25.5.2024 | Svátek má Viola


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
vita 27.9.2007 18:42

Re: Re: Re: ja tomu nerozumim...

Přesto má MaR pravdu. To a) nevidíte jen proto, že okupační armáda nedokáže ochránit ani to, kvůli čemu tam přišla - tedy ropnou infrastrukturu. V Iráku se téměř netěží a co se vytěží, není (téměř) čím přepravit. Natož zpracovat.

Celkově - ztrátová investice i pro ty, kteří mohli a hodlali vydělat. Že to neměla být americká veřejnost jako celek, je, doufám, jasné.

LACO 27.9.2007 11:17

USA mají v Iráku problém a může za to Írán.. Ach jo..

Hybášková, Vy jste husa.. Ale asi dobře placená.....(Y)

Ludva 27.9.2007 13:07

Re: USA mají v Iráku problém a může za to Írán.. Ach jo..

Zásah do černého R^

amiZ .M 27.9.2007 9:09

Paní Hybášková,

2015 je přibližně stejně inteligentní nápad, jako šíření demokracie ofensivním útokem české svazačky vydávající se za arabistku na Bagdád z jihu. Buhužel zásluhou právě takových odborníků, jako jste Vy, je ta válka prohraná. A situace bude mnohem horší, nežli před ní, i když Vám to ještě nedochází. (Ne náhodou má být v Německu povolen sestřel civilních letadel)

Pro Vaši orientaci doporučuji z těchto dnů kauzy Khan - Naraghi (Fyzik Mulahů), nemocnici Landshut, .. prostě skutečná evropská veřejnoprávní media, abyste se už takovými primitivními agitačními hovadinami kLausovské úrovně nezesměšňovala.

Sk/epticus Ma/ximus 27.9.2007 8:36

To je ale blábol

Bez zásahu USA by se nic takového nestalo a to že nechávají jih nechráněný je opět účelové, aby vyprovokovali záminku vtrhnutí do Iránu a mohli tak okupovat další ropná naleziště.

Pišta 27.9.2007 8:43

Re: To je ale blábol

Takže k obsazení Kuvajtu Irákem, by také nedošlo bez amerického napadení? Tu iráckou zrůdu měli vytáhnout z kanálu už tehdy , když jí vypráskali z Kuvajtu a byl by klid!

Sk/epticus Ma/ximus 27.9.2007 8:45

Kdyby Kuvajťané nekradli Iráckou ropu šikmými vrty, tak by Iráčani do Kuvajtu nevtrhli.

Stejně by nebyl klid, protože USA potřebovali záminku k útoku.

Pišta 27.9.2007 8:51

Re: Kdyby Kuvajťané nekradli Iráckou ropu šikmými vrty, tak by Iráčani do Kuvajtu nevtrhli.

Jenže tu "záminku" měli právě tím napadením Kuvajtu! Nafta tam byla už tenkrát.

Sk/epticus Ma/ximus 27.9.2007 8:52

Tu blbost hrajete nebo je to trvalého rázu?

jirka.s. 27.9.2007 10:24

Re: Tu blbost hrajete nebo je to trvalého rázu?

Zobni si chlorpromazinu, uleví se ti!

ceskej Honza 27.9.2007 8:23

domnívám se ze jde o prirozený vývoj

samozrejme se zpozdením nekolika set let. Evropa byla také zmítána 30. letou válkou, kdy proti sobe bojovali fanatici, pozdeji hordy zlotrilcú a ani uz nevedeli proc bojujou. Byl to tragický vývojový stupen a hodil Evropu o dveste let nazpet. Irák a Irán ( curák a curán ), jsou na tom podobne. Dnes je vsechno rychlejsí, takze se to vyresí drív, mozná za dve generace samo. Bohuzel je to komplikováno ruznými pomocnými zásahy, které nic neresí. A modleme se, aby tem Persanum nekdo nedal atomovku. Potom uz bude pozde Bycha honit a prosit o radar.

kritik 27.9.2007 8:02

jak v této situaci nastolit pevnou vládu?

