13.5.2024 | Svátek má Servác


Diskuse k článku

IZRAEL: Užiteční idioti „prolamují mlčení“

V těchto dnech v Izraeli vyšla skoro 240stránková zpráva tamější nevládní skupiny s atraktivním názvem Breaking the Silence.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Malovec 18.5.2015 13:27

Jako bych slyšel v řeči zrádců Izraele

slova našich "špičkových" ČTV reportérů.

H. Lukešová 18.5.2015 19:25

Re: Jako bych slyšel v řeči zrádců Izraele

Ano, já těž. Jenomže někteří lidé, kteří si myslí, že snědli Šalamounovy exkrementy jsou přesvědčeni, že je Izrael darebný a tudíž je nutné do špinit, navíc, když se prosazuje presumpce viny, Izrael má dokazovat... Ne, ať dokáží ti, kteří obžalovávají Izrael, že Izrael pochybil a navíc se zbabělci pod svou nactiutrhačnou pomluvu ani nepodepíší. Kdo se nepodepisuje, nebo používá pseudonymy, není věrohodný člověk...

B. Hamáček 18.5.2015 23:27

Re: Jako bych slyšel v řeči zrádců Izraele

Na to byl z Radiožurnálu největší expert Břetislav Tureček, díky bohu , už tam není !

M. Zikmund 18.5.2015 10:49

Rudé právo v negativu

Změňte pár reálií a máte překrásný článek z Rudého práva nebo třeba z blogu Jiřího Vyvadila. Je tam všechno: zahraniční agenti, cílevědomě narušíjící obranu našich hodnot, financování nepřátelskými mocnostmi ze zahraničí, naši upřímnou snahu o mír a upřímnou snahu o válku na druhé straně a v neposlední řadě uvědomělou veřejnost, která s přisluhovači zatočí.

Hamás nepochybně je teroristická organizace, která přináší nesmírné utrpení civilistům na obou stranách (v mnohem větší míře Palestincům). Ale nejvíc mu prospívají nikoliv zlí ultralevicoví Švédové, ale lidé jako Netanjahu, co staví na cizím území zdi a dosidlují tam násilně svoje obyvatelstvo, aby nebyl nidky žádný mír možný. Víte, že dosazování obyvatelstva na obsazené území je zločin podle mezinárodního práva?

S. Rehulka 18.5.2015 11:21

Re: Rudé právo v negativu

Jak říci slušnšě : "jděte do pr.ele pane Zikmunde" ?

S. Netzer 18.5.2015 12:17

Re: Rudé právo v negativu

Je očividné, že Sven Francis Řehulka nemá nouzi o pádný argument!

V. Novák 18.5.2015 12:41

Re: Rudé právo v negativu

Stejně jako "jděte do pr.ele, Svene Francisi Rehulko".

Stačí zaměnit jména - to snad zvládnete...

J. Schwarz 18.5.2015 14:23

Re: Rudé právo v negativu

jděte do pr.ele - vy celá svatá trojice - Nováku, Zikmunde i liebe Frau Netzer.

H. Lukešová 18.5.2015 15:40

Re: Rudé právo v negativu

Za to vy jste předložil pádný argument...

V. Novák 18.5.2015 15:46

Re: Rudé právo v negativu

Proč argumentovat? Rehulku můžu poslat do pr.ele stejně jako on. A klidně přiberu i Schwartze - ten tam patří taky.

Až se jednou Rehulka splete - a s nějakým argumentem se vytasí (což ovšem bude v jeho případě skutečně omyl) - tak klidně budu argumentovat.

M. Stuchlik 18.5.2015 15:00

Re: Rudé právo v negativu

Pseudoobjektivní kecy kremelských poskoků. Kdyby na místě Izraelců byl kdokoliv jiný palestinský problém by už neexistoval. Stejně jako palestinci.

R. Langer 18.5.2015 15:23

Re: Rudé právo v negativu

Přesně tak.

H. Lukešová 18.5.2015 15:38

Re: Rudé právo v negativu

Ta zeď je stavěna jako obrana proti teroristům a zabránila mnoha teroristickým útokům.

V. Novák 18.5.2015 15:49

Re: Rudé právo v negativu

A je postavena úmyslně na palestinském území a tak, aby její pomocí mohla izraelská armáda buzerovat palestince, i ty mířící z Palestiny do Palestiny.

