10.5.2024 | Svátek má Blažena


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Emil XX 3.6.2008 20:40

muslimové, k naší škodě, nejsou takoví pitomci, aby

odmítli všechny moderní technologie. Stačí se podívat na Irán. Nebo jinak chudý Pakistán.

JacobH 3.6.2008 20:34

dokument

Na Viasat History právě běží dokument o chování Dánů k Židům za 2.SV.R^

Harpyje 3.6.2008 20:32

V historii Židů k tomu vzteku došlo, dochází a bude docházet asi neustáleCo

Opravdu? Vidíte na obzoru nový holocaust? Který si Židé, jako ten minulý, zase sami  zavinili?

Emil XX 3.6.2008 20:31

Re: Kolik je vlastně na světě

V Abrahámově době byl Jahve kmenovým bohem. Později byl bohem státním.

Od státních bohů Říma se lišil svou žárlivostí - nebudeš mít boha kromě mne.

Emil XX 3.6.2008 20:27

No, "předžidovské" obyvatelstvo země Kanán se požidovštilo,

jejich předchozí náboženství bylo barbarské a tak se tomu nelze moc divit. My se také považujeme za "Čechy," ač jme také potomky Lučanů, Charvátů apod. A oslavujeme svého hrdinu Čestmíra, který Lučany porazil...

Hledajíci 3.6.2008 20:22

Kolik je vlastně na světě

různých božích vyvolených, a tím kolik je bohů?

Začatek inernetové stránky  http://www.jewishvirtuallibrary.org/jsource/Judaism/berit.htmlThe most profound and deeply brilliant concept of the Hebrew world view is the concept of the berit between God his chosen people. Translated into English as "covenant," the word means something closer to promise, or pledge. In the promise to Abraham, God chooses Abraham and his offspring as a special people, in fact, as the only people of God. He promises Abraham that his offspring will occupy and own the lands of Palestine, that they will be innumerable, and that they will enjoy the protection and care of God over all their oppressors. It is this promise and the relationship it implies between Yahweh, the one and only god, and his people that defines the Hebrew cultural and historical identity.

Nejvíce mě zaujala věta „In the promise toAbaraham, God chooses Abrahamand his offspring as a special people, in fact, as the only people of God.“ Dle této věty jsou všichni ostatní ne-židovští přislušníci rodu Homo Sapiens méněcenní natolik, že nejsou hodni boží milosti. Ovšem je zde otázka koho Židé tím Bohem myslí. Troufám si řici, že ta věta pravděpodobně vyvolá u mnoha ne-židovských přislušníků rodu Homu Sapien, kteří si taktéž o sobě myslí že jsou vyvoleni Bohem (ovšem tím svým) pěkný vztek. V historii Židů k tomu vzteku došlo, dochází a bude docházet asi neustále. Záleží na tom, kdo je z těch vyvolených Bohem momentálně silnější. Mimochodem i Árabové se pokládají za potomky Abrahamovi, a dle této věty za vyvolené. Nádhera, že ano?

Mephisto 3.6.2008 20:21

Re: Re: Re: Vy nechápete zásadní problém

lol! :D To že Izrael byl pod nadvládou arabů, to je jasné, nikdo přece netvrdil že ne!

Kopretina jenom říká, že v zemi Izrael neměli nikdy arabové svůj stát, který by se (klidně i velmi zhruba) kryl s jeho hranicemi! Nebo s hranicemi Palestiny, nebo cokoliv podobného... Vždycky to byla nadvláda arabů (Turků, ...) "odjinud".

http://cs.wikipedia.org/wiki/Saladin

Zde je jasně napsáno, že Saladdin byl původem ze Sýrie, později ovládal celý Egypt, tj. o nějakém lokálním Palestinském arabském království nebo čemkoliv jiném nemůže být ani řeč...

Insomnia 3.6.2008 20:21

Re: Irák je malér US politiky.

