1.5.2024 | Svátek práce


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
... 9.5.2006 21:15

...

8-o;-€;-O>-:-D:-P;-);-P

www.mezzano.cz 8.5.2006 1:51

Nový internetový obchod ZDARMA

www.mezzano.cz Nový internetový obchod ZDARMA >-

Cesilko 7.5.2006 20:20

Sve k tomuto tematu

jsem zde uz napsal, tak jen ze vs vsechny zdravim!>->->-jsem tady uz rekl, tak jen

ze vas fsechny zdravim! Je Maj! tak vzpominam na film Majove hvezdy

a pana herce, kterej se jmenoval Vjaceslav Tichonov... Jo! mladi...!!!;-D;-D

Fafa 7.5.2006 19:59

Mila Ivet

ze kdyz tvrdite ze jedete jako turista, nesmite nikde pracovat. To je otazka moralni - jste lhar nebo ne. Pokud jste lhar a porusujete zakony, muzete byt potrestan. Konec diskuse.

Diskuse ale prece neni o tom, jestli se maji dodrzovat zakony. Otazkou je, jestli treba vy v Kanade takovehle zakony (viza, pracovni restrikce) potrebujete nebo jestli je muzete zmenit a nikomu by to neublizilo? Opravdu by tech nekolik stovek nebo dejme tomu tisic studentu roznasejicich pivo v Britske Columbii zruinovalo kanadsky socialni system?

Ivet 7.5.2006 20:20

Re: Mila Ivet

Mily Fafo, par tisic studentu by urcite ekonomiku (ne tedy socialni system jak pisete protoze socialni system znamena podpory v nezamestnanosti, socialni davky atd. na ktere by studenti na jakesi pracovni visum prijeli stejne narok nemeli) neohrozilo. Ale pokud kanadska vlada svoli k tomu aby prijeli cesti studenti, vznikne tim precendent, ktereho se budou snazit vyuzit dalsi zeme, napriklad Cina a Indie. A par procent cinske a indicke populace ktere by rado prijelo na pracovni dovolenou do Britske Columbie by nas tady definitivne prevalcovalo. A jak to chcete odmitnout jednem kdyz zacnete vizovou politiku menit pro druhe? Nynejsi vizova politika s Ceskem je opatrna aby nebyla kratkozraka. Protoze snazit se pak zrusit co jednou bylo udeleno je velmi tezke bez toho aby se ovlivnena strana necitila urazene - viz pocity ceskych turistu ze na bezvizovy styk maji narok nebo nejake pravo pote co meli bezvizovy styk s Kanadou pred lety. Jedna myslenka ktera byla nadnesena v minulem dni v teto diskusi - na Cubu taky Cesi potrebuji viza a nesmi tam pracovat a neslysela jsem zadne namitky proti tomu. Do zbytku evropske unie maji Cesi snadny pristup ale nesmi tam pracovat bez pracovniho povoleni - proc se nerozciluji nad tim kdyz uz Cechy jsou clenem evropske unie. To je podle me mnohem logictejsi namitka. A v soucasne dobe je tady mnoho ceskych studentu na au-pair program - tedy studenti pracuji v nejake rodine pul roku az rok, maji byt a stravu zadarmo, plus jim zamestnavatel plati kursy anglictiny a oni mohou zit v jine zemi (docasne), pracovat (docasne) a zlepsit se v cizim jazyce. Cesty k tomu aby studenti mohli cestovat na budget davno existuji. Domnivam se ale, ze bezvizovy styk by jen slouzil jako ekonomicka alternativa pro ne-studenty, coz je samozrejme OK, ale proc se nesnazi lide kteri si jen chteji privydelat pracovat v Evrope kde to maji bliz a bez velkych vydaju za letenky? Myslim ze je to proto, ze si netroufaji porusovat pravidla EU.

Fafa 7.5.2006 20:40

Mila Ivet

Cesko jako precedent - ja celkem verim na spojenecke zavazky v ramci NATO. Podle clanku 5 se Kanada zavazala povazovat utok na Ceskou republiku za utok na Kanadu a naopak. Takze si myslim, ze pro Cechy v Kanade by mela platit obdobna pravidla jako treba pro Nory nebo Americany, nikoliv pravidla pro Cinany nebo Indy.

