2.6.2024 | Svátek má Jarmil


Diskuse k článku

LIBYE. Bengházská šestka

Když vyšlo v listopadu 1998 najevo, že značný počet dětí dříve hospitalizovaných v nemocnici El-Fath v libyjském Benghazi je infikován HIV, byla libyjská veřejnost pochopitelně rozhořčena.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
kopretina 31.7.2007 10:00

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: KDO JE VÍTĚZEM KRIZE?????? Aned zrada vzdělanců

O tom, že zavraždil Amin Dory Bloch psal Paul Johnson, předpokládám, že jako vystudovaný historik by si nevymýšlel.

pbla4024 31.7.2007 11:26

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: KDO JE VÍTĚZEM KRIZE?????? Aned zrada vzdělanců

Ten citát zní "dva důstojníci vyvlekli Doru Bloch z nemocnice a zavraždili ji na přímý příkaz Idiho Amina".

http://en.wikipedia.org/wiki/Entebbe_raid#The_raid

kopretina 31.7.2007 11:30

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: KDO JE VÍTĚZEM KRIZE?????? Aned zrada vzdělanců

Tak dobře. I tak je Idi Amin vrah té ženy, když ji přikázal zavraždit. 

pbla4024 31.7.2007 12:22

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: KDO JE VÍTĚZEM KRIZE?????? Aned zrada vzdělanců

Je rozdíl mezi "přikázal zavraždit" a "osobně zavraždil".

RomanL 30.7.2007 9:35

Je to úplně jednoduché,

pomáhejte potřebným doma a na ty "chudé země třetího světa" se prostě vy*erte! Oni za to sice nemohou, ale my taky ne.

Mleziva 30.7.2007 11:13

Re: Je to úplně jednoduché,

Přesně tak. Příroda si je sama protřídí. Navíc každý dobrý skutek je stejně po zásluze potrestán.

Pavlik 30.7.2007 9:25

dik za clanek

Nejsem zadny Arabobijec, jsem pro mirove vztahy se slusnymi Arabskymi staty, nejsem proti tomu aby jim byla poskytnuta i jaderna technologie pokud maji zajem, ale pripada mi krajne nevhodne, kratkozrake, az nepochopitelne, ze Francie potazmo EU leze do zadku zrovna Kadafimu ... To je muj osobni nazor, ale navic mam velmi silny pocit, ze ty Bulharske zdravotni sestry byly obvineny nepravem, postrada to jakoukoli logiku. Nikdo nemuze vyloucit, ze se najde nejaky deviant, ktery nekde v nemocnici dela nejake svinstvo, takove pripady se staly i u nas, ale uverit v existenci skupiny deviantnich zdravotnich sester, ktere si jely uspokojovat sve vrazedne choutky do Libye, tak to je na mne trochu moc silne kafe. A to mi dost vadi, ze to nikdo otevrene nerekne (NP je cestna vyjimka, ale v tistenych novinach to sotva najdete), ze se ta spina na nich ma nechat. Proboha proc ????!!!!

A mimochodem, kde jsou ted rakousti protijaderni aktiviste, blokujici nase hranicni prechody, kde je ten nas slavny Greenpeace, ze k tomu nic nerekne? Nejde u nas spise nez o Temelin o to, abychom museli kupovat rusky plyn a byli tak zavisli na Rusku?

Adam 30.7.2007 11:12

Re: dik za clanek

Rakouským aktivistům jde jen o to, aby se zviditelnili a aby dali najevo svou převahu. Pro ně jsme jen prosťáčci, kteří slezli ze stromu a také platíme v Evropě (té "vyspělé") za vlezdopr*elky a podělánky, tudíž by z toho mohlo i něco kápnout.  A oni za to dostanou naši námi draze placenou, u nich na jejich poměry levnější elektřinu. Německé jaderné elektrárny jim přece nevadí, a to jsou starší... A ještě je velmi důležité, že projevovat se tímto žabařským knedlíkářským způsobem v arabském světě by jim nemuselo ve zdraví projít.