Ano,pouštní bouře,nebyla dotažena do konce.A není zrovna tento fakt pro tebe důkaz,že zájmem USA v Iráku v součastnosti nejsou ropná pole(slavný to výrok bolš.)?..Proč Bush st. a jeho jestřábové z Pentagonu nepokračovali na Bagdad?Cožpak,energetická strategie se konstruuje 14.dní před vyschnutím ropných zásob?....Irák,se podle tebe nepřiblížil demokracii ani o píď..V Iráku proběhly nejdříve parlamentní volby(účast přes 70%-rizika pro voliče jsi snad postřehl).Byl zvolen parlament,který měl vytvořit ústavu,jež byla(2005) opět s vysokou účastí občany Iráku schválena v referendu....aby na to, se za pár měsíců ,opět konaly parlamentní volby,jejímž cílem,bylo zvolit polit.reprezentaci tentokrát s mandátem na 4 roky...Tyhle všechny tři referenda( REFERENDA O DEMOKRACII A SVOBODĚ) proběhly BĚHEM NĚKOLIKA MÁLO MĚSÍCŮ...S VYSOKOU ÚČASTÍ (Češi se můžou jít vycpat)......S OBROVSKÝM RIZIKEM PRO VŠECHNY ZŮČASTNĚNÉ(voliči a jejich rodiny,volební a sčítací komise,polit.kandidáti a strany).....A BEZ NÁTLAKU ZE STRANY SPOJENCÚ.......Jestli tohle není důkaz přiblížení demokracie,tak už nikdy nic........A když spojuješ Irák s Vietnamem,tak souhlasím,ale nácházím spojitost v něčem úplně jiném,než si myslíš-V OBOU PŘÍPADECH ŠLO O POLITIKU tzv."ZADRŽOVÁNÍ".V případě Vietnamu:"zadržování "rozpínavosti SSSRvlivu..v případě Iráku:"zadržování"  vzrůstajícího vlivu islamofašismu na BL(i ve světě)......Na závěr jistota:VIETNAM DOPADL- PROHROU....IRÁK BUDE VÍTĚZSTVÍ....Měj se soudruhu

Harpyje 3.6.2008 20:19

Re: Schumachere, Schumachere!

Jak vtipné! Ta ironie!

Emil XX 3.6.2008 20:18

Re: Otázka je, co s tou zemí zamýšlíte.

Milý Attilo, ta doba co se Vám líbí může přijít brzy. Pokud je někde relativní přelidnění, bývá to pravidlem, viz současná subsaharská Afrika.

Vodník 3.6.2008 20:06

Re: Re: Vy nechápete zásadní problém

Nikdy žádný arabský stát v Zemi Izrael nebyl,

Myslel jsem, že tam byl kalífát - a snad i egyptský sultanát. Asi byl Saladín Žid...:-/

silver 3.6.2008 20:04

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zaplať pánbůh

 Já bych Kopretino myslel,že ti rabíni odmítali  sionismus  jako izraelský nacionalismus.Možná i proto,že tento je produktem židovských socialistů a komunistů,většinou tedy Židú původem ale na náboženstvím,tedy ateistů.  A ještě jednou opakovaný dotaz: nevíte,kdo to jsou evagelikální křesťané?

Emil XX 3.6.2008 20:00

Palestinci JSOU ARABOVÉ

"Palestinský národ" byl VYNALEZEN roku 1964 z ryze politických důvodů. Předtím ten výraz neexistoval, vyjímky připouštím. Vžyť i OSN dělila r. 1948 Palestinu na část židovskou a arabskou. 

Schumacher 3.6.2008 19:58

už ty americký sympatie trochu chápu

R^

Vodník 3.6.2008 19:57

Schumachere, Schumachere!

Vy se mi začínáte nelíbit! Vylhané důvody války v Iráku? A něco s tím má Israel?? A to Vaše přirovnání se Silbersteinem - ts,ts,ts...Nejste Vy pane náhodou antisemita? Nebo rovnou nacista?? A co fakta? Myslím, že by si příslušné instance měly na Vás posvítit! Demokracie je jako křehká květina (např. kopretina) a my nenecháme nějaké Schumachery, aby ji zneužívali ke svým genocidálním ideologiím a islamofašistickýmn propagandám!!!R^VV>-

Schumacher Atilla 3.6.2008 19:56

Otázka je, co s tou zemí zamýšlíte.

