3.5.2024 | Svátek má Alexej


Diskuse k článku

IZRAEL: Zemí otřásla vražda

Ve čtvrtek (7/2) večer byla v lese v jeruzalémské lokalitě Ein Yael nedaleko Biblické zoo nalezena mrtvá mladá dívka. Tělo neslo stopy násilí. Původní podezření se potvrdilo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Prokop 13.2.2019 14:37

Re: O tomhle pan Stejskal

Jak v kterých ...

H. Lukešová 13.2.2019 15:10

Re: O tomhle pan Stejskal

V muslimských státech žena žádná práva nemá....ve většině....ani v Jordánsku, kde jsem byla, jsem viděla ženy zahalené od hlavy k patě, které šly za mužem. Viděla jsem, co jsem viděla a to mohu dosvědčit, takže ani bajky o "liberálním" Jordánsku jsou nepravdivé, jak mi předhazuje pan Hrbek.

S. Netzer 13.2.2019 15:49

Re: O tomhle pan Stejskal

Heureux celui qui comme Ulysse ...

:-))))

J. Ticháček 14.2.2019 21:06

Re: O tomhle pan Stejskal

V některých ano. V některých takových zemích mají i jakési funkce. Jenže nějak se stalo, že nemají ty pravomoce, které jsou s jejich postavením v korelací. Takže je sice krásné, że někde v Íránu existuje ministryně něčeho, ale ta krása zmizí, když dojde na lámání chleba. A juž má paní ministryně o něco méně pravomocí, nežli její vrátný.

A. Hrbek 13.2.2019 14:47

Re: O tomhle pan Stejskal

Nestarejte se o muslimské muže, ale raději třeba o ortodoxního izraelského dědečka, který zavraždil svého vnuka.

Jinak bych Vám, než budete psát, doporučoval podívat se třeba do Jordánska, nebo ještě raději do Ázerbájdžánu, nebo nedej pánbůh, do Albánie nebo východoasijských zemi.

Nějak jsem nepozoroval, že by v Jordánsku chodily ženy dva kroky za mužem, jako je tomu v části Izraele. A třeba o jordánských studentkách a o chasidských děvčatech v Izraeli nemáte poruchy. Dokonce se islámská žena může přímo účastnit islámských bohoslužeb ve stejné místnosti, jen musí být oddělena od mužů a stojí z rozumných důvodů v zadních řadách. A ne někde za zdí s okýnky.

O tom jaká mají práva ženy u muslimů nevíte nic a vaše srovnání s ortodoxními judaisty kulhá na obě nohy. V Pákistánu byla paní Bhuttová dokonce dvakrát premiérkou.

H. Lukešová 13.2.2019 14:55

Re: O tomhle pan Stejskal

Jo a já jsem v Jordánsku byla, u krásné památky skalního města Petry a viděla jsem ženy v nikábu, zahalené kromě očí od hlavy až na zem a šli několik metrů za mužem. Takže mě nemusíte poučovat o zvycích na BV. A byla jsem v Izraeli, kde jsem viděla ženy naprosto volné a svobodné. Takže mám vlastní zkušenost, to dosvědčuji.

A stokrát raději bych žila u nejortodoxnějších charedimů než u nejliberálnějších muslimů. A také je nutné rozlišovat ortodoxní Židy (Datim) a ultraortodoxní (Charedim). Mezi nimi jsou podstatné rozdíly.

A já Vám na druhé straně doporučuji nestarat se o židovské muže a židovské rodiny. Vy jste holt antisemita. Židy nerad, ale to je Vaše volba.

H. Lukešová 13.2.2019 14:55

Re: O tomhle pan Stejskal

.........šly......

A. Hrbek 13.2.2019 15:08

Re: O tomhle pan Stejskal

A co takhle?

https://www.idnes.cz/kultura/film-televize/nelehky-zivot-zen-v-komunite-ortodoxnich-zidu.A001012_120509_filmvideo_kne

Lžete Vy, nebo světově uznávaný izraelský dokumentarista pan Amos Gitai?

