2.6.2024 | Svátek má Jarmil


Diskuse k článku

HISTORIE: Jak přišlo Rusko ke svému území

O tom, že Sovětský svaz se rozkládal na jedné šestině zemského povrchu, a byl tak co do rozlohy největším státem na světě, jsme se učili ještě ve škole. I po jeho rozpadu je Ruská federace stále ještě největší zemí světa.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Prokop 1.8.2016 9:25

Re: celkem dobý článek, ale s výhradami

Stran "ukradení" Pobaltí po typicky ruském způsobu neberete v úvahu přání tamních obyvatel.

EU je zelenooranžová pakárna, ne však impérium.

Krym a Kosovo, holé nesmysly. Na Krymu neřádily ukrajinské paramilitární bandy ani ukrajinská armáda, jako v Kosovu Srbové.

Ve vás je ten VUML jak v koze.

F. Houžňák 1.8.2016 9:28

Na Krymu neřádily ukrajinské paramilitární bandy

čistě jenom proto, že jim k tomu krymské obyvatelstvo, podporované v tom Rusy, nedalo příležitost a včas jim zatrhlo tipec. Už tam ukrajinské paramilitární bandy jely, to si určitě pamatujete.

M. Prokop 1.8.2016 9:38

Re: Na Krymu neřádily ukrajinské paramilitární bandy

Ne, to si nepamatuji. Zato si pamatuji zelené mužiky, nejdříve popírané, posléze Putinem vyznamenané.

Jelikož používám vlastní hlavu, tak tu ruskou propagandu tolik "nežeru", ostatně, mám s ní letité zkušenosti, které vám zřejmě chybí.

F. Houžňák 1.8.2016 9:55

No, když si nepamatujete,

tak zkuste hledat. Času máte dost. Stejně jako já zkušeností. Chápu, asi vám je líto, že Ukrajinci nemohli na Krymu vraždit stejně jako na východní Ukrajině.

M. Prokop 1.8.2016 11:07

Re: No, když si nepamatujete,

"Kdyby seděl, stejně by nepustil"

Š+G, na rozdíl od vás geniální.

Na východní Ukrajině taky vraždí zelení mužici.

F. Houžňák 1.8.2016 11:20

Hm, jako že vraždí "svoje",

nebo jak to myslíte? Vaši argumentaci ohledně Krymu si nedovedu rozumně vysvětlit jinak, než že vám je líto, že tam ukrajinští náckové nemohli vtrhnout. Vaši ŠG poznámku nechápu, nepatří to jinam?

M. Foltyn 1.8.2016 14:34

Re: Hm, jako že vraždí "svoje",

Popište prosím, jaké to je, když armáda vtrhne na vlastní území.

F. Houžňák 1.8.2016 14:46

??? To snad

pan Prokop, ne?

M. Foltyn 1.8.2016 15:21

Re: ??? To snad

Škoda, že nevíte, co píšete - Vaši argumentaci ohledně Krymu si nedovedu rozumně vysvětlit jinak, než že vám je líto, že tam ukrajinští náckové nemohli vtrhnout.

F. Houžňák 1.8.2016 15:35

Jo takhle, ale to a) nebyla ukrajinská armáda,

ale nacisticko-nacionalistické bandy (Pravý prostor atd.) tzv. "dobrovolníků", co tam jeli loupit a vraždit, a b) to území nepatřilo Ukrajincům z Kyjeva, ale tam žijícím Krymčanům (nebo jak se to česky správně říká) převážně ruské národnosti, kteří ve svém státě, Republice Krym, žádné ukrajinské nácky nechtěli. Zase jste to ve svém svatém protiruském rozhořčení popletl.

M. Foltyn 1.8.2016 16:42

Re: Jo takhle, ale to a) nebyla ukrajinská armáda,

Nějak nevidím, Váš komentář k účasti ruské armády, Ti nebyli náckové?

F. Houžňák 1.8.2016 23:08

Nebyli.

S. Ševeček 1.8.2016 6:55

Skoro tak, jako

U.S.A. ke svému.

A co je nejhorší, ty rusáci financují zákeřně existenci kultury a jazyků svých porobených národů.

M. Prokop 1.8.2016 9:41

Re: Skoro tak, jako

Výsledky působení USA a SSSR/Číny jsou nejlépe vidět na tom Korejském poloostrově: http://1url.cz/vtW3b

V. Heidlerová 1.8.2016 6:36

Vynikající článek

Jen málokdy se takto komplexně dovídám o ruské rozpínavosti, která se dodnes taktně obchází. Uloupená nebo dobytá území Ruskem nikdo nenárokuje, jen málokdo dnes ví o Finsku, Besarábii, Podkarpatské Rusi, Kurilách, Sachalinu atd.

