2.5.2024 | Svátek má Zikmund


Diskuse k článku

GLOSA: Věříte v novičok?

Vsadit celou politiku na jednu těžko prokazatelnou kauzu může přinést víc škod než užitku. Ilustruje to „případ novičok“, reakce na použití ruského neurotoxinu v Británii. Stačí už titulky novin.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Drašner 7.4.2018 7:27

Re: Bushové

faktická: nerozpustil tu armádu náhodou krypto muslim Obama? I když se ho vojáci i někteří politici snažili přesvědčit, že potřebují ještě několik let?

R. Fiala 7.4.2018 14:22

Re: Bushové

O tom rozdílu mezi otcem a nepříliš vydařeným synem všichni víme. Musím se pozastavit jen u poznámky, že Saddámův Irák byl oproti Iránu menším zlem - to je čistě americká, resp. izraelská (židovská) dost křivá optika. Kurdy, které Američané využili a pak zradili hned několikrát bych raději už vůbec nepřipomínal.

P. Portwyn 8.4.2018 17:07

Re: Bushové

Pro Západ bylo výhodné, pokud se Írán a Irák držely v šachu navzájem. Kdyby jeden stát zvítězil, narušilo by to rovnováhu sil. Proto bylo nutno ve válce Írán x Irák stát na straně slabšího (byť slabšího grázla), což byl v tomto případě Irák.

Do románu o morálce to nebylo, ale fungovalo to.

Naproti tomu podpora Arabského jara byla dobrá leda tak pro ten román o morálce... Výsledky jsou katastrofální.

J. Fridrich 7.4.2018 6:39

Tady se hodí použít sice otřepané, ale vesměs

Tady se hodí použít sice otřepané, ale vesměs výstižné rčení - " když něco vypadá jako kachna, chodí to jako kachna a kejhá to jako kachna, tak to nejspíš bude kachna.."

Rusáci své odpůrce vraždili a vraždí po celém světě - Trockého zavraždili krompáčem v Mexiku a mnoho dalších, jak všichni víme - pardon, omluva - víme to jen někteří, naši rusomilové a naši soudruzi to nevědí a pevně stále věří v dobrotu Ruska..

T. Kohout 7.4.2018 6:57

Re: Tady se hodí použít sice otřepané, ale vesměs

cepínem, v r. 1940.

T. Kohout 7.4.2018 7:00

Re: Tady se hodí použít sice otřepané, ale vesměs

Jo, a Žida Bronštejna nechal zabít jeho sok Gruzínec Džugašvili. Čili ani o Rusy nešlo. To je BTW, abychom ctili fakta.

J. Lepka 7.4.2018 11:27

Re: Tady se hodí použít sice otřepané, ale vesměs

Jasně, může za to Gruzie, rusáci jsou čistí jak lilie.

J. Krásenský 7.4.2018 7:00

Re: Tady se hodí použít sice otřepané, ale vesměs

tahle víra Vás jistě neuzdraví. Pokud za "rusáky" dosadíte Židy, Američany, Brity, Francouze, dostanete tutéž "pravdivou" odpověď. A konečně, když své zrádné bývalé kolegy likviduje filmový Bond, James Bond, nevyvolává negativní reakce publika.

A ještě k těm "rusákům" - zhoubnou ideologii marxizmu a jeho kruté vítězství financovali jak němci (přes Lenina) tak Britové a Američané (přes Trockého). Kdyby podobné bohaté zdroje měli zločinci jinde v Evropě (Luxemburgová, Liebeknecht, Kún), byly by naše dějiny o hodně krvavější. Prvními obětmi, prvními miliony obětí marxistického řádění byly Rusové a do konce soviet union se to nezměnilo. Mezi revolucionáři, mezi jejich komisaři, byli v menšině - račte dohledat. Stalin byl Gruzín, Chruščov a Brežněv byli Ukrajinci a ten seznam je velice dlouhý. V soviet union nešlo o nacionalizmy, jak se snažíte tvrdit, ale o marxistickou ideologii a vypořádání se s nepřáteli revoluce. Tomu odpovídá průběh Velké Francouzské liberální demokracie.

