29.4.2024 | Svátek má Robert


Diskuse k článku

JAR: Seberte jim to!

„Čas smíření pominul,“ prohlásil po hlasování Julius Malema, duchovní otec návrhu. „Teď přijde spravedlnost!“ Vyvlastnění má být samozřejmě bez náhrad. V tomto smyslu bude upravena i jihoafrická ústava.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
I. Pujman 9.3.2018 13:30

JAR až do 15.století nebyla prázdná

Pokud se člověk podívá více do historie, Jižní Afrika původně byla obydlená, a to poněkud záhadnou civilizací, údajně dovyvrácenou Portugalci pomocí střelných zbraní. Po této civilizaci - naposledy s názvem Velké Zimbabwe, Naletale a Khami (cca 200 městských center!), která ale převážně sama zmizela v 15.století, zbyly zajímavé ruiny velkých pevností, měst či paláců

Nicméně lze mít za prokázané, že v okamžiku, kdy u břehů jižní Afriky přistály portugalské lodě, jih Afriky byl téměř prázdný. Portugalci jižní cíp Afriky používali spíše jen jako opěrný námořní bod, a tak se do uprázdněného prostoru začali stěhovat ve velkém jiní Evropani,především Bůrové, neboli holandské rodiny - hugenoti. Když se našly diamanty a zlato, vycenila zuby Velká Británie. A na práci noví páni potřebovali pracovní sílu, protože poražení Bůrové odmítali dřít jako otroci v dolech. A tak se dostlai na jih Afriky dnešní černošští "páni", dovezení ze subsaharské Afriky a z oblasti pralesů. Britové si zadělali na problém, protože úmyslně dováželi celé rody navzájem znepřátelených kmenů podle poučky rozděl a panuj. Kam to vedlo, vidíme i dnes.

Osobně si myslím, že bych dnešní celou Jižní Afriku nechal černochům, a bělochy bych převzal do Evropy (pravděpodobně mnohým z nich tak zachráníme život), Do JAR bych odvezl i všechny ty, kteří se natahali do Evropy jako ekonomičtí běženci. Ať se jim to bude líbit, nebo ne. A kdo poruší zákony v Evropských zemích z těch, kteří mají legální víza či pasy, dělal bych to jako v Austrálii. I s celou rodinou - šup do Jižní Afriky, a do Evropy nikdy nesmíš. Není problém to kontrolovat pomocí odběru DNA, otisků prstů, atd.

Tohle není blouznění rasisty, to je bohužel jen projev pudu sebezáchovy, který naši politici za prachy bůhvíodkud už dávno ztratili...........

P. Sulc 3.3.2018 13:42

Re: Ti černoši si úplně stejně "vládli sami" už PŘED příchodem

Ano, a jeste dal zavrazdit svoji matku, aby to svedl na sve odpurce a mohl je zabit. Jeho polobratr Dingan byl stejna kreatura, ale dal Shaku zabit.

P. Vanura 3.3.2018 12:32

Ti černoši si úplně stejně "vládli sami" už PŘED příchodem

kolonizátorů. Takový "drtící" Šaka, jeho výbojům padlo počátkem 19 století za oběť 1-2 miliony lidí byl zářným příkladem...

P. Grigar 2.3.2018 21:50

Taková svoboda něco stojí..

..ovšem většinou ty, co s ní nemají nic společného. V devadesátých letech jsem měl možnost si často popovídat s člověkem, který v JAR žil od roku 1968 a domů se vrátil právě v předtuše čehosi podobného.

Jako důlní inženýr byl dobře zajištěný a tak investoval, koupil zemědělskou farmu, čímž si, jak říkal nas..al do bot. Nakonec měl "ANC a zločince Mandely" tak plné zuby, že vše prodal ještě zavčasu a v klidu dožil v rodné zemi. S hladomory počítejme najisto, dokud mají co jíst, nehnou prstem a když už jídlo dojde.. jde se okrást sousední vesnice.

P. Sulc 2.3.2018 20:53

Re: a jako všude v Africe...

Je to tak. Na pr. Portugalci nacpali spoustu penez do Angoly, ta se stala kolonii primo vystavni, nemocnice, universita i dosti jinych skol. Ale pod tlakem Zapadu, hlavne Ameriky, byli nuceni Angolu opustit a stalo se, co Salazar predvidal: zemi znicila dvacetileta obcanska valka, vse zruinovano a Angola musela delat vse znovu od zacatku. A ti zli kolonisatori, vsichni dohromady, za sto let kolonisace nevyvrazdili zdaleka tolik lidi, kolik se jich povrazdilo za tri mesice treba jen v Rwande-Burundi, ci kolik jich pomordoval Idi Amin Dada. To si proste cernosi ''vladnou sami''.