Co Hybášková neřekla - v takovém Iráku a s takovými Iráčany jim mohl vládnout a udržet bezpečnost jedině Saddám a jedině jeho metodami. A v této situaci, vzniklé americkou touhou ko kontrole ropných polí, to hned tak nepůjde.

Standa 27.9.2007 7:54

Analtik

obvykle rozebere problém ze všech stran. Propagandistický analytik rozebírá problém pouze tak jak se mu to hodí a hledá řešení které obvykle není řešením. Je to způsobeno tím, že si záměrně a z osobních důvodů (penize, kariéra atd.) nevšímá prvotních příčin. Okupace Iráku neměla být vůbec a  volby pod vedením cizí mocnosti nejsou nikdy svobodnými volbami. Milion mrtvých a nevinných nemusel být, nemusela být epidemie cholery atd. Oddělujme anylytiky od propagandistických analytiků (Hybášková a spol.).

jan 27.9.2007 11:35

Re: Analtik

Souhlas s analitikem..

Jenda 27.9.2007 20:37

Re: Analtik

Kolik ropy z blizkyho vychodu dovazi USA a kolik Evropa?

Amici vlitli do Iraku z naivity. Oni si naivne mysleli, ze kdyz daj nekomu sanci mit se dobre a nemuset se bat , kdy me nekdo zmizi, tak ten nekdo zajasa a pusti se do budovani. Jenze jaksi nepochopili, ze pro Iracany je dulezitejsi znicit satana pripadne souseda co mlati hlavou o zem trochu jinak nez jestli maj jejich deti co jist.

R 27.9.2007 6:57

Irák

Já si myslím, že paradoxně nyní samotní američané a jejich politika nyní brání nastolení klidné vlády v Iráku. Irák je rozdrobený a bojují tam proti sobě různé klanové, vesnické armády a ozbrojené tlupy. Pořádek by mohl nastolit jedině něco jako výjimečný stav a silná vláda, která by ozbrojenou rukou ty lidi srovnala a která by se do doby uklidnění nemusela ohlížet na nějaké drobnější "páchání" bezpráví. Američané vstoupili do Iráku s cílem vytvořit takovou silnou proamerickou vládu. To se jim evidentně nepovedlo, jediná silná vláda, která by byla případně na obzoru, je proiránská a to zatím američané vší silou nechtějí připustit. Nejspíš ale budou muset, válku v Iráku už nejspíš napůl prohráli. Napůl, pokud se Irán nedohodne s Al Kajdou a režim v Iráku bude čistě iránský, úplně, pokud se dohodne a v Iráku se dostane do vlády něco jako Taliban.

Hledajíci 27.9.2007 8:04

Irák je jeden z dalšich krachů USA politiky

Ta silná vláda v Iráku byla, jenomže byla demokratickými USA pokládána za špatnou, a proto byla zničena. Všichni, kdo něco věděli o náboženské a etnické struktůře Iráku, také věděli že po svržení Saddama Husseina dojde k rozpadu Iráku. Ale jak je vidět někteří lidé, bohužel na rozhodujícich místech, stále hledají nějaké výmluvy k odůvodnění absolutního krachu USA akce.

Mimochodem USA také svrhly řádně zvolenou vládu v Iránu, protože chtéla omezit moc olejářských firem,  a nastolily tam vládu tak nenáviděnou, že tato nenávist vedla k jejímu svržení, a nastolení vlády vyspkých naboženských představitelů.

Jak je vidět USA se stále nepoučily, že rozšiřování jejich typu demokrcie k ničemu nevede. K čemu povede nadvláda USA ukazuje jasně a zřetelně USA film z roku 2006 nazvaný "Idiokcracy", což znamená vláda idiotů. Doporučuji tenti film všem přiznivcům USA! 

Jenda 27.9.2007 20:34

Re: Irák je jeden z dalšich krachů USA politiky

Mate recht. Napriklad zavadeni demokracie v Japonsku nebo jizni koreji vedlo k hladomorum, epidemiim moru a cholery a vubec k strasnym hruzam.

