20.5.2024 | Svátek má Zbyšek


Diskuse k článku

KRIZE: Konzervativně pravicové neštěstí Izraele

Srovnat Gazu přes noc se zemí se schovanými teroristy, s jejich rukojmími a s veškerým civilním obyvatelstvem naštěstí není tak jednoduché, jak by si i tady mnozí přáli. Izrael to možná mohl a možná měl udělat ihned po teroristické akci, s přibývajícími dny se situace stává složitější, neboť si stále více lidí začíná uvědomovat, co to všechno může rozpoutat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
I. Kučerová 17.10.2023 18:30

100% souhlas s příspěvkem pana Navrátila z dnešního rána:

F. Navrátil 16.10.2023 7:41

Hamás vehnal Izrael do pozice, kdy musí uskutečnit tvrdou a brutální odvetu, jinak bude všem teroristům pro smích. Jeví se, že Hamás nesledoval svým teroristickým útokem na izraelské pohraničí žádné politické cíle, ale pouze naplnění a rozšíření ideologického fanatismu v islámském světě. Proto

!!!!!!ztrojnásobení podpory Gaze (Hamásu) ze strany Bruselu je svinstvo nejvyššího řádu. Jako kdyby z fondu humanity byla hrazena modernizace pecí krematoria v Osvětimi.!!!!!!

V. Čermák 16.10.2023 21:54

Kdo chce kam, pomožme mu tam. Jsem zvědav, jak se tomu Izrael postaví...;-D

H. Lukešová 16.10.2023 20:05

Hamas střílí po vlastních lidech. Neštítí se ničeho...

Radikálové se neštítí ničeho. Už během víkendu se napříč médii objevily zprávy, že Hamás má vlastním lidem, kteří chtějí utéct humanitárním koridorem z pásma Gazy, bránit v opuštění válečné zóny. Jako důkaz zveřejnily izraelské úřady na sociálních sítích nahrávky telefonátů zoufalých Palestinců, které nutí vládnoucí hnutí zůstat v místech, kde má zanedlouho udeřit izraelský protiútok.

Hamásu na civilistech příliš nezáleží. Dokazovat to mají nahrávky zoufalých telefonátů Palestinců, kteří se rozhodli uposlechnout izraelské požadavky na to, aby civilisté co nejdříve opustili pásmo Gazy. Zatímco izraelská armáda se rozhodla po nich nestřílet, podle zoufalých telefonátů i některých záběrů na Twitteru to vypadá, že hnutí Hamás jim v odchodu brání samo.

"Oni se snaží zabránit lidem, aby odešli," říká zoufalý hlas ve videu, který nahrála izraelská armádní rozvědka a zveřejnila jej formou videa na sociální síti X. "Řekněte mi přesně, kde vás zastavili," ptá se důstojník izraelské tajné služby ve víře, že došlo k nedorozumění mezi Palestincem a důstojníkem izraelské armády. Nakonec si však porozumí. "Berou nám doklady a klíče od auta," stěžuje si Palestinec. "Myslíte vaše hnutí? Hamás? Kdo se vás snaží zastavit?" ptá se zmateně Izraelec. "Ano, ano," odpovídá Palestinec.

https://www.extra.cz/zpravy-hamas-strili-po-vlastnich-lidech-ukazuji-videa-zoufali-palestinci-telefonuji-izraelske-armade-43bca

D. Laurencikova 16.10.2023 20:16

Hamas brani lidem v uteku, protoze potrebuji drasticke obrazky zavradenych civilistu, ktere pak ukazuji svetu jako dukaz zidovske nelidskosti. Nekteri na to skutecne skacou, jak tady vidite, pani Lukesova. Clovek by vubec neveril, kolik sympatizantu najdou tito islamisticti teroristi mezi lidmi, kteri se doposud zdali byt docela o. k.

D. Laurencikova 16.10.2023 20:17

Opravuji: Ne zavrazdenych, ale zabitych civilistu. To je rozdil.

