27.5.2024 | Svátek má Valdemar


Diskuse k článku

MIGRACE: Žaloba na ČR?

V souvislosti s žalobou na kvóty uvalenou na ČR, Maďarsko a Polsko ze strany EU slyšíme stále opakovanou mantru o nutnosti sdílet ty správné hodnoty. A jaké jsou ty „hodnoty“, kterými se vládci byra EU neustále tak rádi zaštiťují?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Lenc 26.12.2017 9:50

Re: Pan Dvořák má jasno

A tím jste pane Braune dokázal co? Že to, co Sobotka podepsal a jedno jestli tam nebo jinde bylo košer?Zřejmně jste naprosto spokojený s tím co Sobotka podepsal, tak si to vysvětlil pan Dvořák a myslím si to i já.

V. Braun 26.12.2017 13:01

Nedokázal jsem vůbec nic, stejně jako pan věštec Dvořák.

M. Moravcová 26.12.2017 7:01

Re: Hodnoty EU...

kde to bylo je úplně jedno, důležité je co. A povinností vlády a premiéra je seznámit občany své země s tím, co podepsal a ne aby si sami na internetu zjišťovali. Vy jste taky pěkně vygumovaný magor. Dřív se říkalo lampasákům gumy, dnes to platí na eurohujery = gumy.

V. Braun 26.12.2017 7:25

Re: Hodnoty EU...

Hm, a jak si takové seznamování občanů představujete? Vláda obvykle vydá tiskové prohlášení a zveřejní informace na svém webu, což udělala včetně odkazu na daný dokument. Je na médiích, aby tuto informaci rozšířily mezy občany, nebo vás má přijít premiér osobně informovat? Je zajímavé proč kamenujete v diskusi mne, když jsem jen pomohl předchozímu diskutujícícmu najít informaci, an kterou byl zvědavý.

https://www.vlada.cz/cz/media-centrum/aktualne/lidri-eu-se-shodli-na-zasadach-socialni-politiky-eu-161613/

M. Moravcová 26.12.2017 7:38

Re: Hodnoty EU...

máme veřejnoprávní média, která si povinně platíme. Nepotřebuji znát, kolik jsme na štědrý den poslali SMSek, ale to, co premiér podepsal.

V. Kotas 26.12.2017 8:19

Re: Hodnoty EU...

V současné době veřejnoprávní jen názvem, nikoliv náplní.

J. Chaloupka 26.12.2017 9:38

Ale paní Moravcová, novináři již nejsou,

změnili se v (mizerné) prodavače emocí. Včetně těch, které si ze zákona platíme. A ti si vytvořili centrum pro přípravu tiskových mluvčích (Plchová, Šticha atd.), takže sice neumí mluvit, ale přesto je Šámal pošle na obrazovku, asi aby dostali zápočet.

M. Moravcová 26.12.2017 7:40

Re: Hodnoty EU...

uvědomte si, že jsou v zemi lidé (a rozhodně jich není málo, kteří nemají počítač, nejsou na internetu, neznají jazyky. Jsou snad druhořadými občany, kteří nemají právo na informace?

V. Braun 26.12.2017 8:18

Re: Hodnoty EU...

A představte si, že jsou i tací, co dokonce nemají televizi a nečtou noviny. Nemají snad právo na informace?

No nic, dohledal jsem to pto vás na webu České televize, pokud si to chcete dohledat, zda to bylo někde ve vysílání již ponechám na vás, paní Moravcová.

http://www.ceskatelevize.cz/ct24/ekonomika/2306800-prvni-socialni-summit-po-20-letech-unie-prijala-pilir-socialnich-prav

M. Moravcová 26.12.2017 9:17

Re: Hodnoty EU...

ale jistěže ne každý se zajímá, to máte pravdu. Kdo chce, informace si sežene. Ale stává se trendem, že informace v médiích opravdu nejsou. Dozvíme se, "co má která hvězdička pod sukní", ale po důležitých věcech se člověk musí pídit a média je někdy úmyslně nebo z blbosti zamlčují.

J. Jurax 26.12.2017 13:03

Re: Hodnoty EU...

