4.7.2024 | Svátek má Prokop


Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
A. Teplý 28.5.2024 15:22

To vůbec nerozporuji (schopnosti Němců vs Palestinců).

Ale pro mne není cílem ráj pro Palestince - ale "konečné" řešení izraelského problému - aniž by na to doplatila Evropa.

R. Langer 28.5.2024 17:33

Aha, takže pragmaticky jste evidentně došel také ke "konečnému řešení".

No, na to by Evropa fakt nedoplatila. ;-D

P. Diviš 28.5.2024 15:57

Oboje.

I Plastelinci dostávali a dostávají mohutnou pomoc (v Gaze nic nevyrábějí a nepěstují), jen ji nedovedou nebo nechtějí využít.

J. Jurax 28.5.2024 13:55

Inu, vztah dosud naživu jsoucich teroristů k Izraeli se mění pomalu až vůbec.

P. Diviš 28.5.2024 12:34

Hodně trvanlivé "dědictví", vzhledem k tomu, že v Gaze Hamás stoupence Fatahu vymlátil. A nějaká objektivita se nedá čekat ani od Fatáhu.

Jistěže je nemožné zaútočit j͇e͇n͇ na teroristy, to je konec konců i v článku. Možné je, zaútočit h͇l͇a͇v͇n͇ě͇ na teroristy, což IDF dělají. Nic jiného se dělat nedá.

V. Církva 28.5.2024 10:46

Dobrá jaké řešení by jste použil vy. Napište to tu.

Pro mne je ale ideálem aby Židé měli svůj stát, protože ho chtějí a nějak si ho každý zaslouží, ale hlavně aby tam lidé (Židé i Palestinci neumírali).

Navrhněte něco reálného. O situaci v Levantě víme a známe trochu Araby a muslimy a ještě lépe Židy. Známe Bibli a skoro každý u nás má nějaké příbuzné nebo přátele Židy. Korán je pak taky dostupný, Arabové, pravda ti inteligentnější tu studovali...

P. Diviš 28.5.2024 11:05

... byste ...

A. Teplý 28.5.2024 11:40

Já to řešení z článku nevyčetl - i když je poměrně dlouhý - a vzbuzoval takovou naději.

Situace je určitě složitá a jednoduché řešení je na Nobelovu cenu (takovou tu nepravou - co už v tomto konfliktu byla i udělena...).

Co článek neříká, je "slon uprostřed místnosti" - tj. že Izrael se snaží Gazu etnicky vyčistit a vojenskou silou Palestince vyhnat - především do Evropy.

Což už je genocidní jednání - ať to obhajuje kdo chce.

Já Palestince v Evropě nechci - na rozdíl od většiny nekritických podporovatělů Izraele.

Už jsem se pokoušel navrhovat řešení před nějakým časem - protože současnou geografii území Izraele a "Palestinců" považuji za neúnosnou. Stejně, jako nevěřím v mírové soužití těchto stran.

Navrhoval jsem, ať Izrael do toho nainvestuje opravdu balík - bilióny dolarů - koupí Palestincům území někde jinde (jako USA Aljašku) - a milé Palestince tam odsune. Ať dá každému Palestinci tučné odškodné - a "novou Palestinu" pomůže zajistit i technologicky (skleníky, odsolování mořské vody, solární elektrárny atd.).

Současná vojenská operace určitě taky stojí majlant - zbraně, vojáci místo práce "bojují", stát je "živí" atd. A definitivní řešení válka podle mne nepřinese - a když už, tak jen na úkor Evropy.

J. Jurax 28.5.2024 12:06

Jo, a KDE někde jinde?

Ani muslimští bratří ve víře nechtějí mit palestince moc blízko; jsou s nimi jenom potíže. Který stát na světě širém by si nechal na své území nastěhovat bandu teroristů a potížistů, kteří neumí nic než válčit? Volná je leda tak Antarktida ...

A. Teplý 28.5.2024 13:29

Samozřejmě, že žádný stát Palestince na svém území nechce - já mluvím o prodeji území jinému státu. Aljaška po prodeji taky už nebyla ruská.

Píšu koupit území pro stát "Nová Palestina" - např. za 1 bilion dolarů. To mi neříkejte, že v severní Africe jsou samé bohaté státy, které by za astronomickou částku kus pouště neodprodaly. Za slušnou částku by prodal i Fiala...

A jestli jsou Źidé v něčem opravdu dobří - tak je to obchod. Zdá se, že Židé jsou i "spořiví", takže velkoryse zaplatit astronomické částky Arabům - to už by museli překročit vlastní stín.

J. Jurax 28.5.2024 14:00

Kus pouště ... a co by tam teroristé dělali? V potu tváře vzdělávali zemi? Tohle neumí ...

Nehledě na to, že na poušti by to bylo obtížné ... a nakonec pochybuju, že by byli ochotni jít kamkoliv, natož na poušť

A. Teplý 28.5.2024 14:56

Ona i dnešní Gaza je v zásadě poušť - takže žádná velká změna.

A když máte poušť na pobřeží moře - technologicky už to dnes dokážete řešit - odsolování, skleníky, soláry, větrníky.

Izrael by dal jen počáteční investici, odstěhování + "odškodné" - a pak ať si např. na pobřeží Tuniska dělají co chtějí.

