20.6.2024 | Svátek má Květa


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Niky. 15.8.2008 16:28

Re: naprostý souhlas s Klausem

Proč nikde nenajdete rozhovor VKlause pro MFD a radio Česko?

Niky. 15.8.2008 16:25

Re: Pište fšechno Fištejne 2

Bývalý komunista Javier Solana,který jako generální tajemník NATA vydal příkaz k bombardování Jugoslávie,bez mandátu RB OSN.

Chris Kelvin 15.8.2008 16:17

Re: Re: Re: Pište fšechno, Fištejne!

Jestli jsem to správně dešifroval (ekonomickou angličtinu neovládaje), tak mají roční rozpočet 10 mld. dolarů a vojenský rozpočet 0,59% HDP. Opravte mě prosím, jestli jsem to rozluštil špatně.

Dag Badman 15.8.2008 16:11

Re: Re: Pište fšechno, Fištejne!

https://www.cia.gov/library/publications/the-world-factbook/geos/gg.html#Econ

zkuste si trošku ověřovat co píšete.

Pavel41 15.8.2008 16:11

Re: Re: Re: Jefim Fištej jako vždy bravurní

Ale přesto (právě proto ?) zůstává faktem, že Osetie byla včleněna do Berijova pašaliku na základě humáního rozhodnutí lidového komisaře Stalina po několika letech zoufalého pokusu o (téměř) samostatnost. A o Abcházii by bylo lépe v duchu páně Fištejnova článku raději pomlčet...

j 15.8.2008 16:09

Re: Re: Je to černobílé. Jako Benešova fotka.

:) myslim, ze tu to taky vidis zjednodusene, cernobile. Jako amici okupuji/bombarduji nezavisle staty kam je nikdo nezval, stejne rusaci okupuji/bombarduji nezavisle staty kam je nikdo nezval. S tim, jestli jsou komousi nebo ne to ma asi min spolecnyho nez si myslis.

Jeste jsem si vsiml jak uvadis: "Někteří horlivci vytýkají gruzínskému presidentovi, že zahájil útok...protože asi k tomu měl důvod". Ty jsi alibista tezkyho kalibru a takhle se da zmanipulovat cokoliv. Rusaci totiz taky maji dobry duvod zautocit, a na zacatku dokonce legitimni (uplne stejny, jak amici kdysi v Jugoslavii)

Jinak te ujistuju, ze na okupaci '68 se podilely i gruzinci a jina skoro asijska "ver.bez" a dalsi "spratelene" satelity, hlavne muzeme podekovat "bratrum" polakum, bulharum a nemcum.

Mimochodem - otazka za 8 bodu - odkud myslis, ze byl nejvetsi reznik v dejinach - Stalin?

Chris Kelvin 15.8.2008 16:05

Re: Pište fšechno, Fištejne!

Miliarda dolarů? Nepletete si to s gruzínským státním rozpočtem.....? ;-)

Afištejn 15.8.2008 15:58

Pište fšechno - Fištejne 3

Rusko ovšem vojensky nastoupilo a přes veškerou neohrabanost na poli válečném zákonitě vítězí. Prohrává ovšem na poli propagandistickém. Velká západní media začínají informace o bojích v Gruzii obrázky gruzínských civilistů zabitých při ruském bombardování vojenské základny v Gori (podle gruzínských údajů zahynulo 20 civilistů; pro srovnání: letos při náletech NATO v Afghánistánu již zahynulo přibližně 400 civilistů) a záběry na plameně hovořícího usměvavého gruzínského prezidenta, který pojal válku jako příležitost k divadelní sebeprezentaci. Jak BBC, tak i CNN v neděli začínala zpravodajství o válce z Tbilisi, pak na chvíli půjčily slovo do Moskvy, aby je zpět vrátily k závěrečnému shrnutí do Tbilisi. Obrázky desetitisíců utečenců z Jižní Osetie či vypáleného Cchinvali jsou zatím embargovány. Nemluvě o tom, že Rusku chybí demagogický orátor typu Saakašviliho - a možná je to dobře.

