6.5.2024 | Svátek má Radoslav


Diskuse k článku

HISTORIE: Osvětim - otevřená rána v řádu lidského bytí

Takto popsal svůj pohled na to, co se v největším vyhlazovacím táboře v lidských dějinách dělo, židovský filosof Martin Buber. Dne 27. ledna 1945 se svět zastavil hrůzou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Šejna 1.2.2022 12:26

To byla citace z textu pana Vodvářky. ;-)

Přečtěte si článek znovu. ;-)

R. Langer 1.2.2022 12:39

No to chápu. Takže naše malá hloupoučká UI asi umí okopírovat část textu, která ji zaujala, a někam ji vložit. Souhlasím, že se to dá považovat za jakýsi úspěch. ;-)

M. Pivoda 1.2.2022 13:26

Významný český "demokrat" Langer má dnes umlčovací den.

Ale nefunguje mu to. Podobně jako to nefungovalo ani kdysi v Kocourkově.

R. Langer 1.2.2022 16:26

Jistě. Ty to ovšem musíš vědět, ty žiješ v Kocourkově odjakživa, protože ti v životě nefungovalo zhola nic, ty naše malá hloupoučká UI. ;-D

J. Fridrich 1.2.2022 10:03

Autor správně připomíná německý holokaust, který byl jistě strašný. Velmi často se ale zapomíná na ten sovětský " holokaust " v jejich Stalinových gulazích.. Dle otce jejich vodíkové pumy, akademika Andreje Sacharova má Stalin na svědomí 20 000 000 lidí - Áda byl břídil. Podobně se o těchto zrůdnostech páchaných v Rusku vyjadřoval i Alexandr Solženicyn a další.... Jak to tam vypadalo popsal krásně i Boris Pasternak v Doktoru Živagovi ( ani pro Nobelovu cenu nesměl ).

Vážení, ale nejen gulagy zdobily komunisty v SSSR - také hladomory a přímé vraždy rudými komisaři Felixe Dzeržinského - zakladatele ČEKY, předchůdkyně GPU, NKVD a KGB ( zrůdy, která " vyučila " Jagodu, Berie a další bestiální vrahy ve velkém ). Také můžeme zmínit - z pestré nabídky rudých zločinů patřících spíše do Asie než do Evropy " přemíst'ování " celých národů. Uměle vyvolaný hladomor v nejúrodnějších částech naší planety - Povolží-Ukrajině nemá v lidských dějinách obdoby. A třešnička na dortu byla totální nesvoboda jednotlivých občanů a povinné jásání nad těmito dříve vyjmenovanými " úspěchy ". Neschopnost spočítat reálně přesněji celkové počty objetí komunistických zvěrstev je myslím jasná nejen historikům, ale i soudným lidem, kteří se o tuto nelidskou anomálii v dějinách lidstva - čili SSSR a jeho projevy během 20tého století - doklady a podklady o svých zločinech dovedla jejich komunistická mašinérie dobře utajit a posléze zlikvidovat.

J. Hrdlička 1.2.2022 10:23

Ach jo, je fakt nutné a vkusné odvracet u příležitosti osvobození Osvětimi - symbolického výročí holocaustu - pozornost od takového zločinu? Pod vymyšlenou záminkou, že se prý o komunistických zločinech moc nemluví?

Fakt nechápu lidi, pro které existuje jenom jeden druh zločinu a jedni pachatelé. Jedni tak odvracejí pozornost třeba právě od komunistických zločinů, jiní zas od těch nacistických.

A samozřejmě nacisté mají na svědomé několikrát více obětí než miliony zavražděných během holocaustu. Ten je děsný a vyjímečný právě svoji šílenou ideologií vyvraždění bez výjimky na základě národnosti.

J. Fridrich 1.2.2022 10:37

To, co vytýkáte mně, soudruhu rusomilná Hrdličko, tak to DĚLÁTE PRÁVĚ VY - a zde opakovaně. Ale nechtěně jste byl sebekritický k sobě, napsal jste totiž - " Fakt nechápu lidi, pro které existuje jenom jeden druh zločinu a jedni pachatelé." Krásná sebekritika. Vám právě vyhovuje JEDEN DRUH ZLOČINU, ale ten rusácký ať je co nejvíce utlumován a upozaděný, že ? A já jsem nepoužil " vymyšlenou záminku " , ale reálné ZLOČINY KOMUNISMU. Nějak jste zaspal v té době své docházky na základku a tam načerpaných sprostých deformací reálné historie 20 tého století...

Píšete - " Pod vymyšlenou záminkou, že se prý o komunistických zločinech moc nemluví?" - To není vymyšlené, ale bohužel je to smutná realita. Asi proto, že se naši čecháčci s komunismem po válce v řádu několika milionů hezky " SMOČILI "...

J. Hrdlička 1.2.2022 10:58

Téma článku je nanejvýš tragické, proto je základní slušností nereagovat na váš sprostý a urážlivý výlev, tak jak by si zasloužil. Svoji kulturní úroveň jste dokázal nade vší pochybnost.

takže jen v bodech:

-komunistické zločiny jsem nepopíral, neobhajoval, neschvaloval NIKDY. Nemůžete přinést žádný důkaz vašeho obvinění, protože jednoduše neexistuje.

- "vymyšlenou záminkou" nejsou zločiny komunismu, jasně jsem napsal, že vymyšlenou záminkou je tvrzení, žeč se prý o nich moc nemluví. KDOKOLIV, kdo posledních 32 let neprospal nebo není nepříčetný a hloupý fanatik, musí znát bezpočet článků, knih, filmů, dokumentů...., které o nich byly vydány či natočeny.

