1.6.2024 | Svátek má Laura


Diskuse k článku

HISTORIE: Jak přišlo Rusko ke svému území

O tom, že Sovětský svaz se rozkládal na jedné šestině zemského povrchu, a byl tak co do rozlohy největším státem na světě, jsme se učili ještě ve škole. I po jeho rozpadu je Ruská federace stále ještě největší zemí světa.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
F. Houžňák 1.8.2016 9:53

I v té blbé Wikipedii o tom něco najdete,

i v české verzi. Stačí chtít.

M. Prokop 1.8.2016 11:01

Re: I v té blbé Wikipedii o tom něco najdete,

Ve Wiki lze skutečně najít ledacos, pokud ovšem víte co hledáte.

F. Houžňák 1.8.2016 8:33

A jako vždy se v tomto kontextu naskýtá otázka,

kdy už konečně zlí Rusové vrátí Československu potažmo Slovensku Podkarpatskou Rus, Rumunsku Besarábii a Polsku ten kus, co jim sebrali po druhé světové? Co si o tom myslí místní hrdinní rusomlatci, kdypak to bude?

T. Marný 1.8.2016 8:50

Re: A jako vždy se v tomto kontextu naskýtá otázka,

Rusové ? Snad ( určitě ) Ukrajina.

F. Houžňák 1.8.2016 9:20

Ovšem v tomto kontextu se vždycky

nadává Rusům, že ano. Vy jste historicky první, který se na to nechytil.

M. Prokop 1.8.2016 9:21

Re: Ovšem v tomto kontextu se vždycky

Tak jistě, Rusáci to spáchali, náprava je na jiných.

F. Houžňák 1.8.2016 9:24

No a kdy ta území naši velcí, demokratičtí

a upřímní ukrajinští přátelé vrátí, co myslíte vy?

M. Prokop 1.8.2016 9:29

Re: No a kdy ta území naši velcí, demokratičtí

Ne, tolik rozumu mají i Ukrajinci, Poláci, Slováci a Rumuni, aby věděli že napáchané už nelze napravit. Jakž takž to šlo jedině v Pobaltí, i přes to, že potomků okupantů je tam dost.

Ad Ukrajinci, od koho se tu demokracii měli učit? Od ruských okupantů, kteří o ní měli ponětí co prase o parketách?

F. Houžňák 1.8.2016 9:44

No, přece Ukrajinci mají tuhletu

demokracii v krvi, ne? Aspoň tak nám to neustále opakují. V kontrastu k nevzdělaným, špinavým a diktátorským Rusům, že ano. No a Ukrajina byla organickou součástí carské říše a poté Sovětského Svazu, nepamatujete? A Ukrajinci organickou součástí bolševiků, nepamatujete? Jó, selektivní paměť, to je věc. No a s tím vracením, to vytahují vždycky udatní rusomlatci, jak "Rusové ukradli", toho jste si nevšiml? Nepovídejte. Zkuste být občas intelektuálně poctivý, das hilft ungemein, jak říkají naši historičtí velcí přátelé Němci, když zvou do Evropy mohamedánské hordy. Aby se vám ti Rusové ještě nehodili.

M. Prokop 1.8.2016 11:04

Re: No, přece Ukrajinci mají tuhletu

Bohužel neznám vaši četbu či poslech, případně komu je to nám. Vím jen, že mně nikdo nic takového netvrdí. Rusové ovládali, Ukrajinci byli ovládáni. Že se někteří přidali k ovládajícím, to jsme konec konců zažili i zde.

Ten ostatní blábol raději bez komentáře.

F. Houžňák 1.8.2016 11:25

Ano, typický ovládaný Ukrajinec

byl třeba Brežněv. Rusové špatní, Ukrajinci dobří. Třeba ti banderovci, co věšeli děti ukrajinských Poláků.

M. Prokop 1.8.2016 12:30

"Rusové špatní, Ukrajinci dobří."

To tvrdíte vy.

Já bych podobnou pitomost nenapsal.

Píšu jen, což těžko pořít, že Rusko a Rusové ovládali Ukrajinu a Ukrajince, ne obráceně.

Co se zvyklostí týče, velký rozdíl není, jen Ukrajinci snad konečně usilují o změnu.

F. Houžňák 1.8.2016 13:25

Re: "Rusové špatní, Ukrajinci dobří."

