26.4.2024 | Svátek má Oto


Diskuse k článku

NĚMECKO: Demonstrace proti diktatuře národního státu

U našich sousedů patrně poslechli výzvu Václava Klause o času na vzpouru davů proti omezování svobody občanů a vydali se do ulic manifestovat proti těm jejich Prymulovým rouškám, chřipkové diktatuře národního státu a tomu nejbrutálnějšímu státnímu intervencionismu spojenému s nevídaným zásahem do občanských svobod od pádu Berlínské zdi a konce komunistické totality.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Kain 4.8.2020 18:04

Vy byste potřeboval hodit do kanálu a přikrýt deklem.

V. Klepetko 4.8.2020 16:08

Ne, ten její kukuč :-)

J. Anděl 4.8.2020 13:11

Tos mi tedy naložil zajímavých referencí, pěkně děkuji :-).

Opravdu.

Reference neznám a rád si prostuduji (už jsem si dohledal, o čem píšeš :-)). A budu přemýšlet, co vlastně přesně znamená, že bychom vypadali jako Greta Thunbergová. Máš na mysli její diagnózu?

V. Klepetko 4.8.2020 12:08

Velmi zajímavé! Dobré poledne, Jindro. Uvažuješ opravdu způsobem, který je mi velmi blízký... Kdo nebo co řídí ony "informační události"? Bude to asi jakýsi přirozený proces, řízený vnitřními zákony psychologie davu- něco jako chování hejna ptáků nebo sardinek, vzpomínáš na knížku "Osamělý dav" Davidav Reismana?

Mám obavy, že v důsledku rozvoje sociálních sítí nám tu v tomto ohledu vzniká zcela nová kvalita, když ty sítě a na ně navazující masmédia fungují jako substituce - obrazně řečeno - 75% genetické příbuznosti včelích supersester a člověik se začíná posouvat někam směrem k eusociálnímu hmyzu :-)

Vlastně proto celý ten koncept sociálních sítí nemám rád. Mění pravidla hry, která u našich předků platila statisíce a možná miliony let, měníme se jako Flégrova populace v období plasticity, zamrzlá evoluce rozmrzla, a jak bude vypadat pokročilejší fáze této změny, jak budeme vypadat my? Co když jako Greta Thunbergová? Kam nás až dovedou ty intrakoitální twitty a-tergo s mobilem na zádech partnerky? :-)

J. Anděl 4.8.2020 10:45

Ahoj Vladimíre, dobré ráno. To je mi líto, žes to musel psát znovu.

Myslím, že si rozumíme, zcela souhlasím. Ano, spojení nového - masmédií - a starého - instinktu v poměrně unikátním celoplanetárně propojeném prostředí. A tím zrození něčeho, čemu nedokáží vzdorovat ani Lukašenkové, Johnsonové nebo Trumpové. Jen se tomu někteří dokáží lépe přizpůsobit, jako surfař velké vlně (uvedu dva příklady, kteří tak na mě působí, nemusíš souhlasit, není to tak podstatné: Babiš nebo Putin).

Myslím, že tato nová situace obecně nahrává bezbolestnému přechodu na onu páně Mařákovu "třetí" (čínskou) cestu a zároveň tím zajímavý vývoj člověka a jeho vědomí. Psal jsem o tom právě i v souvislosti s jakousi ztrátou svobody a napojením se na informační systémy (přelud volby výběrem z variant našeptávače).

Ale když to nebudou řídit a kontrolovat, jak i sám tak trochu píšeš (ne přesně takhle, omlouvám se za ohnutí), ani národní, ani federální nebo kriptovlády, nýbrž sám "virus" - neboli jakási informační událost - kdo nebo co bude řídit ty informační události? Umělá inteligence pana Pivody? Která "ožije" na pozadí sociálních sítí a obrovských databází voleb, preferencí, fotek, videí a zvuků, aby nás navzdory vlastním snahám učinila šťastnými?

