28.4.2024 | Svátek má Vlastislav


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Jaroš 1.9.2011 22:24

Re: Romové jsou občany České republiky

o legálnosti silně pochybuji... Chcete říci, že

- všechny pozemky, na kterých vznikly a vznikají osady a

- všechny pozemky na kterých vznikají ochranná pásma těchto osad

- všechny pozemky, na kterých vzniká infrastruktura pro dopravní obsluhu těchto osad jsou majetkem Izraele/Izraelců?

jsou v územních plánech Palestinské samosprávy, na jejichž autonomním území vznikají? Pochybuji!Izrael využívá jen pozici síly. Ve starém Hebronu několik osadníků odkoupí od Palestince, který dá přednost velmi nadsazené částce dům a nastěhují se do ně. Izrael následně z bezpečnostních důvodů vystěhuje okolí tohoto objektu, omezí volný pohyb Palestinců (již úplně ve stylu JAR před 1994, kdy v určitou denní dobu nesmějí vycházet na ulici Palestinci starší 1O-let a ty se smí pohybovat v úzkém koridoru, zatímco silnice a zbytek chodníku je vyhrazen jen pro Izraelce... Zdá se že si v tom cynismu opravdu libujete... Jak jinak interpretovat Vaš komentář, že se Palestincům nezdá věcné břemeno osad, ochranných pásem a chráněných komunikací na území jejich státu. Je smutné, že jste takový cynik a demagog pane Tejkle.

M. Jaroš 1.9.2011 21:42

Re: Romové jsou občany České republiky

taky znám spoustu výroků, např Ben Guriona o přirozeném odporu Palestinců vůči státu, který jim byl v jejich domovině "schválen"... mění to něco? Izrael je regionální mocnost, disponující tak odstrašujícím arsenálem, že opravdu nemusí mít obavy z napadení sousedů... Zarytě však bojuje proti mírovému řešení, v jehož rámci by se musela vzdát území, na které nemá nárok, a které potichu krade. Tento ústupek by moc bolel fanatiky, kteří raději budou žít v permanentní atmosféře strachu a napětí... Doufám v pokojnou změnu, že v Izraeli vyroste generace, která tento nacionalistický Osadnický fanatismus překoná, stejně jako překonala Kibucy... a zvolí mír.

M. Jaroš 1.9.2011 21:30

Re: Romové jsou občany České republiky

na pojem okupace stačí, že území, které kontroluje je vně hranic jeho oficiálních hranic. Mohl by území anektovat, což by znamenalo, že musí převzít zodpovědnost za obyvatelstvo obývající dané území. Okupace mu však dovoluje udržovat status quo... a modlit se za zmizení obtížného břemene původního obyvatelstva, které ne a ne zmizet.

Vaše mantra o definici Palestinského národa, je demagogie a schovávání hlavy do písku. Palestinský národ secakra existuje, ať už ohýbáte historická fakta jak chcete...

J. Tejkl 1.9.2011 9:36

Re: Romové jsou občany České republiky

proč by tedy Izrael nemohl na tomto území dovolit výstavbu lidem, kteří si zde legálně koupili pozemky? Je příznačné, pro kritiky Izraele, že považují za samozřejmé všechny občanské svobody, kterým se těší 1,5 milionu palestinských arabů v Izraeli, zatímco, na požadují, aby budoucí palestinský stát byl "Judenfrei". Jedná se tedy o zcela jasný dvojí metr, kdy jedna strana je kritizována za rasismus, protože po pal.  Arabech. kteří sňatkem získávají Izraelské občanství, chtějí vyjádření solidarity (who identifies with the State of Israel and its goals, when he or a member of his family has taken concrete action to advance the security, economy or any other matter important to the State), a druhé straně (pal. Arabům) je tolerován  zcela otevřeně rasistický požadavek "etnické čistoty" území, které si nárokují jako svůj budoucí stát. 

Je smutné, že že na tuhle hru vůbec přistupujete.