A k tomu Iranu ... ona byla ta vlada nenavidena hlavne nabozenskymi vudci ... protoze chapali, ze kdyby nedejAllllah se lidi meli dobre a nebo dokonce studovali, tak jsou se svoji moci v .... tam. Takze ji vyuzili dokud ji meli, naridili analfabetum z venkova svrhnout dabelskou vladu nebo prijdou taky do pekla.

Xury 27.9.2007 8:10

Re: Irák

Vy nerozumíte psanému textu? Silná proíránská vláda (tedi šíitská) v zemi, kde je třetina obyvatel sunnité a třetina Kurdové, kteří s íránci také nechtějí mít nic společného? Kromě toho je většina sousedů Iráku sunnité, kteří by se také jen tak nesmířili s takovou změnou.

Jenda 27.9.2007 20:29

Re: Irák

Proiranska a na severu na ni vsichni z vysoka. A misto vzajemnyho vyhazovani do vzduchu buduji. Pokud se Iran pokusi obsadit Kurdistan tak z toho bude regulerni valka. A pokud amici nejsou setsakra uplne blbi tak je jasny koho podpori.

Pasáček koz ve Vermontu 27.9.2007 6:09

Osvobozování iráckého lidu jde ztuha.

Plány na osvobození iráckého lidu nejsou nové. Již před útokem teroristů 11. září bylo konáno počítačově simulované cvičení agrese. Masivní propaganda proti Iráku zdůrazňovala smrtelné a bezprostřední nebezpečí iráckých zbraní hromadného ničení pro USA a celý svět. Americký ministr zahraničí Colin Powell  o tom předložil v OSN nevyvratitelné důkazy. Později se ukázalo, že všechny byly vylhané. Když Irák konečně dovolil meznárodním inspektorům přístup, ti asi po 3 měsících žádné ZHN nenašli. Proto prezident Bush inspektory z Iráku vykázal a agrese začala. Mír nebyl přijatelný. Většina Američanů, dokonale zpracovaná lživou propagandou, s agresí souhlasila.

Prezident Bush věděl tedy velice dobře, že v Iráku žádné ZHN nejsou. Důvod k agresi je tedy zjevný : ropa. Byl to velmi racionální důvod. Blíží se světová energetická krize a ovládnutí energetických zdrojů je nezbytné, zejména pro další války. To je zcela normální, tak se to dělalo po tisíciletí, již od počátků lidstva. Cílem agrese je ustavit v Iráku režim, který by schválil americké vojenské základny.

Dosavadní výsledky agrese jsou tyto:  USA: více než 3,790 zabitých vojáků, přes 1000 civilistů (war contractors), desetitisíce zraněných a zmrzačených, náklady, které musí občané zaplatit na daních přes 500 miliard dolarů.  Irák: zhroucení národního hospodářství, školství a zdravotnictví, nezaměstnanost 50 procent, musea s tisíciletými exponáty rozkradena, občanská válka, statisíce zabitých a zraněných, miliony občanů, zejména s vyšším vzděláním, uprchly ze země. V předchozích desetiletích lidstvo zažilo málo takových katastrof.

 

V minulých měsících bylo povoláno do zbraně dalších 30,000 bojovníků za demokracii. Americký lid a jeho zástupci v Kongresu proti tomu protestují, ale prezident Bush odmítá prohranou válku ukončit. Je to výborný byznyz pro vojensko-průmyslový komplex. Na tuto lekci z americké demokracie Arabové a celý svět hned tak nezapomenou. Zejména ne teroristé.

