7.5.2024 | Svátek má Stanislav


Diskuse k článku

IZRAEL: Na dvou frontách

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Martin 14.7.2006 17:13

Re: Re: Izrael nenasazuje krk za Evropu. To je nám jenom předkládáno, abychom si to mysleli.

Ignacy, díky!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Sarka 14.7.2006 17:07

Re: Saudska vlada, predvoj Sionazis!!!!

omlouvam se, zamena titulu predchoziho prispevku s mym jmenem. Chybicka se vloudi. Autorem predchoziho jsem ja.

Dane z Piesku, 14.7.2006 17:05

Saudska vlada, predvoj Sionazis!!!!

Dle prohlaseni Saudske vlady, vinu na momentalni eskalaci konfliktu ma jednoznacne Hezbollah.

Saudska tiskova agentura uvadi: "Je nutno rozlisovat legitimni odpor a spatne kalkulovana dobrodruzstvi urcitych elementu v Libanonu, a tech kdo je podporuji bez jakekoli zodpovednosti legalnim organum a bez konzultace a koordinace s Arabskymi staty. Tyto zivly musi nest nasledky svych nezodpovednych akci a oni sami by meli ukoncit krizi kterou zpusobili"

Zatraceni Siofasisti, tihle Saudove! Ostatne, neni nad fanatismus poturcencu, ze.....

RycPic 14.7.2006 16:58

Re: potíž je v tom

potíž je v tom, že někdo, kdo se rozumí ekonomice, politice a podle textu i  demografii a historii středního východu (jako koza petrželi), a má naprosto jasno, jaký bude další vývoj ve všech zmiňovaných oblastech, ještě není generálním tajemníkem OSN. Jak někdo mohl tak výrazný talent vůbec opomenout !!!!!!!! My chdáci jsme bez něj úplně v............potížích.

Dane z Piesku, 14.7.2006 16:53

Kdyz uz, tak "gojov".

Gojim samo o sobe uz je plural. Zbytek Vasich komentaru je asi stejne zasveceny jako Vase znalost jiddish ;-)

RzcPic 14.7.2006 16:50

Re: Sionazis na Nevidomem psu maji zase pre

Ty asi čteš tak jedině Sluníčko a Komunistický Manifest, Anouši. Ale buď klidný, nejsi jediný blb na světě. Ono i Izraelcům může "rupnout v kouli" a dojít jim trpělivost. Třeba si řeknou : Máme se pořád nechat vraždit fanatickými "mučedníky toho či onoho" ? Tak ať si užijí i "mučedníci" doma. Šup atomovku na Damašek, šup na Ahmadíneřáda. Prostě jen přestanou myslet a rozlišovat, tak jako nemyslíš  a nerozlišuješ Ty. Proč by zrovna Izraelci měli být lepší, než Ty že.... A Ty s ostatními Anouši pak budeš moci leda prodávat pobyty v nových radioaktivních lázních v Teheránu.  A protože matlaků jako jsi Ty je všude plno, možná budou radioaktivní lázně i u nás. On se o to už nějaký Tvůj oblíbený fanatik postará, že ........

Sowfiw 14.7.2006 16:33

Re: Re: S tématem článku...

Adame, ptat se uchylneho Alexije na vzdelani, to dopadnes. O tom nedoukovi je preci vseobecne znamo, ze se protekci dostal do Holomoce, kde se ovsem nebyl tupec schopen zapamatovat ani kosti v predlokti, takze mu pekne rychle vylili perka. Poradne neumi,  krome vyrvavani levicackej vyguglovanej hlouposti po netu, vlastne nic. Alexiji, nedodukem jsi a zustanes  i kdyby jsi se possral. Vzdelani jsi nebyl pro svou hloupost schopen nabyt, takze ti ted nezbyva nic jineho nez se vztekat jako starej pavian.  Nakonec diky za toho stejne nedouceho Vachu co? Muzete spolu vylezt na vrbu a vzajemne si notovat.

AeroKarel 14.7.2006 16:30

Re: Re: Re: Boj s terorismem.

A jste si jist, že je to kus Libanonu?

chetgar 14.7.2006 16:29

Re: POZORUHODNY ROZHOVOR

to v té armádě moc dlouho nebyl. služba trvá tuším 2,5 roku...

chetgar 14.7.2006 16:27

Re: Re: Boj s terorismem.

Izrael dodnes okupuje kus Libanonu v oblasti Šibáa. Odpor proti okupačnímu vojsku se u nás ještě nedávno nazýval "hrdinným odbojem".