J. Tejkl 1.9.2011 9:23

Re: Romové jsou občany České republiky

Výrok Zahíra Músejna, člena výkonného výboru PLO

Žádný palestinský národ neexistuje. Vytvoření palestinského státu je pouze prostředkem pokračování našeho boje proti státu Izrael za naši arabskou jednotu. Ve skutečnosti dnes není žádný rozdíl mezi Jordánci, Palestinci, Syřany a Libanonci.

O palestinském lidu mluvíme dnes pouze z politických a taktických důvodů, protože národní zájmy Arabů vyžadují, abychom jako účinný prostředek boje proti sionismu vyzvedli existenci zvláštního ‚palestinského národa‘.

Jordánsko jako suverénní stát s definovanými hranicemi nemůže uplatňovat nároky na Haifu a Jaffu. Jako Palestinec si však mohu nepochybně nárokovat Haifu, Jaffu, Beer-ševu i Jeruzalém. Jakmile jednou prosadíme naše právo na celou Palestinu, nebudeme váhat ani minutu a spojíme ji s Jordánskem!

Tento citát pochází z rozhovoru poskytnutému holandským novinám Trau dne 31.3.1977

J. Tejkl 1.9.2011 9:22

Re: Romové jsou občany České republiky

Ano, jistě - za všechny problémy nese zdpovědnost Izrael. A jste schopen říct na úkor kterého státu Izrael tzv. Zapadní břeh okupuje? Na Jordánsku, které před šestidenní válkou dvacet let rovněž okupovalo Západní břeh, a které se teprve  v r. 1988 oficiálně vzdalo nároku na toto území? Je zajímavé, že tahle okupace  nikomu nevadila, protože až do 70. let o tzv. "palestinském národě", nikdo nikdy neslyšel, Dnešní tzv. "Palestinci" se celou dobu považovali za Jordánce, kterými ve skutečnosti v pravdě jsou." Palestinské národní hnutí" se světu představilo až ve chvíli, kdy bylo okolním arabským zemím jasné, že Izrael vojensky nezničí. Proto použili nebožáky, které na vlastním území uzavřeli na desetiletí do utečeneckých táborů jako živou časovanou bombu, a vytvořili toto "osvobozenecké národní hnutí". Na území západního břehu nikdy žádný stát nevziknul - palestinští Arabové v 1948 dvoustátní řešení dle r. 181 VS OSN odmítli a spolu s okolními arabskými státy okamžitě  vojensky  Izrael napadli s cílem jej zničit hned v zárodku. Palestinský stát tedy nevzniknul, Jordánsko se nároku na ZB vzdalo, tak kdo tady koho okupuje? Podle mezinárodního práva jde o  tzv. "prvotní okupaci", ke které došlo navíc v obranné válce proti vnější agresy. Ani v jedně z válek , kterou okolní arabské státy vyvolali s cílem zničit Izrael a které vlastní vojenskou neschopností prohráli, nedošlo k zaplacení jakýchkoliv válečných reparací. Na místo toho si Izrael ponechal jen strategicky důležitá území, aby zajistil vlastní obranu, proti opakované agresy ze strany arabských států.

Ovšem svět, díky úspěšnému papouškování palestinských lží a polopravd, díky zamlčování skutečných historických okolností a faktů,  dnes považuje ZB za území, které Izrael okupuje na úkor tzv." Palestinců", kteří jako národnost nikdy neexistovali. 

 

M. Jaroš 31.8.2011 23:39

Re: Romové jsou občany České republiky

Izrael okupuje Západní břeh. Nese zodpovědnost za správu tohoto území. I kdyby osady nepodporoval (jako že tak činí různými právními, byrokratickými a finančními opatřeními), stačí jen že dovolil změnit demografické poměry, toleroval změny na jím obsazeném území, nese zodpovědnost za většinu problémů, kterým region čelí. Vydávat výstavbu osad za službu Palestincům, kterým je poskytnuta pracovní příležitost beru jako dost cynický vtip...

