1.6.2024 | Svátek má Laura


Diskuse k článku

HAMÁS: Návrat krevní pověry

Antisemitismus je zpět a je to ještě horší. Je doprovázený historickou krevní pověrou a dalšími systematickými lžemi o židovském lidu a národním státě Židů, Izraeli.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
L. Svoboda 2.11.2023 14:44

Rusko Krym neokupuje, Krym je součástí Ruské federace.

Z. Lapil 2.11.2023 15:29

Řeč je o Gaze.

K. Křivan 2.11.2023 12:38

Západní břeh dříve Judea a Samaria, byly od roku 1948 okupována Jordánskem. To vzniklo 1922 jako země pro Araby z britského mandátu Palestina. V šestidenní válce bylo Israelci osvobozeno. Osvoboditelé nejsou okupanti. To může napadnout jen óbrblby. ;-D

P. Vychodil 2.11.2023 11:14

vyrobená jakousi úmluvou v roce 1948 ? proč nesutále plácáš ty svoje nesmysly ?

P. Vychodil 2.11.2023 11:18

R^R^R^

jako kdysi, i dnes je zapotřebí si přečíst rudé právo, tedy pardon hovinky.cz, abychom měli jasno, kdo je ten zlý a ten hodný...

Hamas je zlý terorista, zabíjející hodné židy, a hodní židi jsou laskaví teroristé, vraždící palestince tu v nemocnici, onde v utečeneckém táboře...

něco na způsob havlova humanitárního bombardování (i když on nebyl autorem tohoto bonmotu...)

K. Křivan 2.11.2023 12:57

;-D ;-D ;-D Vychodile ty jsi blbej !! ;-D ;-D ;-D

K. Křivan 2.11.2023 13:14

Židi jsou hodní a laskaví, ale okupanti nejsou. Dávají arabům práci, ...

J. Černý 2.11.2023 13:33

Po židovském způsobu.

S. Ševeček 2.11.2023 8:34

všichni jsou to Semité.

J. Kostelanský 2.11.2023 9:19

Kdysi jsem četl, že když Mohammed začínal svou činnost, měl prý i podporu židů. Těch podobností mezi islámem a judaismem je totiž více než např. mezi islámem a křesťanstvím: např. ani muslimové, ani židé nejedí vepřové, zvířata by měly zabíjet speciálním, pro nás drastickým způsobem - muslimové na to mají pojmenování halal, židé kóšer. Nesmějí jakýmkoli způsobem zobrazovat lidi, i proto jsou jak mešity, tak synagogy prosty obrazů a soch lidí. A jak muslimové, tak židé dbají hlavně na splnění formálních příkazů jejich náboženství.

Židům se líbil hlavně způsob, jakým Mohammed prosazoval své učení - ohněm a mečem. Přesně taková byla (a asi i pořád je) představa judaismu o svém prorokovi. Právě proto se židům učení a filosofie Ježíše Krista nikdy nezamlouvala: místo aby vyvolal povstání proti Římu, nechal se téměř dobrovolně ukřižovat (když ho římští vojáci hledali, neutekl, ač mohl, ale zůstal v Getsemanské zahradě a modlil se tam). Takové ponížení svého proroka nebylo pro židy přijatelné. Podstatné více jejich představy splňoval - alespoň na počátku - Mohammed.

Historie pak ukázala, jaký způsob prosazování pravdy je z dlouhodobého hlediska lepší. Zda nenásilný odpor (který ve 20. století skvěle využil i Máhatmá Gándhí), nebo násilí. Křesťané si umí vzájemně odpustit i strašlivé věci, muslimové se doteď vzájemně vraždí kvůli banálnímu sporu, který je starý 1 400 let.

S. Ševeček 2.11.2023 10:11

znaky víry, proto správně píšete s malým ž.

Otázkou je, jak je to mezi Židy, kteří prošli významnou transformací při své anabázi Světem.

/uvnitř judaismu panují značné rozpory ohledně základních znaků věrouky a významná je i "sekta mírotvorných"

M. Hoblík 2.11.2023 10:26

Bibli jsem se snažil pochopit, je to však nesnadné. Dnes se studiem Bible už nezabývám, nenašel jsem tam otiž ani zmínku o Ukrajincích a to mne přivedlo k jistým pochybnostem...

P. Vychodil 2.11.2023 12:03

ty jsi ale srandista !

