17.6.2024 | Svátek má Adolf


Diskuse k článku

MIGRACE: Tři roky… a změněn svět

Jako by věčnost překryla ten prostor času mezi zářím roku 2015 a dneškem, tak nepochopitelně, až i šíleně může současnému člověku připadat tehdejší dění.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Aron 9.6.2018 15:48

Re: Jo... odradit..

Věci se začínají měnit. AfD v německém Bundestagu, Výsledky voleb v Itálii, ve Slovinsku a také Rakousko. Otázka je jen, zda není pozdě.

J. Kanioková 9.6.2018 16:12

Štěkejte si ve své zemi... na své spoluobčany

P. Rada 9.6.2018 10:55

Hledá sám Frýbort kořeny problému?

Typuji, že sotva. na kořeny totiž není zpravidla vidět ačkoli od nich pramení podstata dění nad... Autor se ale v článku opírá už jen o to očividné a tak mám za to, že jako většina společnosti spíše sám nechce o podstatě vědět ačkoli deklaruje opak. Např. docela jinak kořeny migrace vnímá Cílek a pokud jde o příčinu změny klimatu tu zas pěkně popisuje např. Pecho:

https://www.novinky.cz/domaci/385720-klimatolog-cilek-je-to-teprve-zacatek-do-pohybu-se-mohou-dat-stamiliony.html

https://ekolist.cz/cz/publicistika/rozhovory/pecho-klima-se-meni-kvuli-nasi-spotrebe-musime-se-naucit-zit-skromneji

Mezi kořeny problému jsou ale i aspekty další a ještě jako je vivinutá sociální agresivita vrozená druhu homo s.s. kterou může zas tlumit jen sociální prostředí navozující pocit ukotvenosti, sounáležitosti a odpovědnosti který je u migrující části pravidelně na minimu možného rozsahu. Geneticky přitom všichni patříme do neobvykle homogrnní skupiny tvorů kteří se obecně vyznačují dokonce dědičně přenášenou schopnostmi zabíjet pro potěšení či afektivností vedoucí k pokusu život i vůkol zničit nemohou li jej sami rozvíjet (E.Fromm).

Toto vše jsou lidově těžko zkousnutelná témata a tak se nedivím, že pro většinu příslušníků druho homo - rádoby sapiens - je tíživé si i přiznat, že má zásadní podíl na vymírání dokonce celé plejády druhů vůkol sebe a také i proto asi nechce o kořenech svého civilizačního problému před kterým stojí co možná vědět. (https://www.novinky.cz/veda-skoly/333168-nasa-tahle-civilizace-speje-ke-svemu-konci.html). Biofyzikálně je pak kořenem problému člověkem navozený anomální růst entropie pozemského ekosystému zatímco život se s principu projevije lokálním růstem uspořádanosti krytým oproti termodynamické zákonitosti jen přílivem energie s venčí.

J. Kanioková 9.6.2018 12:54

Pane Rado, často s vámi nesouhlasím,

ale klidně přiznám, že hlavně z odporu k Zeleným. Protože i jejich fanatické aktivity dělají lidem problémy. Např. my už dlouhatánské roky usilujeme o obchvat města, protože jeho středem kdysi komunisti stihli provést hodně frekventovaný průtah na Polsko. Děsivé. Nejen, že kvůli něho zbořili nejhezčí část města, ale je to neustále ucpané. A chudáci, co kolem toho průtahu bydlí. Hukot, smrad. I "chudáci" za volantem, co tam popojíždí po metru. Byly už desítky variant, ale ... zelení.. fix!

Zelené aktivisty (u nás asi 5 nejhlasitějších, nejaktivnějších, zbytek mlaďochů si vždycky seženou k nějaké akci) proklínáme.

Nemám problém s vnímáním "ochrany přirody", vím, že to není sranda. Např. miluji kopretiny, a kdysi jich tu na kraji města bylo hafo. Dnes když chci kytku kopretin, nachodím se snad kilometry.

Ale někdy je třeba dojít ke kompromisům.

J. Matuška 9.6.2018 14:07

Re: Pane Rado, často s vámi nesouhlasím,

Kateřina Šedivá měla umístit svůj projekt místo do Českého Krumlova k vám, na tu frekventovanou část "průtahu".