J. Jurax 28.5.2024 16:43

Jo.

A dovedete si představit, že by je tam Tunisané chtěli? Já moc ne, proč si destabilizovat zemi? Tak velké prachy by asi nikdo nedal ... a zkušenost Jordánska varuje ...

A. Teplý 28.5.2024 18:42

To už je problém s pochopením psaného textu.

Samozřejmě - zadarmo a do vlastní země je nechce nikdo (jen EU).

Ale do "už cizí" země, kterou prodali za astronomickou sumu - proč ne.

Jenže Izraelcům se nejspíš nechce platit...

J. Jurax 28.5.2024 23:34

Mmch proč by to měli platit?

Za jakou sumu byste byl ochoten prodat Izraelcům pro palestince třeba kraj Podbrdí? :-)

V. Petr 28.5.2024 12:09

Žádný stát dnes neprodá území, i kdyby bylo pro něj přítěží. A prodávat ho nemusí, protože ho "humanisté" zabezpečí ekonomicky z daní pracujících občanů.

P. Diviš 28.5.2024 12:37

"Co článek neříká, je "slon uprostřed místnosti" - tj. že Izrael se snaží Gazu etnicky vyčistit a vojenskou silou Palestince vyhnat - především do Evropy."

Neříká, nejspíš proto, že to neexistuje.

O koupení území už správně napsal J. Jurax

A. Teplý 28.5.2024 15:18

Ten slon není mým vynálezem - psal o tom Alastair Crooke - který jako bývalý britský diplomat a představitel MI6 dlouhodobě působil na Blízkém východě a pomáhal s jednáním mezi Izraelem a Palestinci.

https://informationclearinghouse.blog/2023/11/14/the-unspoken-elephant-in-the-room-of-netanyahus-intent-in-gaza/

Překlad:

https://zvedavec.news/komentare/2023/11/9872-nevyrceny-slon-v-mistnosti-netanjahuovych-zameru-v-gaze.htm

P. Diviš 28.5.2024 15:59

Tak to už se nedivím ničemu, když chodíte pro "rozumy" na zvedavce.

A. Teplý 28.5.2024 18:44

Všiml jste si, že na Zvědavci je jen překlad ?

Překlad, který jsem si pro Vás vygooglil...

Originální odkaz je uveden jako první.

V. Církva 28.5.2024 13:15

Tak nabídnout Váš návrh nabídnout Palestincům bych asi nebyl proti jako Žid, jak píšete i současné řešení je drahé...... V reálu. 1. Území jednou pod islámem musí zůstat nebo být vráceno islámu, to je jejich ideologie a první problém proč Arové z Izraele nechtějí2. Kde takovou zemi koupíte/vytvoříte? Rusové, USA ve svém státě několik milionů nepovolí. Možná by se dalo zkusit zaplatit Maroku, Tunisku za přijetí spoluvěrců, ale pochybuji že by byli pro 3. Ono hlavní problém je právě to že arabské státy berou Palestince jako věčné uprchlíky, nedostávají občanství prostě je nechtějí přijmout. Kdo jiný by je pak měl ve své zemi přijmout než jejich bratři a souvěrci.

No a s tou genocidou. Desetitisíce mrtvých je moc. Přesto souhlasím s článkem že se Izrael alespoň trochu snaží mrtvé minimalizovat. Vzpomeňme na Aleppo nebo Irák nebo si představme v Gaze Rusy

A. Teplý 28.5.2024 13:36

S tím územím pod islámem to taky 100 % neplatí - viz reconquista ve Španělsku.

A kdyby Palestinci dostali na výběr mezi živořením v Gaze a pohodlným životem na novém území - já myslím, že by se přesvědčit nechali. Vždyť dnes platí 6 000 USD, aby se z Gazy dostali. Takže když by jim za opuštění Gazy Židé ještě zaplatili...

P. Diviš 28.5.2024 13:46

Je to nesmysl. Celé.

A. Teplý 28.5.2024 14:58

Ano.

To je pádný argument.

P. Diviš 28.5.2024 16:00

To je shrnutí. Argumenty jsou výše.

A. Teplý 28.5.2024 18:52

Zaregistroval jsem jen 2 argumenty nějak s Vámi související:

1. odkaz na p. Juraxe - který má zjevně problém s pochopením návrhu

2. slon v místnosti - který jsem vám vysvětlil

J. Jurax 28.5.2024 14:03

Kdo by jim ten pohodlný život na novém území zajistil? Oni sami toho nejsou schopni, jak ostatně již desítky let prokazují v Gaze i na Západním břehu.

J. Jurax 28.5.2024 16:56

I s tim územím platí. Jenže se to nedaří tak rychle, jen plíživě skrze nelegální imigraci.

J. Jurax 28.5.2024 16:53

No, Rusy si v Gaze nepředstavím. Totiž být tam Rusové, nebyla by Gaza. Přeživší by byli na Sibiři v gulagu.

A. Teplý 28.5.2024 18:49

Kdyby měl Izrael Sibiř, už by je tam dávno poslal.

Jenže Sibiř nemá.

A vycházíte z dřívějších zkušeností se SSSR - pro které nenajdete novější analogii.