J. Krásenský 7.4.2018 7:02

Re: Tady se hodí použít sice otřepané, ale vesměs

"byli" omlouvám se Vám i shodě podmětu s přísudkem.

J. Fridrich 7.4.2018 7:37

Re: Tady se hodí použít sice otřepané, ale vesměs

Použil jste pane Krásenský dnes tak moderní relativizování i podstatných pojmů jako je dobro-zlo, pravda-lež a pod. To by nemělo zabránit používání " zdravého lidského rozumu " a v tomto případě i s ohledem na dějinné zkušenosti s útvarem SSSR-Ruskem vyvodit správný závěr, kdo tuto bezohlednou vraždu - nejen toho agenta na cizím území vykonal.

Ještě jeden pravdivý citát - " když dva dělají totéž, není to totéž " - to platí v lidské společnosti obecně, tedy pro jednotlivce, ale i pro národy a státy..

J. Krásenský 7.4.2018 16:42

Re: Tady se hodí použít sice otřepané, ale vesměs

Jak to čtu tak nenalézám, kde bych pravdu relativizoval. Použití zdravého dokonce kritického rozumu mne nutí, abych nebojoval minulé války, je to sice snadné, pro mnohé i efektní, ale nemá to žádný smysl. Po první světové jsme měli největší obavu z návratu habsburků, takže naše tajné služby a armády zcela pominula nebezpečí národně socialistického hnutí v německu. Po druhé světové jsme byli plni obav z nacizmu (pro levici fašizmu) -revizionizmu a revanšizmu, že jsme si nevšímali nástupu komunistické diktatury. (Od té doby levice na nic lepšího nepřišla a dosud straší fašizmem kdekoli - třeba v Rusku, ale fašizmus je levicový a nejvíce podobný systému, který zavádí EU). Dnes straší Ruskem, které vydává na armádu desetinu toho co USA, a předčí je další tři země, je technologicky zaostalé, musí ochránit nejdelší suchozemskou hranici a je v ekonomických problémech. Obviňují je, že ovlivnilo volby v Nizozemí, USA, německu, brexit, volby u nás i ve Francii a nepřijde jim divné, co toho musí ti zaostalí Rusové zvládnout. A do toho plutonium a novičok a zázračná uzdravení hypnotiky. Inu každý něčemu věří.

P. Boublíková 7.4.2018 7:02

Re: Tady se hodí použít sice otřepané, ale vesměs

To máte pravdu, nejspíš to bude kachna :-)

Přesto zůstává řada nezodpovězených otázek, například : Proč Britové původně popírali vlastnictví novičoků (i jako analytických standardů)? (Proč to popírali i jejich spojenci je celkem zřejmé :-) ). Byli Skripalovi otrávení tak velkým množstvím novičoku, že jej mohli roznášet po širém okolí a kontaminovat dalších 130 lidí, takže Mayová hovořila o bezprecedentním útoku chemickou zbraní na území členského státu nato a dokonce uvažovala o žádosti aktivovat článek 5 smlouvy NATO? Jak je možné, že takto masivní otravu nejen přežili, ale dokonce se z ní zotavují? Jak je to z uhynulými zvířaty z domu Skripalových - byla otrávena nebo uhynula hlady (resp. kočka byla nalezena ve špatném stavu a byla utracena)? Proč byla těla zvířat ihned spálena místo jejich uchování k nezávislé analýze? Proč nechtějí dát Britové vízum sestřenici Julie Skripalové? Proč nebyla Rusům dovolena účast na vyšetřování incidentu OPCW? Rusové už teď tvrdí, že Britové podstrčili OPCW falešné vzorky. Je nutné dávat Rusům takové protizbraně?

Otázek by se našlo ještě víc, třeba bude znát někdo jinou odpověď, než že kachna vypadá jako kachna... ráda si přečtu později.

T. Kohout 7.4.2018 7:11

Re: Tady se hodí použít sice otřepané, ale vesměs

Doporučuji: to rčení o kachnách aplikujte na sebe.