Netvrdím, že mám pravdu, jen nahlas spekuluji, provokuji. Pravda je, že nevím, co si o tom myslet, jsem zaskočen, překvapen. Nemohl bych se tedy sebrat a jít demonstrovat proti totalitě národních vlád - z mnoha důvodů, hlavně proto, že nevím, co je realita (mám pochybnosti o realitě covidu, ale mám pochybnosti i o názoru, že covid není...... to je podstata slova "pochybnosti"), za druhé proto, že ty vlády nepovažuji za viníka, nýbrž taky jen loutku, oběť někoho či něčeho jiného. Jen si nemyslím, že tím něčím je samotný koronavirus fyzicky, to jsem asi chtěl naznačit a v této debatě sám sobě v hlavě ujasnit. Že neřešíme jen hodně životaschopné kuličky s přísavkami, které se rozkutálely po celé planetě. A to mi připadá, že píšeš taky.

V. Klepetko 4.8.2020 2:01

Když si to uvědomíme a pochopíme souvislosti, tak se nám možná podaří uchovat si více svobody, než když budeme demonstrovat proti diktatuře Macronů a infikovat se navzájem virem z RNA i virem zoufalství... Naučíme se s tím virem žít. Trochu méně peněz a globalizace, trochu méně svobody... Zní to smutně, jsme vyháněni z ráje, který jsme vůbec nevnímali že ho máme a teď zase nedokážeme pochopit, že není cesty zpátky! Někteří pofňukávají, další vztekle pálí pneumatiky, Martin Mařák hledá a nachází nepřítele a já říkám že i tak je ten život krásný, dobrý člověk ještě žije, a vůbec - je otázka zda vnější omezení nemají potenciál naši vnitřní svobodu naopak posílit! Wu-wei?

V. Klepetko 4.8.2020 2:00

Jindro, dobré ráno, potíž je v tom, že ty se díváš na ten problém z perspektivy "pacienta", kdežto já jsem psal o drzosti "demonstrujícího nespokojeného občana", druhdy samozvaného chirurga - léčitele, který si osobuje právo vyhodnocovat, zda je léčba lege artis, ale nechápe že jeho znalosti v medicíně jsou na úrovni babky - kořenářky z malešického paneláku, vržené do lesa až neviditelnou rukou trhu:-)

Uznávám ale, že když se vcítím do pasivní role "pacouše", tak ta covidová hrozba je ve srovnání s morem nebo tyfem dost neuchopitelná, něco jako vzdálený gamma - záblesk nebo jed bez chuti a zápachu. Za těchto okolností sdílím Tvůj úžas nad všeobecným podvolením se autoritám v první fázi pandemie. Mám na to pár vysvětlení:

1) Je možné, že se jedná o instinktivní chování, zakotvené ještě ve "starém mozku", evoluční adaptace na setkávání se s podobnými viry: kdo uposlechnul příkaz alfa - samce, mrsknul ocasem a zalezl do nory, přežil a rozmnožil se. Může se třeba jednat o stereotypní reakci primátů na určitý typ hrozby, pokud dosáhne kritického prahu intenzity, atd.

2) Masmédia ukázala masové hroby a chladírenské vozy v Novém Yorku, selekci nemocných ve Španělsku a Itálii - selekci na ty co se ještě pokusí léčit a na ty ostatní, předem odsouzené k smrti - jako "hnízda raněných" na polích u Verdenu... A ve výsledku zpracovala psychologie davu: a to je to, co ve skutečnosti omezuje naši svobodu, nikoliv sám virus (jak jsem zjednodušeně tvrdil), a už vůbec ne vlády národní, federální nebo eurokriptovlády... A to je věc, výzkum které by se měl finanancovat více než klimatologie - protože ten efekt byl celosvětový! A dříve nebo později se mu podvolí každý - diktátor Lukašenko i liberál Boris Johnson.

