1.5.2024 | Svátek práce


Diskuse k článku

HISTORIE: Let KAL 007 byl zastaven!

Jak jsem před časem zde psal, jsem již docela stár a docela dost pamatuji. Současná napjatá situace po setřelení ruského vojenského Su-24 tureckou vojenskou F-16 mi připomněla událost třicetdva roků starou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Z. Bureš 9.12.2015 8:08

Zapomněl jste ještě napsat.......

.....jak sovětští bolševici několik dní lhali, když letadlo zmizelo z radarů.....a až pod tíhou nevyvratitelných důkazů přiznali, že letadlu přerušili let.....

B. Volarik 9.12.2015 8:15

Re: Zapomněl jste ještě napsat.......

"Ciel uničtožena!"

B. Volarik 9.12.2015 5:37

Ještě pár maličkostí, drobných rozdílů.

KAL007 bylo civilní letadlo, neozbrojené a zabloudivší nad Sachalin v době míru (studená válka se nepočítá, nikde v okolí nikdo po nikom nestřílel)v hluboké noci, kdy všichni, nejspíš včetně posádky pochrupovali a éro bylo na autopilotu.. Suchoj nad Tureckem bylo hbité vojenské letadlo, vyzbrojené, schopné rychlých manévrů. Nebyla noc, letadlo neletělo na autopilotu, pilot měl povinnost vždy přesně vědět kde je....v prostoru probíhala hodně horká válka a to letadlo v ní bylo aktivně zapojeno, střílelo se zhusta a kdekdo po kdekom. Takže Turci udělali, co měli...prostě arogantním rusákům krapet srazili hřebínek. Pokud rusáci znovu zabloudí, Turci by měli sundat další letadlo bez vteřiny váhání.

V. Loula 9.12.2015 12:42

Re: Ještě pár maličkostí, drobných rozdílů.

Pokud se nepletu, tak piloti dopravního stroje nesmí současně pochrupovat, ani když letadlo letí na autopilota. Vždy musí být alespon jeden vzhuru a sledovat přístroje, případně radio.

To KAL007 se vychýlilo z trasy asi o 400 námořních mil a jako na potvoru prolétalo nejen nad cizím uzemím, ale nad uzemím, kde je zakázaný letecký provoz, protože šlo o ponorkovou základnu. Bylo v Sovětském prostoru asi 60 min (ruské letadlo bylo v Tureckém prostoru asi 17 vteřin).

J. Vintr 9.12.2015 20:46

Re: Ještě pár maličkostí, drobných rozdílů.

Někde bylo velmi podrobně vysvětleno, jak došlo k navigačnímu omylu korejských pilotů. V té době ještě neexistovala GPS navigace a piloti byli během dlouhého letu letu odkázáni na radiomajáky. Dále jen na kompas a přístroje, měřící vzdušnou rychlost letu. Tyto veličiny velmi výrazně ovlivňuje směr a rychlost větru, takže nejsou spolehlivé. Po dlouhou dobu letu od jednoho radiomajáku k druhému neměli prakticky možnost zjistit, kde vlastně jsou. Stačilo chybné nastavení přístrojů při startu a letadlo se snadno mohlo ocitnout daleko od požadovaného kurzu. Vzhledem k tomu, že let probíhal v noci, neměli piloti možnost korigovat svou chybu vizuální kontrolou a na svůj omyl by přišli až na následujícím kontrolním bodě trasy. Kdyby je k němu Rusi nechali doletět ...

A. Trick 9.12.2015 3:34

Pane autore

o KAL 007 jste toho vynechal mnoho, velmi mnoho. Ale když by to nebylo tak "úderné".

B. Volarik 9.12.2015 5:29

Re: Pane autore

Příkládek vynechaného by nebyl?

B. Hamáček 9.12.2015 8:05

Re: Pane autore

Bolševik přeci nikdy nechybuje, kdyby náhodou , tak provede konstruktivní sebekritiku.

Nechápu zastánce této nejhorší ideologie v dějinách lidstva , která zavinila na celém světě smrt stamilionů lidí. Ti lidé nemají svědomí.

P. Dvořák 9.12.2015 1:32

Metoda rum-bum!

Z technického hlediska jde o dvě shodné události, obě letadla byla v prostoru kde být neměla, ale..., ,... jinak na tom není stejného vůbec, ale vůbec nic.