Proč ji nepostavili Izrealci metr na uznaném území Izraele? I DDR postavila svou buzerační zeď na území DDR - na na západoberlínském.

J. Tejkl 18.5.2015 21:38

Re: Rudé právo v negativu

Na palestinském území? add 1) Pokud je mi známo, tak plot (pouze cca 8 - 9 km z celkové délky bariéry tvoří betonová zeď) stojí důsledně na území zony C, která je podle dohod z Osla pod plnou civilní, vojenskou a administrativní zprávou Izraele, do toho spadá i stavební činnost. Jak snad víte i Vy, tyto dohody z Osla podepsalo samo palestinské vedení, konkrétně Jasir Arafat.

add 2) podle stejných dohod z Osla má být konkrétní hranice mezi Izraelem a budoucím palestinským státem stanovena výhradně a pouze na základě vzájemné dohody. Podle jakého právního dokumentu tedy označujete toto území za palestinské? Hranice přece nebyla stanovena - palestinské vedení všechny izraelské návrhy odmítlo a přímá jednání palestinci bojkotují.

add3) Kdyby nestačilo výše uvedené, tak připomínám, že bariéra byla postavena jako reakce teror druhé intifády, během které bylo zabito přes 600 izraelských civilistů (převážně sebevražedné atentáty) a několik tisíc dalších bylo utrpělo zranění. Postavením bariéry klesl počet obětí na nulu. Je jistě smutné, že bariéra komplikuje palestincům život, poděkovat za to ale mohou svému vedení(především Jasiru Arafatovi), které vlnu teroru rozpoutalo.

Možná by jste si měl o problematice nejprve něco seriozního přečíst a nepapouškovat stereotypní klišé z médií.

V. Novák 18.5.2015 9:29

Jsou to zahraniční agenti?

...

S. Netzer 18.5.2015 9:49

Re: Jsou to zahraniční agenti?

Přál byste si, aby odpovídající ruský zákon sloužil Israeli jako vzor?

Obávám se, že byste se nedočkal.

V. Novák 18.5.2015 9:52

Re: Jsou to zahraniční agenti?

Proč ne?

Pokud by to i v Izraeli skončilo povinností se co cizí agent hlásit a povinností své agentství ohlašovat v každém vařejném projevu...

Proč ne? Konzument informace má právo vědět, zda zdroj funguje za cizí peníze - a tedy v cizích službách ((C) A.Jirásek)

S. Netzer 18.5.2015 10:04

Re: Jsou to zahraniční agenti?

Proč ne? Protože bývalý člen Mossadu není autokratická svině jako bývalý člen KGB.

Israel je pluralitní demokracie, ať se to líbí nebo nelíbí komu chce.

L. Křivan 18.5.2015 11:02

Re: Israel jako pluralitní demokracie

nemůže proti tomu svinstvu dělat nic. Ale Israelci sami, mohou to svinstvo zlikvidovat, a policie nemusí tento strašně složitý případ vyřešit. Holt se s tím nedá nic dělat.

S. Netzer 18.5.2015 12:19

Re: Israel jako pluralitní demokracie

Ano, pro Israel je velkou ztrátou, že takoví "kvalitní" jedinci jako jste vy a slečna Lukešová, nejsou občany Israele.

Slečna by ony "cizí agenty" prohlásila v souladu s kremelskou doktrínou za "vlastizrádce", a vy byste podle vzoru rusosovětských tajných služeb s touto verbeží udělal krátký proces, jak to míváte ve zvyku.Tedy alespon verbálně.

"Lupenreine Demokraten".

V. Novák 18.5.2015 12:40

Re: Israel jako pluralitní demokracie

Kde máte jakou "kremelskou doktrínu" prohlašující NGO - zahraniční agenty za vlastizrádce?

Co máte proti zveřejnění skutečnosti, že organizace, snažící se o změnu politiky státu, je placena ze zahraničí - a občas z nikterak přátelského zahraničí?

IMHO je to na úrovni požadavku na britské zákonodárce, kteří se smějí vyjádřit k věci, v níž jsou ve střetu zájmů, teprve poté, co svůj střet zájmů ohlásí. Což je v pořádku - pokud jsou ve věci zaangažováni, obvykle jí rozumějí lépe, než ostatní, ovšem musejí zároveň upozornit, že jejich názory mohou být i ovlivněny právě osobní angažovaností.