J. Kostelanský 2.11.2023 12:06

Bibli lépe pochopíte, když si přečtete knihu Zecharia Sitchina Dvanáctá planeta. A nemyslím to jako vtip. Ne vše z té knihy musíte akceptovat, ale jisté vodítko to být může.

Z. Lapil 2.11.2023 10:58

Zajímavá úvaha.

Ale: židé očekávají nikoliv proroka, ale spasitele, který je vykoupi z dědičného hříchu, skrze nějž byli vyhnání z ráje. Spekulace teologické analfabeta: v ráji není válek ani násilí.

Mohamed ani jeho následovatel muslim, obávám se, takovou touhu "filozoficky" neznají.

Na námitku Křesťané taky válci odpovidam: jsme lidé hříšní. Aneb Mea culpa, mea maxima culpa.

J. Kostelanský 2.11.2023 12:24

K tomu vyhnání z ráje a dědičnému hříchu, který spáchali Adam a Eva, jsem četl zajímavou úvahu podepřenou množstvím jiných, ještě zajímavějších myšlenek. Tak jen stručně:

V Bibli se píše, že Eva nebo Adam na popud Evy? (přesně si to nepamatuji) si v ráji odtrhli ze zakázaného stromu jablko poznání a snědli ho. Pak se, když je Bůh hledal, skrývali, protože pochopili, že jsou nazí a styděli se.

Bible, když uvádí, že muž a žena měli spolu pohlavní styk, tak to píše zajímavým způsobem: "muž poznal (svou) ženu". Je to uvedeno na mnoha místech. Tedy co je to jablko poznání? Není to náhodou sex? Nebylo to tak, že Adam a Eva nějakým způsobem zjistili něco o sexu, a nač slouží? Tedy na plození potomků. Neříká snad Bůh Evě, když ji vyhání z ráje, že v bolestech bude rodit děti?

Vychází mi z toho, že Bůh (nebo ten, koho za něj považujeme), nechtěl, aby se lidé množili, zvláště ne přirozeným způsobem. A had nebo ten, koho za něj považujeme, tento úmysl zhatil. Taková třešnička na dortu: v křesťanství se pořád používa termín "zkonzumovat manželství". Pokud manželství ještě nebylo z nějakého váženého důvodu "zkonzumováno", tak manželství může být anulováno. Tou konzumací je - áno, první sex manželů. Celkem to zapadá do kontextu "Adam a Eva snědli jablko poznání".

Nejsem ateista, liberál nebo tak něco. Považuji se za věřícího katolíka. Ale člověk byl obdařen vírou a rozumem na to, aby tyto dary používal. Tak ten rozum používám. :-)

J. Nedomy 2.11.2023 12:41

'Bůh (nebo ten, koho za něj považujeme), nechtěl, aby se lidé množili, zvláště ne přirozeným způsobem. A had nebo ten, koho za něj považujeme, tento úmysl zhatil'

No kdyby Bůh nechtěl, aby se lidé množili, zvláště ne přirozeným způsobem, tak proč je "vyrobil" tak aby to šlo ? :-)

K. Křivan 2.11.2023 12:52

Hmm, zajímavá úvaha. dala by se při sklenici červeného příjemně rozvíjet.

F. Fousek 2.11.2023 14:10

Inu, píšete, že se považujete za věřícího katolíka, ale první kapitolu Bible jste asi četl velmi nedbale :-). Vaše úvaha je poněkud nesmyslná v kontextu toho, že když Bůh stvořil člověka (jako muže a ženu), požehnal jim a řekl: "Buďte plodní, rozmnožujte se, naplňte zemi..." (Gen 1:28).

Ono poznání dobrého a zlého bývá spíše chápáno tak, že do té doby (dokud důvěřovali Bohu) byli A+E dobří, takže neznali "zlé". Hlavním proviněním onoho příběhu pak je, že "had" je zmanipuloval k tomu, že toužili být jako Bůh... a k tomu, že Bůh jim něco zakázal, protože to s nimi vlastně nemyslí dobře (zasel v nich nedůvěru k Bohu).

J. Kostelanský 2.11.2023 20:33

Jdu si to přečíst, kdy to Bůh řekl a při jaké příležitosti. Jestli to bylo před tím jablkem nebo až po něm...