J. Lepka 2.3.2018 20:48

Re: Ještě budete

Jen podotýkám, milá Sybille, že ANC je socialistická strana a u těch je rozdíl mezi slovy a skutky zcela běžný. Jak to se vejde do rozsahu vašeho chápání ponechám bez komentáře.

P. Sulc 2.3.2018 20:44

Re: No jo, bíle je třeba rozkulačit.

Budiz vam cest a slava, pane Juraxi, napsal jste moudra slova. V dobe apartheidu byla RSA temer zaslibena zeme, bezpecna i pro cernochy, kriminalita minimalni. Ted se tam lide po setmeni boji vijit ven a to vcetne cernochu, tedy tech slusnyc. Bohuzel, tu zem do tohoto stavu dokopala nase zapadni civilisace, hlavne Amerika a Anglie, ohanejici se vsemi moznymi pravy a jak jinak, rovnosti lidi. Jenze rovnost pred zakonem neni jeste rovnost ve schopnostech, pracovitosti a inteligenci. Bezpochyby vite, ze i nektere zeny vynikaly v matematice, Rusky a Polky, tusim. Jen si tam nedovedu predstavit cernocha. Araba ano, mourenina ne.

V. Kříž 2.3.2018 20:38

a jako všude v Africe...

... od roku 1958 (Guinea to, tuším, načala), když se vyhnali ti bílí vykořisťovatelé, se začne válčit mezi kmeny (nejnověji viz Lybie) a kydž se jich polovina vyvraždí, bílým to začne být líto a budou tam zase cpát prachy na školy, které kdysi fungovaly, na doktory a léky, kteří tam kdysi byli, na jídlo pro chudáky malé děti, které se kdysi, možná že ne dosyta, najedly. A které okamžitě někdo z černých nahoře rozkrade. Protože jsme přece humánní. To, že to je černým úplně jedno, humanita jim nic neříká, není na překážku. A dopadne to zase na čtyřicet let jako v Zimbabwe.

P. Sulc 2.3.2018 20:03

Re: V 67 roce , ve Vidni,

Kdyby to rekl Polak, Slovak, Srb, Madar, no dobra, to jsou bojovne narody. Ale Cesi, ti bojovali spise hubou v hospode u piva. A co se vnoucat tyce, ta maji zajem spise jen o penize, vyhody a nicnedelani, idealy jim schazi jako voda na Sahare. A slova jako rodina, zodpovednost, povinnost, to jsou pro ne prazdne pojmy, zato "pravo", to pouzivaji velice casto. Takze, vzacny pane, vem je cert, at se o svoji budoucnost postaraji sami.

J. Kanioková 2.3.2018 19:56

Přesně, bohužel..

nějak mi to připomíná náš r. 48, děs..

J. Kanioková 2.3.2018 19:49

:)))))))))))))

J. Jurax 2.3.2018 19:17

Re: Jihoafrický (bůrský) historik Arthur Kemp, dnes

Nevím, kdo je Kemp a zda je historik; i kdyby nebyl, přísloví praví, že i slepé kuře najde zrno.

J. Jurax 2.3.2018 19:15

Re: Jihoafrický (bůrský) historik Arthur Kemp, dnes

Ono tzv. latinos jsou dost rasy bílé a pleti opálené, a těch přibývá.

J. Jurax 2.3.2018 19:12

No jo, bíle je třeba rozkulačit.

Mimochodem - rozkulačování podle rasového klíče by mělo vzbudit popuzený jekot všech obránců lidských práv a bojovníků proti rasové diskriminaci.

Ale jak se zdá, nevzbudí. Protože ti rozkulačovaní jsou bílí, tudíž nejde o žádný rasismus.

A JAR začala jít do háje s koncem apartheidu - protože místo rasismu bílé, vzdělané a pracovité menšiny se rozběhl rasismus primitivní černé většiny plus korupce, kriminalita a takové podobné. Dopadnou jako v Zimbabwe.

J. Schwarz 2.3.2018 18:54

Re: Když běloši dorazili do jižní Afriky,

A v jedné z nich / těch kolébek / vznikl i P. Rudolf, dobré Mzimu Afrického kontinentu.