Alfred 30.7.2007 8:26

Kde byli a kde jsou

humanisté, co mají plnou hubu Guantanáma, mučení a tajných věznic CIA.  Postrádám jejích kritiku a spravedlivé rozhořčení.  Žeby jim ani tak nešlo o mučení jako o příležitost k halasné kritice USA?

kopretina 30.7.2007 11:02

Re: Na návštěve s Čechoameričany

To nevíte, že největšími nepřáteli míru jsou "tzv. pacifisti", ultralevicová kohorta, opěvující vše antiamerikanistické a antiizraelské.Včera jsem se bavila na chatě s Čechoameričany a já se přiznám, já se zírala jak z višně. Popisovali, jak do doopravdy chodí v USA. Když někdo v USA někoho zmrzačí, např. auto přejede člověka a ten je ochrnutý, tak zkrátka ten viník, platí jak "mourovatý" přijde o barák. Tak si to lidé v USA rozmyslí, někoho mrzačit a jezdit jako "piráti silnic". Ukazovali ve zprávách českého piráta, co jel z Prahy do Českých Budějovic za 45 minut, předjížděl na dvojitou čáru, zprava, zkrátka samé porušování silničních předpisů. Nebo udělá-li lékař chybu, zemře pacient či vinou lékaře bude mít poškozené zdraví, opět advokáti pacienta sedřou z lékaře všechen majetek a může jít pod most. K tomuto účelu jsou studovaní advokáti, platí ošetřovatelku, či asistenčního psa. U nás v Evropě se nestane téměř nic, jde si maximálně na pá měsíců hačnout. Nebo mi také vykládali, že je mrzí, když vidí, že 80% Čechů (a obecně Evropanů) USA nenávidí.

My říkáme (tedy ne já, ale obecně někteří Evropané), Američani jsou tlustí, líní. Evropani nejsou tlustí, odkdy pak?. Ale naopak když vidím americké politiky, ti na svou figuru dbají, Bush je štíhlý, dbá o vzhled, stejně jako Clintonka a Obama. U nás jsou Paroubek i Topolánek tlustí jak vepři. To je mi novinka. Nebo co se mi líbí, jsou mnohem vyšší tresty za vraždu. V ČR za vraždu dostanete maximálně 10-15 let, či vyjímečný trest (pouze za vícenásobnou vraždu či obzvláště "zavrženíhodné zabití"), zatímco v USA je za klasickou vraždu doživotí či trest smrti. Dále je předsudek Evropanů vůči Američanům, "Američani jsou blbí", neznají evropská hlavní města. Jo a my Evropané známe všechna hlavní či významná města 50 amerických států? Kdo ví, jaké je hlavní město Nebrasky či Kalifornie nebo Kolorada ?

Nebo ochrana majetku je v USA také důležitá. Vnikne-li Vám někdo cizí na váš dvorek, jde krást, můžete jej v USA zastřelit,

kopretina 30.7.2007 11:10

Re: Re: Na návštěve s Čechoameričany

ale pozor, mrtvola pachatele musí být na našem pozemku či dvorku, jestliže je mrtvola pachatele na vašem dvorku, tak vás soud v Americe osvobodí, pakliže však mrtvola dopadne mimo váš dvorek či pozemek, je z toho veliký problém... A samozřejmě je zažrané přísloví řady Evropanů z komunistických států, "kdo nekrade, okrádá svou rodinu", zatímco u nás v Evropě se chválí daňové úniky, řekneme, ten je ale šikovný, v USA jsou daňové úniky témě nemožné, úřady daňové úniky pečlivě hlídají, zapomenete-li zaplatit daň, máte možnost s penálí do určitého data zaplatit daně, pakliže rovněž nezaplatíte, máte veliký veliký problém. Pakliže zaplatíte je to OK.

Takováto pravidla bychom obecně potřebovali také. Ale to soudruh z Trokavce, člen KSČM, veliký protiradarový aktivista zřejmě nikdy nepochopí, vyřvává: " n;Jenki] táhněte domů". Zajímavé, že mu nevadily sovětské základny a sovětské radary... Já otázce radaru nerozumím, troufám si říci, že ji nerozumí většina Čechů, proto nejde dávat referendum v otázce radaru, když nevíme, co obnáší radar, jaké má výhody či nevýhody... Od toho máme zastupitelskou demokracii, chodíme k volbám, zvolíme si garnituru, ta ať rozhodne. Nemáme přece přímou demokracii.

MZ 30.7.2007 21:34

Re: Re: Re: Na návštěve s Čechoameričany

Kopretino,

ve svém rozhorlení to začínáte motat. Topolánek i Paroubek (a řada jiných) skutečně vypadají jako dobře živení vepříci, takže proto jim mám dát důvěru v otázce radaru ? Víte, mne víc štve, že se jako ti vepříci i chovají, hlavně svoje korýtko....

