19.3.2024 | Svátek má Josef


Diskuse k článku

HISTORIE: Zmizel Hitler v Argentině?

Co se Hitlerových šancí na útěk týká, zajímavá je ročníková práce Jaromíra Nešvary, kterému s ní (jen málo) pomohl jeho otec Petr.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Hák 16.1.2022 12:31

Nevím, zda Švýcarsko mělo v roce 1945 radary, ale ve Francii nepochybně nějaké byly - po Němcích i od Američanů. Na letištích, samozřejmě. Velký junkers letící relativně vysoko by byl o dost nápadnější než storch.

Co se týká chrupu vegetariána, tak vězni sice nebyli živeni bifteky, ale to nehrálo roli - vědci dokážou ze zubů poznat, co člověk jedl V PRŮBĚHU života. Že by tohle Němci tušili 70 let předem a podle toho vybírali dvojníka, je už nad možnosti mé fantazie. Jistě, náhodou mohli vybrat vegetariána, ale když je náhod moc najednou...

Článek je jednou ze spekulací "jak by to mohlo být, kdyby lakýrníkovi všechno vyšlo". Vyvrátit se to stoprocentně nedá, ale pravděpodobnost je opravdu velmi nízká.

P. Nešvara 16.1.2022 13:50

Tak z poměrně důvěryhodných zdrojů mám, že v té době ve Francii a Švýcarsku radary ještě nebyly. Každopádně v polovině května týden po oficiálním skončení války oblohu moc neřešili. Nálety bombardérů nehrozily a to bylo to podstatné.

I. Fencl 16.1.2022 10:07

Jako autor upřesňuji: OTTO SKORZENY (mj. jeden z hrdinů Neffovy sci-fi Jeruzalémský masakr motorovou pilou) teoreticky i reálně mohl "poslední roky války" kamuflování Hitlerova odletu z Říše PLÁNOVAT. Ale měl jiné úkoly. Až na měsíce roku 1945 od 28. 2. do 19. 5. Jde o nějakých osmdesát dní, není tam prokázáno, čím se zabýval, a mohlo jít i o přepravu Hitlera.

D. Polanský 15.1.2022 18:19

Ludvík Souček ten toho napředpokládal, ovšem horší to bylo již s fakty! Prostě sci-fi povídání.

P. Nešvara 15.1.2022 20:53

Proti těm nesmyslům, co teď vycházejí na Discovery byl zlatej a skvěle informovanej. I když dělal chyby a pozdější poznání v mnoha případech ukázalo, že neměl pravdu.

I. Fencl 15.1.2022 16:38

Omluva za překlep v poslední větě, je tam mylně uvedeno křestní jméno autora práce, ze které v článku mj. vycházím. Úvodem článku celé jméno autora práce uvádím správně.

V. Wagenknecht 15.1.2022 10:33

Já myslím, že do Argentiny odletěli tím německým létajícím talířem, jednou z německých Wunderwaffen.

P. Nešvara 15.1.2022 13:53

To nemusel, měl normální letadla s dostatečným doletem.

V. Wagenknecht 15.1.2022 17:05

Talíř je talíř. Letěl talířem a basta.

P. Hák 16.1.2022 12:07

;-D

V. Wagenknecht 16.1.2022 12:59

Jasným důkazem talířové varianty je to, že pomocí tohoto talíře pak řídil od roku 1946 budování tajného argentinského talířového programu, jehož výrobky se koncem padesátých let, po jeho dobudování a upevnění, houfně objevovaly nad Kalifornií a posléze na celými Spojenými státy. QED.

F. Navrátil 15.1.2022 9:56

Při úvahách o konci Hirlera je třeba vzít v úvahu jeho psychický stav. Zlomil se poté, co se dověděl, že dav Italů pověsil Mussoliniho za nohy na náměstí a že "trauer Henrich" Himmler nabídl spojencům jednání o kapitulaci. Pak už jen obvinil německý národ, že nedorostl jeho velikosti a zklamal při plnění historického úkolu. Konstatoval, že z německého národa zbyli jen ti méněcenní, protože ti dobří padli. Nemělo smysl žít.

