26.4.2024 | Svátek má Oto


Diskuse k článku

IZRAEL: UNESCO jako spolupachatel falšování historie

Zpochybňování židovských (izraelských) vazeb s jejich pravlastí, Zemí izraelskou, kterého se dopouští nejen představitelé tamních Arabů, ale i část mezinárodního společenství, přináší své neblahé ovoce nenávisti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
A. Šír 19.12.2020 23:43

V zásadě máte pravdu, ale přeci jen ne tak úplně. Židé v moderní historii své nároky opírají o mezinárodně uznaná práva - velmi stručně nejdříve Balfourova deklarace (20. léta? domovina Židů v Palestině), a posléze resoluce OSN po druhé válce - rozdělení Palestiny na stát Židů a stát Arabů (z nesmyslných důvodů dnes nazývaný "stát Palestina"). Tuto resoluci Židé respektovali, byť byla pro ně velmi málo přijatelná, a pak teprve si ji museli vybojovat vojenskou silou (neboť Arabové ji nepřijali, místo toho se vrhli ze všech stran na Izrael s cílem jej zničit). A to opakovaně. Takže ano - vlast určili vítězové, ale v zásadě na základě mezinárodně uznaných nároků.

A. Šír 19.12.2020 23:28

Nemýlím-li se, tak muslimové odvozují své právo na Jeruzalém na základě toho, že podle Koránu se Mohamadovi (někdy v 7. století...) zdálo ve snu, že byl odtamtud vzat na nebe. Kam se hrabe Bible.

V. Klepetko 17.12.2020 23:08

Ale pochopí... Mimochodem, vždy když vidím jeho ikonku tak si vzpomenu, jak jsem mu v diskuzi cosi psal o "velké rudé skvrně na Marsu", a zastydím se:-)

V. Klepetko 17.12.2020 23:03

Mezinárodní soud sám by měl fungovat na etických principech, odvozených z Bible. Pokud by tomu snad nebylo, nejsem ochoten uznat jeho legitimitu.

Obdobně ovšem uvažuji i "Palestinci", jen místo Bible si to té věty dosaďte Korán... A v tom je podstata celého problému...

Mohl by nás ale rozsoudit Buddha, takový ten radikálnější, z Myanmaru:-)

P. Milan 17.12.2020 21:17

Nečekej od Šejny, že pochopí takové jemnosti jako rozdíl mezi společným a výhradním užíváním - viz Al Aksá.

V. Pavelka 17.12.2020 21:16

Jiné národy a státy prodávají o stošest !"Hanebnost",i bez toho patosu !

V. Pavelka 17.12.2020 21:11

Nota bene , když ti malí židé, jim každý den předvádí svou pracovitost a schopnosti , které se lidé koránu s té ubohé knihy a zpátečnictví jejich náboženství nenaučí !8-o

T. Bubeníček 17.12.2020 20:55

To bohužel není pravda, Izrael dodával špičkové zbraně (zejména drony) i během konfliktu a to jej bohužel rozhodlo. A nejen zbraně ale i zpravodajské informace. Kdyby dodávali zbraně před tím konfliktem, tak bych neřekl ani popel, české zbraně Azerové mají také, ale koupili je dřív a přes třetí strany. Tuhle hanebnost už ze sebe Izrael nikdy nesmyje.

V. Pavelka 17.12.2020 20:40

Mezinárodní soud by musel uznat důkaz z Bible ?,A výsledek by mohl být , že by se muslimská mešita rozebrala a postavila na jiném místě !:-)To by bylo řevu ;-O;-O;-Oz musulmských potrefených?

V. Pavelka 17.12.2020 20:32

Ty zbraně prodal izrael , dávno před tušeným konfliktem ?!

T. Bubeníček 17.12.2020 20:09

Toto chování OSN a jeho organizací mne vždycky štvalo. Ale Izrael nedávno, ve válce s Arménií, ukázal, že morálka je morálka a kšeft je kšeft. Paní Lukešová to omlouvá s tím, že zájmem Izraele je hlavně Izrael. Pak se ale nemůže divit, že to ostatní státy vidí stejně.

K. Křivan 17.12.2020 19:33

To je dobrý !!!!

J. Lambert 17.12.2020 19:10

citujete chybne. Wreich rekl, ze "kazdy moralni predpoklad musi byt..."

V. Klepetko 17.12.2020 19:06

Pan Šejna: "jen pitomec je ochoten věřit všemu, co se v Bibli píše. A ještě větší pitomec je schopen odvozovat práva kohokoli na základě biblických textů." Hmm... Celý náš právní systém má etický základ, odvozený z desatera, a třeba takové muslimské právo šaria přímo vychází z Koránu, takže bych roli náboženských textů, jako významného pramenu při odvozování práva vůbec nepodceňoval, pane Šejno! :-)

Podstata článku pana Stejskala je jiná. 700 let neměli Židé právo přístupu ke hrobce svých patriarchů. Pro Židy byl na toto místo vstup zakázán! Muslimy. To samo o sobě diskvalifikuje "Palestince", aby měli na toto kulturně i sakrálně významné místo jakýsi výhradní nárok. Těch 700 let by snad už stačilo, Bible-Nebible, nebo snad máte na to jiný názor, pane Šejno?

J. Vintr 17.12.2020 18:50

Jasně že v době, kdy se Hitler a jeho strana teprve drali k moci, nemohli se v zemi, kde se naprostá většina lidí hlásila ke křesťanství, projevovat jako nepřátelé křesťanství....