Ale občas, tedy dost často, to tak vypadá. Co vlastně máte proti Rusům?

M. Drašner 1.8.2016 11:57

Tutti: No, přece Ukrajinci mají tuhletu

No, ještě tam byla Litva, která Ukrajinu na 500 let vybojovala na Mongolech - v době, kdy "ruská" byla jen ta rozdrobená knížectví...

F. Houžňák 1.8.2016 12:03

Ano, tuším polsko-litevské velkoknížectví

nebo jak si to říkali. Jeden ze základů dnešní polsko-ukrajinské vzájemné lásky a nerozborného přátelství. Ale snad ne na 500 let, trochu míň. Ony se tam ty poměry značně a rychle měnily.

T. Marný 1.8.2016 9:27

Re: Ovšem v tomto kontextu se vždycky

Ano, pravdou je že Ukrajina ( v dnešních hranicích, vznikala za SSSR ).

M. Prokop 1.8.2016 9:30

Re: Ovšem v tomto kontextu se vždycky

On si car na nějaké federace nehrál.

M. Prokop 1.8.2016 9:21

Re: A jako vždy se v tomto kontextu naskýtá otázka,

Já to tam tedy nečetl, ale vám to možná chodí hlavou.

F. Houžňák 1.8.2016 9:26

Není to tam, tedy v článku, to taky nikdo netvrdí,

nicméně stateční rusomlatci mezi komentátory (většinou hrdinové post factum) to skoro vždycky na takovémhle místě vytáhnou.

M. Prokop 1.8.2016 9:31

Re: Není to tam, tedy v článku, to taky nikdo netvrdí,

Zatím jste to vytáhl vy. Vhodný název pro člověka, který tak činí, jistě najdete jako v případě vašich oponentů. :-P

Rusomilci?

F. Houžňák 1.8.2016 10:00

Kdybyste nekecal, a co je tohle?

Vytáhli to jako vždycky: "Uloupená nebo dobytá území Ruskem nikdo nenárokuje, jen málokdo dnes ví o

Finsku, Besarábii, Podkarpatské Rusi, Kurilách, Sachalinu atd.". No vidíte.

M. Prokop 1.8.2016 11:05

Re: Kdybyste nekecal, a co je tohle?

Vidím.

Není to snad pravda?

F. Houžňák 1.8.2016 11:37

No, není to pravda, to je vám snad jasné,

až na to Finsko, kde to s tím uloupením a dobytím bylo tak fifty-fifty (Finové byli nejprve v podstatě osvobozeni Ruskem od švédské nadvlády atd.), se jedná o expanzi Sovětského svazu pod vedením Gruzínce Stalina, poté tam vládl Poloukrajinec Chruščova a Ukrajinec Brežněv, máme-li v těch "ruských" vládcích pokračovat. O Rusech nemám žádné iluze, ale nechápu, proč je tak nenávidíte. Bolševismus vymysleli a v Rusku a na Ukrajině zavedli Němci, naši velcí přátelé a dobrodinci, a Rusové byli ti, co to nejvíc odskákali.

M. Prokop 1.8.2016 12:33

Re: No, není to pravda, to je vám snad jasné,

Prostě Rusáci si dobyli a udělali kolonie, o ty teď přišli a chtěli by je zpět.

Bolševismus je čistě ruský produkt, německý komunismus říznutý orientální despocií. To by jinde něž v Rusku ani vzniknout nemohlo.

P. Maleček 1.8.2016 8:19

Rus: vikingsko-mongolsko-turkický nájezdník

Dobrý popis ruského expanzních choutek, ale chybí popis toho, kde se ta touha po cizích územích v Rusech vzala. Zmatek v to autor dělá už hned v počátku, kdy zcela pomíjí, že ti kdo kolonizovali povodí hlavně Dněpru a Volhy byli Vikingové a to jejich kmen nazývající se právě Rusové, původně sídlící v okolí dnes Petrohradu.

Díky svým geniálním lodím kolonizovali celé území dnešní od Petrohradu až k Černému a Kaspickému moři. Obchodovali hlavně s Konstantinopolí a Bagdádem (kromě kožek hlavně se slovanskými otroky) a zpět si přivezli nové náboženství - mix východního křesťanství a islámu, z čehož je dnes totalitní pravoslaví.