J. Kanioková 9.6.2018 16:22

Netuším, kdo je Kateřina Šedivá, natož jeji projekt

M. Prokop 9.6.2018 20:59

Re: Netuším, kdo je Kateřina Šedivá, natož jeji projekt

Protekční milka.

Vymýšlí státem placené projekty, při nichž si občané něčeho hrají na "jako".

https://ceskokrumlovsky.denik.cz/zpravy_region/projekt-unes-co-kateriny-sede-v-krumlove-vyvolava-nadseni-i-vztek-20180408.html

P. Rada 9.6.2018 17:24

Re: Paní Kanioková...

Nevím nač konkrétně s mé dnešní reakce doplněné odkazy reagujete, kdo je podle Vás správný "Zelený" atd. Osobně mám vůči řadě projevů konkrétních "Zelených" také zásadní výhrady ale ty zde konkrétně nezazněly a nebyly ani tématem autora. Na Vás proto reaguji bud s prosbou o doplnění - věcnost - nebo v úhrnu jako reakci projevem podobnou postojům pana Frýborta který hodnotí povrchnosti a opomíjí podstatu- tedy KOŘENY PROBLÉMU ačkoli se na ně v poslední větě výsllovně ptá.

Pro Vás znovu zopakuji trochu jinými slovy něco s toho co jsem ke kořenům života uvedl výše. Podstatou stabilních živých systémů je lokální růst uspořádanosti který se projevuje růstem koncentrací biogenních prvků (např úrodnost půdy) a rostoucí rozmanitostí v biosféře kde jsme součástí a spíše nadstavbou. Obojí je dnes celosvětovým problémem.

Součastný stav je celosvětově o poklesu stability v důsledku porušení planetárních mezí (http://abicko.avcr.cz/2010/07/04/meze.html) který se lidem nejmarkantněji projevuje na akutním migračním tlaku. Ten považuji za analogii bolestí při vytvýření rakoviných metastáz při rakovině plic. Původně zdravé bunky civilizačního organismu migrují, bují, ignorují spoleřenské zákony.... a zdánlivě zdravá část populace reaguje hloupě především na evidentně bolestné místo - namísto dominantní snahy o změnu životosprávy a zacílení na zdánlivě nebolící ale nejzhoubnější oblast, která byla a je původní a doposud hlavní příčinou nerovnováhy vedoucí ke vzniku primárního zhoubného procesu.

Primárně zhoubné pro civilizaci je dnes ignorování klimatických změn a dalších podstatných nerovnováh (jakkoli momentálně nebolí) jako důsledek nezvládnutých metabolockch projevů civilizace (imise externalit narušující stabilitu klimatu) které dokonce narušují cykly biogenních prvků celé biosféry např. uhlík, dusík i fosfor mění své zaběhané cykly až o stovky procent. Člověk tedy jen spíše egoistickou nadstavbou která neví co se s ní děje jak na pověstné horní palubě Titaniku.

P. Grigar 9.6.2018 15:00

Re: Hledá sám Frýbort kořeny problému?

Pane Rado, jak už je vaším dobrým zvykem, předložil jste spoustu filozofických úvah, těžko srozumitelných ekologickofilozofickým nedoukům..jako třeba já. Budu tedy namítat po svém.Vašemu vyjádření by moje babička ani za mák nerozuměla, zamotala by se do toho už v prvním odstavci. Přesto dokázala celý svůj život prožít v takovém souladu s přírodou a celým života během, o jakém se vám, environmentálně edukovaným, ani nesnilo.

P. Rada 9.6.2018 18:55

Re: Hledá sám Frýbort kořeny problému?

Můžete mít a pravděpodobně máte ohledně ekologičnosti své babičky pravdu pane Grigare ale vedle úvah jsem výše předložil i důkladněji pojaté odkazy které kdo ví proč v reakci pomíjíte.

Pravdu můžete mít proste proto, že průměrná lidská spotřeba surovin i energií narostla i řes veškerý proklamovaný technologický pokrok během jedné až dvou generací zhruba 10X a dále v celosvětovém měřítku roste - i když např u nás alespon spotřeba elektřiny stagnuje. Surovin má ale svět omezení množství - viz "Limity růstu".