Status okupovaných území je mi znám... Izrael se tím pragmaticky vyvazuje z části odpovědnosti... Navíc vyhlašováním "uzavřených vojenských oblastí" otevřeně praktikuje apartheid... Pro Izraelské osadníky platí jiné zákony než pro Palestince... Zatímco židovské osady bují, jakákoliv nesrovnalost v dokumentaci Palestinského obydlí může a velmi často je záminkou pro jeho demolici...

Potíž je také ve statutu Palestinců s Izraelským občanstvím, kteří nemají nemohou uzavírat sňatky s Palestinci bez Izraelského občanství... což bylo i ze strany OSN shledáno jako rasismus...

J. Tejkl 31.8.2011 10:39

Re: boží mlýny

něco málo k mapě no 94 , která se zde opakovaně objevuje:

http://www.zionism-israel.com/dic/Land_question_in_Palestine.htm

Dále doporučuji si k tématu prostudovat knihu " A survey of Palestine under the British Mandate 1920 - 1948.Dov Gavish, 2005

Vzhledem ke skutečnosti, že až do začátku druhé sv. války nebylo přibližně 70 procent mandátního území Palestina nijak kartograficky podchyceno a zápisy do pozemkových knih se většinou nijak v terénu neověřovali,  je uvedená mapa z hlediska skutečných majetkových poměrů na území Palestiny zcela nevěrohodná.

J. Tejkl 31.8.2011 9:21

Re: Romové jsou občany České republiky

 Vaše teze, že by "Izraelci chtěli celou Palestinu, ovšem bez Palestinců", je nehorázná manipulativní lež. Pokud alespoň trochu sledujete dění v oblasti, musíte vědět, že oficiální dlouhodobou politikou státu Izrael (od r. 1989)  je dvoustátní řešení. Pro vznik palestinského státu si Izrael klade tyto podmínky: oficiální uznání státu Izraele, zastavení teroru z palestinských území, řešení uprchlické otázky mimo stát Izrael, budoucí palestinský stát bude demilitarizovaný. Pokud toto Palestinci splní, mohou mít svůj stát(plnou samostatnost) už zítra. Pokud jde o osady - i sami Palestinci připouštějí možnost výměny území. Mimochodem: je zjevné, že v otázce osad zcela podléháte propagandě, protože právě stavby osad jsou asi nejvýznamějším zdrojem příjmů pro desetitisíce palestinců. Zastavení výstavby by připravilo o zdroj příjmů nemalou část palestinské populace, což ovšem jejich politické předáky samozřejmě vůbec nezajímá...    

 Dále obdivuji Váš smysl pro spravedlnost: Proč by nemohli Židé žít na území Západního břehu, stejně jako žije 1,5 mil. palestinských Arabů v Izraeli? Copak až vznikne palestinský stát, nebudete po něm požadovat přinejmenším stejnou míru tolerance, jakou očekáváte od Izraele? Nebudete bojovat za právo Židů svobodně tam podnikat, investovat, skupovat pozemky a stavět domy, což jsou automatická práva, kteréhokoliv palestinského Araba s Izraelským občanstvím? Proč tam tedy nemají, podle Vás,  Židé co dělat?

Ještě jedna malá poznámka k Vašemu textu:  tito "místní", jak  nazýváte tzv. Palestince nejsou občany státu Izraele ale Palestinské autonomie, a to  od roku 1989, kdy se území tzv. Předjordánska oficiálně vzdalo Jordánsko. Jde tedy o formálně samostatné území - autonomii. Obyvatelé mají pasy vydávané Palestinskou autonomií, mají vlastní  správní orgány atd. Máte snad za to, že by Izrael měl poskytnout stejná práva příslušníku cizího státu, jako poskytuje svým vlastním státním příslušníkům (Židům i Arabům)?  Proč?