Proto se nedivím obyvatelům Trokavce, byť je jejich odpor skutečně naivní, možná to i sami tuší, a proto se zoufale chytají i těch nejhloupějších sloganů. Pokud si pamatuju, SSSR se nás na nic neptalo, a je celkem jasné, jak by dopadl případný odpor proti čemukoliv, co tu kdy instalovali (lidem asi nadlouho stačily ty krvavé prapory z 68). USA se nás ptají (?, no, oficiálně asi ano, ale korupce už taky začala, viz víza, že), takže nemáme právo jim říci ne ?

A nevím, odkud jste vzala tu 80% nenávist. Já třeba radar zrovna nemusím, ale USA, tedy zemi a její obyvatelstvo, ráda mám. Jenom nesnáším jejich současnou vládní garnituru a vojenskou doktrínu, a s tím mají myslím obyčejní občané tak málo do činění, jako my s Klausovým projevem v USA parlamentu.

Víte, oni se i ti Čechoameričané v názorech mohou lišit, dost podstatně podle toho, kdy do USA emigrovali. Zajímavé mi přišlo i to, že spolu ty různé emigrantské vlny moc nepečou..... Ale to už by byla jiná diskuze.

kopretina 30.7.2007 22:36

Re: Re: Re: Re: Na návštěve s Čechoameričany

MZ,

já jsem psala v souvislosti se vzhledem Topolánka a Paroubka proto, že častý předsudek Evropanů proti Američanům je, že jsou Američané tlustí. Někteří Američané jsou skutečně tlustí, ale to má své důvody. Nahoře ve vlákně jsem se bavila s paní Zajícovou, jídlo je levné a nacpat se má pro některé lidi kouzlo.

A o tom, že 80% Čechů cítí antiamerikanismus mi řekli zmínění Čechoameričané a s dost lidmi, co jsem mluvila z nějakých iracionílnách důvodů Američany rádo nemá.

Co se týká radaru, psala jsem, že nerozumím otázce radaru, výhody, nevýhody, proto jsem proto, ponechat tuto otázku našim politikům, které jsme si zvolili.Fajn, nemáte rád Bushe, proč ne, ale Bush, Clintonka či kdokoliv jiný, není Amerika.Amerika má 300 miliónů obyvatel, ani republikáni nejsou Bush. Bush udělal své chyby, ale měl i svá dobrá pozitiva. Ale to je na dlouho.

Adam 30.7.2007 11:17

Re: Re: Na návštěve s Čechoameričany

Násilník, co zabil a následně rozčtvrtil manželku, matku svého dítěte, nedostane výjimečný trest, protože prý podle soudkyně nešlo o zavrženíhodné zabití...

kopretina 30.7.2007 11:32

Re: Re: Re: Na návštěve s Čechoameričany

Ano. Na to narážím. Dostane maximálně 15 let! Výsměch. Netvrdím, že jsem zastánce trestu smrti, na trest smrti mám nevyjasněný názor, ale proč by vrazi neměli dostávat tresty od 25 let nahoru, či doživotí.

Nebo další poznatek ze zmiňované návštěvy je evropská závist. Zatímco v USA jsou 2 sousedi, jeden maká od 7 ráno do 7 večer, tak si koupí velký dům, zatímco druhý maká od 10 ráno do 4 večer tak má domeček čtvrtinový, ale nezávidí mu, ví, že pracuje mnohem mnohem méně, tak se v USA přeje úspěch schopným. Zatímco v Evropě Vám úspěch nepřejí a jestliže máte doopravdy hodně hodně peněz, nedej za to, vyhrajete ve sportce, musíte se ze svého města či obce vystěhovat. Říkal pán, že vyhrál ve sportce několik miliónů a okamžitě mu začaly chodit výhružné dopisy a výhružné telefonáty...

Jenda 30.7.2007 23:18

Re: Re: Na návštěve s Čechoameričany

Jo, s temi lekari mate naprostou pravdu. Jenom jste zapomel uvest, kolik procent z ceny jakehokoli osetreni predstavuje pojisteni soudnich vyloh a podobne. Obavam se, ze vetsina penez puvodne urcenych na zdravotnictvi skonci v kapsach pravniku.