H. Lukešová 16.10.2023 20:23

Analytička, ředitelka Herzlova institutu při Karlově univerzitě Irena Kalhousová se pozastavovala nad tím, jak někteří lidé můžou ospravedlňovat a oslavovat takovou řezničinu, za kterou by se ani nacisté nestyděli. A řīká v rozhovoru pro Český rozhlas, že se zamýšlí, co je v těch lidech špatně.

V. Petr 16.10.2023 20:32

Viníkem je rudozelený socialismus. To je to základní zlo, antisemitismus je jeho výzmamnou odnoží. Všiměte si, že zelení jsou na straně teroristů!

H. Lukešová 16.10.2023 20:33

Ano, máte pravdu. Bohužel, nedělá mi to radost.

D. Laurencikova 16.10.2023 20:51

Prave jsem chtela napsat, ze neni ani muks slyset od nejake Antify. Kde jsou nasi "antifasiste?" Kde je Cerny blok, aby se postavil islamskym demonstrantum do cesty? Antifa se prece porad vydava za bojovniky proti fasismu, nacismu a antisemitismu! Ted tady mame nejhorsi utok na Zidy od holocaustu a kdo ani neotevre hubu? Antifa!"

D. Laurencikova 16.10.2023 20:37

To jsou ty lidske "Abgründe"... Ani ja to nechapu. Jak zvrhly musi byl clovek, aby neco takoveho jednak mohl spachat nebo omluvit. Vite, ze jsme vedly uz diskuze o odsunu sudetskych Nemcu. To take kde kdo pochopil, ze rozdivocena luza hazela male deti do Labe a delala ruzna zverstva. Na to me osobne chybi organ!

H. Lukešová 16.10.2023 20:44

Já bych taková zvěrstva nebyla schopna spáchat na nikom. Ano, palestinští teroristé mě naučili nenavidet, tento HAMAS- ISIS masakr mě do jisté míry změnil a otřásl se mnou, velkou část palestinských Arabů nenávidím, přesto bych žádného Palestince nebyla schopna rozsekat, srazit mu hlavu atd. Přeji si vyhlazení Hamasu, to ano, i potrestáni Gazy, ale nikdy bych se nezúčastnila vyhlazovaciho pogromu.

P. Vychodil 16.10.2023 21:22

to je komplexní problém. Pokud je propagován nacismus, oslavováni SS řezníci z WW2, stavěny pomníky Banderovi a oslavovány jeho "hrdinské" činy, neonacismus a korupce na Ukrajině deklarována za výspu demokracie, pak se nelze divit, že se objeví síly, které budou potencielně propagovat genocidu židů...nakonec, jaký je v tom rozdíl ? jaký je rozdíl mezi genocidou Palestinců a genocidou Izraelců ?

H. Lukešová 16.10.2023 21:37

Izraelci žádnou genocidu nikdy nespáchali, ale tzv. Palestinci ji spáchali 7.10.2023. Nejhorší masakr Židů od doby holocaustu.

A. Teplý 16.10.2023 22:38

Bojovníci ISIS v azerbajdžánském žoldu vraždili v Náhorním Karabachu arménské civilisty hůř, než Hamás v Izraeli.

A reakce Izraele ?

Poslal Azerbajžánu další zbraně...

H. Lukešová 16.10.2023 22:55

Hůře? To už snad ani není možné, stínání hlav dospělým lidem i dětem,, rozsekávání a upalování spících lidí zaživa, svazování a střílení lidí do jam jak v Babím Jaru, surové znásilňování a rozřezávání těl dívek a žen. Nic už snad nemůže být horší než běsnění HAMAS-ISIS.

Ano, četla jsem o tom, že Azerové vyháněli a zabíjeli Armény, ale o těchto zvěrstev, který se dopustil Hamas, jsem na internetu nečetla. Tey že by se Azeři chovali jako běsnící maniakální monstra.

A. Teplý 17.10.2023 0:20

V konfliktu Azerů - Arménů se děla neuvěřitelná zvěrstva - prý z obou stran, mrtvých desetitisíce.

Např. v Baku byla 7-letá holčička zaživa stažená z kůže.