A tady máte ty zásady: https://ec.europa.eu/commission/priorities/deeper-and-fairer-economic-and-monetary-union/european-pillar-social-rights/european-pillar-social-rights-20-principles_cs ... plná perdel práv a žádné povinnosti ...

Třeba "Musí se podporovat podnikání a samostatná výdělečná činnost" - to zní v tuzemské realitě jako výsměch ...

Nebo "Pracovníci mají právo na spravedlivou mzdu umožňující důstojnou životní úroveň." - bezobsažný žgrynd, neboť nejsou definovány pojmy "spravedlivá mzda" a "důstojná životní úroveň"; spíš by tam mělo být "každý má právo na takovou životní úroveň, na jakou si vydělá svou prací"

A tohle "Pracovníci a osoby samostatně výdělečně činné v důchodu mají právo na důchod, KTERÝ ODPOVÍDÁ JEJICH PŘÍSPĚVKŮM a zajišťuje přiměřený příjem." je v tuzemské realitě akorát tak pokus o blbý vtip na hony vzdálený skutečnosti; a mimoto co je to "přiměřený příjem"? Soudíte, že ten kdo přispíval 3x peněz má u nás taky trojnásobný důchod jako ten, kdo přispíval jen x peněz?

Suma sumárum - kecy, kecy, eurokecy, záleží akorát, kdo se toho chytne a jak to bude závazně interpretovat. Ďábel tkví v realizačních detailech - a blbečkové z brusele se už postarají, aby byl pěkně rohatý - a hlavně v tom, kdo bude tahle všechna práva platit, samozřejmě ze svého; ten, kdo to podepsal to nebude ...

J. Jurax 26.12.2017 13:07

Re: Hodnoty EU...

A ještě v těch zásadách - "Každý má ve stáří nárok na prostředky zajišťující důstojný život." Já bych spíš řekl, že "každý má POVINNOST si zajistit sám na stáří prostředky zajišťující důstojný život"; právo je hezká věc, ale kdo to právo zacáluje?

J. Pražák 26.12.2017 10:16

Re: Hodnoty EU...

Jste dobře placený bruselský líhan, etnobyznysmen, nebo příjemce "dotací"? Jinak si neumím představit, proč obhajujete tu neobhajitelnou zvůli EUrovůdců a jimi páchané zlo.

J. Pražák 26.12.2017 10:12

Re: Hodnoty EU...

Výstižně popsána ta dnešní beznaděj. EUrosojuz je obdobný SSSR. Také se nedalo vystoupit - bylo třeba celou konstrukci zničit. A to snad bude i případ EU. Jen aby to bylo včas.

M. Jandáková 26.12.2017 2:13

Pro p.Brauna

Starousedlí Evropané jsou nositeli evropských hodnot. Evropské hodnoty si nikdo z nich nemusí zjišťovat. "Zjišťovat" je potřeba to, co Vám dosud nikdo neřekl. PODĚLÍTE SE o tu informaci anebo šaškárna zůstane, čím je - šaškárnou

?

V. Braun 26.12.2017 5:57

Re: Pro p.Brauna

Nevím kdo je nositelem Evropských hodnot, ostatně do diskuse o tak široké problematice jako Evropské hodnoty se ani nehodlám pouštět. Autor článku mluví o "eurounijních hodnotách" a tak píši o hodnotách EU.

P. Dvořák 26.12.2017 7:01

Re: Pro p.Brauna

Odkazy na jakési bruselské glejty nejsou hodnoty.

V. Braun 26.12.2017 7:33

Re: Pro p.Brauna

Jistěže odkazy nejsou hodnoty, hodnoty jsou popsány v těch "glejtech".

J. Jurax 26.12.2017 12:42

Re: Pro p.Brauna

No a?

Slova, slova, slova, ušlechtilé kecy ... záleží, jak to ti eurohňupi interpretují a přikazují ku splnění.

V. Braun 26.12.2017 0:58

Hodnoty EU

Zdá se, že se jedná o další článk, kde si autor ani nezjistil, jaké hodnoty EU vlastně má a vytváří si nějaký vlastní pseudoseznam aby s ním mohl následně polemizovat. Jestlipak pane autore víte jak se takovému přístupu říká? Napovím, je to demagogie.

