23.5.2024 | Svátek má Vladimír


Diskuse k článku

GLOSA: Veganka, liška a politická korektnost

Zvonkohra v německém městečku Limburgu hraje různé lidovky. Jedna z nich se jmenuje „Fuchs, du hast die Ganz gestohlen“ (Liško, tys ukradla husu).

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Těhanová 18.2.2017 9:48

Re: Zájmy většiny nebo diktatura proletariátu?

Ale nic se nesmí přehánět, což se dnes děje

Z. Čábelka 18.2.2017 12:32

Re: Zájmy většiny nebo diktatura proletariátu?

Pane Braune, právo má být jednoduché a hlavně má platit pro všechny úplně stejně. A zneužití moci by mělo být jedním z nejtěžších zločinů. Politika i Zelených anarchistických demagogů je fašismus přímo vzorový!

R. Brzák 18.2.2017 10:07

Re: Zájmy většiny nebo diktatura proletariátu?

Rád slyším od Vás moudrá slova - znamenají totiž především svobodu slova. Ta však existuje jako absolutní hodnota - jinak prostě není. Názor je samozřejmě nco jiného, než konání. To, má-li odpad na svobodu jdruhého (či jeho život a zdraví), pak ochranu nezasluhuje...

Takže, je-li dejme tomu naciomalista, který vykřikuje svůj NÁZOR hrubým slovem a odsuzuje předpojatě například muslima pro jeho víru, ale nezakazuje muslimovi se k Alláhu modlit, zasluhuje si tento nacionalista, abychom jej trestali?

A je-li, dejme tomu, muslim, který V PRAKTIKOVÁNÍ své víry ZAKAZUJE své manželce chodit na veřejnost nezahalená v hidžábu nebo burce, zasluhuje si tento muslim, abychom jej nechali tak konat?

K. Křivan 18.2.2017 19:46

Re: Zájmy většiny nebo diktatura proletariátu?

Islám vzhledem ke svým usurpátorským, zločinným dějinám, a kvůli zločinné ideologii v koránu, nemá žádná existenční ani menšinová práva.

V. Braun 19.2.2017 3:45

Re: Zájmy většiny nebo diktatura proletariátu?

Pokud někdo říká, že zde muslimy nechce nic proti tomu, je to jeho názor. Pokud někdo říká, že když vyhraje volby tak zakáže vstuo muslimům je ovšem jiná káva, jen abych uvedl příklad.

P. Švejnoch 18.2.2017 16:28

Re: Zájmy většiny nebo diktatura proletariátu?

Vaše poslední věta je holý nesmysl.

Ochrana menšinových názorů, resp. jejich prosazování do praxe (protože to je to, oč tu běží - názor ať si má každá menšina, jaký chce) ve finále utiskuje většinu. Pokaždé možná trochu jinou, ale pokaždé většinu. Z logiky věci to nemůže být jinak.

A diktatura proletariátu s tím nemá nic společného.

J. Plíva 18.2.2017 9:19

Mohlo to být i jinak

Starostové jsou rádi, když po nich někdo něco chce. Mají tři možnosti:

1. Slíbit, že se to prodiskutuje a neudělat nic

2. Splnit přání, když z toho starosta něco může mít. Například si tím koupit opozici v zastupitelstvu.

3. Splnit přání,když to zapadá do starostových zájmů a může v zastupitelstvu prohlásit: "Občané , žádají...". Například "Občané, žádají, aby byla poražena ta velká lípa, protože mají strach..." Dřevo z poražených stromů si nechává vozit na svůj dvůr.

B. Rudolf 18.2.2017 7:48

Je to jinak

Všíchni jsme lidské bytosti a naše životy mají jedinečnou hodnotu. Já si to myslím a také se to prý píše v jakýchsi evangeliích. Ale nejsme stejní. Nebrat na tuto skutečnost přiměřené ohledy by znamenalo navzájem si vytvářet ze života peklo. O tomto demokracie opravdu není.