Vaše babička by zřejmě ale nerozuměla i dnešnímu světu který se začíná měnit daleko dramatičtěji jak kdykoli dříve. V tom tkví ale právě i problém. Mě moje babička předváděla život polný skromnosti ale i radostí. Na možnost toto skombinovat dnes pozapomínáme. Četla mi také pohádky o pokladech které bylo lépe nechat ukryté pod zemí. Cením si obecně skromnosti všech našich předků a to přesto, že i oni už se na světě nesmazatelně podepsali.

Optimalizace náročnosti na zdroje prostředí - strategie - je nakonac podstatou ekologičnosti o které se možná právě Vám pro momentální extrémnost možností dnes "ani nesní".

P. Grigar 10.6.2018 11:15

Re: Hledá sám Frýbort kořeny problému?

Pane Rado, pokusím se tedy o maximální zjednodušení. Nenapadám smysl vašich vyjádření, jde mi spíš o formu..z vlastních zkušeností vím, že drtivá většina lidí tápe už ve výkladu pojmu "externalita" natož aby ho dokázali aplikovat na svoje chování. Proto si vážím vámi uváděného Cílka, dokáže totiž své myšlenky vyjadřovat formou srozumitelnou a pochopitelnou pro co nejvíce lidí. Sám za sebe se snažím žít s co nejmenší spotřebou, zanechávat za sebou tu nejmenší možnou stopu, ale život užívat naplno, i když někomu moje radosti můžou připadat chudé. Nemusím mít vše, co se tak vehementně 24 hodin denně nabízí.

P. Aron 9.6.2018 15:55

Re: Hledá sám Frýbort kořeny problému?

Nesouhlasím s vámi. Odbočujete o tématu.Prvotní problém je v tom, že politici typu Merkel a většiny západních politiků neprojevili ani sebemenší snahu bránit přílivu migrantů a porušovali od začátku vlastní pravidla a nebránili hranice Schengenu. Další problém je v nesmyslném pomáhání rozvojovým zemím. Pokud nejsou schopni dělat něco s porodností respektive její kontrolou je ač to může znít krutě snaha o lékařskou pomoc nesmyslná. Nemůžete chtít snížit dětskou úmrtnost na evropskou úroveň a zároveň zachovat africký koeficient porodnosti. To musí skončit katastrofou a také končí.

J. Kanioková 9.6.2018 16:17

Naprosto přesně !

P. Rada 9.6.2018 19:13

Re: Hledá sám Frýbort kořeny problému?

Prvním problémem lidí bylo vždy přežití. Poravně relativně nároční teplokrevní tvorové museli vždy migrovat za potravou. Homo patřil k nejnáročnějším proto naprostou věrtšinu s cca 70tis let existence h.s.s. všichni naši předci byli notorickými migranty. Před cca 5000 let v období ustáleného klimatu který umožnil růst produkce biosféry, se teprve vytvořili podmínky pro založení pevných sídel - tedy civilizací.

Dnes se zas klima mění a dokonce nebývale dramaticky proto jen migrační tlaky jen porostou. Považuji za nedostatek nadhledu, že si tohoto celosvětového jevu nejste schopen všimnout a v hlavě Vám vězí jen pojmy Merkel či Schengen ... jakoby pro Vás byl svět doposud jen plackou sotva evropských rozměrů a žádné migrující předky jste nikdy neměl.

P. Grigar 10.6.2018 11:25

Re: Hledá sám Frýbort kořeny problému?

..pokud tedy vezmeme migrační tlak za nutnou součást vývoje člověka, musíme současně stejnou mírou přiznat oprávněnost obrany proti migraci z jiných oblastí.

Zákon zachování druhu

Získání a udržení životního prostoru

Získávání potravy

Ochrana svého života

L. Severa 9.6.2018 10:52

Ále...

Jedna paní tady nedávno argumentovala, že ty ztráty které mají na svědomí islámští atentátníci nejsou až tak velké. Dokonce to porovnávala, tuším že, s mrtvými na silnicích.

J. Chaloupka 9.6.2018 13:22

Obávám se, že oběti těch atentátníků to budou vnimat

jinak.

P. Rada 9.6.2018 19:17

Re: Ále...

