26.6.2024 | Svátek má Adriana


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
jom 3.7.2009 0:02

Re: Šalom No !

Už jsem to na psu jednou psal: Izrael je spíše než "vyvolený národ" národem Božího vyvolení. Na počátku přece nebyl nějaký "hotový"  národ, který si Bůh vybral, ale povolání našeho otce Abraháma. A kdo není slepý k dějinám posledních zhruba čtyř tisíciletí, může konstatovat s filozofem Berďajevem, že Izrael je historickým důkazem Boží existence.

kopretina 3.7.2009 9:44

Re: Šalom No !

Ano je.Máte pravdu.R^

bebe 2.7.2009 19:54

Osobo "kopretino" !

Ty musíš být v důchodě, že ?   Invalidním, nebo starobním ?  Jinak bys neměla čas tady vysedávat celé dny a vykřikovat své  fixní ideje o vyvoleném židovském národě!   Nemáš  ten důchod na hlavu ?>->->-

kopretina 2.7.2009 20:04

Re: Osobo "kopretino" !

Ne nejsem v důchodě, jsem studentka a mám prázdniny, soudruhu. Žádný důchod nemám, ty zřejmě jo, hlupáku. Podle sebe, soudím tebe, že?

bebe 2.7.2009 20:22

Jééé, kopretina je studentka /říká/

Tak někam vypadni za klukama a  neztrácej celý den svou mladost na internetu.   V kolektivu oblíbená ?  No, a kam chodíš, do kostela nebo do syngogy ?  Asi jsi silně věřící děvče, ne ?>->->-

kopretina 2.7.2009 21:12

Re: Jééé, kopretina je studentka /říká/

Chodím do kostela, kdyby si totiž znal Bibli, tak by si věděl, že já e Nemo jsme citovali pasáže z Nového zákona. Židé (kromě mesiánských Židů) v Nový zákon nevěří. Jinak přítele mám o to se nestarej. Ty mě říkáš, že jsem na internetu, při tom si na internetu též.

2.7.2009 17:50

vám

můj názor je ten že Hitler byl hovado ale co dělaj nynější židi s palestinci není o moc lepší a jak se ozve kritika židů hned je tu holokaust -pak není diskuze- protože to bylo svinstvo- ale rozhodně neospravedlnuje opačné svinstvo

kopretina 2.7.2009 18:10

Re: vám

Nesmysl. Israel jen brání svou zemi, nic víc. Jsou to muslimové, kteří páchají prasárny na židovském obyvatelstvu. A srovnávat nacistické zacházení s Židy se zacházení Israele s palestinskými Araby může doopravdy jen ignorant. Israel nestaví koncentráky s plynovými komorami, nezabíjí 20 000 lidí za jeden jediný den. V koncentrácích lidí ubývalo, zatímco palestinských Arabů přibývá.Takže vidíte, jaký nesmysl jste napsal.

KD 2.7.2009 17:49

Článek pomíjí jednu zcela klíčovou věc

Lze mít jisté pochopení pro to, že v 19. století vzniklo sionistické hnustí s cílem vybudovat/obnovit židovský stát v Palestině. To by nám ale nemělo bránit nahlédnout, že tato myšlenka, pro některé Židy možná lákavá, je v podstatě iracionální - odkazovat se na existenci židovského státu před dvěma a více tisíci let, případně na zaslíbení Palestiny židovskému národu, tak to je pěkná ptákovina.

Odmítavé reakce palestinských Arabů vůči židovskému přistěhovalectví a později proti rozdělení Paletiny na dva státy, jsou celkem přirozené. Nebýt genocidy Židů, které se dopustili nacisté za nečinného přihlížení většinového evropského obyvatelstva, nebýt špatného svědomí převážně evropských národů, sotva by ke vzniku Izraele došlo.

Souhlasem se vznikem židovského státu si svět a hlavně Evropa kupovala odpuštění vlastních hříchů - bohužel na cizí, arabský, účet. Toto je třeba si jasně říct, než začneme vést spory o to, kdo si kdy co začal, kdo shodil nebo odpálil více bomb, ...

Celá věc je samozřejmě složitější, Izrael je nám ze všech států této oblasti jednoznačně hodnotově a kulturně nejblíže. To ale neznamená, že bychom měli přehlížet nesamozřejmost jeho existence a některé prasárny, kterých se dopouštěl a stále dopouští i bez jakékoliv spojitosti s vlastní bezpečností. Přikrádání cizího území pro výstavbu osad je toho markantním příkladem ...