EU - omezeni volneho pohybu pracovnich sil povazuju za zasadni problem a velmi ocenuju Brity, Iry a Svedy, ze se k nim nikdy nesnizili. Naopak pri vstupu Rumunska, Bulharska etc budu podporovat okamzite otevreni ceskeho pracovniho trhu.

Budget a Kuba - vydelat si na cestu na Kubu a po Kube je celkem snadne i v Cechach. Vydelat si v Cechach na cestu po Britske Columbii je podstatne tezsi. Pripadni (i)legalni zahranicni pracovnici vetsinou delaji prace, ktere domaci delat nechteji, tak ja osobne bych minimalisoval zakonne prekazky.

Cestovani po EU - problem je casto jazyk. Britanie a Irsko jsou uz otevrene, navic mnoho lidi laka cesta za ocean, v Nemecku a Rakousku uz byli vsichni.  

G. Pašek 7.5.2006 20:23

Re: Mila Ivet

Oni totiž kanadští rodiče mají deti studenty, kteří si chtějí o pázdninách přivydělat roznášet to pivo.  

Tvoje děti, jak to vypadá, jsou vítáni pracovat v Anglii  . . . . děti Kanaďanů v Anglii pracovat nesmí. Tak tvoje decka jsou na tom vlastně lépe. Můžou roznášet pivo v ČR, Anglii, Francii, Itálii, Rakousku, Slovensku . . . . . takže se můžou snadno naučit 15 jazyků zdarma. Měli by yavést povinnou 2 roky vojnu, ony by je roupy přešly courat po světě.

Fafa 7.5.2006 20:44

Tohle asi bylo pro Fafu

Moje deti maji dva pasy, EU a americky. Takze pro mne osobne je tohle ciste akademicka debata.  Jinak na cesky pas se NESMI pracovat jeste stale ve 12 zemich unie, i kdyz ted zrovna se bude otevirat myslim 5 dalsich zemi.

G. Pašek 7.5.2006 20:49

Re: Tohle asi bylo pro Fafu

No podle toho co jsi psal to tak nevypadalo, ale budiž, tvoje děti můžou courat po světě na americkz pas . . . .  jenom kde na to vzít prachy, co?  Pošli je na vojnu, příjdou na jiné myšlenky a zmoudří.

Fafa 7.5.2006 21:02

Re: Re: Tohle asi bylo pro Fafu

Pane Pasku, o jednu diskusi dole si povidame s Foundrym a z debaty je jasne, ze jsem attending v soukrome praxi ve velkem spitale. Jenom si myslim, ze by detem prospelo, kdyby to toulani po svete bylo za vlastni penize a usili.  Navic, ne vsechny deti maji tatinka attendinga.

G. Pašek 7.5.2006 23:49

Re: Re: Re: Tohle asi bylo pro Fafu

Pane Fafa, to cestování v drahé cizině nikdy nebylo pro chudé a jak to vypadá nikdy nebude. Ona si ta cizina bez těch "prázdninovách dělníků" musela nějak poradit 10 měsíců v té cizině rodiče mají děti studenty. Já neposílal moje děti courat na "zkušenou" učit se Česky.

