7.5.2024 | Svátek má Stanislav


Diskuse k článku

IZRAEL: K 55. výročí výročí šestidenní války

Pátého června 1967 bylo pondělí. Někdy během dne vstoupil tatínek do kuchyně a pravil: „Izrael a Egypt jsou ve válce.“ Nepamatuji si, jak zareagovala maminka – ta čekala naši mladší sestru Ruth. Bratru Jaromírovi bylo šest, mně deset a řekl jsem kolosální hloupost: „Takoví bratři?“

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Ptáček 6.6.2022 11:01

Nerozumím tomu pitomému dělení států nebo měst, podle toho kdo se ke komu hlásí. Dělit třeba takovou současnou Prahu, to musí být zážitek. Aspoň v tomto mají Rusové před všemi ostatními náskok. Kde bydlí aspoň jeden Rus, to je ruské. A když se to někomu nelíbí, tak ten Rus co mu všichni ubližují požádá matičku Rus o pomoc. Ta ho nezištně zachrání a tím i spasí. Taky dobrý!

V. Čermák 6.6.2022 11:20

Ale houby, kdyby to tak bylo, Pobalští mopsflíčci by jinak panáčkovali...;-DRv

V. Kučer 6.6.2022 21:06

V restauraci mi to vysvětlil jeden Palestinec, mluvil perfektně česky, Židé a Arabové jsou prý bratranci.

J. Poláček 6.6.2022 9:12

Jsem jen velice povrchní znalec Bible, no místní experti mě jistě poučí, kde se píše o tom že Egypťané a Izraelité jsou bratři ? Nepíše se tam snad o tom, že Izraelité a Egypťané ani nesmí spolu sedět za jedním stolem ? Uveďme to na pravou míru, ať je jasné jak to s tím bratrstvým vlastně je.

V. Čermák 6.6.2022 11:24

Židé a Arabové jsou bratři, nevlastní. Stejný otec Abrahám, různé matky. Starší syn Ismail je praotec Arabů, o 70 let mladší Izák je praotec Židů. ( v archivu je i o to můj článek Židé a Arabové...) ....

H. Lukešová 6.6.2022 11:43

Izmael, jak je popsáno v Bibli, nenávidí svého nevlastního bratra Izáka. Již od této doby se datuje nenávist Arabů k Židům. V Bibli je popsána divoká povaha Izmaela. Ale Izák, je Bohem vyvolen a milován.

J. Farda 6.6.2022 20:37

A nedatuje se kopretinová Haničko ta nenávist ještě více od doby Mohhamedovy Hidžry A.D. 622 poté, co mu nevyšel pokus o převrat v Mekce, když několik vlivných židovských rodin odvolalo původní slib jeho podpory?

H. Lukešová 6.6.2022 20:52

Ano, zajisté ano. Mohamed také slíbil Židům mír v oaze Chajbar, Židé Mohamedovi uvěřili a on posléze povraždil židovské muže a židovské ženy a děti vzal do otroctví. Lhal, jak tiskne.

No a dnešní propalestinsti levičáci řvou na propalestinskych demonstrací spolu s muslimy "Chajbar, Chajbar, Židé, Mohamedova armáda se vrati". Levicaci a muslimové oslavují genocidu Židů a velkou Mohamedovi lež.

J. Poláček 6.6.2022 22:15

Tak odpovědí tu je, dá se i vybírat :-) Jak to bylo s Abramem/Abrahámem vím z Bible - mám ale za to, že jak Izraelité, tak i Arabové jsou semité - viz komentáře výše. Nicméně Egypťané, tedy ti starověcí, nejsou semité. Je to tak ? Pak nemohou být bratři. Jedni ty druhé pak zotročovali, tudíž za "stolem společně sedět nemohli". Je tu nějaký biblista co tohle zná ?

J. Nevrkla 6.6.2022 8:49

Rusové a Ukrajinci jsou ve válce. Kolosální hloupost. Takoví bratři.

V. Čermák 6.6.2022 11:25

Nepřátelství mezi bratry je běžné, i v Bibli časté...Rv

H. Lukešová 6.6.2022 11:39

Konec konců Kain ze žárlivosti zabil Ábela...

V. Čermák 6.6.2022 11:41

Pouhý začátek...

J. Nevrkla 6.6.2022 11:50

A třetím vzadu nestydatě využívané a všemožně podporované...

R. Langer 6.6.2022 12:22

Dobrý příklad... ;-)

H. Lukešová 6.6.2022 8:24

Prorok Zachariáš praví (Zach 12,3)

"V onen den učiním Jeruzalém vzpěračským balvanem pro všechny národy. Všichni, kteří jej budou chtít vzepřít, zraní se až do krve. Všechny pronárody země se proti němu srotí".

Ukazuje se, jak se naplňuje toto proroctví. Tolik lidí ze všech národů se snažili a dodnes snaží ukrást a vyrvat Izraeli jeho hlavní město, podporují úhlavní nepřátele židovského národa (EU a Bidenova administrativa financují palestinské teroristy), ale stejně nakonec neuspějí, protože Hashem svůj milovaný lid ochrání.

K. Křivan 6.6.2022 8:56

"Všechny pronárody země se proti němu srotí".

Ano, pronárody. Odpad lidstva. Arabáči, levičáci všeho druhu, od NSDAP po KSČ a jiné, přes anarchisty, marxisty, trockisty, leninisty, stalinisty, maoisty,..... prostě uvědomělé levicové svinstvo.