P. Vanura 2.3.2018 18:46

Re: Křováci nebyli a nejsou problém

"Křováci se nepodobají žádnému jinému africkému národu. Barva jejich kůže není černá ani hnědá, ale nažloutlá. I oči mají šikmé. První bílí osadníci jim proto někdy přezdívali Číňani.

Vlasy jim rostou v hustých malých chomáčcích, nos mají široký, plochý a

rty plné. Jediným africkým etnikem, které se jim podobá, jsou

Pygmejové."

P. Vanura 2.3.2018 18:26

Někdy se etnika nemusí mísit téměř VŮBEC. Jedno může druhé

vyvraždit!

P. Vanura 2.3.2018 18:23

Tak to přeložme!

Pan president by měl hájit právo a když mu v tom budou bránit, měl by rezignovat!

P. Vavruch 2.3.2018 18:18

Re: Musím přiznat

Samozřejmě, že naprosto neschopná bývalá ministryně a předsedkyně Africké unie Nkosazana Dlamini-Zuma, kterou teď Ramaphosa porazil na sjezdu vládní strany.

Podle Wikipedie má teď Zuma čtyři manželky a s nimi spoustu dětí, plus 5 s manželkou, která spáchala sebevraždu, plus aspoň 7 nemanželských.

M. Drašner 2.3.2018 18:10

Re: JAR

A všiml jste si, jaké bylo v 19. stol. území ovládané dnes většinovými Zuly (na úkor předzulského obyvatelstva) oproti JAR? A navíc když experiment se zabavováním proskočí v zemědělství (jakože zjevně ano), jak dlouho bude trvat ten krok Z (zbytek), chytrý přispěvateli?

V. Lunák 2.3.2018 16:53

Re: Jihoafrický (bůrský) historik Arthur Kemp, dnes

Kempovy závěry stojí na jediném východisku, a to je to, že sebe a některé další bílé považuje za nadřazené. Nemám na tom co vyvracet, považuji toto východisko za nesmyslné.

V. Lunák 2.3.2018 16:50

Re: Musím přiznat

Já jsem to míšení myslel ve velmi volném slova smyslu. Mísili se tak, jak se obvykle mísila různá etnika, která se někde poprvé střetla v zásadě kdekoliv na světě, tedy tím způsobem, jak píšete.

Pokud jde o ostatní, myslím, že tím klíčovým aspektem současné situace je to, že nelze považovat za udržitelné, kdy potom co se většinové obyvatelstvo politicky emancipovalo a zásadně se podílí na řízení země, bude se i nadále podporovat rozdělení vlastnických práv v souvislosti s půdou z režimu, který je současnému v zásadě protikladem.

S. Netzer 2.3.2018 16:45

Re: Musím přiznat

Která? On jich má víc.

S. Netzer 2.3.2018 16:43

Re: Křováci nebyli a nejsou problém

Reaguji na výrok o "neosídlené zemi, kde žádní černoši nežili".

P. Vanura 2.3.2018 16:27

Portugalci nikde v Africe nezakládali zemědělské osídlení

Měli zájem jen o obchod a základny, původně k cestě na indonézské trhy s kořením. A když Vasco da Gama dorazil do Indie, pokusili se Arabové jeho flotilu nenadálým útokem zničit, protože nechtěli přijít o astronomické zisky z prodeje koření Evropanům. Situace nakonec dospěla k válce o obchodní cesty, ale Portugalci trasu do Evropy udrželi!

Nizozemci naproti tomu založili na jihu Kapska první zemědělské osady, slovů Bůrové pochází z nizozemského výrazu pro rolníky.

P. Vanura 2.3.2018 16:20

Re: Jihoafrický (bůrský) historik Arthur Kemp, dnes

A co takhle, kdybyste se pokusil Kempovy závěry vyvrátit?

P. Vavruch 2.3.2018 16:19

Re: Musím přiznat

Kdyby se Ramaphosa neudržel, JAR by šla do prdele zaručeně. Vládla by Zumova bývalá manželka.

P. Vanura 2.3.2018 16:18

Křováci nebyli a nejsou problém

O jejichg poušť bílí nestáli a bylo jich málo. A ti, co chtějí půdu bílých jsou příslušníci kmenů Zulu a Bantu!

P. Rudolf 2.3.2018 16:14

Re: Musím přiznat

Tak, pan Vavruch napsal svůj názor a podpořil ho informacemi. Mohl jste ho svým názorem a informacemi zpochybnit. Vy jste si ale, jak je vaším dobrým zvykem, jenom tak us*al.

J. Brunner 2.3.2018 16:13

Re: A co takový Apartheid

Nejspíše si smrdíte sám.