Mysch 14.7.2006 16:26

ano, to uz ti taky bylo.

seit heute 4:45 wird zurückgeschossen.

chetgar 14.7.2006 16:24

potíž je v tom

že Palestinci - a ostatně i libanonští šiíté - jsou na tom už dneska tak špatně, že de facto nemají co ztratit. takový nepřítel má spoustu negativ - nedá se účinně zastavit jinak než vyhlazením (politicky neprůchodné), nebojí se smrti (pro některé je i malá naděje na 72 panen v ráji dostatečná na to, aby riskli život), nemá majetek, o který by se bál... jednoduše, těžko mu nějak ublížit.

Izrael bombarduje Bejrút, kde nežijí jen šiítové - bohatí sunnité a křesťané mají mnoho co ztratit, takže lze počítat, že budou proti válce. Jenže když konflikt potrvá příliš dlouho, bohatí emigrují a chudí zůstanou. Šiíté jsou už dnes nejpočetnější náboženskou skupinou v Libanonu (před 50 lety byli až třetí) a jejich dominanci konflikt jen posílí.

Naproti tomu Izrael může ztratit velmi mnoho. Ekonomické důsledky konfliktu pocítí ještě během měsíce - počet turistů se rapidně sníží (a zvlášť poté, co se vyhrotí situace na Západním břehu, což dle mého je otázkou pár dní). Mobilizace záloh se nepříznivě projeví na domácí produkci a vzroste cena, za kterou jsou najímáni cizí pracovníci (riziková přirážka).

A to nemluvím o lidských ztrátách. Jedna dobře mířená raketa na Haifu může zabít stovky lidí - nic podobného v Izraeli už 33 let nikdo nezažil.

AeroKarel 14.7.2006 16:18

Re: Boj s terorismem.

Když on ten suveréní stát ne a ne si doma udělat pořádek. Zda se odhodlá po tomhle. těžko říci, spíš ne. Ale nechat to být také nejde, oni si pak košiláči myslí že vyhráli a musí ještě přitvrdit. Těžké dilema.

Flasi 14.7.2006 16:16

Re: Boj s terorismem.

Nejake izraelska vojaky zajali, nejake zabily. A nebylo to prvni utok. A tak Izrael zautocil na stat ze ktereho je utoceno na nej. Na stat, ktery za utoky sice primo nestoji, ale neni jim svymi silami schopen zabranit. A jelikoz Hizballah je spise vojenska, nez polovojenska organizace, tak s nim bojuji po vojensku. Prvne mu zariznou logistiku.

AeroKarel 14.7.2006 16:16

Re: Sionazis na Nevidomem psu maji zase pre

Dobrá sebekritika.

AeroKarel 14.7.2006 16:15

Re: Teď je jiná situace. Vypadá to na vleklý zánět.

Schumachere, ty kontakty by hrály roli, kdyby tam většina ten mír chtěla. Lidé možná ano. Ale minimálně Sýrii, Iránu, Saůdům se bordel hodí, mohou to kdykoliv přiživit, utlumit, dle potřeby. Že něco pojednají si mysleli Norové, dotáhli to sice dost daleko, ale stejně to spadlo zpět. Beznadějné!

Dan z Piesku 14.7.2006 15:53

Re: Re: Re: Re: Keď prehrávame doma, slávne porazíme ...

Medzi nami dievčatami, titul už nepotrebujem, mám pred i za a ani jeden nepovažujem za dôležitý. Dokonca mám rád i príspevky Kovanica a Lahava. Prvý ná občas problémy s identitou, druhý je nadmieru tolerantný. Obaja sú inteligentní a predstavujú to najlepšie vo vyvolenom národe, hodné diskusie aj nás, gojimov. Len sa občas nechajú národnostne uniesť. Vtedy nastavujem zrkadlo iného pohľadu. Ozývam sa aj vtedy ak ide o číru demagógiu. Nebránim sa označeniu za ľavičiara, samozrejme, ako inak, salónneho. Žijem v meste, na ktoré si v posledných 100 rokoch robili nárok tri štáty, žili a žijú tu viaceré národy a náboženstvá a válčil som len v Prešove.

Ale keď zdrogovaný príslušník cudzineckej légie "majúci za sebou niekoľko vojen "so susedmi"" provokuje ako Materazzi, mám konzistentne nezmieriteľné názory ako Zidane.