H. Lukešová 6.6.2022 9:34

Ano přesně tak. Levicový odpad.

Bůh také v knize Genesis ve 12. kapitole říká okolním národům "....požehnám těm, kdo žehnají tobě (Izraeli), a prokleji ty, jež ti (Izraeli) zlořečí"...

A proto je západní Evropa a Bidenovy USA a islámský svět utopen v sektářských válkách v úpadku. Proklínají Izrael, žehnají antisemitům-nepřátelům Izraele, všech barev, zejména palestinským teroristům, ale tak jednají rozporu s přáním Boha..., ale kdo chce kam, pomozme mu tam...

J. Ziegler 6.6.2022 10:08

Ano, levicové svinstvo, Putin je velkým obdivovatelem antisemity Stalina.

H. Lukešová 6.6.2022 10:20

Ano je. Rusko také podporuje palestinskou teroristickou organizaci Hamas a je v rozvratu.

V. Čermák 6.6.2022 11:40

Přání je Otcem vaší Myšlenky...;-D

H. Lukešová 6.6.2022 11:48

Ale ne, já si rozvrat Ruska ani Ukrajiny nepřeji a naopak i já sleduji s jistou bolestí, že dva národy, které spolu posléze bojovaly ve Velké vlastenecké válce proti Hitlerovi, se nyní vraždí mezi sebou.

Ukrajinci a Rusové jsou si sobě blíže, než Židé a Arabové, Židé a Arabové se liší mezi sebou náboženstvím, etnicky jsou si blízcí, kdežto Rusové a Ukrajinci jsou jednak stejného původu a jednak stejného (pravoslavného) vyznání.

V. Novak 6.6.2022 12:51

Ukrajinci jsou Malorusové, tedy Rusové. Oddělili se až koncem 19. století a zoficiálnili toto oddělení až bolševici, kteří taky věnovali nově vzniklé Ukrajině (UkrSSR) původně ruskou Novorossiji. To jsou ty oblasti, kde se bojuje a nejspíš bojovat bude, dokud nepřipadnou Rusku - od Doněcké hranice po Oděsu a Dněstr.

Car se tituloval jako "vládce veškeré Velké a Malé a Bílé Rusi" a ruský národ se nerozlišoval na Rusy, Ukrajince a Bělorusy, stejně jako se jejich jazyky považovaly za dialekty jednoho jazyka.

H. Lukešová 6.6.2022 13:03

Ale jo, přesto ale ta maloruská větev ruského národa nenávidí tu velkoruskou větev ruského národa. Nabízí se otázka, kdo importoval nenávist mezi lidi stejného národa? Byl to jen Stalin? Nebo někdo další?

V. Novak 6.6.2022 17:02

Ale houby. Normální člověk nemůže nenávidět národ - jen konkrétní příslušníky. Ukrajinci (od té doby, co je bolševici jako národ uznali a oni to přijali, jako národ existují) mohu mít problémy třeba se sousedy, kteří jim nevoní - ale s celý národem? To jen politici se snaží národy poštvat proti sobě.

Němci byli výjimkou, ale i u nich tu nenávist k Židům (a menší ke Slovanům) museli politici vytvářet léta a postavit ji na fundament křesťanské nenávisti k "vrahům Ježíše".

J. Farda 6.6.2022 20:51

A Kijevskou Rus vlastně nezaložili Varjagové v Kijevě, ale v Moskvě, pseudogeohistoriku Novaku ... O počátcích Kyjeva mluví také pověst uváděná na přelomu 6. a 7. století arménským historikem Zenobem Glakem a na počátku 12. století v ruské Pověsti dávných let. Týká se bratrů Kyje, Ščeka (pravděpodobně) a Choriva, doprovázené sestrou jménem Lybeď z kmene Poljanů. POLJANŮ!!! V roce 866 podle Pověsti (nebo v roce 860 podle byzantských pramenů) Kyjev ovládli varjažští bojovníci Askold a Dir a vládli zde až do roku 882, kdy zahynuli v boji s jiným varjagem, novgorodským knížetem Olegem. Tento rok se považuje za počátek Kyjevské Rusi.

Ruskou národnost Kijevského knížectví si nakonec přivlastnili Moskali z knížectví kolaborujícího s Kazaňskou Zlatou ordou, takže pokud se jako epigoni Kijevské Rusi mají nějak nazývat, tak spíš Rusáky.

https://cs.wikipedia.org/wiki/Kyjev

J. Farda 6.6.2022 20:56

Zabudol som, sorryjako, emotikon pre tunajší fanklub Moskalov. :-)!

V. Čermák 6.6.2022 11:39

A Vy jste velkým obdivovatelem Nacisty Hitlera, levicového svinstva..;-DRv

R. Dubravský 6.6.2022 8:21

Aha. Takže oni synové Izraele Jeruzalém nezaložili a nepostavili, ale dobyli. S původními obyvateli naložili genocidním způsobem. A to je v pořádku. Ale kdyby jej chtěl někdo jiný dobýt na Izraelcích, tak to už v po řádku není. Hmmm.

K. Křivan 6.6.2022 8:51

Přesně tak ! A to je v pořádku. Tak si to tehdy Bůh přál. Nějaké námitky proti božímu úradku ? ;-D