7.5.2024 | Svátek má Stanislav


Diskuse k článku

HISTORIE: Před 150 let se narodil Vladimír Iljič Uljanov – Lenin

Historie zná jen málo podobných jedinců, u nichž jejich zrod, existence a důsledky jejich činů tak výrazně ovlivnily světové dějiny. Lenin je právem nazýván otcem totalitarismu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Zaorálek 22.4.2020 12:40

Z Vašeho pohledu tedy usuzuji, že hodnoty ekonomické z větší části nadřazujete hodnotám jiným, například mravním. Já mám za to, že největší ekonomické ztráty s sebou nese nepoctivost, nečestnost, prolhanost... Vliv Číny Vám tedy asi vadit nebude, pokud přinese nějaké ty ekonomické hodnoty...

J. Jurax 21.4.2020 22:51

Ono to bylo povinnou součástí dějepisu, pravda trochu jinak interpretováno. Dobře si to pamatuju, jsa rocnik 49.

J. Jurax 21.4.2020 22:43

Ehm ... Lenin nebyl první socialista, jenom byl nejznámější strůjce a praktický realizátor bolševizmu, resp. komunismu. Strašidlem komunismu hrozil už Komunistický manifest.

J. Jurax 21.4.2020 22:38

Ehm ... stovek jednotlivců ze sedmi miliard ... kdyby jich bylo tisíc, tak je to jeden magor tohoto typu na sedm miliónů ... momentálně je celosvětově znám jeden - svatá Gréta ...

V. Čermák 21.4.2020 22:32

V ČR bojují jenom MilchPrdi, rudý prapor u toho nevlaje, ale vůdce v hnědém je vede....

V. Čermák 21.4.2020 22:30

Dívám se na to takhle. Náš premiér nebyl Bojovník proti komoušům. Byl obchodník, a to dobrý a republice přinášel hodnoty ekonomické. No a ekonomika je pro lidi důležitá v každém režimu. V současnosti premiér opět pokračuje v přínosu ekonomickém. Co se týče boje, máme jednak armádu, druhak různé aktivisty. Oni pak žádný ekonomický přínos nemají. Mimochodem, komoušské zločiny jsou již dostatečně známy a neustálé jejich připomínání působí kontraproduktivně jako Propaganda. A hlavně odvádí pozornost od současných zločinů Kapitalistických...

K. Salajka 21.4.2020 21:43

Také jsem Stát a revoluci četl. Nejvíc mně zaujala myšlenka, že komunistický stát bude fungovat jako pošta.

( Jeden bude chvíli na balících, chvíli na složenkách a chvíli bude poštu řídit.) To se povedlo, akorát že žádný dělnický ředitel už nechtěl zpátky na balíky.

K. Salajka 21.4.2020 21:39

Leninem dneška je Greta a nemyslete si, že dělá revoluci za svoje !

Popravy nebudou třeba, po zelené revoluci přijde jistě hladomor.

J. Lukavsky 21.4.2020 21:13

"čím je starší, tím častěji vzpomíná na staré zlaté časy" i já vzpomínám na staré zlaté časy, kdy mi nevrzaly kolena, mohl jsem jíst, pít, pracovat a milovat dle libosti. Ale určitě neželím těch socialistických "výdobytků" protože to byly povětšinou lži. A řečičky o rovnosti? Soudruh vedoucí z Masny, Zeleniny, Mototechny... atd. se měl stejně jako dělňas co hákoval u pásu? Kecy v kleci! J.L. end

D. Píšťala 21.4.2020 20:57

I kdyby jsme padli všici vstanou noví bojovníci rudý prapor zavlaje!

J. Zaorálek 21.4.2020 19:42

Nemyslím, pane Čermáku, že máte pravdu. Připomínání zločinů komunismu a jeho pranýřování, jak to nazýváte, není ani zbytečné, ani na to není pozdě. Možná v současné době nehrozí podobná revoluce jakou udělal Lenin ani druhý vítězný únor, ale rozhodně přichází vliv Číny, který začínáme pociťovat, a tam jsou taky komunisti. Bohužel někteří představitelé ČR se k Číně chovají podobně servilně jako čeští komunisté kdysi k SSSR. Považuji to osobně za vlastizradu. Co se týče Vaší narážky na předlistopadový boj proti komunismu některých, dokonce ani náš současný premiér neměl dost odvahy, podle vlastních slov. Jak se na to díváte?

J. Kraus 21.4.2020 19:38

Jako student jsem přečetl Leninovu knihu "Stát a revoluce" a vzpomínám si na odpor, jaký ve mně vyvolala. Koncentrovaná nenávist a chaotické myšlení. Jak to někdo může brát vážně? Naštěstí nebral, jen negativním lidem bylo přilito negace, na ostatní (co si vybavuju) celé to učení působilo kontraproduktivně. Ale třeba Engelsova "Dialektika přírody" se dá číst ještě dnes. V té staromongolské chaotické nenávisti byl Lenin proti Hilerovi a ostatním jedinečný. Podle některých pramenů ale to, co postihlo Rusko, bylo určeno Západu. Táhlo se to prý už od 80.let 19.století, snad jako varování před bezbožstvím a průmyslovou exploatací Země. Západní mystici (R.Steiner) o tom věděli, jiní ty hrůzy překlopili na východ. Teď se to Západu vrací s těžkými úroky, zatímco Rusko má ke svému dobru odžito mnoho utrpení.