Sigmund 2.7.2009 17:54

Re: Článek pomíjí jednu zcela klíčovou věc

R^

No 2.7.2009 18:04

Re: Článek pomíjí jednu zcela klíčovou věc

tohle mohl napsat jen ignorant a hlupak a nebo clovek ktery mluvi sam za sebe a svou rodinu - "... za nečinného přihlížení většinového evropského obyvatelstva" "svět a hlavně Evropa kupovala odpuštění vlastních hříchů" - Asi nejsi Evropan !!

KD 2.7.2009 18:10

Re: Článek pomíjí jednu zcela klíčovou věc

Obávám se, že to je bohužel realita. Pár jedinců arizovalo židovský majetek, pár jich Židům aktivně pomáhalo, většina byla lhostejná a pak nevěřícně koukala, co se to nedaleko od nich dálo. A cítila potřebu nějak odčinit vinu, což se promítlo v jednání politiků ... co je na tom ignorantského, to nechápu. Kromě toho se míjíte s podstatou toho, co jsem psal.

No 2.7.2009 18:29

Re: Článek pomíjí jednu zcela klíčovou věc

Kdyz byli a lhostejni, proc najednou ten zajem ? Je to vase teorie o situaci o ktere mnoho nevite. V koncentracich nebyli jen zide ale kdokoliv kdo se ozval proti tehdejsim zverstvum a to deti, studenti, zeny a muzi a narodu ze vsech zemi. nevim mnoho o Arabech kteri se postavili proti takovemu zverstvu tehdy ale vim o tech kteri dnes obdivuji Hitlera.

KD 2.7.2009 18:41

Re: Článek pomíjí jednu zcela klíčovou věc

Najednou zájem? Třeba proto, že je těžké žít vedle někoho, komu jsem, byť i jen lhostejností, ublížil. Tak proč mu neumožnit, aby žil mezi svými? Že nemá kde? A proč ne třeba v Palestině, vždyť o to sami stojí ...

Takhle přece my lidé fungujeme a ještě si přitom připadáme velkorysí.

No 2.7.2009 18:59

Re: Článek pomíjí jednu zcela klíčovou věc

Pane, prehledl jste smahem zbytek me poznamky !!

KD 2.7.2009 19:28

Re: Článek pomíjí jednu zcela klíčovou věc

Nepřehlédl, pane. Prostě jsem nepochopil pro co nebo proti čemu argumenujete.

Mhm 2.7.2009 19:39

Re: Článek pomíjí jednu zcela klíčovou věc

Proti tomu nesmyslu - "... za nečinného přihlížení většinového evropského obyvatelstva" Vy nebo vase rodina jste neco proti tomu delali ?

KD 2.7.2009 20:00

Re: Článek pomíjí jednu zcela klíčovou věc

Hmmm, no dobrá ... proč tam ale pletete ty Araby?

K věci samotné nic dopisovat nebudu, možná je můj soud zbytečně paušalizující, také v každé zemi byla situace jiná. Nic to ale nemění na faktu, že židovská populace byla postižena nesrovnatelně více než většinové obyvatelstvo. Proto ten pocit viny po válce a proto to porozumění pro sionismus (to prosím není míněno jako nadávka).

Tak, co jsem chtěl napsat, jsem napsal, dál už se vyjadřovat nebudu ... už výše jsem uvedl, že podstata mojeho původního příspěvku byla v něčem jiném.

No 2.7.2009 19:58

Re: Článek pomíjí jednu zcela klíčovou věc

Dodam - znovu :  V koncentracich nebyli jen zide ale kdokoliv kdo se ozval proti tehdejsim zverstvum a to deti, studenti, zeny a muzi a narodu ze vsech zemi. nevim mnoho o Arabech kteri se postavili proti takovemu zverstvu tehdy ale vim o tech kteri dnes obdivuji Hitlera.

kopretina 2.7.2009 18:07

Re: Článek pomíjí jednu zcela klíčovou věc

Nemáte pravdu. 1) Židé žili v oblasti, co si říká "Palestina" (Země Israeká) již od roku 1312 př. Kr., vytvořili fungující státní formu, království Israelské a království Judské. Spravovali zemi nepřetržitě 1000 let a početní převahu měli do roku 135, kdy byli Židé rozprášeni do diaspory. To bylo veliké bezpráví.Je jen přirozené a správné, že se Židé chtěli vrátit do své země. Modlitby zbožných Židů (což i my křesťané čteme v Žalmech, proto taky Israel podporujeme) "Zapomenu-li na tebe Jerusaléme, nechť mi uschne pravice" nebo "Příští rok v Jerusalémě". Právo židovského národa na svou zemi není dána jen tragédií šoa, i když samozřejmě šoa přispělo k pozitivnému nahlížení u Evropanů na židovský stát v zemi Israelské, ale i historické a přirozené právo Israelitů na svou zemi.