V. Klepetko 4.8.2020 0:39

Tak mi zmizela dlouhatánská odpověď :-) Zítra to zkusím zrekonstruovat... Dobrou

J. Anděl 3.8.2020 23:05

Ahoj Vladimíre. Mám s virem a tvým srovnáním jeden problém. U té neurochirurgické operace obvykle víš, že máš problém, který tě fyzicky trápí. Víš to ty jako jednotlivec. Jdeš tam proto, že se ty jako jednotlivec chceš toho trápení nějak zbavit a sám nevíš, jak to udělat, tak se svěříš do rukou odborníka. A nebo tě přivezou po autonehodě s uřízlou hlavou a kdyby tam nebyl šikovný neurochirurg, tak už si nebude mít ani kdo stěžovat. Atp.

Jenomže u toho viru to tak není. Tam se na počátku očekává, že tomu uvěříš.

Jasně, že uvěříš velice věrohodným profesionálům, o tom se nepřu, ale prostě musíš tomu uvěřit. V časech morů jsi třeba viděl mrtvoly v ulicích na hromadách, nebo co.

Chápeš, co myslím? To neříkám na podporu konspiračních teorií. Ale vezmi si tu obrovskou sílu, která bez problému zlomila takřka jakýkoliv pomyslný odpor, běžné brblání pomíjím.

Nedivím se, že to Napoleonům typu Grety imponovalo a vzbudilo to u nich trochu závist, že jim se s klimatickými změnami nic takového nepodařilo. Na tři měsíce se takřka zastavil život, ani dnes není zcela normální, holce, ze které udělali exemplární příklad, co se stane s někým, kdo neposlouchá (té z Techtle Mechtle), už vyhrožovali násilím......... A to všechno díky něčemu, u čeho svou osobní vědomou zkušeností a vědomostí nemohu prohlásit, že vím, že to je pravda a že to existuje.

Tohle je podle mě bezprecedentní důkaz rostoucí moci možné informační totality (důkaz té moci, nikoliv té totality).

Souhlasím s přístupem k těmto událostem jako k zajímavému osobnímu kvízu, který mě zajímá, který chci pro sebe uspokojivě vyřešit.

J. Jurax 3.8.2020 21:11

Ale fofrem obrátila.

J. Jurax 3.8.2020 21:11

Ale forem obrátila.

J. Jurax 3.8.2020 21:09

Nebyla.

Ostatně cokoliv, co nám rozbíjí EU, je totalitní a projev odsouzeníhodného šovinismu. Cokoliv, co je proti totalitě EU.

M. Mařák 3.8.2020 21:04

Je bohužel v kolektivu mých spoluobčanů neoblíben, vím o tom, navíc nezvyšoval důchody a nato se u nás v nejvlivnější volební skupině obyvatelstva nezapomíná.

J. Jurax 3.8.2020 21:03

Za 485 miliónů eur by se daly zašpárovat hranice i bez toho, že by se bruselkým pitrysům dali vojáčci na hraní. Koneckonců je to povinnost hraničních států, jímž by ty nehraniční jistě pomohly. Možná i to Německo, kdyby nemělo tu smůlu s reichskanzlerin. Ale v bruseli jsou neschopní a strachy pokálení. A ta reichskanzlerin taky.

A nemuseli bychom podporovat tureckého diktátora.

V. Klepetko 3.8.2020 20:54

Oprava linku :

Manželé Janákovi vraždili na Jičínsku kvůli dluhům. Soud je poslal za mříže na doživotí | iROZHLAS - spolehlivé zprávy

https://www.irozhlas.cz/zpravy-domov/manzele-janakovi-vrazdy_1810162253_jak

V. Klepetko 3.8.2020 20:48

Zde manželé potřebovali nějak vyřešit společný dluh :