Od slovanských matek plodících jejich potomky získali slovanskou řeč a tak vznikl laicky řečeno prarus, mix vikingsko-slovanských genů A také Vikingy založený stát, jehož centra jsou dodnes tamními významnými městy, stejně jako řada ruských jmen má vikingský původ.

V dalších stoletích však celé území ovládli mongolští a turkičtí nájezdníci a tak vznikla genetická podoba dnešního Rusa - převážně to mixu vikingsko-mongolsko-turkických, tedy nájezdnických genů. Genů prosperitu nehledajících v obhospodařování vlastní země, ale v přepadávání a drancování cizích územích.

Což vysvětluje expanzní choutky dnešního Ruska i to, proč tak touží po dnes středo a jiho evropských Slovanech. Už z dob vikingského kmene Rusů, je (tedy i nás) považují za své, jim drze uprchlé otroky.

M. Šejna 1.8.2016 8:08

celkem dobý článek, ale s výhradami

Historie Ruska je posána celkem dobře. Horší je to s popisem historie SSSR a novodobých dějin současné Ruské federace. Tam už autor začíná ideologicky ohýbat realitu.

Bylo by dobré si uvědomit, že vedle Ruského impéria vzniklo dnes na evropském kontinentu evropské impérium zvané EU. Toto impérium "ukradlo" z ruského vlivu hromadu bývalých sovětských republik: Litvu, Lotyšsko, Estonsko. EU je dnes nejrychleji se rozšiřující imperium a měli si už i my Češi uvědomit, že jsme jeho součástí.

Bylo by dobré si dále uvědomit, že jakákoli historická událost má dva úhly pohledu. Pohled vítězů a pohled poražených. My Češi se na ruské dějiný díváme stále jako poražení a proto nám chybí určitý nadhled. Až se budeme na dějiny Ruska dívat jako vítězové, mnohé události budeme vnímat jinak.

Pokud jde o Krym, tak tam jsme darovali Rusům ohromný precedens na příkladu Kosova. Těžko lze Rusům vytýkat zabrání Krymu, když EU a USA zabraly Kosovo. Mnozí namítnou, že Kosovo zůstalo nezávislým státem narozdíl od Krymu, který se stal součástí Ruska. To je ale jen čistý formalismus. Kosovo je zcela nefunkční republika zcela závislá na EU a USA. Nemá vlastní armádu a nemá vlastní měnu. Z Kosova proto zdrhají Albánci do všech sousedních zemí. Území ukradené Srbům se tak postupně vylidňuje a za posledních 5 let poklesl počet kosovského obyvatelstva o neuvěřitelných 15%.

P. Maleček 1.8.2016 8:35

Re: celkem dobý článek, ale s výhradami

Kosovo nezabrali EU s USA. To si svým množením (na rozdíl od v množení lenivých či degenerujících Srbů) Albánci zabrali sami. EU s USA jen zakročili proti tomu, když se tuto situaci Srbové (klon Rusů) rozhodli řešit právě po rusku - vyvražděním či vyhnáním namnožených Albánců. Pročež došlo k onomu humanitárnímu bombardování Srbska a následně z obav z pokračujícího srbského krvavého řádění (viz Srebrenice) k vytvoření samostatného státu.

Tohle srovnávat s ruským ukradením Krymu může jen naprostý jouda či ruský agent.

M. Prokop 1.8.2016 9:35

Re: celkem dobý článek, ale s výhradami

Ono to tam bylo vždy smíšené, takže spíše než "zabrali" bych použil termín "převládli".

M. Drašner 1.8.2016 8:55

Re: EU je stát?

A že jsem si nevšiml. I díky proruským trollům spíš čím dál tím rozhádanější velmi volné a jak takž hospodářsky rozhádané společenství, které do jisté míry (a neúspěšně) vzniklo jako jakási protiváha té 1/8 světa s jedním autokratickým vůdcem a imperiálními reminiscencemi z doby Ivana Hrozného. Už ten totiž tvrdil, že na Livonsko (čti Pobaltí) má Ruská říše právo, protože je potřebuje. Takže pozor, vážený pane, na to, co tvrdíte.

M. Prokop 1.8.2016 9:36

Re: EU je stát?

Ani ne tak vinou proruských trollů, jako spíše neexistencí politického národa eunijního.