V. Čermák 21.4.2020 18:26

Zeman a Babiš jsou Schopní, proto je lidi volí a oni pak vládnou. Máte něco proti řádným demokratickým Volbám?

V. Čermák 21.4.2020 18:17

Je to už Zbytečné a hlavně to odvádí pozornost od mnohem nutnějšího pranýřování současných zločinů Kapitalistických. Toš tak...

V. Čermák 21.4.2020 18:13

No souvisí to tak, že za Socializmu jsme byli prokrmování Propagandou proKomoušskou a teď za Kapitalismu jsme prokrmováni Propagandou antiKomoušskou. Viz stálý prokrmovatel pan Vodvářka. Toš tak...

V. Čermák 21.4.2020 18:02

Copak? Vás také komouši Polámali? Není vás už nějak moc?

V. Čermák 21.4.2020 18:00

Opožděné Pranýřování 30 let odstavených Komoušů jen odvádí pozornost od nutnosti Pranýřování současných zločinů Kapitalistických. Komouši měli být oprávněně pranýřováni v roce 89. Tomu ale zabránil Havel a nyní je to už k ničemu. Toš tak...

M. Pivoda 21.4.2020 17:03

Tomáš Vodvářka píše: "... podobných Leninů jsou na světě jistě stovky a čekají na svou příležitost ..."

Komentář:

Pokud dnes na světě skutečně existují stovky podobných Leninů, kteří čekají na svou příležitost, pak jejich existence v tomto světě není dílem náhody.

Výskyt několika jednotlivců by se dal přičíst náhodě (náhodě genetické, společenské, ...), nikoliv ale výskyt stovek jednotlivců.

P. Jášek 21.4.2020 16:32

Jako vtip dobré.

P. Jášek 21.4.2020 16:31

Vždyť se o něm učí. Je zařazený mezi své soudruhy, Hitlera, Mussoliniho, Stáálina, Gottwalda, Maa, Ho-či mina, Pol-pota a ostatní vraždící socany!

Pardon, je tam první, protože to sFinstvo vymyslel!

M. Hoblík 21.4.2020 14:35

Jednou se zase budeme o Leninovi učit! Ale už bude pozdě bycha honit.

E. Pawlica 21.4.2020 14:20

Nemáte pravdu ani jeden.

Lenin je složenína dvou slov. Jak je všeobecně známo jde od slova Le(vice) a Nin(a), což bylo jméno ženštiny, která Lenina připravila o panictví v tmavém koutě jednoho samarského nevěstince, což na Uljanovi zanechalo jak trvalé psychické škody, tak i škody trvalého rázu, na něž po letech nakonec pošel, jak správně podotkl pan Vodvářka.

M. Pivoda 21.4.2020 13:26

Dnešní technologický revolucionář Elon Musk se snaží o přistání a osídlení Marsu.

Ke svým kolegům se Elon Musk chová také docela asociálně, ale občané hodnotí především technologické úspěchy Elona Muska. Nikoliv jeho útlocitnost.

E. Pawlica 21.4.2020 13:23

Na pranýřování komunistů a jejich praktik (nejen propagandy) není nikdy včas ani pozdě.

Tož tak.

E. Pawlica 21.4.2020 13:21

Ještě že se docent Polák nesnažil rozdojit kozla ...

R. Langer 21.4.2020 13:06

Máte pravdu. Bohužel podle mého okolí jste tak jeden z deseti. A ani tím si nejsem příliš jistý. Velice silně to vnímám třeba u svého otce, který v 50 na komouše nadával kudy chodil, ale čím je starší, tím častěji vzpomíná na staré zlaté časy bez těch zlodějských kapitalistů. Hmmm. Tož tak.

B. Hudzieczek 21.4.2020 13:02

Ne ten, nýbrž jeho otec. Předseda Prozatímní vlády Alexandr Fjodorovič Kerenskij se narodil v roce 1881 a byl tedy o 11 let mladší než Vladimir Uljanov. Ředitelem byl jeho otec.

R. Langer 21.4.2020 13:01

Tak dnešní Mišo Vtipkár putuje za soudruhem Čermákem. :-D :-D :-D

V. Kolman 21.4.2020 12:59

Komunismem POLÁMANÉ naše seniory už nikdo "neopraví".

Nemylte se pane Fridrichu. Jsem senior, ale právě proto, že jsem tu mizérii t.zv.: "socialismu" zažil na vlastní kůži, mám o ní jen to nejhorší mínění.

R. Langer 21.4.2020 12:58

Copak, ty naše malá hloupoučká UI, vzpomínáš na staré dobré časy, kdy jsi nemusela nic dělat, jenom předstírat plnění pětiletých plánů, a za to tě platili? Škoda, že je to pryč, co? :-D