10.5.2024 | Svátek má Blažena


Diskuse k článku

KORONAVIRUS: Vakcíny se vám zachtělo, holenkové?

Bylo celkem jasné, že to jednoho dne muselo přijít. Naše civilizace, zvaná též euroamerická či předtím „bílá“, se dostala do stavu, jaký znali už staří Egypťané.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Nový 3.2.2021 11:26

Potřebujeme politiky, kteří mají zásady....jako třeba ty dvě sestry z TOP09, Adamová s Pekarovou...Jak holky říkaly, než ruskou, to radši umřeme.

V. Povolný 3.2.2021 11:23

Já tedy pliju s měkým i ale jinak v zásadě souhlas. Jen si myslím, že cirkus kolem Koněvovy sochy nebyl pliváním na sovětské osvobození, pokud máte na mysli tohle. Ona se o vyhrocení problému zasloužila i ruská ambasáda.

Jinak ale souhlasím s panem Vlkem, že bychom v případě použití ruské vakcíny zaplatili vysokou cenu a ne v penězích. A dodávám, že v případě čínské taky. I když v případě Číny už je trochu pozdě, následky patolízalství hradního pána ještě zaplatíme.

J. Kostelanský 3.2.2021 11:23

Ono to s tým štekaním na Rusko skončí ako vždy. Západ, ktorý nás v tom štekaní podporoval a podporuje, sa s Ruskom o vakcíne dohodnú najskôr. A nám zostanú omrvinky /drobky/ zo stola.

Pritom keby sme (hlavne naši politici) len trochu rozmýšľali a dívali sa na Rusko bez tých západných ideologických okuliarov /brýlí/, tak sem napr. by sme ten Sputnik mohli mať, koľko by sme potrebovali.

Lenže Sputnik bol u nás "nebezpečný" a "nežiadúci", pokiaľ Nemci nerozhodli inak.

To sa netýka len posledného obdobia, ale celý čas od rozpadu komunizmu. My sme v Rusku mali vybudované super vzťahy, ale samozrejme z ideologických dôvodov sme sa na ne vykašlali. A prenechali ich západným firmám.

J. Ziegler 3.2.2021 11:11

Pan Vlk zapomíná na jednu věc, sami Rusové mají vakcíny Sputnik V málo a nejsou schopni splnit nasmlouvané dodávky, např. do jižní Ameriky.

F. Musil 3.2.2021 11:02

S odpuštěním.. Vy žijete v Rusku,že máte tak "přesné" informace, nebo jste jenom "zblblej režimem"?? Pokud Vám svědomí dovolí,žádal bych odpověď..;-)

V. Církva 3.2.2021 11:02

Tak jednoznačně si Západ namyšleně myslí jak je "lidskoprávní" (hodný na neomarxisty a islamisty....) a má skvělé ekonomické postupy (nechat vše vyrábět v Číně je fakt bomba) aniž pozoruje svůj rychlý pád dolů především ve svobodě.

Nicméně to, že jsme lízali ruce Číně právě ty ekonomické postupy. Že se tu totiž skoro žádné roušky nevyráběly a vozily z Číny před koronáčem.

S panem Vlkem většinou souhlasím, ale tady to už s tou Čínou přehání. Čínskou injekci nechci i kdyby měla být konkurenční o 3 měsíce později. Čínské výrobky bojkotuji kde se dá. I oblečení se dá koupit české, nechat ušít nebo alespoň vyrobené z Bangladéše. Přesto že čínské mobily obsadily trh, LG, Sony ani Samsung se v Číně nedesignují ani nevyrábí!!! Respirátory FFP2 i FFP3 děláme i u nás (SpurTex, Good Mask....).

S Ruskem jsem tolerantnější. není to země které se dá úplně věřit, ale není to už ani SSSR, máme určité vazby z minula, přes Slovanství a plýt na to že nás osvobodili od Němců je už někdy přes čáru i když to pro nás znamenalo komunismus (jak to že ale ne pro Rakušáky?)

R. Langer 3.2.2021 11:02

A v čem je tedy jako rozdíl? Povídejte!

K. Wágner 3.2.2021 10:38

Vakcína Sputnik V, co do její konstrukce, vykazuje výrazně vyšší účinnost než třeba AstraZeneca, která je velmi podobná. Rusko se však rozhodlo šetřit svou vakcínu převážně pro vlastní potřebu. Vyvážet chce hlavně technologii výroby, kdy by licenční výroba jednotlivým státům pomohla zajistit vakcíny podle jejich vlastních potřeb. Že si s výrobou dokáže poradit Německo, tomu věřím. Ale že by se vyráběla u nás? ;-)

K. Wágner 3.2.2021 10:33

Předseda České vakcinologické společnosti Roman Chlíbek říká: „Pokud to vezmu obecně, tak vakcíny virového inaktivovaného typu za mě nepatří do generace moderních vakcín a osobně bych preferoval vakcíny vektorové nebo genetické před nějakou oslabenou celovirionovou vakcínou. Pro mě nejsou čínské vakcíny důvěryhodné. O Sputniku zatím víme, že účinnost vakcíny se pohybuje kolem 91 procent a dokonce proti závažným formám uvádějí až stoprocentní účinnost. Podobně jako jiné vakcíny je dvoudávková, lépe se skladuje (při teplotách 2 až 8 stupňů Celsia) a je v lyofilizované formě, takže se musí před použitím rozpustit. Konstrukce vychází z desítky let známého a vyzkoušeného modelu, kdy adenovirus slouží jako transportní zařízení, do kterého se vkládá kódující gen pro povrchový protein koronaviru. Po aplikaci se pak dostává do lidských buněk, kde na to reaguje imunitní systém. Takže je to ověřená konstrukce, Rusové s ní mají dlouhé zkušenosti."