Ivet 7.5.2006 20:46

Re: Re: Mila Ivet

Dekuji pane Pasku, konecne "voice of reason". Mne uz nekdy pripada jako bychom tim ze tady bydlime jsme ceskym studentum neco dluzili. Co si to vlastne dovolujeme snazit se rozhodovat komu dovolime neohraniceny pristup a komu ne. Ja jsem taky musela hledat praci jako student na kanadske universite. A pamatuji si jak me dozralo kdyz jsem zjistila ze nase kanadska vlada dotuje plat synackum bolseviku kteri byli vyslani do Kanady na studie zatimco ja ktera jsem od bolseviku utikala jsem nemohla slusne placenou praci na universite dostat (protoze vsechna mista byla uz obsazena zahranicnimi studenty, kteri taky bydleli ve statem dotovanych lacinych bytech!! - a ja jsem musela platit plnou cinzi - na mne/kanadskeho obcana uz zadne lacine byty nevyzbyly). Jeden tento bolsevicky synek dokonce tri roky pobiral ctvrtinovy plat v Cechach od CVUT zatimco pracoval na universite plus delal nacerno ve volnem case - dane z tohoto prijmu pochopitelne neplatil. Z mych bohatych zkusenosti s ceskymi turisty, studenty atd. vim ze jakmile se jim ponecha nejaka skulinka v systemu, vyuziji ji ve svuj prospech bez ohledu na zakony nebo pravidla.

Fafa 7.5.2006 19:39

Strejdo Pedro,

"vzbuzuje-li v takovem cloveku vancouver takovou touhu, necht si vydela v cechach a poridi si letenku v cechach, pripadne autobusovou nebo vlakovou jizdenku, obe je mozne."

Tady se asi neshodneme. Treba Britanie otevrela pracovni trh, takze kluci po gymplu muzou jet na prazdniny do Britanie, par tydnu delat v Londyne a zbytek prazdnin cestovat po Britanii. Nechapu, proc by Kanada nemohla mit obdobne zakony. Treba muj synovec takhle byl v Londyne, sam si sehnal praci v cizojazycnem prostredi, zlepsil si anglictinu a pak se toulal po Skotsku. Jiste, mohl jsem mu zaplatit letenku a pobyt v hotelu jako darek za maturitu, ale myslim, ze mu samostatne hledani prace v cizim meste a par tydnu myti nadobi prospelo vic nez vylet s kreditkou.

Ivet 7.5.2006 19:25

Snazte se prosim drzet fakt

Tak jsem si precetla ty prispevky a porad nemuzu verit vlastnim ocim - to je debata jak (s prominutim) u blbejch na dvorku: propanakrale, uvedomujete si ze kdyz zadate o vizum ze udavate duvod navstevy - a ze kdyz tvrdite ze jedete jako turista, nesmite nikde pracovat. To je otazka moralni - jste lhar nebo ne. Pokud jste lhar a porusujete zakony, muzete byt potrestan. Konec diskuse. Jestli je to pro vas drahe nekam jet, nejezdete tam. Pokud jste student a nemate penize, tak tam nejezdete - ja kdyz jsem studovala taky jsem mohla jet jen tam kam jsem si to mohla dovolit nebo kde mi zakony dovolily pracovat. Proc by se zakony v Kanade (prosim ti kteri neustale prispivaji k debate o USA - Kanada a USA neni jedna zeme) meli menit aby si lidi bez penez mohli privydelat? Prosim vas jsem to jen ja kdo vidi tu absurdnost tohohle cirkularniho mysleni? Dale: proc porad mluvite o zavedeni viz pro Kanadany - Kanadani viza do Cech uz davno potrebuji. Jake umluvy maji Cesi s USA je bezpredmetne v debate o Kanade.

Nakonec - ti kteri musi pouzivat sprostarny a nadavky v jejich prispevcich - prosim uvedomte si ze v civilizovane debate se pouzivaji logicke argumenty. Jen ti kterym argumenty nebo logika chybeji se musi uchylit k impertinencim. Prehnana agresivni reakce na debatu jen poukazuje na vase vlastni mindraky.

Jiri 9.5.2006 0:41

Re: Snazte se prosim drzet fakt

Ne, ze bych nesouhlasil temer se vsim co pani Ivet pise, ale Kanadane opravdu viza do Cech jiz delsi dobu nepotrebuji.

virago 7.5.2006 17:08

Apropó!

Zavést vízovou povinnost pro Kanadu a USA je v rámci reciprocity potřebné!Žehráteli pane Adlere na pár tisícovek našich spoluobčanů,kteří si příležitostnou prací vydělávají na pobyt a poznávání jiných zemí je to vcelku logika pomatená!!!Při dnešním kursu dolaru si na stavbě vydělá našinec i doma!Přeji Vám vážený pane více zdravého rozumu a méně zámořské nabubřelosti!