Kdyby česká diplomacie hájila národní zájmy - což je samozřejmě naivní představa -, pak by měla den před sebou dva hlavní úkoly:

Především je třeba sdělit Gruzii, že nemůže počítat s naší podporou při vstupu do evropských struktur, když bude řešit problémy válkou. Že stát, který potlačuje národnostní menšiny, a hlásá primitivní nacionalismus a provokuje sousedy, by znamenal pro nás nepřijatelnou přítěž. Bez ohledu na to, že se demagogicky hlásí kdemokratickým hodnotám, protože ví, že se to některým politikům a propagandistům na Západě hodí. Česká republika by měla podpořit ideu vytvoření mezinárodního tribunálu na vyšetření zločinů vJižní Osetii. Podle Úmluvy o zabránění a trestání zločinů genocidy z prosince 1948 je za genocidu pokládán čin spáchaný v úmyslu zničit úplně nebo částečně některou národní, etnickou, rasovou či náboženskou skupinu. Existuje závažné podezření, že tento cíl obsahoval rozkaz, který zahájil operaci gruzínských vojáků vJižní Osetii.

Afištejn 15.8.2008 15:56

Pište fšechno Fištejne 2

Největší strategickou chybou Saakašviliho bylo, že nevěřil v ruskou odvetu. Nevěřil, že Rusové budou hájit silou své spoluobčany, že risknou narušení své snahy o nový mírový obraz Ruska. Že se nenechají zatáhnout do války v předvečer prezidentských voleb v USA a ve chvíli, kdy západní mocnosti (a Česko s nimi) zabředly do nevyhratelných válek v Afghánistánu a Iráku. Že půjdou do bojů v době olympijského míru a že půjdou rychle. A hlavně věřil v pomoc Západu.

Není náhodou, že Saakašvilli svá válečnická rozhodnutí i prohlášení přednáší před vlajkou Evropské unie. Z Bruselu i Washingtonu mnohokrát dostal ujištění o podpoře, nemluvě o výzbroji a výcviku armády. A dokud budou Evropskou unii reprezentovat lidé jako Javier Solana, mohou politici, kteří porušují mezinárodní právo a ochotně hází bomby na civilisty oprávněně očekávat, že v Evropě mohou nalézt spojence. Smutnou skutečností je, že v Evropě i v USA nejvíce volají po zachování územní celistvosti Gruzie ti politici, kteří iniciují rozbití Srbska svoji zcela nesmlouvavou podporou kosovského separatismu. Slepá politika dvojího metru spojená s obnovou tajné diplomacie v duchu nejhorších tradic minulosti se stává evropskou samozřejmostí.

Afištejn 15.8.2008 15:55

Pište fšechno, Fištejne 1

Saakašvili zahájil válku v naději, že bude krátká a že do ní Rusko nevstoupí. Vsadil na nesmírně krutý způsob válčení, kdy se obořil na správní středisko Cchinvali raketovými salvami, děly i střelbou z vrtulníků. Město vlastně zničil. Podle místních údajů byly bombardováním zavražděny přibližně dva tisíce lidí. A podařilo se mu ještě víc: vyhnat polovinu Jihoosetinců na sever. Co s nimi na území Gruzie, když mají občanství Ruské federace? Pro jistotu byly bombardovány i kolony utečenců.

 

Při útoku na Cchinvali neváhali gruzínští vojáci zaútočit i na útvary ruské armády. Ruská vojska mají za úkol v Jižní Osetii i Abcházii udržovat mír, což se ovšem politikům usilujícím o destabilizaci situace či o rychlá řešení složitých problémů nelíbí. V těchto oblastech jsou dislokována na základě mezinárodních dohod: od roku 1992 v Jižní Osetii a od roku 1994 Abcházii. Tehdy se podařilo zastavit krvavou válku započatou po rozpadu Sovětského svazu. V bojích o Abcházii tehdy zahynuly čtyři tisíce Gruzínců (další tisíc Gruzínců je nezvěstný) a čtyři tisíce Abcházců. V jižní Osetii tehdy zahynuly dva až čtyři tisíce lidí. Při rozpadu Sovětského svazu se každý národ chtěl osamostatnit A Osetínci nejsou Gruzínci, právě tak jako jimi nejsou Abcházci. Součástí Gruzie se stali v dobách, kdy mapy správního členění Sovětského Ruska kreslil Stalin.