K. Wágner 3.2.2021 10:32

Podle nové studie, kterou vydal odborný časopis Lancet, účinnost ruské vakcíny Sputnik V ve třetí, tedy poslední fázi klinických testů dosáhla 91,6 procenta při podání dvou dávek testované látky. Účinnost 91,8 procenta byla u tohoto přípravku prokázána u lidí starších 60 let. „Uvedené výsledky jsou jasné a vědecký základ očkování byl prokázán,“ uvádí v komentáři zveřejněném v časopise Lancet prof. Ian Jones a prof. Polly Royová. O možnosti dodávek vakcíny Sputnik V spolu již jednali ruský prezident Vladimir Putin a kancléřka Angela Merkelová.

Š. La 3.2.2021 10:29

Jak je předložka "o" důležitá :-):-)

o 40-50% víc znamená 1+(40-50%) = 1.4-1.5 krát

pokud by to bylo 0.4-0.5 krát nakažlivější, tak by to znamenalo, že je nakažlivost zhruba poloviční -hezký den ;-D;-D

R. Simek 3.2.2021 10:28

Pokud vím, tak Rusové svou vakcínu nabízejí dalším zájemcům, ale tak nějak ve stylu "ber nebo nech být". (A divil bych se, kdyby to Číňani nedělali přesně stejně.) Prostě jako by prodávali třeba traktory. Nebo roušky.

Ale léky potřebují nějaké to schvalování a bez patřičných podkladů se prostě používat nesmí...

Myslím, že když dodají potřebné údaje (a ty budou v pořádku), začnou se i jejich vakcíny používat.

Ostatně: Ruský biologický výzkum produkuje velmi kvalitní látky, například "novičok".

P. Lenc 3.2.2021 10:20

Bože to je blábol...

L. Zichova 3.2.2021 9:54

Ale jako mikrobioložka o tom něco víte...

L. Zichova 3.2.2021 9:52

Jak komu...!!

I. Novak 3.2.2021 9:52

U ruské vakcíny nejsou jasné následky - sami rusové po ní moc netouží, navíc Rusko také zatím nemá kapacity na hromadnou výrobu. Čínská vakcína prý není moc účinná a taky zatím nejsou jasné následky. Obecně se rusům a číňanům nedá moc věřit, že mluví pravdu.. :-) Nové mutace jsou cca o 50% nakažlivější, tedy pokud u nás teď 1 člověk nakazí 1 dalšího člověka, tak u mutace to bude 1,5 člověka, což je samo o sobě velkej průser, ale není to taková šílenost, jak píše p. Vlk.. :-)

J. Ptáček 3.2.2021 9:51

Vzpomínám si na kreslený vtip z doby po okupaci v roce 1968 od pana Renčína nebo některého z jeho kolegů.

Na obrázku nařvaný sovětský generál (nebo maršál) říká:

"Tak svobody se vám zachtělo, holoubkové?"

M. Valenta 3.2.2021 9:44

Pozor abyste ji nedostala také.

M. Valenta 3.2.2021 9:43

Popleta nebo "fejkař"? Vlk udělal z % x a hned tu máme 40 až 70 x nakažlivější variantu.

D. Stirsky 3.2.2021 9:41

Je to zase motanina všeho možného. Počítám stím, že Rusko se bude chovat tržně. Pokud se potvrdí, že Sputnik je OK, bude jej vyrábět, nabízet a prodávat. Takže i tady bude konkurence.

V. Braun 3.2.2021 9:39

Vím, ale co je to 300 mil dávek v Indii? EU jen of Pfizeru má dostat letos myslím více než 600 milionů dávek.

M. Malovec 3.2.2021 9:12

S ruskou vakcínou bych moc nepočítal, možná na ni nejlepší ministr Petříček uvalí sankce.

J. Tulejová 3.2.2021 8:58

Skvělý článek. Ovšem představa obézního Řeporyjce a nafučeného povýšeného Hřiba, kterak jsou očkováni Sputnikem je úžasná!

P. Sura 3.2.2021 8:57

No, ono je důlržité, jestli nás tím covidem praštila skutečně matička příroda a ne nějaká čínská lidová laboratoř ....

P. Kubáč 3.2.2021 8:38

Pan Vlk obvykle píše dobře. Výjimkou je tento rozporuplný průjem ( původní slovo cenzurováno )

P. Boublíková 3.2.2021 8:36

No, mně se článek pana Vlka líbil až po odstavec končící slovy "po dokonalém zblbnutí mládeže a „inteligence“ zřejmě stejně nešlo."

Další odstavce už jsou zmatek nad zmatek. Jednak co se týče vlastností viru a vakcín, a pak, ani to politické vyznění jaksi nevyznělo. Pan Vlk si zřejmě nevšiml, že Rusko požádalo o evropskou registraci a chce zde Sputnik normálně prodávat, nic víc, nic míň.

F. Navrátil 3.2.2021 8:25

Nevěřím, že by čeští politikové jeli do Kremlu prosit o ideologicky závadnou vakcínu. Za to jim občané nestojí.

V. Němec 3.2.2021 7:59

Vlku, Vlku, tys ses tu zakousl mnoha do.......

J. Kalina 3.2.2021 7:26

ty bejku. Když by to bylo 1,0 tak jsou nakažlivé stejně.

I. Pávek 3.2.2021 7:05

Výborně pane Vlku, nadstavil jste zrcadlo. Teď bude zajímavé sledovat, jak se kdo v něm vidí. A už jsou u něj první kašpárci, cheche.