Zkuste skouknout následující tabulky a porovnat je se svou představou:

http://ec.europa.eu/eurostat/statistics-explained/index.php?title=Causes_of_death_statistics/cs

T. Kočí 9.6.2018 10:11

Článek skvělý

Velmistr verbálních výroků to už dávno pojmenoval stručně.

W.S.Churchill :Člověk nakažený islámem je jako nakažený vzteklinou.

P. Hlosta 9.6.2018 9:21

Neomarxisté ovládají EU! Ty je třeba vyhnat.

Neomarxisté ovládají EU! Od těch se nedočkáme řešení imigrační problematiky. U nás zatím dobrý, protože neomarxismus brzdí zkušenost občanů ze socialistické minulosti. Ale máme své špatné politiky a zástupce občanů, taky dost špatné, aby mohli konkurovat neomarxistům v realizaci blbostí.

Jak vyhnat neomarxisty z jejich mocenských pozic? - To je ta základní otázka! S tou se vyrovnat, byl by vyřešen brzy problém s muslimskými no go zónami i s plánovanou likvidací nevěřících v Islám, ba i problém s pologramoty toužícími po blahobytu evropanů.

Vyhánění neomarxistů by mohlo začít u Junckera.

K. Janyška 9.6.2018 9:27

Re: Neomarxisté ovládají EU! Ty je třeba vyhnat.

Jenže neomarxistů jsou miliardy. Bohužel. Jen to nevědí... Dzp.

J. Václavíková 9.6.2018 13:14

Re: Neomarxisté ovládají EU! Ty je třeba vyhnat.

Já bych ty marxisty v čele s hysterickým Hamplem hnala taky. Už mám toho boje proti kapitálu, ždímajícímu naše dělníky, taky dost!

P. Aron 9.6.2018 16:01

Re: Neomarxisté ovládají EU! Ty je třeba vyhnat.

Tohle je naprosto zásadní problém. Lidé vůbec netuší co to je neomarxismus.Považují to jen za jakousi nálepku či nadávku. Pojmy jako Frankfurtská škola, kritická teorie, kulturní marxismus jim nic neříkají. Stejně tak jména jako Adorno, Fromm, Marcuse atd. Hodně lidí na levici přijalo jejich učení či teorie aniž by věděli něco o jejich původu. Cíl je ale stále stejný : Zničení západní svobodné společnosti tedy podle nich toho prohnilého kapitalismu. Dělníci jejich dobrodiním pohrdli, tak na to jou přes práva nejrůznějších i bizarních menšin, genderů atd.

A. Reček 9.6.2018 18:17

Re: Neomarxisté ovládají EU! Ty je třeba vyhnat.

Příležitost vyhnat Junckera, neomarxisty a liberály z vedení EU bude v příštím roce. Budou volby do europarlamentu!!Krátce řečeno nevolit levici a liberály!

P. Lenc 9.6.2018 9:11

Kdy?

Bohužel, až dojde k opravdové válce mezi islámem a naší civilizací na evropské půdě.Ale to ještě mnoho "mladíků" se samopalem, nožem, autem nebo bombou zabije ve jménu Alláha všemocného mnoho nevinných, ale bohužel nikoliv ty, co toto zapříčinily.Druhá světová bude proti tomu legrácka.

P. Lenc 9.6.2018 10:34

Re: Kdy?

zapříčinili...

V. Kain 9.6.2018 11:47

Re: Kdy?

K tomu nedojde.Občané západní Evropy jsou z přežranosti ve většině zbabělci,kteří té středověké kultuře budou sloužit.

J. Kanioková 9.6.2018 12:12

1*

K. Janyška 9.6.2018 8:39

Svět není změněn, j

nas "ranější, neboť mu nerozumějí. Výuku vědecké kompozitivní teorie, která všechno vysvětluje, rudočerní ignorují, neboť je naházela do jednoho zločineckého pytle... Dzp.

S. Moc 9.6.2018 1:59

Kdy?

Kdy už konečně začneme hledat kořeny problému tam, kde jsou? Dokud nevyházíme současné elity byrokratů a politiků tak nikdy. Vyházením jsem nemyslel defenestraci i když ta by problém vyřešila raz dva.