G. Pašek 7.5.2006 17:50

Re: Apropó!

Tak to má být. Vydělej prachy doma a přivez jich hodně a utrácej jak opilej námořník coby turista. Žádná nabubřelost. Ty pán, já pán. S kloboukem v ruce jsi vítaným hostem všude.

virago 7.5.2006 16:15

Přijel jsem se podívat!

Ale ve Vancouveru již indiani ani Inuité nejsou!po té co jste jim rozdali přikrývky napuštěné neštovicemi a zbytek vyřídili ohnivou vodou!

Ivet 7.5.2006 19:36

Re: Přijel jsem se podívat!

Mily virago, predne: jako typicky cesky turista bys asi severozapadni Indiany nerozeznal od Asiatu, takze netvrd ze tady nejsou, je jich tady mnoho. Co by tady Inuiti delali, ti jsou daleko na severu. Co jsi cekal, ze ti tady budou tancovat kolem ohne v mokasinach s pery ve vlasech jako Vinnetou? Ty taky na Morave s valaskou nepobihas (to se jen domyslim - mozna ze jo - pro nemecke turisty) kolem stada ovci.

virago 7.5.2006 21:15

Re: Re: Přijel jsem se podívat!

Milá Ivet, indiána od číňana rozeznám,ale po mém pátrání po zbytcích původních obyvatel v Britské Columbii jsem měl obtížnou práci!Jak jsem předeslal demokratické vypořádání s původním obyvatelstvem anglosaskou většinou je již zapomenuto a nabubřelý severoameričané nám rádi dávají lekce z demokracie a chování!Jinak mimochodem tolik homeles jako v centru Vancouveru jsem neviděl za celý život!

G. Pašek 7.5.2006 14:17

I kdyby Austrálie, Kanada a USA zrušili vstupní visa pro Čechy. . . . .

Coby turista, musí  podepsat slib, že tam nebude pracovat . . . . . a tudíž musí přivést si prachy na dovolenou, tcož se všude na světě od turistů očekává a je zvykem. Studentům by měli dát prachy na výlet rodiče. Bez peněz do hospody nelez. O turisty drzé s prázdnou peněženkou nikdo nestojí, obvzláště ne ČR.

Kéž by ČR udělala konečně stejné vísové povinosti pro občany Austrálie, Kanady a USA . . . .fér je fér.

Potom tady do NP napasl jeden Pepik  komentář  "Já když jedu do ČR tak vytasím pas ČR a když jedu do USA tak vytasím Americký pas!"

Fafa 7.5.2006 16:09

Pane Pasku

S tim slibem si nejsem docela jist. Ten se samozrejme podepisuje pri zadosti o vizum, ale jinak myslim neni k podpisu nic. Treba na Novy Zeland se jezdi bez viza a nic jsem nepodepisoval. Totez Kanada na zelenou kartu.

G. Pašek 7.5.2006 17:46

Re: Pane Pasku

Pane Fafa, nevím jestli ta "zelená karta" v Kanadě je to samé jako v USA. Když dostanete zelenou kartu v USA, tak zároveň dostanete "Sociální pojištění číslo = účet"  a můžete v USA pracovat a poctivě platit daně jako já. Bez té solidní americký podnik nikoho nepříjme.  Když Vám dají na USA úřadech zelenou kartu, nejsem si 100% jist, můžete žádat za 5 let automaticky o USA občanství. Nevím jestli se vyhoví automaticky, když tam byly nějaké podmínky tu zelenou kartu dostat.  O Novém Zélandu nic nevím jak to tam chodí, jenom vím, že tam je více ovcí než obyvatel.