Afištejn 15.8.2008 15:54

Pište fšechno, Fištejne!

Především však začal zbrojit – v roce 2003 byl gruzínský vojenský rozpočet jen pouhých 30 milionů dolarů. V roce 2005 to již bylo 200 milionů dolarů a v roce 2007 ho dvakrát v průběhu roku zvyšovali až se dostal na celkovou sumu 1 miliardu dolarů. Pro rok 2008 jako minimum bylo vytyčeno 800 milionů dolarů, ale to bylo považované jen za začátek. Byla také vytyčena koncepce vytvoření velké armády o 100 tisíc mužů.

Armáda byla vyzbrojena zbraněmi z Izraele, Ukrajiny, Bulharska, České republiky a dalších. Modernizuje se její systém velení na bázi moderních navigačních systémů.

Hlavní však je změna lidského potenciálu. Vojáci dostávají na gruzínské poměry velmi vysoké platy – od 500 do 1000 dolarů měsíčně. Byly vybudovány nové vojenské základny blížící se západním vzorům. Sám Saakašvili velmi často navštěvuje vojenské jednotky, tráví s nimi mnoho času, stravuje se ve vojenských jídelnách, kde jedí důstojníci i vojáci společně, přespává na těchto základnách. Jak uvádí autor, něco takového by bylo v ruské armádě nemyslitelné.

j 15.8.2008 15:54

Proč p. Fištějn...

1. Proč nám p. Fištejn neobjasnil, z jakého důvodu Gruzie vůbec na začátku zaútočila těžkými zbraněmi na J. Osetii?

2. Proč p. Fištejn tvrdí, že ustavení míru se děje pouze mírovými sbory když např. američani v Jugoslávii používali také mírové bombardování?

Pozn. to jsou regulérní otazky, žádný pokus o útok od voliče pravice...

Kobylka Lajda 15.8.2008 15:52

Re: Re: Jefim Fištej jako vždy bravurní

Nesmíš číst Dějiny VKS (b), najdi něco modernějšího.;-D;-D;-D

Kobylka Lajda 15.8.2008 15:52

Re: Vcelku čitatellný (alespoň o dovolené) židovský spisovatel Fischstein

RvRvRv(Y) Jen jsem čekala, který blb bude první, co si omáchá tlamu o židy.Rv(Y)(Y)

huhu 15.8.2008 15:50

naprostý souhlas s Klausem

s názorem Klause v dnešním rozhovoru pro MF plně souhlasím.

Doufám, že šakašvili půjde před soud do haagu nebo l=pe bude vydán před soud jižních osetinců...

tsstss 15.8.2008 15:47

Re: Jefim Fištej jako vždy bravurní

Jo, ještě k tomu článku a jeho vysvětlovací hodnotě. Když si vezmete pár knížek o dějinách Kavkazu, tak lehce zjistíte, že Jefča trochu vynechává.

tsstss 15.8.2008 15:46

Re: Jefim Fištej jako vždy bravurní

Jefča píše hezky, jenom pořád vede válku s nebožtíkem SSSR. Kdyby se využil rozpad SSSR k něčemu užitečnějšímu, než pro dobrodružství nějakého Gruzínce, tak mohlo být všechno vpořádku. Během první války v Zálivu stály USA i dokonávající SSSR v jednom šiku.

j 15.8.2008 15:46

Re: Jefim Fištej jako vždy bravurní

Jasně, pan farář to taky říkal....

Kobylka Lajda 15.8.2008 15:44

Re: moc tomu nevěřím

A co Stalinova národnostní politika? V bývalém SSSR nelze se dopátrat pravdy, protože tam docházelo k tak masivnímu přemisťování a genocidě národů, že se pravdy nedopátráš.

m+ 15.8.2008 15:42

Re: Jefim Fištej jako vždy bravurní

Souhlas. Místní posluchači impulzů a čtenáři blesků se mohou třeba uvztekat, ale to je tak vše, co zmůžou.