H. Lukešová 13.2.2019 15:15

Re: O tomhle pan Stejskal

Já nelžu. Jistě, v některých komunitách ULTRAortodoxních Židů (Charedim) mají třeba ženy složitější život, nežli muži, ale ve většině židovské společnosti jsou ženy s muži rovnoprávné. A ani u všech Charedimů není situace stejná. O židovské kultuře a náboženských směrech mám načteno a v Izraeli a v Jordánsku jsem byla, takže mám i vlastní zkušenosti. Např. Tzpi Hotovely, ortodoxní Židovka (Datim), poslankyně za vládnoucí stranu Likud, je žena rovnoprávná, náměstkyně ministra zahraničí (Bibiho :-) ) si "brousí zuby" na pozici ministryně, tedy vyhraje-li Likud volby, doufám, že ano.

Datim jsou plnoprávní členové izraelské společnosti, slouží v armádě a v politice, významně Izraeli přispívají.

Na Váš odkaz se mrknu, ale mám nastudováno i vlastní zkušenosti.

A. Hrbek 13.2.2019 15:24

Re: O tomhle pan Stejskal

Vážená paní Lukešová, snad se konečně shodneme na tom, že jak v Izraeli, tak i v řadě muslimských zemí, a nakonec i v České republice mají ženy v některých případech de facto menší práva než muži. A že by bylo dobré na tuto situaci konkrétně upozorňovat a snažit se o její změnu.

Bohužel, žádné, byť i sebedelší diskuse k cíli příliš nevedou.

S pozdravem

H. Lukešová 13.2.2019 16:03

Re: O tomhle pan Stejskal

Také Vás zdravím.

P. Novak 14.2.2019 0:04

Re: O tomhle pan Stejskal

Ve vsech muslimskych zemich vychazi rodinne pravo ze sarii, a proto maji de jure mensi prava nez muzi.

Proc pletete dohromady pravni postaveni s nezzakonym potlacovani zenskych prav.

Bohuzel je pravdou ze lide jako vy vedou casto diskuze pritom o tematu nic nevi.

P. Sinclair 14.2.2019 11:21

Re: O tomhle pan Stejskal

Ne, ve všech muslimských zemích nevychází rodinné právo ze šárii a proto ženy nemají de jure menší práva než muži.

Bohužel je pravdou, že někteří lidé vedou často diskuze a přitom o tématu nic neví.

P. Novak 14.2.2019 14:09

Re: O tomhle pan Stejskal

V mnoha vychazi rodinne pravo muslimskych zemi z sarie, a proto maji de jure mensi prava nez muzi. Ted uz jste spokojen.

Egypt, Maroko, Tunisko, Alzir, Iran, Katar, Saudska Arabie, Spojene Emiraty, Oman, Nigerie, Pakistan, Afghanistan.

Mate pravdu ne ve vsech muslimskych zemich, ale ta vase veta nedava smysl. V mnoha muslimskych zemich maji zeny de jure a ve vsech muslimskych zemich de facto nizsi prava.

P. Sinclair 14.2.2019 19:22

Re: O tomhle pan Stejskal

Máte pravdu, já to druhou část věty zamotal a chtěl jsem napsat, že ne všude...

P. Novak 14.2.2019 14:16

Re: O tomhle pan Stejskal

http://www.chovani.eu/islamske-zeme/c133

"Islám je velmi silným náboženstvím, které prostupuje nejen soukromou, ale i veřejnou sférou, soudnictvím, kulturou i ekonomikou. Některé islámské země vůbec nepřijaly západní systém soudního práva a podřizují veškerý svůj život podrobnému souboru předpisů zv. šaríja (Saudská Arábie, Írán, Oman, Jemen, Bahrajn, Spojené arabské emiráty, Irák, Libanon, Egypt, aj.). Naopak Tunisko, ačkoli je zde islám státním náboženstvím, je velmi tolerantní a patrně nejvíc poznamenáno evropskými zvyklostmi."