Co mě dost zaráží, občané ČR můžou courat po celé EU a pracovat tam v kterékoliv zemi, což se občanům v bývalé ČSR a ČSSR mohlo jenom zdát. Proč to remcání o Austrálii, Kanadě a USA?  Tisíce českých turistů jezdí na dovolenou, na Kubu, musí žádat a platí za vstupní vízum Fidelovi jako mourovatí, pracovat tam nesmí , pouze utrácet svoje, a není o tom slyšet ani "N" . . .  já na Kubu nesmím a je mě to fuk, jako všem Američanům, že tam nesmíme.

Fafa 7.5.2006 17:53

Pane Pasku

Obcane CR musi mit vizum pro cestu do Kanady, ale pokud mate zelenou katru ve Statech, tak muzete do Kanady bez viza. Tudiz je mozne jet do Kanady a nic neslibovat a nepodepisovat.

G. Pašek 7.5.2006 18:05

Re: Pane Pasku

Ano. Nemusíte nic podepisovat když máte USA zelenou kartu a jedete navštívit Kanadu, protože Kanaďan celník na hranici ví, že máte povolenípracovat  a pracujete v USA. Poze se zeptá důvod návštěvy, na jak dlouho a popřeje hezký den. On také  ví, bez kanadské zelené v Kanadě solidní a poctivý kanadský podnik nikoho nepříjme.

G. Pašek 7.5.2006 18:23

Re: Pane Pasku

Pokud si vzpomínám,  všichni dostanou v letadle do USA a bezvízoví turisti v  letadle to lejstro podepíšou a dají letušce.  Honor system.

jezevec 7.5.2006 12:13

další blbeček, který někam vleze, a zapráskne za sebou dveře

milý blbe adlere - pokud kanadská vláda nedovede vymoci od příbuzných potroubilých turistů náklady na repatriaci, nebo je dokonce pustí do země bez pojištění - ať jdou hrát kuličky, ale vízama se tohle nevyřeší.

pokud kanadskou ekonomiku rozloží pár čechů uklízejících supermarkety - dej si na hlavu obklad, a vláda ať vymyslí lepší podmínky pro udělení víza, neb ty stávající zjevně nefungují - a nebo ať uvolní pracovní trh na pomocné práce českým studentům, tak jako je to normální všude na světě.

mimochodem - ti muslimové, co nejen u vás dělají bordel a atentáty, a m.j. vymysleli a provedli 9/11 - ti pocházeli z británie a německa, a jako držitelé tamějších pasů měli s kanadou bezvízový styk. co ohrožuje kanadu a proti čemu se vlastně chce vízama bránit?

Sowfiw 7.5.2006 10:41

Typicky clanek do Nevidomeho psa

Poplacani se po zadech, ze tam kde autor zije je to super, povzdech nad hloupymi nemytymy Cechy, povinna ohniva slina smerem k Muslimum a par obligatnich pravopisnych chyb. Oproti jinym severoamerickym "expertum" Nevidomeho psa tam snad jen chybi tvrzeni, ze ho*no presidenta Bushe voni jako fialky. To bych ale prikladal tem kanadskym specifikum.

Mejla 7.5.2006 10:11

Výstižný a pravdivý článek. Za velkou část Čechů se v cizině důvodně stydím,

i když i zde se chování zlepšilo. Proč si však odmítáme vzít příklad ze Slovinců a jejich chování, kteří do USA víza nepotřebují ? ČR má také skutečnou prioritu i mezi zeměmi bývalého východního bloku, a tou je právě zmíněná vysoká koncentrace ruskojazyčných mafií, takže ČR se stala jakýmsi předmostím KGB.

Flasi 7.5.2006 10:29

Re: Výstižný a pravdivý článek. Za velkou část Čechů se v cizině důvodně stydím,

Jak si mame vzit priklad ze Slovincu? Mame se zbavit 8 milionu spoluobcanu, nebo prijmout zakon o vyssi zivotni urovni?

Slovinci totiz nepotrebuji viza do USA jenom proto, protoze jich tam nacerno pracuje jenom malo. Coz ma dva hlavni duvody - ze Slovincu jsou jenom 2 miliony a ze jejich zivotni uroven je lepsi, takze se jim prace v zamori nevyplaci tolik, jako u nas lidem ze Severni Moravy.