Ze všech poznatků mi vychází resumé, že okupace Afgánistánu byla spouštěcím mechanismem pro rozvoj militantního islámu, jiskra přeskočila......Pak Čečna. I když také západní státy mají podíl na neklidu v islámském světě, určitě není fér svádět vše na Ameriku a NATO, když lví podíl má SSSR - nyní Rusko. Důležité je vracet se do historie a připomínat zlomové okamžiky v historii lidstva, kdy se Rusko presentuje jako oběť, zachránce, pevná míru hráz, záruka naší klidné budoucnosti. Opak je pravdou. Ruská rozpínavost je pro malé státy stejným nebezpečím jako islám pro Evropu. Kam ruská bota vstoupí, sto let tráva neroste.

A. Trick 1.8.2016 7:47

Heidlerová zase kváká

Ruské carství a Velkovévodství finské tvořily personální unii. Nic víc.

Rusko zachránilo finštinu, kterou Švédové potlačovali a zakazovali.

P. Sulc 1.8.2016 3:49

Diky za velice dobry clanek.

Jen vice podobnych, at se kremlici pouci a velkem bratrovy, pred kterym varoval uz i K.H. Borovsky a take prof. V. Cerny.

D. Šimáček 1.8.2016 1:38

možná by stálo za to

napsat také, jak ke svému území přišlo USA a nebylo by to ani zdaleka tak historické psaní :-)

J. Vintr 1.8.2016 1:54

Re: možná by stálo za to

Na rozdíl od Ruska je historie vzniku USA všeobecně známá a nikdo se ji nikdy nepokoušel přemalovat na růžovo ..

P. Kmoníček 1.8.2016 9:07

Re: možná by stálo za to

Pane Vintře,vysvětlovat něco kremloidům je stejně zbytečné.

P. Sulc 1.8.2016 3:51

Re: možná by stálo za to

Jeste ze to v USA tak dopadlo, mily hlupacku. Jinak byste pri nejlepsim dnes mluvil jen nemecky, jetli byste mluvil vubec.

T. Marný 1.8.2016 6:34

Re: možná by stálo za to

Nejen USA, ale i dnešní Německo, kolik území( kolonií )si ještě nedávno nárokovala ( a žila z jejich bohatství ) VB/Anglie, Francie, Španělsko , Holandsko, atd. .

M. Drašner 1.8.2016 8:59

Re: No právě.

"Si nárokovaly." Teď jsou až na Rusy "koloniální národy" zpátky doma a ti místní si vládnou sami, jak umí. Potká někdy tohle část Mongolů, Tatary, Kalmyky, Jakuty, Kamčadaly apod. ? Mimochodem, kde by byl Putin, kdyby si sibiřské národy mohly svobodně obchodovat se svojí ropou?

V. Heidlerová 1.8.2016 6:46

Re: možná by stálo za to

Historie USA je dostatečně známa. Důležité je, že v tavicí peci různých národnostních směsek vznikl sebevědomý a hrdý národ a USA vznikly spojením jednotlivých států, které do Unie vstupovaly. Dodnes je Amerika zemí zaslíbenou, že tam leze a chce skoro každý, zatímco do Ruska - země nekonečných plání a obzorů - nesměřuje žádný migrant, dokonce ani ideový, který USA nenávidí. Ten pošle své potomky raději do USA a do Ruska lezou jenom političtí zběhové, dobrodruzi a blázni jako Depardieu v počtu osob dvojčíselném. Někde udělali soudruzi v SSSR chybu.........

A nezapomeňte na Rádio Jerevan - v Americe mlátí černochy.

I. Dekyský 1.8.2016 0:54

Autor

je neskutečný blbec a demagog.

J. Vintr 1.8.2016 1:55

Re: Autor

A vy jak koukám budete zase jeden z kremlobotských trolů ..

P. Sulc 1.8.2016 3:47

Re: Autor

Po prece neni novinka, je to o nem velice dobre znamo. Kdyby prijel Putka do Prahy, Dekysly by byl cely hnedy, od hlavy az k pate.

P. Sulc 1.8.2016 4:00

Re: Autor

Vase tvrzeni plati daleko vice o vas. Kde se autor plete?

V. Heidlerová 1.8.2016 7:04

Re: Autor

To je argumentační hodnota, podle níž se pozná úroveň příspěvků a rozsahu mozkovny p. Dekyského, nikoli autora článku.

A. Reček 1.8.2016 7:46

Re: Autor

Ano. Vyjadřuje se přesně tak, jako naprostá většina rudých diskutérů na webu Parlamentní listy.