Keď sa nemožno konfliktu vyhnúť, treba použiť hlavu. Ale nie si myslieť, že osud nejakého vojaka generálov vykonávajúcich mobilizáciu na operáciu na území susedného štátu skutočne zaujíma. Naozaj som rád, že od sionistických susedov ma delí pár tisíc kilometrov a more/oceán. Väčšina mne známych židov sú temer ateisti, vzdelaní a milí ľudia. Chcem, aby to tak zostalo a chcem ich pochopiť. Žiaľ, zastúpenie "mešuge" v tejto etnickej skupine sa vymyká normálnemu rozdeleniu. Vzdelanie ani počet titulov pred blbosťou nechráni. Blbosť vyrastá z nenávisti a tá zo závisti. Môžu za ňu aj historické krivdy, s ktorými sa človek nevie vyrovnať. Ja sa považujem za vyrovnaného, ty to očividne riešiť práškami. I tak še da, hovoria v Prešove ...

Sch.glosátor 14.7.2006 15:53

Teď je jiná situace. Vypadá to na vleklý zánět.

Tohle nemá řešení než kdo z koho. Izrael je nám kulturně bližší, muslimové mají ropné zdroje. Evropa by šikovnou politikou mohla vydělat na mírovém procesu. Nedoufám v úspěšný výsledek. Ale jde jen o to vhodně a výhodně se zúčastnit. Jenomže na to je Evropa příliš roztříštěná. Česko by mohlo. Jenomže padnou námitky, že musíme vytvářet společnou evropskou politiku. A co by tomu řekly mocnosti. Zkusit bychom to mohli, nejsme v té oblasti zdiskreditováni a u obou stran ještě máme kontakty. Jenomže...co by na to řekla Evropa ????

Antifasista 14.7.2006 15:39

Sionazis na Nevidomem psu maji zase pre

Nevidomy pes - cteni pro ty, co nejsou dusevne v kondici.

Kantor 14.7.2006 15:28

Boj s terorismem.

Takže zajali dva vojáky a izraelské letectvo kvůli tomu bombarduje mezinárodní letiště suverenního státu.:-(Zřejmě dostali zprávu od agentů, že v Jumbu sedí Atta II. a chystá se odstartovat.

Historik 14.7.2006 15:23

Re: Re: Re: Izraelci jsou jediným problémem.

Možná to nevíte, ale v Egyptě byl nalezen DŮM, připisovaný izraelským otrokům, kteří pracovali na tamních stavbách. Protože Izraelce Merenptah podle svého nápisu porazil získal jistě zajatce-otroky a ty, jako obvykle, používali Egypťané také na stavbách.

A samozřejmě, existují třeba asyrské obrazy, kde zajatý Izraelský král, známý z Bible, klečí před vítězným asyrským monarchou.

Samozřejmě, napsal jsem že Starý zákon je popis tendenční a opravdu jej zapsali kněží patrně až v "Babylónském zajetí." Také jsem napsal, že konkrétní údaje jsou platné ař pro dobu mladší, něž 1000 let před Kristem. Cílem zmíněných kněží také nebylo věrohodně sepsat dějiny, ale na historických (jimi tendenčně zkreslených) příkladech dokázat, že blaho Židů bylo a je je závislé pouze na jejich poslušnosti Jahwa (resp. jeho "mluvčích). Např. umně obcházejí třeba bitvu, kdy Filištíni porazili Izraelce na hlavu. David byl patně jeden čas v žoldu Filištýnů, ale přesně se to neví.

Jinak, falšování dějin používali panovníci dávno předtím, než byla sepsána Bible. Např. Abu Simbel postavil Ramesse II na oslavu svého "vítězství" v bitvě, kterou spíše prohrál (v nejlepším případě to bylo nerozhodně). Nicméně, sama bitva u Kadeše je historická realita, dokonce archeologicky zdokumntovaná.

bubu 14.7.2006 15:01

Re: Re: Nasledky poitiky sily

Omlouvám se Vám, můj příspěvek patří o řadu výš, není komentářem k Vašemu. Chybička se vloudila.

Rýpal 14.7.2006 14:58

Re: Vítej na palubě

Nezbývá než doufat, že to Izrael, jako už několikrát v historii (např. šestidenní válka 1967, Jom Kipurská válka 1973), vyřídí i tentokrát rychle…

Mysch 14.7.2006 14:58

no, co se petre

kelly semlelo v hlave, budou mozna resit filozofove za 20 let, nebo to nebude nikoho zajimat.

ja jsem vam jen chtel dat namet k premysleni, a jak to tak vypada, zdarilo se.

hezkej vikend a plodnou debatu.

Sch.glosátor 14.7.2006 14:55

Vítej na palubě

;-D

Sch.glosátor 14.7.2006 14:54

Nevěřím. Vím to.