Ty pěšáky nepotřebujete k dobytí a udržení země jako takové. Na pustém Měsíci nepřistála armáda. Potřebujete je k ovládnutí tamního obyvatelstva. Pokud využijete technické převahy a nemáte skrupule a  vyhubíte ho, přijde Vás to levněji. VJenže v dnešních "civilizovaných" poměrech takový postup má takové vnitropolictické a mezinárodní transakční náklady, že vydržování milionu pěšáků vyjde levněji.  To je na pendrek vést dneska pořádnou válku....Dřív jste tam vtrhli, pomordovali je, co bylo jejich stalo se Vaším a po ftákách. Pak někdo vymyslel nějaké konvence a jiné nesmysly. Tak vést ve velkém pořádnou válku, kde se vraždí, loupí, drancuje a znásilňuje, se nevyplatí. Kam ten svět spěje....

silver 3.6.2008 19:52

Re: Re: Za celé období Starého zákona

Pane Rothe,tak to je pěkně hloupá reakce.Vy,který se neustále oháníte "fakty" se svými  ironickými narážkami najednou nevíte co říci a tak vytáhnete Slovany,přišedší do české kotliny.A on někdo tvrdí,že před  Slovany tady nikdo nežil,že to je jejich "zaslíbená země"   ? A že je to holý nesmysl,jestli někdo tvrdí,že tu žili třeba Germáni nebo Keltové? Tak bych myslel,že by vám prospělo trochu měně bohorovnosti a nadutosti.Nemyslete si ,že jste jednooký mezi slepými se svými dvěma aktivistkami K a H.

Schumacher 3.6.2008 19:47

Už chápu.

Budoucím násilím třetích na druhých je zpětně legitimizováno násilí druhých na prvních. Pozoruhodná logika. To už nemá daleko ke zdůvodnění mordu jednoho Masaje druhým Masajem, který měl sen, že ten první mu zabil krávu. Tak když se probudil, šel za ním a zabil ho. Paradoxní je, že ten první ani žádnou krávu neměl.  Ale z Vašich argumentů nejen v téhle diskusi vykukuje jedno. Legitimizace "Boží vůlí"  Je to správné, protože Bůh si to tak přál. On jim dal tu zemi a a On přikázal jak si při tom mají počínat. Mám pocit jako bych něco slyšel... No jasně. Bůh mi říká : "Jdi, můj synu, vyhledej kopretinu, vyhub ji její rod a vezmi si její majetek. Neboť já jsem Tvůj Bůh a Ty jsi vyvolený abys panoval...." To není pěkné, že ?

Octomil 3.6.2008 19:41

Re: Na památku Dne Jeruzaléma-Jerušalajim šel zahav

http://www.god.tv/

balthasar 3.6.2008 19:39

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Arabové pro Izrael

Ale já s váma ne ;-D

balthasar 3.6.2008 19:36

Re: Irák je malér US politiky.

Protože k dobytí a udržení nějaký země je potřeba milion pěšáků, a na to ani američani nemaj. Kor v nějaký zemi, kde nefunguje klimatizace, neni tam jedinej mekáč a zteplává i kolaloka, ne?

balthasar 3.6.2008 19:33

Re: Re: Aha.

A vod tý doby je to jejich, když je to napsaný v Knize. Indiáni se nepočítaj, to byla zvěř .. už ty americký sympatie trochu chápu.

Schumacher 3.6.2008 19:32

Irák je malér US politiky.

Nejde o to, že USA hájí své zájmy. Nejde o "blaho iráckého lidu". Jde o to, že USA hájí své zájmy, tedy zájmy tamních daňových poplatníků špatně. To by až tak nevadilo, kdyby to nemělo neblahé důsledky i pro nás. Export demokracie je hloupost. To se také mohli vykašlat na nás a nechat nás v podruščí Sovětského svazu, namítnete. A nenechali ? Primárně jim nešlo o naši svobodu, ale o jejich bezpečnost. V dlouhodobé soutěži to Sovětský svaz (z vnitřních  systémových důvodů) nevydržel a s ním i jím podporované režimy. Jejich pád byl nikoli cílem, ale pouhým vedlejším produktem US politiky. U nás došlo nikoli k importu demokracie, ale k částečnému návratu do normálního stavu, tak jak přetrvávající "normalizace" v našich myslích dovolila. Potrvá to ještě nejméně generaci, přeskakovat nelze. Tak jako Mojžíšovi nebylo souzeno vejít do země vyvolené, i on byl příliš zatížen minulostí. I když otázkou je, co je "normální" stav. Jak třeba Švýcaři ze svého normálního stavu pohlížejí na Italy a jejich normální stav. Ostatně já tvrdím, že demokracie neexistuje, a že je stejným přeludem jako socialismus. Protože platí, že míra demokracie je přímo úměrná míře schoností jejího formálního nositele vládnout. Vláda USA selhala, Irák se demokracii nepřiblížil ani o píď , bezpečnost USA nebyla posílena a přišlo to draho. Steně jako nesmyslná účast ve válce ve Vietnamu. A když už, tak byl na místě důsledný postup. Takhle to přišlo draho a komunismus tam nezastavilli. Válkou proti Iráku, jejíž skutečný důvod spatřuji ve vnitřní politice USA,  byla rozvrácena regionální rovnováha sil, zničen v podstatě sekulární režim  a posíleni Íránští fundamentalisté. Důsledky pro US daňového poplatníka jsou katastrofální. Nevidím do toho tak hluboko, abych věděl, proč tažení Pouštní bouře nebylo završeno dobytím země a svržením vlády, když k tomu byly příhodné vojenské i mezinárodní podmínky. Vím jen, že důvody nové války byly vymyšlené a podvržené. Můj dojem je, že  Izrael v tom má nějakou roli.