P. Vychodil 16.10.2023 20:24

rozdíl to samozřejmě je. zabití v období války může být vnímáno třeba jen jako collateral damage...

D. Laurencikova 16.10.2023 20:32

Predevsim je to tak casto prodavano. Prijde na to, kdo ten "collateral damage" zpusobil. ;-)

P. Vychodil 16.10.2023 20:41

to není podstatné. každopádně se to nepovažuje za válečný zločin. Pokud se neprokáže, že to bylo úmyslné. což v případě válečného konfliktu je vždy problematické...

nicméně v případě tomto, pokud jedna strana prohlásí, že nebude brát ohled, pak to bude válečným zločinem.

Proto (nejenom) se Izrael nechal chytit do pasti, ze které má jenom špatné a ještě horší východisko...

pro tvojí informaci, nemám rád muslimy, radikály, nemám rád židy a jejich vliv na vlády tohoto světa...

D. Laurencikova 16.10.2023 20:59

Ja jsem behem sveho zivota vypozorovala, ze podstatne to je! Kdyz se podarilo Americanum zmasakrovat uprchlicky konvoj v Kosovu, nebo starobinec tamtez, nebo celou svatebni spolecnost v Afghanistanu - a tam jsou svatby pocetne - atd. , tak to byl "Kollateralschaden". Kdyz Rusi zabiji nekde pri utoku 2 - 3 civilisty, je to "genocida". Nehodnotim, jenom popisuji.

P. Vychodil 16.10.2023 21:07

R^...přesněji bych to nevyjádřil

takže buďme bez emocí, byť to může být těžké, a snažme se komentovat situace ze svého racionálního pohledu, vědomi si toho, že budeme mít oponenty, dnešní doba je tak volatilní, že lež dneska je pravdou zítra, a naopak...

A. Teplý 16.10.2023 22:35

Je to ještě lepší.

Když ukrajinská raketa zabije řadu Ukrajinců - civilistů - je to taky ruská genocida...

D. Laurencikova 17.10.2023 8:05

Ráda se od Vás poučim, pane Teplý.

P. Vychodil 16.10.2023 20:32

dcerko, ty bys byla goebelsovou oblíbeňkyní...tolik fanatizmu...

prozraď mi, co čteš, odkud čerpáš svoje přesvědčení ?

to víš, zajímá mne to, za mých časů bylo jenom rudé právo a to nedokázalo takto zfanatizovat...

H. Lukešová 16.10.2023 20:38

Ne, pane Vychodile, jsem sionistka, Goebbels by mě zabil za to, kým jsem. Odkud čerpám? Z internetu, vždyť níže mnohdy dávám pod texty odkazy z českých, izraelských a zahraničních médií. A mám doma televizi, a v ní Česká televize tentokráte pravdivě informuje o dění v Izraeli.

P. Diviš 16.10.2023 20:40

Aplégr Vyvadil čerpá jen z ruských zdrojů.

P. Vychodil 16.10.2023 20:46

...česká televize tentokrát pravdivě informuje..." to je dobrý fór...

nicméně tvoje upřímné přiznání, že jsi zastánce sionismu, možná dokonce žid, mnohé vysvětluje...

již tě nebudu "škádlit", je mi jasné, že tvoji víru nic nezlomí...

H. Lukešová 16.10.2023 20:52

Jo, jo, máte pravdu, vy ani nikdo jiný mě vážně nezlomí, vůbec nikdo.

P. Vychodil 16.10.2023 21:00

tvoje víra..jaký je rozdíl mezi ní a vírou muslima ? oba jste nenávistní vůči čemukoliv, co se příčí vašemu vnímání světa.

Nesnáším fanatizmus, ať již židovský, muslimský, křesťanský, jakýkoliv.

H. Lukešová 16.10.2023 21:05

Jenže rozdíl je, že vyjma palestinských teroristů, necítím nenávist vůbec nikomu, jsem mírumilovná a nikomu bych nikdy neublížila , natož abych se účastnila vyhlazovacího pogromu či spáchala nějaký teroristický útok. Nejsem agresivní ani vražedkyne.