Něco jiného je, že naše společnost už je poměrně tolerantní k jinakosti, a nemyslím si, že je na pořadu dne tuto jinakost ještě více prosazovat a chránit. Vzpomínám si jak mnou otřáslo, když jsem se dozvěděl, že jednoho významného vědce (navíc starého pána a snad i nositele Nobelovy ceny) vyhodili ze zaměstnání, protože si dovolil veřejně zavtipkovat o tom, že zamilovanost kolegyně může ve vědecké práci přinášet problémy.Ti matláci, kteří ho vyhodili, nechránili žádné menšiny, ale zachovali se jako nesvéprávní pokrytci.

Naše společnost má před sebou k řešení velice vážné problémy, jejichž řešení bude možná hodně bolet. Nepřidávejme k nim ještě útoky na menšiny, ale spíše velkorysý nadhled.

M. Drašner 18.2.2017 8:43

Re: Je to jinak

Hmmm. Skoro bych souhlasil, jen to otočit: Nedovolme, aby se pod záminkou "ochrany menšin" utlačovala nebo prudila většina! To je cesta do pekel. Zajímavý přístup navrhuje ve svém článku Wayne Allyn Root - totiž aby těch 62% Trumpových voličů nepodporovalo nákupy obchody a řetězce, které slovy a činy podporují imigranty, Black Lives Matter atd.

https://townhall.com/columnists/wayneallynroot/2017

-

P. Lenc 18.2.2017 8:46

Re: Je to jinak

Sohlas pane Drašnere.

P. Lenc 18.2.2017 8:47

Re: Je to jinak

Souhlas....

I. Mertl 18.2.2017 9:53

Re: Je to jinak

Asi jste se přehlédl, milý pane, Trumpových voličů nebylo 62%, naopak Clintonová měla voličských hlasů o 3 milióny víc než DT.

M. Moravcová 18.2.2017 12:08

Re: Je to jinak

volí se volitelé, voličské hlasy jsou a dvě věci, víme?

Z. Čábelka 18.2.2017 12:38

Re: Je to jinak

Nemá cenu jemu a levici, která právě prohrála něco vysvětlovat. Už jsou zase na barikádách a budou do nás i střílet :o)

J. Horáček 18.2.2017 13:24

Re: Je to jinak

Neví. Žvaní. Pomlouvá. Prostě Mertl.

J. Fridrich 18.2.2017 10:24

Re: Je to jinak

Ano, ode zdi ke zdi.. Dříve, po staletí, byly menšiny utiskovány - a to ( pokud ovšem nebyly agresívní a nebezpečné pro tehdejší společnost ) nebylo jistě v pořádku. Nyní upadl západní svět ( pod taktovkou levičáckých-multi-kulti šílených experimentátorů ) do opačného extrému - menšiny jakéhokoliv typu jsou nekriticky UPŘEDNOSTŇOVÁNY.. To je patrné i v justici - zločinec je chráněn více než poškozený. Toto není v pořádku a musí se změnit k vyváženému stavu. Je zajímavé - a je to REÁLNÁ SKUTEČNOST, že s některými etniky přicházejícími na Západ ( myšlena Evropa, Amerika, Austrálie - tedy křest'anská, Euro-Atlantická část světa ) - nebyl, není a patrně ani nebude problém.. Víme, že sem patří Židé, Vietnamci, Číňané, Indové.. Víme také, že s některými etniky byly, jsou a jistě i budou problémy - a to velké - hlavně s arabskými a africkými islamisty různých národů, s Cigány-Romy a pod.. Západní svět si musí uvědomit, že tyto zcela jiné civilizační okruhy je třeba nechat ODDĚLENÉ, můžeme se respektovat, ale NEMÍSIT. A na tom přece není nic špatného.

Z. Polanský 18.2.2017 11:59

Re: Je to jinak

Ano "zločinec je chráněn více než poškozený." Pokud pozůstalé oběti vraždy nechtějí,aby se s nimi vrah po propuštění z kriminálu stýkal, musí o to složitě žádat soud. Pokud je vrah mladistvý a nespáchal vraždu brutálně (škrcení vlastníma rukama po dobu minut není považováno za brutalitu) a dostane trest do pěti let, vyleze ven ještě v době veliké bolesti rodičů,sourozenců a dětí oběti, tak jsou tito takovým úkonem zatěžováni a navíc bývá (pokud vůbec) zákaz styku dočasný a musí se žádost opakovat. V žádosti nesmí být napsáno např. "vrah mého dítěte", ale "odsouzený ve výkonu trestního opatření odnětí svobody", musí to být formulováno např."dáváme soudu k úvaze uložení výchovného opatření zákazu styku s konkrétními osobami ...". A tak dochází k tomu,že si zločinci nemusí tu další (chybně nazývánu druhou) šanci zasloužit a tím považovat.