Noopak arabský nárok na zemi Israel je naprosto iracionální. Palestinští Arabové nikdy stát v Zemi Israelské NEMĚLI!! A většina z nich jsou potomci přistěhovalých Arabů z okolních arabských zemí (Sýrie, Jordánsko, Egypt). Do 19. století žilo v zemi Israelské jen 200 tisíc Arabů na začátku 40. let žilo Arabů už 1,5 milionů. To byla vyloženě arabská kolonizace původně židovského území. I Winston Churchill napsal: "Vedeme ubožáckou válku! Přihlížíme kolonizaci palestiny lidmi, kteří jsou bez starosti (Arabové), zatímco lidem, jteří jsou zběsile zabíjeni, zakazujeme vstup (Židé) do palestiny".A Mark Twain, který navštívil Zemi Israelskou v polovině 19. století, označil Svatou zemi za "pustou zemi".Jinak Israel žádné prasárny nedělá, jen se brání muslimské agresi, která si klade za cíl vyhnat a vyhubit židovské obyvatelstvo. Nic víc. Vaše nenávistná řeč naštěstí nic nezmůže.

KD 2.7.2009 18:31

Re: Článek pomíjí jednu zcela klíčovou věc

ad 1) Sama potvrzujete, co jsem psal já - v době vzniku sionistického hnutí byl židovský stát v palestině nejméně 18 století minulostí. Líbilo by se vám, kdyby třeba potomci Keltů chtěli  v Čechách obnovit nějaký jejich státní útvar? Asi by se vám zdálo, že přišli o rozum, že? Proč o Židech neplatí totéž?

Povím vám proč, oni jsou totiž Hospodinem vyvolený národ, že? Jenže tohle je založeno na vašem náboženském přesvědčení, které já s vámi nesdílím. Názory, které prostě vyplývají z náboženského přesvědčení mých spoluobčanů, musím brat jako realitu, ale to je tak vše. Nepovažuji je automaticky za legitimní.

Re: arabský stát v Palestině: Tvrdím snad, že nějaký byl? A vyvozuju z toho nějaké závěry? Stejně tak nebyly "okolní arabské země". Mapa té oblasti se, alespoň pokud je mi známo, měnila často a výrazně (a to i před r. 135 n.l.). Bylo prostě původní obyvatelstvo, které se dostávalo do konfliktů s židovskými přistěhovalci. Ale to až poté, co židovské přistěhovalectví nabralo na síle.

Na závěr: nevedu žádné nenávistné řeči. Nejsem povinen někoho milovat, protože je Žid, a jiného nenávidět, že je Arab. A kritický pohled na politiku Státu Izrael není antisemitismus.

kopretina 2.7.2009 18:38

Re: Článek pomíjí jednu zcela klíčovou věc

Ano, židovský stát byl dlouhou dobou minulostí, přesto se v zemi udržely některé židovské komunity. Ano, věřím, že jsou Židé vyvolený národ a na základě toho získali svou zemi, to ale není jediný důvod mé podpory Israeli. Israelci odkoupili půdu a vytvořili z puště a bažin úrodnou kvetoucí zahradu.

Arabské obyvatelstvo nebylo rozhodně původní, v zemi se kromě Židů a Arabů vystřídalo mnoho vládců, křižáci, Osmané, Britové. Proč by měli mít Arabové větší nárok na Israel než Židé? Není jeden jediný důvod.

Vy, že nevedete nenávistné řeči?! Ale vedete. Běsníte proti Israeli, což antisemitismus je. Jste na straně jen Arabů a to je chyba. Arabové mají 22 států s rozlohou přes 9 000 000 km2, Židé mají 1 stát s rozlohou 20 000 km2. Proč Vám pro lásku Boží, vadí fakt, že Židé mají konečně svou zemi? Proč přejete vše Arabům a Židům nic. To je ohavný postoj.

KD 2.7.2009 19:02

Re: Článek pomíjí jednu zcela klíčovou věc

Antisemitismus je "nepřátelství nebo předpojatost vůči Židům jako představitelům židovského náboženství, etnické skupině nebo rase", ne kritika politiky Státu Izrael. Kromě toho, neběsním, klidně a věcně diskutuji. Věřte mi, že zachovat klid a věcnost při diskusi s vámi není snadné.