Mimochodem ... jaka je asi tak sance, ze se vam nekdo na ulici nekdo pokusi (odporne neodborne) poskytnout prvni pomoc, kdyz ma vzhledem k promoreni populace pravniky prakticky absolutni jistotu, ze ho nasledne vy nebo vasi pozustali zazaluji o nejake to pekne odskodneni?

Harpyje 30.7.2007 13:01

Re: Kde byli a kde jsou

V dnešním čísle Spiegelu (31/2007) líčí nyní už bulharský lékař, Aschraf al Hadschusch, léta strávená v libyjských vězeních a popisuje mučení kterým se z něj a z bulharských sestřiček snažili vymlátit falešná doznání. Otřesné.

Olinka 30.7.2007 7:12

Jsem pyšná, že jsem (téměř) občanem EU!!

Tak Libye se zřejmě stává standartní demokratickou zemí, se kterou bude EU spolupracovat. No huráááá! Už jenom způsob zacházení s vězněnými a vykonstruované účelové lži dokazují, že se máme na co těšit! A Kadáfí zřejmě dostane nějakou cenu, tak jako předtím Arafat. Rv

kopretina 30.7.2007 10:33

Re: Jsem pyšná, že jsem (téměř) občanem EU!!

Ano dostane. Soudruh Kadáfí je u evropských soudruhů hrdina. Když to občas můžete číst na diskusních fórech, vždyť ty sestry a palestinsko-arabský lékař nakazili děti, tak o co jde, že? Je to ostuda západoevropské levice.Sovětský disident Vladimír Bukovskij se obává, že EU je na cestě stát se novým Sovětským svazem. Dříve jsme měli dostatek cukru, nynídíky soudboru příkazů, zákazů, nařízení musíme cukr dovážet, stejně jako maso! To je výhoda?!! Já myslím, že ne.

Jenda 30.7.2007 23:12

Re: Re: Jsem pyšná, že jsem (téměř) občanem EU!!

Kdybysme ho dovazeli levnejc tak by to vyhoda byla. Ovsem obavam se, ze tak tomu jaksi neni.

kopretina 30.7.2007 23:14

Re: Re: Re: Jsem pyšná, že jsem (téměř) občanem EU!!

Jendo, EU diktuje ceny masa, českým vinařům nařídila, jakým způsobem smí doslazovat cukr, no chápete ty absurdity? EU je novodobé RVHP...

xyz 30.7.2007 6:51

nyní občanů EU

No to je novinka. Ono je něco jako občanství EU?

Borek@exil 30.7.2007 6:22

Pokud nemýlím, stala se Lybie předsedou komise OSN pro lidská práva. Pokud se mýlím, opravte mě.

Borek@exil 30.7.2007 6:26

Re: Pokud nemýlím, stala se Lybie předsedou komise OSN pro lidská práva. Pokud se mýlím, opravte mě.

Pardon.....Sudán se stal nedávno členem komise.

Sarka 30.7.2007 6:34

Uf - tak to jsem si oddechla -

kdyz je to Sudan, tak to je vsechno v nejlepsim poradku ;-D ;-D ;-D ;-D

cb 30.7.2007 7:47

Re: Re: Pokud nemýlím, stala se Lybie předsedou komise OSN pro lidská práva. Pokud se mýlím, opravte mě.

Lybie predsedou, je touz nekolik let.

LOJR 30.7.2007 10:30

Když může být předsedou komise pro trvale udržitelný rozvoj Zimbabwe.

Ať žije a vzkvétá OSN. :-D

kopretina 30.7.2007 12:18

Re: Když může být předsedou komise pro trvale udržitelný rozvoj Zimbabwe.

Ano. OSN ubohá žvanírna totalitárních despotických vůdců...;-D;-D;-D

kopretina 30.7.2007 10:34

Re: Re: Pokud nemýlím, stala se Lybie předsedou komise OSN pro lidská práva. Pokud se mýlím, opravte mě.

No co, Súdán vybíjí ne "negry", tak "vo co jde, že?". A co dělá EU na záchranu křesťanských bratrů v Súdánu? NIC. EU by se měla stydět za svou politiku.

VL 30.7.2007 5:41

Podíl?

Jakou částkou se na odškodnění poškozených podílela palestinská vláda? Doufám, že vzhledem k vyššímu postavení lékaře oproti sestrám minimálně polovinou.:-D