Je virtuální svět práva, ve kterém Země může být docela úspěšně placatá. Právo není duch vznášející se nad vodami.  Právo samo o sobě neexistuje. Není ničím jiným než projevem něčí vůle prosaditelné a  prosazované násilím.

bubu 14.7.2006 14:54

Re: Re: Nasledky poitiky sily

A proč by to dělali? Aby se zbavili všech strategických výhod a nechali se vládními teroristy převálcovat? Kdo jim poskytne záruky? A proč lezou pelstinci s bombami do škol, autobusů s dětmi atp. ? Se zločinci se milý pane nevyjednává, ti se likvidují. Vzpomeňte si, k čem uvedla smířlivá politika Baraka a jeho vlády. I Rabinovi musel vše připravit Menachem Begin. Na palestice platí jedině Dajan, Begin, Netanjahu, Šaron. A na islamisty Bush !  

Dan z Piesku 14.7.2006 14:53

Re: Re: Izrael-na dvou frontách

Prianie otcom myšlienky.

Prvým historicky zdokumentovaným a už nikdy neopakovaným Blitzkriegom bola výprava Aexandra Macedónskeho, úspešný bol aj Džingischán. Dobyvatelia vždy parazitujú na podrobenej kultúre. Studenú vojnu sme prehrali a tak financujeme obe strany - ako tú víťaznú, tak i teroristickú. Čo iné môže národ, ktorý hovorí 4. biblickou rečou a za národného hrdinu mu podsunuli odnárodneného nemca Jánosa Schicka a v druhej svetovej povstal podľa rád zo zahraničia priskoro, a tak skoro 5 % bojaschopnej populácie bolo prenasledovanej ako teroristi = partizáni = vlastenci. Našťastie sme nedopadli ako bratia srbi. Nebombardovali nás humanitne, máme vlastný štát, len dane tečú do zahraničia. Tečú už 1000 rokov. Nech. Slovensko bolo centrom predantickej Európy doby bronzovej, sídelné mesto keltských Bójov bolo tiež asi na Slovesku a vôbec nie je isté, že Slovania sem prišli až v 6. storočí. Sme národom, na ktorom parazitoval kde-kto 2700 rokov. Slovienska história nezačína Cyrilom a Metodom, ale o 1500 rokov skôr na vrchu Molpír a v medených baniach Slovesnkého rudohoria. Lužickí srbi zahnaní ako poslední do českej kotliny nám ochotne prepísali históriu.

Tráva sa pri vetre ohne, hordy ju nespasú, po búrke príde opäť slnko, armády sa preženú ako tie napoleonské a pre kobylky býva v zime príliš zima. Aj s islamom máme tristoročné skúsenosti (samozrejme vojej) a nie sme ani antisionisti. Nikde inde sa židia nikdy nemali tak dobre ako medzi Bardejovom a Budapešťou. Prešporok bol povestný svojou národnostnou a náboženskou toleranciou. V stredoveku viac nemecko - protestantský, útočisko chorvátov, dnes viac ateisticko-kresťanský, kde bežná populácia ovláda v priemere tri jazyky, češtinu v to nerátajúc.

O islamskej civilizácii stojí za prečítanie dielo Ibn Chaldúma (žil v 15. storočí, ale vyšlo aj po slovensky asi pred 30 rokmi): Al Mukkadima (stručný /400 strán/ Úvod do dejín z pohľadu islamu).

Rýpal 14.7.2006 14:53

Re: Asi nemáš ty správné.

To jistě, pokud bych ovšem měl za co…

Ignacy M. 14.7.2006 14:50

Re: na zakladnim problemu

Ano, je to pointa jak z Járy da Cimrmana. Kdybych byl mrtvý..atd, to je jasné, nepsal bych tu. Petra Kelly měla pravdu. Vděčím za svůj život Petře Kelly? Vděčil bych, kdyby prosadila nepostavení raket a díky tomu se Západ nechal dobrovolně obsadit sovětskými vojsky, byl by rudý, ovšem živý. Jenomže P.K.neprosadila postavení raket. Naopak sama se zabila, když se začaly stavět. Kvůli těm raketám (mimo jiné) nebyl obsazen Západ a já jsem mohl přestat být rudý. (=vyrudnout). Žiju ovšem také. Za co tedy vděčím P.K., v čem měla P.K. pravdu a co z toho vyplývá pro postoj Evropy k Izraeli? Jestliže měla PK pravdu, proč se zabila? Jestliže pravda PK se vztahuje i na vztah Izraele k Arabům, má se Izrael dobrovolně vzrušit? Pokud to udělá, bude pouze islámský nebo i mrtvý? V roce 1967 se z arabské strany celkem nedvojsmyslně ozývaly věty o nahnání do moře.

A otázka nakonec: Jest rádium těžší než olovo?

Musím odejít od příjemného rozhovoru se vzdělanými lidmi. Večer nakouknu, co nového se tu semlelo. Zdravím.