Pasáček koz ve Vermontu 27.9.2007 6:12

Upřímný Američan

Mr. Alan Greenspan byl 18 let ředitelem Federální Rezervní Banky (= hlavní ekonom USA), která určuje americkou ekonomickou a peněžní politiku.  V září 2007 vyšla jeho kniha vzpomínek The Age of Turbulence: Adventures in a New World (Čas neklidu: dobrodružství v novém světě). V této knize napsal:

I’m saddened that it is politically inconvenient to acknowledge what everyone knows: The Iraq war is largely about oil.  (Jsem zarmoucen, že je politicky nepohodlné přiznat to co každý ví: ve válce v Iráku jde hlavně o ropu).  V rozhovoru s novináři listu Washington Post pak prohlásil, že agrese proti Iráku byla nezbytná pro zabezpečení světových ropných zdrojů a pro rozvoj globální ekonomiky. Sám tuto agresi americké vládě doporučil.  Ministr války Robert Gates to komentoval takto: Velmi si vážím Mr. Greenspana, ale nesouhlasím s ním. Nevěřím, že v Iráku jde o ropu. Napadli jsme Irák proto, aby byl Střední východ stabilní.

No a co má být ?  Zabezpečení energetických zdrojů je naprosto nezbytné pro další šíření americké svobody a demokracie po celém světě !

Pasáček koz ve Vermontu 27.9.2007 6:14

Re: Upřímný Američan

Mr. Greenspan se jistě mýlí. Irák byl napaden proto, že svými zbraněmi hromadného ničení bezprostředně odhrožoval USA a celý svět.  Šlo tedy pouze o nutnou sebeobranu civilizace. To ví každý inteligentní člověk.

Kdyby Spojené státy napadly Irák kvůli ropě, podle mezinárodního práva by to byl válečný zločin.

Moravanka 27.9.2007 8:58

Re: Re: Upřímný Američan

Plne s vami souhlasim ze napadeni Iraku se pravdepodobne kvalifikuje za valecny zlocin. Ale kdo Americany pozene pred soud?

Rada bych si precetla Greenspanovu knihu, kde ji ale v Cesku sehnat??

Tom 27.9.2007 13:23

Jak sehnat knížky v angličtině - Re: Re: Re: Upřímný Američan

Zkus Amazon. Pokud nemáte jak zaplatit, tak vám knížku doveze třeba knihkupectví BigBen

http://www.bigbenbookshop.com/find-us.php

qwerty 27.9.2007 16:02

Re: Upřímný Američan

Hehe, vypatlanej programator by se mel radsi drzet svy klavesnice, evidentne nic jinyho neumi.

R 27.9.2007 6:40

Re: Osvobozování iráckého lidu jde ztuha.

No, samotný Husajn před svým pádem napůl tvrdil, že zbraně hormadného ničení má a každopádně se tak choval. Nyní víme, že blafoval, protože si nejspíš myslel, že tím odradí američany od útoku, případně získá vážnost v muslimském světě založeném na násilí. Paradoxně tím na sebe přilákal pozornost američanů.  Po jeho pádu se ukázalo, že i když se američané v první válce v zálivu spokojili jen s jeho vyhnáním z Kuvajtu a nevydali se za ním do Bagdádu, zasadili iráckému hospodářství smrtelnou ránu a Husajn už potom nejspíš neměl na to, aby si zbraně hromadného ničení tajně a tudíž draze opatřil.

jepice 27.9.2007 7:48

Re: Re: Osvobozování iráckého lidu jde ztuha.

To Husajnovo blufování ovšem v první řadě nebylo namířeno na Američany, ale na Írán. Ten je dnes na koni, protože ví, že operace jeho oddílů v Iráku nebudou potrestány chemickým útokem na íránské území, jak se obával za Sádáma. Ahmanídežád navíc tuší, že Američani mu ve skutečnosti nejsou vůbec nebezpeční, protože rostoucí odpor veřejnosti proti válce donutí Bushe i všechny další prezidenty, aby na případné dobrodružství v tomto směru zapomněli.

Pišta 27.9.2007 8:47

Re: Osvobozování iráckého lidu jde ztuha.

ZHN ničení v Iráku nebyly a doktorka Antrax a Chemický Álí, jsou výmyslem propagandy .Ti zplynovaní Kurdi umřeli smíchem, K obsazeni Kuvajtu Irákem také nedošlo.

Pišta 27.9.2007 8:49

Re: Osvobozování iráckého lidu jde ztuha.

Válka se prohráva podpisem kapitulace. Zatím to nevypadá, že by něco takového v Bílém domě připravovali.