Lapil 28.1.2019 13:10

Re:

Prvotní příspěvek zpochybňoval bojeschopnost Bundeswehru a zdůvodňoval to potřebou těhotenských uniforem. Já na to reagoval sdělením, že těhotenské uniformy mohou mít a nejspíš mají důvody nesouvisející s bojeschopností.

Tedy souhlas: moje sousedka bojeschopnost jakékoliv armády nezvedne. Taky ji ale, dodávám já, nesníží.

F. Houžňák 28.1.2019 13:04

Ale houby, lže, až se jí od huby práší,

a připravuje si politickou kariéru. Když mluvíte k prázdnému sálu a děláte, jako by byl plný, tak nejste naivní a upřímný dobrák, ale vychcaný lhář.

F. Houžňák 28.1.2019 13:01

Samozřejmě celá akce "pryč od uhlí" je jenom

trik a způsob, jak obrat německé daňové poplatníky o peníze a svést je do těch správných přátelských kapes. Po prvních větších výpadcích - to už bude dnešní politická garnitura pryč a bude si užívat svých provizí u třídního nepřítele v USA, pro jistotu - Němci zase otočí, na otáčení jsou oni kadeti. A zase se budou sypat penízky do těch správných kapes.

O. Uživatel 28.1.2019 12:43

Uživatel požádal o vymazání