Pro 34 tisíc zavraždili sběratele a plánovali zabíjet dál. Hradecký soud dal exmanželům doživotí - Seznam Zprávy

https://www.google.cz/search?sxsrf=ALeKk00ZkvoqvbkQi0HvDBvH0GehRYW_jQ%3A1596479782076&ei=JlkoX6KXBMShgQby77GIAQ&q=%22spole%C4%8Dn%C3%A9+dluhy%22++vra%C5%BEda&oq=%22spole%C4%8Dn%C3%A9+dluhy%22++vra%C5%BEda&gs_lcp=ChNtb2JpbGUtZ3dzLXdpei1zZXJwEAM6BAgAEEdQtLkBWO7AAWDIywFoAHABeACAAZIBiAGTBpIBAzAuNpgBAKABAcABAQ&sclient=mobile-gws-wiz-serp

:-)

J. Jurax 3.8.2020 20:48

No, štěstí, že u nás obchody vlastněné či vedené černochy vlastně nejsou. Protože blbové, co by označení takových co jediné správných a doporučených u nás řvavě prosazovali u nás jsou zaručeně.

No a já rasista bych do takového kšeftu nevlezl ani omylem.

V. Klepetko 3.8.2020 20:46

Nejsem si jistý, zda jsem dostatečně kompetentní l, abych to rozumně posoudil :-)

Neurochirurgickou operaci bych jako operatér take nejspíše nezvládnul... Neumím pilotovat letadlo ani hrát dobře Go. Epidemiologie? Nikdy jsem to nestudoval a vím o tom jen jako poučený laik velmi málo...

J. Jurax 3.8.2020 20:36

Ehm ... mezi společným žitím v nadstátním útvaru a mezi vzájemným válčením je spousta mezipoloh po mém soudu rozumnějších. Nota bene když ten nadstátní útvar směřuje, resp. je tlačen ke čtvrté říši či Svazu evropských socialistických republik a království (SESRAK).

J. Jurax 3.8.2020 20:28

Víte, je otázka, zda dodržovat ona diktovaná různá nepříjemná omezení je chování vskutku rozumné. Zda ona omezení jsou rozumná.

J. Jurax 3.8.2020 20:24

No, nevím ... on Kalousek u nás moc fanoušků nemá a po tomhle mu jich zajisté hojně ubude.

A ovšem nazvat Kalouska pravicovým politikem mi přijde poněkud nepřípadné.

V. Klepetko 3.8.2020 20:09

Martine zdravím!

Přiznám se, že poslední dobou se snažím myslet na jiné věci, než je ten virus a virem vyprovokované vládní reakce: jak ty adekvátní, tak i ty diskutabilní. Místo toho se snažím zorganizovat si život tak, aby vliv těchto faktorů byl na něj - život - co nejmenší, případně z toho všeho chci vykřesat nějakou příležitost. Jsem zvyklý různá vnější omezení vnímat spíše jako hlavolam, který musím (se zájmem) vyřešit, a která mi vláda - prozřetelnost - příroda (nehodící se škrtněte:-)) predhazuje, abych nezlenivěl a snažil se něco vymyslet. Zatím se to celkem daří, dá-li Pánbu přežiju a budu jen o něco chudší a nějakého skutečného zotročení (rasového, náboženského, finančního, genderového, nebo v podobě eurofederální neliberální despocie) se nedožiju...

Dobrý člověk Colas Breugnon, jak ho napsal Romaine Rolland, to je dnes můj hrdina, kterému bych se chtěl trochu podobat. A na nějaké Macrony a i tuzemské mocnáře prdím, radost ze života ani vnitřní svobodu mi vzít nedokážou, a jejich semafory, roušky a vrtulníkové peníze vnímám prostě jako vítr nebo déšť - asi to tak musí být, tak proč se neradovat ze svěžího vánku a kapek ranní rosy? :-);-):-)

M. Mařák 3.8.2020 19:37

Kalousek, náš jediný relevantní pravicový politik a dlouhodobý vůdce sněmovní opozice je prostě můj člověk, znovu se to potvrdilo. Jsem spokojený, že jsem mu svým hlasem posledně pomohl do Sněmovny.