M. Jaroš 31.8.2011 1:27

Re: boží mlýny

no přiznám se že jsem M.Browna nestudoval, ale jen co se o něm píše dost vypovídá. Když aktivista a zanícený aktivista dokumentuje a mapuje půdu, můžeme se těšit na "očekávaný" výsledek, zatímco původní dokumenty Britské správy jsou vylhané... Takto se teď široko daleko okolo východního Jeruzaléma kope aby "nezávislí" archeologové našli pozůstatky původních židovských sídel, od kterých by se dalo odvodit něco jako nárok na tuto půdu...

všechno pro půdu... až příjde vykupitel, všechno bude smáznuto.... že? Moje pohnutka je jednoduchá: věřím, že na obou stranách jsou stále normální lidé... kteří jsou schopní se dohodnout. Akorát se jim tam z jedné strany neustále pletou fanatatici střílející rakety z Gazy, z druhé strany fanatiční osadníci, snažící se za každou cenu maximálně znepříjemnit život Palestincům, kteří se drží své země, to celé jim "nestranně" píská Izraelský stát... stále více podobný JAR po 1973.... Člověka to nějak samo táhne sympatizovat se slabším...

H. Lukešová 31.8.2011 0:28

Re: boží mlýny

Ne, žádnými výčitkami svědomí netrpím, já jsem nikoho nezabila, já nejsem ničím vinna...Jinak odpovídám jediné, palestinská propaganda...Michael L Brown je odborník na problematiku Blízkého východu a on právě zmapoval půdu, kterou vlastnili Židé a kterou vlastnili Arabové...Mýty o palestinské zemi omílají levičáci a propalestinští aktivisté...Ale to je fuk...Přeji vám dobrou noc...Naopak je zajímavé, jaká je vaše pohnutka k podpoře palestinských Arabů...

M. Jaroš 31.8.2011 0:17

Re: boží mlýny

a, už mi svítá... krmena Brownem,jako křesťanka trpíte výčitkami a tak tu vedete svatou válku za Svatou zem...nebo máte i jinou motivaci. Nic neomílám. Jen jsem chtěl vyjádřit svůj názor ;-) co se vám nehodí do krámu je vylhané? předpokládám, že vaše zdroje vám daly jiné mapičky...sem s nimi...vzhledem k tomu, že reakce všech apologetů Izraele jsou si až podezřele podobné, předpokládám, že vycházejí ze stejných příruček...

H. Lukešová 31.8.2011 0:03

Re: boží mlýny

1) Pane Jaroši, nejsem vůbec vytočená, já čerpám informace z knihu amerického autor Michaela L. Browna: "Máme ruce od krve"...nějaké vylhané mapičky jsou k smíchu...

2) Hagana bránila židovské obyvatelstvo před Araby pořádající na Židy hon...Masakr v Hebronu 1929, 140 Židů zabito, další stovky vyhnáno, veliké pogomy z let 1936-1938...válka je válka, Židé ji nechtěli, Arabové neměli vyprovokovat válku

3) to je nepopiratelným faktem, že Palestinci žízní po izraelské krvi, nahlédněte do palestinských učebnic, navšivte kázání v palestinských mešitách...

4) To vy jste vytočený, když omíláte lacinou palestinskou propagandu...A v týdnu jsem četla příhodný článek "Antisemitismus po semitsky"...Nenávist arabských Semitů k židovským semitům

5) Když píšete o touze zabíjet lidi na obou stranách konfliktu, tak proč straníte palestinským Arabům...To je hloupé...no nic Palywood, palestinská propaganda... :-))

M. Jaroš 30.8.2011 23:40

Re: Romové jsou občany České republiky

zcela se ztotožňuji s "Pokud chtějí Izraelci celou Palestinu, ovšem bez Palestinců, budíž. Ale tenhle požadavek není o nic víc legitimní, než Palestina bez Židů"

Izraelský stát dopřává svým Arabským občanům různých výdobytků, jako například zákaz uzavírat sňatek s Araby bez Izraelského občanství... a podobně. Takový dost zapáchající status quo... když ještě trošku více přitvrdíme, budeme k nim ještě o něco ošklivější, postavíme dalších x osad, třeba Hospodin učiní zázrak a Palestinci náhle zmizí... zatím to ale nějak nefunguje...