Kobylka Lajda 15.8.2008 15:40

Re: Je to černobílé. Jako Benešova fotka.

Já to vidím tak, že ti komouši strašně zuří, že se svět v r. 1989 začal brát úplně jiným směrem, a že Moskva už nemůže všude tam, kam by měla chuť. Je mi líto malých národů, které jí musejí vzdorovat.  Někteří horlivci vytýkají gruzínskému presidentovi, že zahájil útok  v den zahájení OH, které mnohé z lidí nezajímají, protože asi k tomu měl důvod, ale to, že ruské síly ("mírové" -. heheheheh) vtáhly a okupují cizí zemi skoro v tytéž dny jako ČSR v r. 1968, je skandální a mělo by to lidem otevřít oči. Vždyť v čele státu v Rusku stojí KGB!!!RvRvRv 

Kobylka Lajda 15.8.2008 15:36

Jefim Fištej jako vždy bravurní

Kdykoliv se chci dozvědět něco pravdivého a přesného o problémech v určitých regionech, jimiž se J. Fištejn zabývá, hledám jeho články. Tam se dozvím víc než ze zmatených zpráv TV a rozhlasu, jako vždy mohu jen poděkovat za objasnění problému.R^V

mira 15.8.2008 15:33

Je to černobílé. Jako Benešova fotka.

Rusko OPĚT okupuje nezávislý stát. Zdejší diskusní chátra se tomu dílem směje, dílem je jí to jedno, dílem fandí silnějšímu. A to navzdory tomu, že jsme to tu poměrně nedávno zažili a to dokonce DVAKRÁT ZA SEBOU.

So called Prezident k tomu významně mlží, zřejmě aby si to nepolepil u mocnějších než je sám, a nejvíc ze všeho připomíná Beneše. Už i na fotce.

pavlik 15.8.2008 15:26

černobílé vidění

Gruzínci jsou hodní protože jsou s náma, Rusáci jsou zlí, protože kdo není s námi je proti nám. How simple.

tsstss 15.8.2008 15:17

Tak kdo vede ???

Gonzales 15.8.2008 15:13

Re: Pane Fištejn,

SUX

Hrdlička. 15.8.2008 15:12

Fištejn uvádí fakta.

Obávám se, že kdyby nějaká nestraná mezinárodní komise označila viníka konfliktu, našly by se u nás skopové hlavy, které by to neuznaly. Propaganda je stále mohutný nástroj k oblbování neřejného mínění.

Hrdlička. 15.8.2008 15:04

Fištejn uvádí fakta.

Obávám se, že i kdyby nějaká nestranná mezinárodní komise označila viníka konfliktu, našly by se u nás skopové hlavy, které by to neuznaly. Propaganda je pořád mocný nástroj k manipulaci s veřejným míněním.

Dr. Chocholoušek 15.8.2008 14:59

Re: Re: Re: Vymývání mozků za každou cenu?

Ukažte mi, kde já lžu a manipuluji 8-o 1)Diskutér JC psal o tom, že HRW přineslo zprávu o používání kazetových bomb a argumentuje tím, že přiložený snímek ukazuje starou zrezivělou bombu.2) Našel jsem snímky dva - snímek na webu HRW,tam není detail a druhý snímek z Novinek, který má zřejmě JC na mysli a ten je ILUSTRAČNÍ 3) Já nevím, jestli Rusové kazetové bomby použili - ale upozorňuji, že manipuluje JC, když si plete ilustrační snímek s aktuálním. Pravdou je, že na Novinkách popisek ilustrační foto zřejmě dodali až později. Takže ještě jednou - ohrazuji se vůči komentáři k fotce, to je celé. Ukažte, kde JÁ lžu a manipuluji ;-)

Hrdlička. 15.8.2008 14:58

Fištejn uvádí fakta.

Obávám se, že i kdyby nějaká nestranná mezinárodní komise zjistila viníka konfliktu, našly by se u nás skopové hlavy, které by to neuznaly. Propaganda je pořád mocný nástroj, který ovlivňuje  a oblbuje veřejné mínění.