Nehodlám se přít o to, kdo už spadá do kolonky "původní obyvatel" a kdo je přistěhovalec. Kdyby to nebylo příliš hořké téma, bavil bych se tím, jak jste nekonzistentní - pro vás zjevně není přistěhovalec jako přistěhovalec, že? Arab je přistěhovalcem i po generacích, zato Žid se do Palestiny vrací domů, i když má nanejvýš židovské jméno, hebrejsky neumí, víru nemá a etnicky je směskou národností mnoha zemí, kterými prošli jeho předkové ...

A konečně, nevím, z čeho soudíte, že mi vadí, že Židé mají svůj stát? Mně prostě jen vadí třeba to, že kvůli okolnostem vzniku tohoto státu muselo ze svých domovů a od svého majetku odejít 500-700 tisíc Arabů ...

kopretina 2.7.2009 19:19

Re: Článek pomíjí jednu zcela klíčovou věc

Ale jděte, já diskutuji věčně a fakticky. Naopak Židé se vracejí do Israele s mluví hebrejsky. Totiž sionistické hnutí znovu oživilo hebrejštinu. Arabové se přistěhovali do Země Israelské v 19. století, mnoho myslitelů označilo Palestinu za "pustou zemí bez obyvatel".

To je hezké, že Vám vadí osud palestinských uprchlíků, kteří většinou odešli sami na výzvy svých arabských bratří, že se vrátí na židovských kostech jako vítězové nebo dělo nerozlišuje mezi Židem a Arabem, odejděte. Židé přemlouvali Araby v Heifě, aby zůstali, přesto Arabové z Haify odešli a stali se uprchlíky.

A že Vám nevadí vyhnání 1 milionu Židů z muslimských zemí. Holt má pro Vás Arab větší cenu než Žid.

KD 2.7.2009 19:50

Re: Článek pomíjí jednu zcela klíčovou věc

Vadí mi, když musí kdokoliv odejít nedobrovolně ze svého domova a je mi celkem jedno, jestli je to Arab, Žid, Čech nebo Němec. Věřím, že řada Židů byla k odchodu z muslimských zemí donucena, i když pochybuju, že těch výlučně nedobrovolných byl 1 milión. Jenže Židé odešli do státu, kde byli vítáni a který byl jejich, kdežto Palestici odešli ke svým arabským "bratrům" a stali se jen trumfem v rukou jejich zkorumpovaných vládců.

Kromě toho, i když se vám to může zdát nesprávné, kladu větší požadavky na Izrael, stát, který považuji za civilizovaný, a to přesto, že když podmínky, ve kterých funguje, nejsou snadné. Od různých satrapů, dědičných monarchů a diktátorů slušné chování neočekávám ...

kopretina 2.7.2009 20:08

Re: Článek pomíjí jednu zcela klíčovou věc

Ano, židovských uprchlíků z muslimských zemí byl 1 milion. Ale to je jedno. Snad jsou si všichni lidé rovni, tak by se všichni měli chovat skušně.

Zdena 2.7.2009 19:06

Re: Článek pomíjí jednu zcela klíčovou věc

Milá paní.I já a moje rodina si myslí totež.Totiž to, že v žádnm případě nemá právo Izrael budovat na cizím území sve kolonie!!!!!!!!!!!!!!!!Prostě proto, že žádný slušný stát na světě něco takoveho nedělá.Nejde o to, jestli je někdo Žid anebo Arab.Prostě všichni lide mají právo na svuj domov.Nechápu, jak toto může Izrael dělat, když sám zažil, když ho vyháněli Němci.Paní Lukešová je tak známa svojí nenávistí a n espravedlností vůči jiným národům, kteří nejsou žide.Tak nevím, kdo je vlastně rasista?

kopretina 2.7.2009 19:12

Re: Článek pomíjí jednu zcela klíčovou věc

Vážená paní, Židé mají nárok na svůj stát v zemi praotců. Ano, israelské osady na palestinských územícj jsou diskutabilní, to uznávám a v rámci mírové smlouvy se musí vyřešit. V čem autorka textu vyjadřuje nenávist k jiným národům? Nikdy nikde v žádném článku nemluvila pohrdlivě a Arabům ani muslimům. Ano, všichni lidé mají nárok na svůj domov, Židé i Arabové. Držte se toho!!!!!!!!!!

No 2.7.2009 19:16

Re: Článek pomíjí jednu zcela klíčovou věc

R^R^

Harpyje 2.7.2009 19:18

"Nechápu,

jak toto může Izrael dělat, když sám zažil, když ho vyháněli Němci". ;-D ;-D ;-D

Zdravím Vás a Vaši rodinu, která si to myslí. ;-D ;-D ;-D