P. Novak 14.2.2019 17:05

Re: O tomhle pan Stejskal

"Bohužel je pravdou, že někteří lidé vedou často diskuze a přitom o tématu nic neví."

Tohle na vas sedi presne. Tak alespon jste sebekriticky.

L. Šarina 13.2.2019 12:12

OSN

stoji za PRD!

H. Lukešová 13.2.2019 11:26

Jak palestinští vrazi oslavují vraždu mladé dívky...

http://www.palwatch.org/main.aspx?fi=157&doc_id=27279

H. Lukešová 13.2.2019 11:21

Pro neomarxistku sibyle....

Jak palestinští Arabové oslavují smrti mladé židovské dívky

http://www.palwatch.org/main.aspx?fi=157&doc_id=27279

P. Sinclair 13.2.2019 10:38

Nechutný Stejskal

O případu znásilnění a vraždy a neví nic, ale to mu nebrání v jeho okamžitém zpolitizování a hlásání nenávistné propagandy. Fuj.

I. Štípek 13.2.2019 11:08

Re: Nechutný Stejskal

Stejskal jako obvykle dělá svým jednostranným fanatismem Izraeli medvědí službu. Toho palestinského vraha nelze tolerovat, natož dokonce obhajovat, jen je v zájmu celé pravdy snažit se pochopit motivy, které ho k vraždě přivedly. Chtěl být mučedníkem - ale proč? Z jeho pohledu zlikvidoval jednoho z okupantů jeho vlastní země. Ta osada je vybudována na území okupovaném Izraelem v roce 1967, má i heslo na české Wikipedii. Palestinci přece nebudou "držet hubu a krok". Vinu za smrt toho děvčete zrovna tak nese Bibiho nacionalistický režim jako světové mocnosti, že situaci vážně neřeší. Měly by, tohle bohužel není poslední zbytečná smrt v oblasti.

P. Sinclair 13.2.2019 11:14

Re: Nechutný Stejskal

Já si počkám na výsledky vyšetřování.

H. Lukešová 13.2.2019 11:25

Re: Nechutný Stejskal

Ach Bože. Neschvaluji vraždu, ale.......

Žádný motiv neospravedlní tuhle brutální vraždu, nic a vy když chcete pochopit motivy tyto vraždy, tak máte stejné uvažování, jak ten palestinský terorista.

I. Štípek 13.2.2019 11:39

Re: Nechutný Stejskal

Někdo se číst a přemýšlet nenaučí a nenaučí.

J. Lambert 13.2.2019 12:28

Re: Nechutný Stejskal

Vy jste se cist a premyslet naucil a jak vidno predevsim JAK se dnes MA spravne cist a premyslet!

P. Novak 14.2.2019 0:09

Re: Nechutný Stejskal

Izrael zadne uzemi neokupuje, jedna se o uzemi osvobozene od Egyptske a Jordanske okupace. A tezko muzete okupovat uzemi neexistujici zeme.

A napriklad Golanske vysiny mely patrit Izraeli nez je Britanie nezakone pridelila Syrii.

H. Lukešová 13.2.2019 11:32

Re: Jak palestinci velebí palestinského vraha

http://www.palwatch.org/main.aspx?fi=157&doc_id=27279

A vy někomu vykládejte o nechutnostech......

P. Sinclair 13.2.2019 11:45

Re: Jak palestinci velebí palestinského vraha

Proč věříte všemu, co píše Palestinian Media Watch a "osadník" Itamar Marcus žijící na okupovaném území?

H. Lukešová 13.2.2019 12:23

Re: Jak palestinci velebí palestinského vraha

Já jsem konzervativni, a proto si osadníků vážím. Jsou hrdí, konzervativní, vlastenecti Židé,hrdí na svůj původ, své tradice, nepatří mezi bandu levičáku, jako jiní z nich. A která území jsou okupovana? Existoval v historii někdy nějaký palestinský arabský stát?