"A víte co? Dodám něco, co vás podráždí ještě víc: Společné dluhy do společné budoucnosti znamenají víc semknutou rodinu, která si ten společný dluh bere. Až dosud bylo nemyslitelné, aby si EU jako celek půjčila společně a společně ručila. Tohle je krok, který se nebude líbit všem, ale ten efekt je nám všem zjevný. Posílení integrace zemí Evropské unie. TOP 09 tohle nemá v programu, takže vám sděluji osobní názor, a dneska už to můžu říct naplno: Já si dlouhodobě přeji federaci Spojené státy evropské."

https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Kalousek-Jsem-silna-figura-Takze-mam-odpurce-Chci-Spojene-staty-evropske-Zde-je-pravda-o-STAN-632506

M. Mařák 3.8.2020 19:16

Ve federacích žije většina obyvatel planety Země.

M. Mařák 3.8.2020 19:13

Ahoj Vláďo, mou svobodu tady omezuje vláda a její časově omezená diktatura, která se pořád ještě vznáší ve vzduchu a může opět dopadnout. Je to tady pořád jedna z možných variant a četl jsem o víkendu ve franceinfo, že to tentokrát mohou spustit na základě vládního dekretu a nemusí se hlasovat v parlamentě. Ještě jsem se o tom podrobněji neinformoval, ale jestli se jedná o přesnou informaci, tak to je docela posun k horšímu.

Virus je samozřejmě někde kolem, ale vláda nařizuje a jedná s občany jako s nesvéprávnými ovcemi, to je třeba oproti Švédsku podstatný rozdíl.

Mě to prostě obrovským způsobem dráždí a Macron u mne definitivně skončil, což nic neovlivní, neboť nemám občanství a prezidentských voleb se neúčastním.

V. Čermák 3.8.2020 19:09

R^R^R^

B. Hančl 3.8.2020 19:03

Pane Mařáku, nejvyšší čas, pořídit si modlitební kobereček. Nás do toho netahejte. Federace je nesmysl. Dopadlo by to jako se Slovákama.

M. Mařák 3.8.2020 19:00

Uvědomuji si, že jste to tak hloupě nenapsal. Své pozice jsme si tedy vyjasnili, nic více asi v současnosti udělat nemůžeme. Časem uvidíme, jakým směrem se bude EU vyvíjet a čí vize bude přesnější, sám jsem na to zvědavý.

Ještě poslední poznámka. Zatím byla totalita nastolena pouze v jednotlivých státech EU a to národními politiky. Sice jen na dobu určitou, ale kdoví, jak to ještě dopadne a co se na občany ještě snese za chomout.

A. Renjascu 3.8.2020 18:36

Souhlasím, chtěl jsem napsat ten půvabný oxymoron progresivní levice, ale byl jsem ve svých myšlenkách netrpělivý. Moje chyba, mám psát z PC a ne z mobilu, kde jsem rád, že to psaní mám za sebou:-).

J. Anděl 3.8.2020 18:28

Souhlas.

Použil jsem pojem "národovec" specificky proto, že reaguji na pana Mařáka, v jeho duchu. Mám pouze jedinou výhradu k národnímu státu - aspekt národnosti sám o sobě není zárukou toho, že to bude dobré pro občany. Že mně v něm jako občanovi a při troše štěstí i členu toho národa bude v daném státě dobře ve smyslu svobodné možnosti hledat a realizovat své štěstí.

Plus většinou ty přínosy vnímám v porovnání s něčím jiným. V porovnání, tedy jako relativní. Spíš než jako jakousi absolutní, snad dokonce posvátnou hodnotu.

Domnívám se, že někteří vnímají národ jako absolutní hodnotu. Vlast, národ, rodinu, pánaboha atd.

Mně osobně - a z mého úhlu pohledu občana ČR - národní stát připadá relativně dobrý.