silver 3.6.2008 19:23

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Arabové pro Izrael

 Harpyje,hned v tom základním se pletete.Vámi jmenovaná Palestina nikdy neexistovala,žádný palestinský národ nikdy nebyl a není.Ujasněte si to u Kopretiny,prosím.;-)

kopretina 3.6.2008 18:55

Pravda o Mohamedu al Dourovi

http://www.rozhlas.cz/cro6/internet/_zprava/460803

Schumacher 3.6.2008 18:51

Nikoli světovými

ale universálními. Drobet rozdíl, ale jinak to chápete dobře.

Schumacher 3.6.2008 18:49

Ne, ČRO 6 je hrůza.

Protektorát, osmačtyřicátý, osmašedesátý, disent, holocaust, kňučící psycholožka, nekonečné multikulti humanities tlachy, furt si kdosi na cosi stěžuje.  A pořád dokola.   Nehumanitním oborům se vyhýbají jako čert kříži. Jedním z mála pořadů ČRO je Meteor. Ale i tomu ukrojili kus času.  Nejlepší by bylo ČRO6 s jeho tlachy zrušit a na jeho frekvenci místo prodeje recyklovaných myšlenek pustit Leonardo.

Insomnia 3.6.2008 18:49

Re: ČRO6 ?

Apropo Schumachere,je zajímavé jak vy soudruzi(ikdyž ty lavíruješ) vždy reagujete na slovo Irak,jako býk na rudý hadr.Tu poslední větu jsem myslel smrtelně vážně,.....Vy pořád nemůžete uvěřit,tomu,že někdo v ČR podporuje invazi do Iráku,a Fištejn jako jeden z mála o tomto tématu v Česku rozumě mluví.

badaxe 3.6.2008 18:47

Re: Kdo je Jefim Fištejn

Mně je dost jedno jestli pan Fištějn je třeba indián a pracuje pro rádio vlastněné pro mne za mne vládou grónska :-) důležité je jen to, zda věci uváděné v daném článku odpovídají realitě nebo ne. Zde odpovídají a žvanění o tom kým to bylo napsáno, jsou jen a jen žvaněním (pro vás typickým). Typické je že se snažíte oblíbenou metodou komunistů a nacistů zpochybnit CO bylo napsáno, tím že se pokoušíte zpochybnit osobu toho KÝM to bylo napsáno. Kdyby Grebeníček napsal že 2x2=4 nemám důvod této informaci nevěřit, byť osobu tohoto soudruha nepovažuji za ideál pravdomluvnosti. Jediné co v článku chybí je že arabští sousedé obsadili území přiřčená palestincům a tím zabránili vzniku jejich státu (stalo se to v roce 1948 když arabové zaútočili na Izrael).  Pásmo Gaza příkladně "zlý" Izrael nezískal "na palesticích" ale vyhnal odtud egypťany, obdobné je to s dalšími místy. Je zajímavé že Egypt dostal v Camp Davidu nabídku na vrácení krom jiných území i Gazy a odmítl ji, klidně mohl území přijmout a své milé "bratry" obšťastnit státem alespoň na části původně přiřčeného území. Po invazi do Kuvajtu se palestinci nadšeně přidali k iráčanům, po jejich prohře byli vyhoštěni a nahrazeni lidmi z jiných částí světa, nějak ti palestinci "nemají štěstí", nebo že by jim chyběla normální lidská snaha se mít líp a pracovat?

kopretina 3.6.2008 18:43

Re: Izrael je dlouhodobě udržitelný výlučně jako židovský národní stát.

Judaismus je náboženství národní, náboženstvím Židů, křesťanství a islám jsou náboženstvími světovými.