-kdyby někdo u připomínky komunistických zločinů stáčel pozornost na zločiny nacistické, tak jste první, kdo ječí, že je to bolševik, který chce odpoutat pozornost.

J. Fridrich 1.2.2022 11:25

Asi neumíte číst, nebo přečtené plně vnímat, jinak by jste nemohl napsat takovou lež, jak jste napsal - " Téma článku je nanejvýš tragické, proto je základní slušností nereagovat na váš sprostý a urážlivý výlev," - Tak kde jste v tom mém článku nalezl " sprostý a urážlivý výlev..?"

J. Hrdlička 1.2.2022 11:50

"To, co vytýkáte mně, soudruhu rusomilná Hrdličko, tak to DĚLÁTE PRÁVĚ VY - a zde opakovaně."

"Vám právě vyhovuje JEDEN DRUH ZLOČINU, ale ten rusácký ať je co nejvíce utlumován a upozaděný, že ?"

Tady to máte. Na rozdíl od vás, který umí bez důkazů jen sprostě pořvávat a urážet, já svoje tvrzení dokážu doložit.

A jestli takový nechutný projev, který jste předvedl vůči mně, běžně provozujtete ve své domácnosti a svém okolí a tudíž ho považujete za normální, tak nevíte, co se obecně rozumí pod slovem slušnost.

J. Fridrich 1.2.2022 12:01

Vím co je slušnost. Moje argumentace je hluboce podložená celoživotním studiem vývoje lidských společenství a civilizací od starých Sumerů a Egypťanů dodnes..

R. Langer 1.2.2022 12:20

Ne, nevíš, bruselouši. ;-D

J. Fridrich 1.2.2022 12:45

Čau teplouši.

R. Langer 1.2.2022 16:28

Copak, máš nějaké skryté nutkání, takové bruseloušovské, soudruhu? ;-D

J. Hrdlička 1.2.2022 12:30

Jako že pro staré Sumery a Egypťany bylo slušností sprosté pořvávání a obviňování bez důkazů? Laskavě se za ně neschovávejte. Předvedl jste jenom nechutnost, žádnou argumentaci jste v reakcích na moje příspěvky neukázal.

J. Fridrich 1.2.2022 12:44

No comment. S vámi je to ztráta toho nejcenějšího, tedy ČASU.

J. Hrdlička 1.2.2022 12:58

Jo, když se z této diskuse vzdálíte, uděláte hodně pro její kvalitu. První správné rozhodnutí.

J. Fridrich 1.2.2022 13:03

Děkuji za radu... Vy raději ani ráno NEZAČÍNEJTE..

J. Hrdlička 1.2.2022 13:08

Až se začnu projevovat jako vy, tak se, doufejme, nad sebou zamyslím a pauzu si opravdu dám. Howgh.

R. Langer 1.2.2022 16:29

A ty ráno skonči, bruselouši. ;-D

J. Fridrich 1.2.2022 16:46

Oslíku.

J. Plzák 1.2.2022 12:26

Hrdlička, já si nemůžu pomoct, ty jseš úl.

J. Hrdlička 1.2.2022 12:31

K J. Fridrichovi se svým projevem hodíte. Vrána k vráně sedá....

R. Langer 1.2.2022 12:40

Jo, komu není rady, tomu není pomoci... ;-D

Š. Hašek 1.2.2022 10:30

..... no, nemůžete chybět. Fridrichovi nikdy nedocvakne, že jsou určité rozdíly. Jsou i týpci, kteří tvrdí, že Hitler zachraňoval civilizaci v Evropě, že?

Stalin "si dělal doma, co chtěl".

Hitler "si dělal v celé (!!!) Evropě, co chtěl".

J. Fridrich 1.2.2022 10:45

Ano, Stalin byl pro některé Hašky lepší než Hitler, protože vraždil své NEVINNÉ vlastní občany - cca 20 milionů jich bylo.. Ale to není celá pravda - jeho poradci vraždili i u nás - a dalších rusáckých koloniích-guberniích v Evropě i jinde ve Světě... U nás to byli ti nejlepší, například naši piloti RAF, ale likvidovali i ty " východní " - perzekvován byl i hrdina SSSR generál Ludvík Svoboda.. To ale Haškové nevědí a nechtějí vědět...

Š. Hašek 1.2.2022 11:22

....... ale já tam nenapsal -lepší-, Fridrichu.

To, že "Stalin se ocitl tady v Praze", dáváte za vinu "souhře náhod", případně "stalinské rozpínavosti"? A nebo tomu německému Gesindelu? On tady Stalin být nemusel a Gottwald by třeba jen kdákal v parlamentu.

Pokud "jsem vytvořil názorovou skupinu", potom děkuji za poctu. Ale psal bych ji s malým počátečním písmenem.

Hodnotím kladně, že "tam máte" i nějaké hrdiny SSSR.

J. Fridrich 1.2.2022 11:29

" Hodnotím kladně, že "tam máte" i nějaké hrdiny SSSR." - Ale komunisty likvidované - neunikl ani Slánský, Clementis a mnoho dalších, víme..?

Š. Hašek 1.2.2022 12:05

Mein lieber Gott! Vy snad vyletíte z kůže, pokud napíši 1 plus 1 rovno 2 !!!

Já myslel autentické hrdiny SSSR - vojenské! Z boje proti Němcům!

Co tam matláte nějaké bolševické šíbry, které potom oběsili jejich kámoši?

Mimochodem, Fridrichu, místní bolševické zrůdy se objevily v Evropě i tam, kam sovětský voják vůbec nevkročil. A nemyslím Jugoslávii. Můžete přemýšlet. Vy to umíte jen o tom Stalinovi, zdá se.

R. Langer 1.2.2022 12:22

Ten bruselouš je úplně mimo. Zřejmě u starých Sumerů... ;-D