M. Jaroš 30.8.2011 23:30

Re: boží mlýny

1) lež jak věž = jak snadné se chytit se do sítě vlastních mýtů... Mark Twain líčil i Řecko jako pustinu... ;-)

2) čerpám z jiných informaci viz: http://domino.un.org/maps/m0094.jpg;

3)a hagana byla sdružení skautíků pořádající pro Palestince uvíznuvší v novém státě osvětové akce ;-)))). Ať uprchnuvší židé uplatní své právo na návrat... chtějí-li.

4) protože mezinárodní právo, protože lidskost, protože přirozená touha po míru...

5) je kouzelné, když jste vytočená kopretino ;-) potom z vás padají takové špeky jako:"palestinské obyvatelstvo chce zabíjet Izraelce" slyšíte jak je to hloupé... Po krvi prahnou vymaštěnci na obou stranách... ti v Knessetu mají ale větší páru... Ten antisemitismus bych sem moc netahal, Palestinci jsou taky Semité...

H. Lukešová 30.8.2011 23:03

Re: boží mlýny

Palestina byla jen řídce osídlena...Dokládají to mnozí autoři...S kým vedli křižíci válku...? S tou hrstkou Arabů, co tam žila...A Země Izraelská nepatří Arabům, ale k této problematice lidé zastávají dva nesmiřitelné postoje (jeden proud je proizraelský a ten druhý propalestinský)...

P. Urban 30.8.2011 22:52

Re: boží mlýny

ad 1) Pokud arabské obyvatelstvo přivandrovalo do Palestiny až v 19. století, s kým to vlastně ve středověku válčili křižáci ?

ad 3) Opravdu žádná Palestinská rodina nebyla vyhnána, zatímco Izrael žádného žida k přestěhování do Izraele nepřesvědčoval ?

ad 5) holt co těm Palesticům zbývá, když se k nim Izrael chová jako Američané k Indiánům ? Vaše země je naše, ale občanství Vám nedáme ...

P. Urban 30.8.2011 22:47

Romové jsou občany České republiky

což ovšem nezakládá povinnost České republiky přijímat jim příbuzné občany jiných zemí.

Česká republika je teritoriem, kde mají občanství všichni, jejichž rodiny zde žijí dostatečně dlouho. Černí i bílí. Izrael je naproti tomu zemí, kde mají přistěhovalci přednost před místními. Tedy Araby ze Západního Břehu. Že se s nimi nedá žít v jednom státě ? Jo, na to by měli Izraelci myslet dříve, než se k jejich zemi začnou chovat jako ke své. Buď je Západní Břeh součástí Izraele - ale se vším všudy, tedy i se zdejšími obyvateli. Nebo součástí Izraele není, a pak tam izraelští osadníci nemají co dělat.

Pokud chtějí Izraelci celou Palestinu, ovšem bez Palestinců, budíž. Ale tenhle požadavek není o nic víc legitimní, než Palestina bez Židů.

H. Lukešová 30.8.2011 22:17

Re: boží mlýny

1) Lokální Arabové co si říkají "Palestinci" nejsou původní obyvatelé...Arabské obyvatelstvo přivandrovalo do Palestiny většinou v 19. století (stejně jako novodobí sionisté) a Mark Twayn líči Zemi Izraelskou jako pustou a prokletou, kde nic není, nic neroste a kde štípou maláričtí komáři...Židé udělali z této země kvetoucí poušť, vysušili bažiny, postavili školy, nemocnice a kulturní zařízení...

2) Lokální Arabové, co si říkají "Palestinci" půdu nevlastnili, půdu vlastnili tutečtí a syrští šejkové, v době Britského mandátu Židé vlastnili 9% půdy, "Palestinci" 3% půdy, 17% půdy byla opuštěná půda, a plných 71% půdy bylo státní svěřené území Britské koruny...