P. Nešvara 15.1.2022 14:05

Takový je obecný narrativ. Myslím, že jakýkoli člověk v jeho pozici by byl psychicky totálně rozhozen a třásla by se mu ruka. Každopádně psychologickému profilu Hitlera by spíše odpovídalo následující:

1.) Spojenecká vojska nutně začnou válčit s Rudou armádou v linii dotyku. (To nebylo mimo, prosazoval generál Patton, Churchill nechal shromažďovat německé zbraně aby se dal rychle vyzbrojit wehrmacht kdyby došlo k bojům)

2.) V případě takové války budou spojenci potřebovat zkušené důstojníky s boji s Rudou armádou. Proto je potřeba je uklidit za oceán aby nebyli zlikvidováni ve vášnivých čistkách bezprostředně po válce. (Měl pravdu, bundeswehr byl založen poměrně rychle se zkušenými důstojníky, SRN vstoupila do NATO)

3.) V takovém případě bude německý národ potřebovat svého vůdce, který se vynoří jako spasitel. (Tady svůj osobní vliv hrubě přecenil, po válce už o něj nikdo nestál)

P. Dvořák 15.1.2022 15:57

Ad 1.) Nejenže byly "shromažďovány" jejich zbraně, ale když jim byly odebrány, tak v zajateckých táborech byly prakticky na dosah. Když to trošku zvulgarizuji, zbraně byly vedle ubikací v kůlně s jedním zámkem a jedním strážným. Také hodnosti a organizace Wehrmachtu byly ponechány, takže tábory byly většinou jaksi "samosprávní".

Koneckonců mohli jsme mít hřib nad Prahou mnohem dřív, než tam přišel Hřib.

Z. Lapil 16.1.2022 22:51

Jen připomenu, že SRN vstoupila do NATO někdy v r. 1955, možná o rok dva dřív. Čemuž odmítám říkat "poměrně rychle".

T. Kubín 15.1.2022 7:35

Neuvěřitelný blábol ...

D. Berglowiec 15.1.2022 9:44

R^

O. Uživatel 15.1.2022 9:59

Uživatel požádal o vymazání
D. Stirsky 15.1.2022 7:30

Bože, bože... Ještě tam chybí šediváci z galaxie v Andromedě. Autor zapomíná na to, že Hitler byl ve špatném zdravotním stavu, šoural se, třásl... A hlavně: byl to herec a chtěl dramaticky dohrát komedii.

I. Fencl 15.1.2022 9:02

Hitlerova stavu si vědom jsem. I jeho okolí bylo jasné, že do Alp nemůže jet po zemi, ale musí být přepraven letadlem. Tato přeprava teoreticky možná byla, ale s tím, že byl "herec", souhlasím. Pro koho by hrát někde v úkrytu??? V článku to zmiňuji. Článek není zase takovým blábolem, byť tam skutečně absentují nějaká fakta, ta viz kniha Hitlerovi dvojníci. - Tak třeba těch vyslýchaných zubařů bylo o jednoho víc.

V. Kain 15.1.2022 10:07

Dneska už je to jedno.I kdyby frnknul do Argentiny,tak je stejně už mnoho let navždy pryč.

P. Nešvara 15.1.2022 14:07

Pod tím tlakem prohrané války by se asi psychicky zhroutil každý v jeho pozici. Pokud by se mu anonymně podařilo dostat do bezpečí, mohl by se docela sebrat.

I. Fencl 15.1.2022 16:45

Souhlas, věřím tomu. Dnes lidé viděli X filmů, v nich občas Hitlera jako trosku. To je obecný narrativ. Byl na prášcích atd. Ale zase tak starý nebyl, celý předchozí život byl relativně fit; mohl se vzchopit.

P. Sura 15.1.2022 0:15

A není to jedno, Antone Pavloviči? Mně teda jo.

P. Nešvara 15.1.2022 14:09

Tak to neřešte. Mne je jedno ledacos tak neutrácím čas tím, že bych o tom něco četl nebo to komentoval. Mne ta interpretace faktů zajímá.

P. Sura 15.1.2022 19:22

Však to neřeším. Vzhledem k tomu, že mnohem pravděpodobnější je zařazení ke konspiračním teoriím, nechává mě to chladným, aniž bych to někomu nutil.

J. Jirka 15.1.2022 17:04

Všecko je nám putna, jenom když nám chutná...

P. Sura 15.1.2022 19:24

Chyba ! Putna nám není zdaleka všechno. A pokud považuji za správné se znepokojovat tím, co nepovažuji za správné, nepotřebuju se znepokojovat tím, co si někdo vymyslel, aby působil zajímavě.