22.5.2024 | Svátek má Emil


Diskuse k článku

KYPR: Není peníz, není láska

Tak Kypřané od včerejška mohou ke svým penězům v bankách, které po téměř dvou týdnech otevřely své přepážky. Má to však háček, protože ve skutečnosti mohou jen k části svých peněz.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
B. Rybák 5.4.2013 15:01

Lákavý trik

Lákavý trik, při němž byla při výměně Eur nadhodnocena původní kyperská měna a tím bylo vyvoláno krátkodobé, k dovozní rozhazovačnosti (navíc i levnými EU-úvěry) vybízející zbohatnutí země a zároveň v ní tím byla vytvořena konkurence neschopná, v Euro-zóně de facto neřešitelná drahota, nebyl použit jenom na Kypru. Měli dobře promyšlené, jak zatím především jih EU přeměnit na protektorát "jádra EU". Nesmíme je podceňovat. Oni to nevzdají, dokud se nepotopí i to "jádro" EU.

M. Pavlíček 3.4.2013 13:13

Nevím, jestli Jančura rozumí dálnicím,

ale vím, že je nebetyčný rozdíl jet s ním a nebo s jiným dopravcem, ať na silnici, nebo na trati.Zejména v kvalitě služeb a přístupu k zákazníkovi. A to za dotace nekoupíte. A jestli pobral nějaké dotace a naráz měl flotilu autobusů? A proč ji neměl někdo jiný? Nemyslím si, že by byl na rozdíl od mnoha jiných "přítelem přátel". Jenže řada ostatních raději jen kibicuje nebo bere tučné provize za prapodivné obchody se státním sektorem, jít s kůží na trh a do rizika se každému nechce.

Pročpak Jančura tak snadno vytlačil "socialistické" dopravce na "zlaté" lince Praha Brno? A proč ho nechtějí pustit jinam? Proč raději masivně dotují státního dopravce z našich peněz, než by tam pustili konkurenci?

V. Bok 3.4.2013 19:28

Re: Nevím, jestli Jančura rozumí dálnicím,

Voni by ho pustili, ale von tam pustit nechce.

Výsledkem všeho jsou jen vyšší dotace pro neziskové tratě, neb rozinky zobe Jančura.

S. Ševeček 3.4.2013 11:08

Konečne rozumné hodnocení výhod "společné měny" v neoptimální měnové zóně

"výhody členství v eurozóně a její výhody spočívající především ve volném pohybu kapitálu"

Ano. To je podstata, která ale vobyčejnýho lida nemusí příliš interesovat.

Co to bylo nadšených řečí, že euro znamená, že si nebudu muset vyměňovat peníze, a To se vyplatí!

V. Bok 3.4.2013 19:30

Re: Konečne rozumné hodnocení výhod "společné měny" v neoptimální měnové zóně

Hmm, všiml jste si někdy rozdílu mezi "nákupem" a "prodejem"?

J. Chaloupka 3.4.2013 9:01

Autor je odborníkem na dálnice? Že tak vehementně

kritizuje Jančuru, aby byla příležitost utratit dvakrát tolik mld. Tím neříkám, že Jančura má pravdu, ale názor na technologii bych raději slyšel od nějakého opravdového stavitele dálníc, nejlépe z Německa.

J. Heincl 3.4.2013 9:43

Re: Autor je odborníkem na dálnice? Že tak vehementně

Každý, kdo občas jezdí po německých dálnicích musí potvrdit, že se tam dělají nové dálniční povrchy výhradně z betonu. Kvalita je vysoká a navíc řidiči neplatí žádné poplatky.

R. Malaschitz 3.4.2013 8:40

offshore firmy

Offshore firiem sa Cyperská kríza dotýka len okrajovo. Na Cypre majú sídlo firmy a vedú tam účtovníctvo. Bankové účty ale majú väčšinou v krajinách kde podnikajú.

J. Schwarz 3.4.2013 7:03

A co kdyby

na Kypru zlevnili a snížili si platy? To by nešlo, i bez devalvace?

R. Langer 3.4.2013 11:46

Re: A co kdyby

No, to mohli koneckonců udělat i v Řecku, že? A co na to Řekové? ;-)

J. Vyhnalík 3.4.2013 20:50

Re: A co kdyby

To by neprošlo. Snižovat platy nejde. Jednodušší je zkrachovat, než lidem sáhnout na platy.

L. Krajicek 3.4.2013 0:56

Jančura. Není to ten géroj,

který před pár lety pobral dotaci na zakoupení žlutých autobusů, aby vzápětí vyhrál jakousi cenu pro nejúspěšnějšího podnikatele roku?

Něco ve smyslu "skokan roku", který z ničeho najednou vlastnil flotilu autobusů, jezdících výhradně na nejlukrativnější trati v republice Praha Florenc - Brno, staré nádraží u Grand hotelu. Na trati, kde snad nemůže nic pokazit ani Laurel a Hardy.

A. Richter 3.4.2013 5:41

Re: Jančura. Není to ten géroj,

A nejni to ten, co chtěl i v krajích nabízet "dopravní obslužnost". leč hejtmanni vesměs lidumilní ČSSD to přiklepli ČD, nejlepší a nejperspektivnější a nejfantastičtější a .. aa ... společnosti?

Asi ne.

.... *8-((

P.S.: A, pane Krajíček, Vy byste stavěl spoj Pustá Vatra-Praha tam a zpět 3x denně, když z Pusté Vatry jede jediná kulhavá babička 2x za měsíc a to ještě k lékaři do Šmuklova a tamtudy spoj Pustá Vatra-Praha tam a zpět opravdu, ale opravdu ne a ne jet?

Se  slzou v oku vzpomínám a spoj ČSAD Krnov-Úblo v sobotu, jak se ještě dělalo (v sobotu)6 hodin. Sobotní jízdní řád a po 12:01 lidi, leč ČSAD světilo soboty a odpoledne nejezdilo. Holt naši rozuměli srdci dělníka, jezeďáka a snad i pracujícího(?) inteligenta(?) !

P. Khail 3.4.2013 10:06

Re: Jančura. Není to ten géroj,

"Na trati, kde snad nemůže nic pokazit ani Laurel a Hardy" - vždyť můžete jezdit a nekazit taky.

L. Krajicek 3.4.2013 22:05

Re: vždyť můžete jezdit a nekazit taky.

Nemůžu. Nemám své soudruhy na správných místech.

R. Langer 3.4.2013 11:48

Re: Jančura. Není to ten géroj,

Jo jo, je to přece tak jednoduché, proč už to nedělá každý, že? :-P

J. Jurax 3.4.2013 20:43

Re: Jančura. Není to ten géroj,

jezdících výhradně na nejlukrativnější trati v republice Praha Florenc - Brno, staré nádraží u Grand hotelu. Kecáte. On Jančura jezdí leckams jinam.

L. Krajicek 3.4.2013 22:06

Re: On Jančura jezdí leckams jinam.

Do Londýna.