F. Navrátil 2.11.2023 8:18

V Evropě klasický antisemitismus ve formě eugenické, jak ho formulovali Gobineau nebo Chamberlain, či nacionalistické podle Treitscheho, fakticky vymizel. Nový antiseminismus je spjatý s islámem. Čím více islámských nelegálů a jejich potomků bude v Evropě, tím větší a krvavější antisemitismus tu bude panovat. Můžeme tedy tvrdit, že otcové moderního evropského antisemitismu jsou zbabělí a zkorumpovaní politici, prolhaná média a parazitické multikulturní neziskovky. Přitom Fiala měl tolik drzosti, že se promenoval při proizraelské demonstraci v Praze, když jeho fámulus Dozimetr Rakušan nedávno podepsal migrační pakt, kterým se zavázal k odběru 30 tisíc islámských nelegálů ročně.

J. Černý 2.11.2023 7:22

Kdo kritizuje Židy, tedy spíše sionisty schvaluje holocaust a je vymalováno. Ničeho jiného netřeba.

H. Lukešová 2.11.2023 8:09

"Když lidé kritizují sionisty, myslí tím Židy, mluvíte antisemitsky!".

"Izrael má právo existovat, musí existovat, je největší základnou demokracie na Blízkém východě".

Oba výroky vyřkl Martin Luther King, černošský bojovník za občanská práva ve Spojených státech, bojoval proti segregaci na americkém jihu. Jedním z jeho nejlepších přátel byl rabín Abraham Joshua Heschel, který se rovněž zasazoval za lidská a občanská práva všech Američanů bez rozdílu rasy, původu a náboženství.

Jinak legitimní kritika Izraele, stejně jako každé jiné země je přípustná, ovšem nepřípustné je lhaní, démonizace, dvojí metr, delegitimace, krevní pomluvy a antisemitismus. Především je nutné psát pravdu, neobviňovat někoho z něčeho, čeho se nedopustil.

J. Černý 2.11.2023 8:14

Dejte příklad dovolené legitimní kritiky Izraele ?:-)

M. Zasazabanovaný 2.11.2023 9:19

;-D R^ Povolenej, legitímnej a neantisemitskej kritiky Izraela. ;-D

H. Lukešová 2.11.2023 9:28

Ta, která je založena na faktech, nikoliv na lživých nepravdivých nařčení. Jmenujte mi např. legitimní kritiku České republiky nebo Slovenska,...

Z. Lapil 2.11.2023 12:02

Jen se ujistím - legitimní je ta, která je v souladu s vaším názorem?

M. Pecina 2.11.2023 7:16

Izrael to měl na tu nemocnici poslat se slovy: Teď jsme to byli my:-/

L. Harvánek 2.11.2023 5:14

V době, kdy vznikaly židovské zákony o tom, jaké potraviny se směly požívat (tato zákony Židům dal sám Hospodin v době, kdy trávili 40 let při cestě z Egypta do Palestiny), nebylo o nějakých křetanech ani zmínka. Už uvědomnění si tohoto faktu nedovoluje se těmito nesmysly zabývat.

J. Kostelanský 2.11.2023 2:43

Zajímavé je, jak ta pověra o židech zabíjejících křesťanské děti byla "v oběhu" ještě v první polovině 20. století. O židech jsem prvně slyšel od své babičky, která "od někoho slyšela, že se to někde dělo". Babička byla přitom ročník 1921. Když mi to říkala, nebylo mi tehdy ani 10, ale nikdy jsem tohle její vyprávění nebral jako bernou minci v názorech o židech. Vadily mi v něm logické nesrovnalosti - např. lidské oběti ve 20.století v době (první) Československé republiky? A proč nezasáhla policie, když všichni o tom věděli? To babička vysvětlit neuměla... 😀

Podruhé jsem o židech slyšel opět od mé babičky. Ve 4 letech jí zemřela máma, táta to nezvládl a rodinu, kde bylo 9 detí, opustil a stal se z něj žebravý ochlasta. Ty nejmenší děti "si rozebrali" různí lidé, ač sami byli většinou velice chudí. Babičku si na několik let k sebe vzala chudá židovka, která měla doma několik svých, vlastních dětí. Babička si sice v dospělosti ztěžovala, jak u ní trpěla hladem, ale již jaksi vždycky "zapomněla" říct, že stejně na tom byly i vlastné děti té paní. Nedělala zkrátka žádný rozdíl mezi vlastními, židovskými dětmi a křesťanským "adoptovaným" dítětem. To ale babička nikdy neřekla sama od sebe, to z ní bylo nutné "vypáčit". A při nejbližší příležitosti příběh popsala zase jen ze svého úhle pohledu.