J. Ticháček 17.12.2020 18:44

Mýlíte se

Patrně pod vlivem Wikipedie. To, že se ve Vámi zmiňované době objevují první archeologické záznamy z království Izraelského a Judského je sice pravdou, ale jen částečnou. Způsobenou tím, že se už mluví právě o izraelcích a židech. Minimálně o dvě milénia před tím tam žili Kanaánští. Ony jsou sice jakési biblické texty o tom, že se kluci židovští na ty Kanaánce vrhli a všeliká příkoří jim činili, ale výzkumy z posledních pár desetiletí se postupně shodují na tom, že k žádnému dobytí Kanaánu nedošlo, že tam celou tu dobu žila stejná parta lidí, a ty historky o tom, jak se Židé pochopili a Kanaán dobyli jsou jen nedorozuměním způsobeným delší kulturní pauzou. A že prostě jednoho dne přišel jeden stát plajte, čili na buben, města se vyprázdnila zároveň s úpadkem vládnoucí vrstvy, protože město bez vlády prostě fungovat nemůže, a zbyli venkované, nomádi z okolí, a kdo měl ve městech rozum, odešel do Egypta, nebo někam jinam, nebo koupil stan a sedm velbloudů.

A když se po nějakém čase, ono to nebylo za pár dnů, spíš za pár generací formoval nový stát, co si asi jeho kronikáři mohli myslet o pozůstatcích velkých měst, kde se pásly kozy? No někdo ty města zlikvidoval. A kdo asi? No přece my, my, kteří tam ty kozy paseme. No co jiného je také mohlo napadnout. Vsadím se, že nikoho z tehdejších Izraelitů nenapadlo, že za to mohla hypotéční bublina.

J. Kanioková 17.12.2020 18:25

R^R^R^

J. Lukavsky 17.12.2020 17:14

"Jan Lucemburský nebyl Čech?" nebyl, ale jeho manželka byla Přemyslovna takže Karel IV (původní jméno Václav) byl míšenec. Ale u něj to snad nevadí. J.L. end

I. Schlägel 17.12.2020 17:13

Stejně jako unáhlené závěry na základě nedostatku informací, což je Vaše parketa.

J. Pallas 17.12.2020 16:47

Souhlas, i když musím dodat bohužel.

Jan Werich: „Pravda musí být vyfutrovaná klackem.“

V. Církva 17.12.2020 16:42

Určitě, a pro náboženství bez Boha to platí několika násobně. Tam je pan Šejna pořád takový ten umírněný.

I. Štípek 17.12.2020 16:03

Pan Šejna má stoprocentně pravdu, ve všem. Ale i tahle diskuse ukazuje, že agresivní náboženský fanatismus je největším ohrožením lidstva.

I. Schlägel 17.12.2020 15:10

Korán se zmiňuje i o Ježíšovi. Znamená to snad, že jde o arabského předka?

I. Schlägel 17.12.2020 15:06

Ve vší úctě, pane Šejno, nemáte dost informací. Může se nám možná zdát směšnou urputná snaha paní Lukešové obhajovat Izrael a jeho historii, nicméně její argumenty založené nejen na znění bible, ale i na hodnověrných archeologických výzkumech (s možností je seriózně ověřit) nemají protihodnotu ve stejné kvalitě argumentů, které by mohly podpořit "názor" protistrany. To protistrana se ohání posvátnými texty bez souvislosti s nějakým archeologickým výzkumem. Pouze radikální ideologie a nenávist. Nic jiného.

I. Schlägel 17.12.2020 14:55

Ohledně coronaviru má často pravdu. Každodenní realita a přibývající zkušenosti to potvrzují.

I. Schlägel 17.12.2020 14:52

Fakta na některé diskutéry neplatí. K jejich škodě.

V. Církva 17.12.2020 14:51

No jo, když vy marxisti nechápete, že xenofobie není fobie, AntiFa je svým způsobem fašismus. Satan je opice Boží, pokud měli nacisti ideologa, co se pokládal za Křesťana, po skutcích poznáte je. Nacismus má jasné prvky satana. Stejně jako váš komunismus. Taky nám tvrdíte leccos co není pravda.

I. Schlägel 17.12.2020 14:48

Hloupá poznámka. To jsem k Vám velmi tolerantní.

I. Schlägel 17.12.2020 14:45

Korán je alfa a omega muslimského světonázoru. Žádná kritika, žádná diskuze, žádný kompromis. Děcka umějí korán zpaměti dříve než rovnice. Jste tak neinformovaný nebo tak "nad věcí"?

V. Církva 17.12.2020 14:44

Vy opravdu dovedete otočit hlavou dolu cokoliv. Samozřejmě že pogromy na Židy byly protože lidé jsou takoví. Myslím že stejné by byly na Muslimy či Buddhisty. Možná na Židy pro jejich peníze víc, ale ne kvůli Křesťanství ale penězům.

Pokud máte na mysli obvinění ze smrti Ježíše, to není Křesťanství. Ježíš říkal Bože odpusť jim, neví co činí! Měli snad v Bibli lhat a říkat, že Židé za nic nemohli, když právě v tom Bible ukazuje náboženské pokrytectví?

Jak jinak tu Bibli měli napsat?! Jako nezabíjejte Židy, nemučte je. Žid Live Matter?

V NV je naprosto jasně napsáno.. Miluj Boha otce všemohoucího a Miluj bližního svého, jako sebe sama. Jestli toto nechápete jste asi posedlý zlým duchem! K vlastní škodě. Ale je z toho cesta ven. Přes Ježíše!