S. Netzer 18.5.2015 13:00

Re: Israel jako pluralitní demokracie

Ruskou legislativu, když jinak nedáte.

To není o "střetu zájmů" jako v Británii, nýbrž o potlačení opozice, neboť demokracie je dialog, jak je Vám určitě známo.

V. Novák 18.5.2015 15:53

Re: Israel jako pluralitní demokracie

Povídejte, co z ruské legislativy.

A prosil bych konkrétně - pokud možno s odkazy na originály.

Dialog v Rusku nikdo nepotlačuje - ale snad dokonce i Rus si zaslouží dovědět se, zda oni opoziční bojovníci za cokoli opozičně bojují z přesvědčení nebo za cizí peníze. Nebo ne? Azbukovi, rusákovi takovou informaci nelze dát?

S. Netzer 18.5.2015 16:21

Re: Israel jako pluralitní demokracie

http://en.wikipedia.org/wiki/Russian_foreign_agent_law

Ten článek ale není o Rusku.

H. Lukešová 18.5.2015 15:44

Re: Israel jako pluralitní demokracie

Ti anonymové špinící Izrael vlastizrádci jsou, to máte naprostou pravdu. K tomu jsou velmi velmi zbabělí, slušný člověk se pod své názory je schopný podepsat. Je rozdíl mezi konstruktivní kritikou a nacitiutrhačným hnusem.

V. Novák 18.5.2015 16:03

Re: Israel jako pluralitní demokracie

Slečno, každý má nárok na názor.

Ale pokud ten názor prezentuje jako zaměstnanec cizí moci - a to samozřejmě ti členové NGO, které jsou financovány ze zahraničí, jsou - pak mají lidé, jimž své názory předkládají, právo být o tom informováni...

Rozhodně si nemyslím, že by jim mělo být v prezentaci názorů bráněno - ani v Izraeli ani v Rusku by neměl platit Jediný Povolený Názor - ale měli by o tom informovat. Těm, kteří tak nečiní dobrovolně, to má nařídit zákon. jako v Rusku. Nebo v USA.

Je to ochrana jak auditoria před všemožnými "stipendisty", tak lidí s netradičními názory před nařčením z toho, že jsou cizími agenty. Už jsem to tu psal - kdyby mělo Česko v době sporů o radar takový zákon, buď by Tamáš musel nahlásit, že je placen z ciziny (pokud byl) - nebo by museli čeští pomlouvači držet huby (pokud nebyl). Ale nebylo by možné tako astonovská pomlouvačné "však on nejspíš je!", proti čemuž není obrany. Resp. bylo by obrany, kdyby byl takový zákon...

H. Lukešová 18.5.2015 18:54

Re: Israel jako pluralitní demokracie

Jistěže jeden názor by neměl být JPN, nicméně lhát se nemá, ať žalobci proti Izraeli dokáží, že Izrael pochybil. Platí presumpce neviny, ne presumpce viny, ať ti, co chtějí "prolamovat mlčení" dokáží, že Izrael pochybil, pokud tak neučiní, jsou sprostí nactiutrhační lháři. A ti, co jsou financování ze zahraničí, na ty je třeba dávat si pozor.

S. Netzer 18.5.2015 16:23

Re: Israel jako pluralitní demokracie

Hloupě žvaníte, jako vždy, když zrovna něco neopisujete.

Proti Breaking the Silence lze vznést námitky na základě různých stanovisek, ale řeči o "nacitiutrhačném hnusu" rozhodně nejsou ta vámi kýžená konstruktivní kritika.

Zvlášt když nemáte možnost ta svědectví věcně vyvrátit.

H. Lukešová 18.5.2015 18:51

Re: Israel jako pluralitní demokracie

A není to nacitiutrhačná hnus takto špinit Izrael? A přestaňte se laskavě do mě navážet. Takže nemám možnost "věcně vyvrátit"? Odkdy platí presumpce viny? Pokud vím, tak v právním státě platí presumpce neviny. Je na žalobci, aby dokázal, že se obžalovaní zločinu dopustili, tudíž je Breaking the Silence, aby dokázali, že Izrael pochybil, pokud tak neučiní, ať mlčí.