3) Palestinci nebyli vyhnání Izraelci, ale odešli sami, odešli na výzvy arabských zemí...Arabské země slibovaly Palestincům, že Židy vyhladí, že je zaženou do moře, že se Palestinci vrátí "na židovských kostech jako vítězové"...Na druhé straně Arabové ze svých zemí vyhnali 900 000 Židů, sebrali jim veškeré majetky a zabíjeli je

4) Právo na návrat...Zločin...Palestinští Arabové odešli sami...Okolní arabské země rozpoutali válku, tak proč by Izraelité měli dovolit návrat nepřátelů

5) Izrael se pouze brání palestinským teroristům, naopak oni chtějí prolít co nejvíce izraelské krve, jsou vedeni démonickou nenávistí, to palestinské obyvatelstvo chce zabíjet Izraelce, ne Izrael Palestince...Ano, boží mlýny melou...ale v neprospěch antisemitům...Izrael vydrží a na hraběcí radičky antisemitů různých barev se může vykašlat...I na vaši démonickou nenávist.

M. Jaroš 30.8.2011 22:02

boží mlýny

OSN sice umožnila vytvořit si stát Izrael v Palestině (nespravedlivě = národu, který tvořil 69% obyvatelstva, vlastnil 92% půdy se dostalo pouze 43% území z toho většinou méně úrodné…).

Co OSN židům neumožnila je etnicky vyčistit těch svých úrodnějších 57% území (přes 300 000 neozbrojených civilistů bylo z Izraele vyhnáno ještě před tím, než jakýkoliv z arabských sousedů pozvedl zbraň na ochranu Palestinců, kteří prchali před zvěrstvy páchaných Izraelci.

Ta samá OSN zaručuje všem uprchlíkům právo na návrat. Jak typické pro všechny fandy Izraele si z OSN vybírat jen to co se jim hodí do krámu.

Všem kdo dění v Palestině sledují, musí být jasné o co Izraeli jde… Vznikl, na krvi Palestinců, je mu už jedno kolik krve Palestinců proleje. Už jde jen o území… Uchvátit divokým výpady osad na Západním břehu co možná nejvíc území, Palestincům kteří v síti osad uváznou učinit ze života peklo a nějak to doklepat do chvíle, než světové veřejnosti dojde trpělivost a Palestinský stát schválí. Ten už stěží bude životaschopný a stěží se obejde bez shovívavosti židovského státu… Od začátku jde o půdu. Sionisti si však od začátku nechtějí připustit, že už někomu patří, že na ní někdo žije, obdělává ji a zuřivě tvrdí, že jim ji Bůh zaslíbil… a jdou přes mrtvoly… Boží mlýny melou…

J. Tejkl 30.8.2011 20:51

Re: Nepodsouvejte

"V ústavě demokratického státu má být uvedeno, že náboženská svoboda je zaručena."

potom ovšem nechápu Vaše dokola opakované námitky proti Izraeli. Izrael má náboženskou svobodu zaručenou ůstavou, stejně jako například Norsko. V uvedeném článku Izr. ústavy přece nejde o svobodu vyznání ale o skutečnost, že Izrael je domovem židovského národa.  S takovým záměrem ostatně stát Izrael vzniknul a byl posvěcen rezolucí č. 181 VS OSN v r.  1948. V čem je tedy problém? To, že Izrael je domovem židovského národa přece vůbec neznamená, že zde nemohou žít  další plnoprávné menšiny, jako tomu ostatně je.Pokud jde o náboženskou rozmanitost, srovnejte Izrael s okolními arabskými státy...Přeberte si to a zamyslete se nad tím.

Prostě jen nemáte rád Židy, že? Jak jinak si vyložit, že s přinejmenším stejnou vervou nevoláte po základních lidských, náboženských a dalších právech v arabských zemích, které jsou v těchto i jiných ohledech s Izraelem nesrovnatelné? 

  

J. Rázl 30.8.2011 18:59

Špatně položená otázka

Můj tiskový mluvčí Matěj říká: NEJEN ve fyzice platí zákon akce a reakce, to jest že:

1) Každá akce budí reakci

2) Intenzita reakce je vždy přímo úměrná intenzitě akce, která ji vyvolala.

Nahlédneme-li "brýlemi" tohoto zákona na dějiny, dopátráme se kořenů každého (nejen židovského) nacionalismu. Potom nás už sama napadne otázka, jak demokratické je upírat kterémukoliv národu právo na vlastní stát? Jsou národy státotvorné (více, nebo méně) a jsou národy nestátotvorné. Ale to právo mají všechny stejné.