M. Jandáková 26.12.2017 1:58

Re: Hodnoty EU

Pane Braune, Vy jste "si" zjistil, "jaké hodnoty EU vlastně" má. Mohl byste je tedy relevaně(ji) pojmenovat a narušit tak všeobecný dojem, že jsou skryté - vždyť nikdo z Vás, kdo má jejich pravý "seznam", se je v komentáři neodvážil vyslovit. Neptám se na to tajemství ironicky, vznáším otázku v dobré víře, již poněkolikáté. Naposledy jsem se tázala pana Bystrého. Marně. I on přichází pouze hanět, ne komunikovat.

V. Braun 26.12.2017 5:24

Re: Hodnoty EU

Ano, já jsem si to zjistil, a pojmenovávat je nemusím, EU to již dávno udělala.

https://europa.eu/european-union/about-eu/eu-in-brief_en

M. Moravcová 26.12.2017 6:55

Re: Hodnoty EU

a co takhle česky, to by nešlo? Nebo už u nás čeština neplatí? Nebo by se ty posvátné evropské hodnoty od češtiny umazaly?

V. Braun 26.12.2017 7:27

Re: Hodnoty EU

Je na vás, abyste si to našla v jazyce, který vám vyhovuje. Já osobně volím angličtinu.

M. Moravcová 26.12.2017 7:35

Re: Hodnoty EU

ne, vláda je povinna své občany seznámit se závěry i mezinárodních jednání a smluv. A to v úředním jazyce. Vláda má sloužit občanům. Občané nejsou její otroci, ani otroci EU.

V. Braun 26.12.2017 8:19

Re: Hodnoty EU

No a jste si jista, že to vláda neudělala? Jak jsem psal, tyto hodnoty platí nejméně od roku 1992.

M. Moravcová 26.12.2017 9:20

Re: Hodnoty EU

no o politiku se dost zajímám a mnohé věci se dovím z diskusí spíš než ze zpráv.

J. Pražák 26.12.2017 9:57

Re: Hodnoty EU

Já vám pomohu s výčtem. Bude to na několik dílů: 1. porušování zákonů a právních norem, vč. těch, které si sami EUrovůdci odhlasovali,

2. plýtvání a rozkrádání prostřednictvím "dotací" (rozumím tomuto pojmu správně, že se jedná o naše daně, které bez našeho rozhodnutí přidělují převážně na předražené nebo nesmyslné, neživotaschopné projekty?),

3. odmítnutí ostrahy Shengenské hranice,

4. organizované dovážení nezaměstnatelných, pologramotných, agresivních divochů z Afriky a Asie, kteří vyznávají úplně jiné životní hodnoty a mají úplně jiné vzorce chování, než evropští starousedlíci,

5. porušování měnové politiky, tedy neplnění dohodnutého max. 3% schodku rozpočtů jednotlivých států, "zachraňování" předlužených států jako je Řecko, Italie Portugalsko,.... v rozporu se statusem ECB tak, aby na tom vydělaly německé banky a penzijní fondy,

P. Dvořák 26.12.2017 3:20

Re: Hodnoty EU

Také bych byl velice rád, kdybyste nám tady vyjmenoval, "jaké hodnoty EU vlastně má" a poučil nás, kdo je vytvořil a schválil.

Ale hlavně, hlavně nám sem napište odkaz, kde si je můžeme přečíst i s nějakým doplňujícím komentářem nebo důvodovou zprávou, proč ta která hodnota byla zařazena jako "evropská".

Jestli začnete křesťanstvím a lidskými právy, jste jasný. Protože to jsou první evropské hodnoty, které dovoz nenažraných násilnických hord a šukatérů popírá.

V. Braun 26.12.2017 5:36

Re: Hodnoty EU

Byly schváleny všemy státy EU, protože jsou součástí smlouvy o EU, nejpozději tuším z roku 1992, takže ČR s nimi souhlasila při vstupu do EU a byly v podstatě součástí otázky v referendu o vstupu do EU. Lidé hlasující o vstupu do EU tedy souhlasili i s danými hodnotami.

Je to Article 2

https://en.wikisource.org/wiki/Consolidated_version_of_the_Treaty_on_European_Union/Title_I:_Common_Provisions