P. Lenc 7.4.2018 9:31

Re: Tady se hodí použít sice otřepané, ale vesměs

Odkaz na 6"39.Máte pane Fridrichu naprostou pravdu.Ano, je to kachna.Věřit ruskému politikovi po tom všem, co Putin "dokázal", tak k tomu musí být člověk nikoliv optimista, ale naprostý, nepoučitelný hlupák.To spíš ožije Litviněnko, než se tito lidé proberou.

P. Lenc 7.4.2018 10:17

Re: Tady se hodí použít sice otřepané, ale vesměs

Nebo Zinga...

P. Zinga 7.4.2018 10:01

Re: Tady se hodí použít sice otřepané, ale vesměs

Máte preavdu, akorát že tou kejhající kachnou je Lady May...

J. Fridrich 7.4.2018 10:40

Re: Tady se hodí použít sice otřepané, ale vesměs

A chtěl by jste ji za ženu ? Pokus o sobotní žert....

P. Zinga 7.4.2018 11:26

Re: Tady se hodí použít sice otřepané, ale vesměs

No, já už jednu mám, ale kdybych neměl? Whisky a golf, nebylo by to marný...

P. Boublíková 7.4.2018 4:24

Zrovna tato informace si neprotiřečí

„Britští experti neprokázali, že látka použitá na Skripalovi je z Ruska,“ četli jsme v úterý. „Británie našla tajnou ruskou laboratoř, kde vyrobili novičok,“ četli jsme včera. Jak to sakra je, řekne si běžný občan a volič. Prokázali tu ruskou stopu, nebo neprokázali? konec citace

Je to jen habaďůra. Laboratoře schopné vyrobit novičok jsou ledaskde (https://zpravy.aktualne.cz/zahranici/odbornik-rika-ze-otravne-latky-se-v-cr-vyrabeji-jen-pro-test/r~06aa73ae2a0f11e89509ac1f6b220ee8/), v Rusku je jich možná několik, a co? Někde novičok vyroben být musel. Německo se dožaduje důkazů proti Rusku, no tak dostalio od Britů "důkaz".

Pokud šlo vůbec o novičok (konkrétně A234, jak tvrdí Britové). Copak si asi nyní, po zlepšení zdravotního stavu obou Skripalových, myslí autoři tohoto článku? https://technet.idnes.cz/novicok-novichol-newcommer-df9-/vojenstvi.aspx?c=A180327_143957_vojenstvi_kuz

Jinak je zdánlivě protichůdných informací všude plno, ale často jde jen o mlhu. Na první pohled si protiřečí i dva citované články (ohledně výroby novičoku v čr), na "druhý pohled" už ne.

P. Boublíková 7.4.2018 5:43

Re: Zrovna tato informace si neprotiřečí

Ještě odkaz na dva články. V úplných počátcích kauzy Britové tvrdili, že žádné novičoky k dispozici nemají,což bylo ovšem neudržitelné (mmch totéž platí o situaci u nás), později se "opravili" takto https://zahranicni.ihned.cz/c1-66090100-novicok-od-nas-v-zadnem-pripade-nepochazel-vyvraci-sef-britske-armadni-laboratore-obvineni-rusu-v-porton-down-podle-nej-panuji-prisna-pravidla

A pro pobavení propaganda ve stylu "utopený chlapeček" http://tn.nova.cz/clanek/nejmladsi-obet-novicoku-vzal-od-skripala-chleb-a-prislo-peklo.html

T. Kohout 7.4.2018 7:08

Re: Zrovna tato informace si neprotiřečí

Inu. též se psalo, že se to nedá přežít.... Náhle se píše, jak se zlepšují. Prostě: cokoli forzíruje Boris Johnson, je šmé. Tak to bylo vždy i v minulosti. Cokoli co tento Boris řekne je podvodné.

S. Sedlák 7.4.2018 1:18

Hm, trošku zmatené

Je otázkou, zda se po druhé válce ty CHZ nenašly. V kiaždém případě ty války byly dvě a problematická byla okupace a odstavení celé Saddámovy administrativy a silových složek.

Nicméně vina Rusů při poslední otravě je velmi pravděpodobná. Pravděpodobná proto, že to odpovídá jejich obvyklému konání. Proto je dobré dbát o dobrou pověst.

Jen je trapné, když lotr je nakonec ten hodný.