E. Heusinger 30.8.2011 17:40

Nepodsouvejte

V ústavě demokratického státu má být uvedeno, že náboženská svoboda je zaručena. Nemá v ní být upřednostněno žádné náboženství.

Přeberte si to a zamyslete se nad tím.

V případech, které zmiňujete demokracie kulhá. Chápu, že ústavy byly psány "kdysi" a netřeba je urychleně měnit. Jenže zákon (který demokraticky odhlasuje většina) zakazující nějaké náboženství by nebyl protiústavní.

B. Rybák 30.8.2011 17:30

Požadavek Izraele na zachování židovské identity je považován za nedemokratický,

protože ti kdo to tvrdí nenávidí stát Izrael nenávistí, která je neukojitelná, protože je z velké části zástupná za nenávist k USA a ta je zástupná za nenávist k demokracii a tedy i k celé židovsko-křesťanské civilizaci. Tvrdí to ovšem i proto, že chtějí pomocí arabské nafty oddálit svůj nevyhnutelný politický a hospodářský pád.

J. Kanioková 30.8.2011 15:45

Díky Kopretino, "Může být židovský stát demokratický? "

Právě že Izrael je v tamní lokalitě jediná demokracie a zaslouží si naše sympatie a pomoc, protože je v obklíčení nenávistné ideologie, která, podpořena ropou, si získává stále víc "přízně". Ten malinký stát má problémů až moc, neustále v obranné pohotovosti, Hamás je prakticky denně ostřeluje raketami, vnitřní izraelská levice podkopává důvěru ve vlastní stát. V září zřejmě Palestinci požádají o uznání svého státu a s tímto záměrem udělají vše možné, jen aby to vyšlo. Kéž by se v důležitých zemích probudilo svědomí a hlasovali proti, nebo alespoň aby stanovili Palestincům takové podmínky, které by tam přispěly k solidní dohodě. Pořád dnes slyším, jak naše min. zahraničí kličkuje, chvíli - že budou hlasovat proti, chvíli zas - že při hlasování odejdou.. Kruci, jak mě ta diplomatická zbabělost štve !

V. Kain 30.8.2011 15:41

Re: Někteří lidé požadují po Izraeli, aby se změnil v dvounárodnostní stát a aby se vzdal své židovské identity.

Stateční izraelci mají kliku v tom,že za nimi stojí USA i když dneska s Obamou je to s otazníkem.Podle těch zapadoevropských socialistických darmožroutů se Izrael už ani nemá právo bránit proti tomu d.o.b.y.t.k.u.který ho obklopuje.Arabové jsou zrádní,prolhaní militanti.Jestli si tito primitivové myslí,že izraelci dají svoji kůži zadarmo tak se velice pletou.Pokud by mělo dojít k nehoršímu tak na to dojedou i všichni ti evropští nenažraní panáci.

H. Lukešová 30.8.2011 15:09

Re: Pauk patří mezi zakomplexované chudáčky, kteří závidí Židům úspěch, kterým nesahá ani po kolena...Já rozhodně ne...Navíc článek je o kritériích, na základě kterých udělují různé země občanství...

J. Kanioková 30.8.2011 14:59

Ano, velmi souhlasím,

a je to s postupujícím časem čím dál horší, jak se do OSN dostávají stále obskurnější státy, jejichž hlasy bohužel stále víc pomáhají vychýlit jazýček vah v neprospěch Izraele..

J. Kanioková 30.8.2011 14:48

Je nás víc, co takto fandíme a držíme Izraeli palce..

J. Kanioková 30.8.2011 14:46

Kdyby jen na Zvědavce, on ten stejný text už asi dva týdny tapetuje všude..

i tam, kde to nemá žádou pořádnou souvislost, to je posedlost. Buď tapetuje jeden a tentýž odkaz na jakýsi nesmyslný text, nebo tento tady text..

:))