M. Drašner 19.2.2017 22:24

Re: Je to jinak oprava

62 miliónů Trumpových voličů, Clintonová jich měla 65 miliónů, zřejmě vč. nelegálních migrantů; ti mohou např. v Kalifornii volit, pokud s prokáží řidičským průkazem, který bez problémů od tamních "liberálů" (čti komoušů) dostanou.

J. Vlček 18.2.2017 9:17

Re: Je to jinak

Dnes je to z vaší strany opravdu jinačí. Dnes snad poprvé jste, pane Rudolfe, nepoplival a neznectil autora článku svým obvyklým štěkem, ale sepsal jste v příspěvku svůj názor.

Přesto nesouhlasím s nadpisem, že "Je to jinak". V čem by to mělo být jinak? Vy sám říkáte, že by se neměla jinakost, chápu to jako menšinový názor, nějak více prosazovat a chránit. O tom přece píše autor článku. Není přece demokratické prosazovat menšinové názory a nejrůznější výmysly na úkor většiny, a to tak, aby většina tyto výmysly přebrala za své.

Správně říkáte, že naše společnost má před sebou k řešení velice vážně problémy. Nezdá se mi, že by většinová společnost útočila na menšinové odlišnosti, ale právě naopak, že nejrůznější menšiny čím dál drzeji a neomaleně prosazují své výmysly a požadavky na úkor většinové společnosti.

J. Kombercová 18.2.2017 9:41

Re: Je to jinak

Není Rudolf jako Rudolf.

J. Vlček 18.2.2017 10:15

Re: Je to jinak

Paní Kombercová, vám děkuji za nápovědu, kterou jsem nepochopil správně.

B. Rudolf 18.2.2017 9:42

Re: Je to jinak

Nevím, jestli těmi štěky plivajícími na autora článku myslíte opravdu moje příspěvky.

Poslední dobou do diskusí přispívám velice málo - spíše vyjímečně - a také jsem si všiml, že zde mám svého "skorojmenovce" pana "P. Rudolfa". Jeho příspěvky neznám, takže, je možné, že jsou objektivnější a uvážlivější než moje. Navíc, moje příspěvky poměrně často opravdu bývaly kritické.

Ale také je možné, že jste měl na mysli jeho příspěvky. Nevím.

Věta: "Je to jinak." reagovala na závěr článku, kde je chválena "demokracie bez přívlastku" (zatím v pořádku), "kde stát respektoval a uskutečňoval zájmy většiny". Mám obavy z toho, že šikovnou mediální masáží může být většina přesvědčena o tom, jaké má zájmy, že se pak, až se začnou vynucovat, nestačí divit. Přirozená ochrana lidské jinakosti je podle mne také v zájmu většiny.

J. Kombercová 18.2.2017 9:58

Re: Je to jinak

Máte tu jmenovce, který Vám kazí jméno. :)

J. Vlček 18.2.2017 10:12

Re: Je to jinak

Pane Rudolfe, velice se vám omlouvám. Samotného mne překvapil styl vašeho příspěvku, který jsem omylem přisoudil panu P.Rudolfovi, u kterého podobný způsob diskuze neznám. Proto se ještě jednou omlouvám.

B. Rudolf 18.2.2017 18:42

Re: Je to jinak

Příspěvky pana P. Rudolfa opravdu moc neznám, ale, když jsem si všiml jednoho jeho příspěvku do jiné diskuse, napadlo mne, že si nás lidé budou plést.

Vlastně jsem Vám vděčný za to, že díky Vaší poznámce bude moje příspěvky od příspěvků pana P. Rudolfa rozlišovat více lidí.

R. Brzák 18.2.2017 9:56

Re: Je to jinak

Ve Vaší poslední větě s Vámi nesouhlasím. Neboť menšiny zaměňujete za jejich zástupce, kteří, ať pocházejí přímo z takové menšiny, nebo jsou zástupci moci nad námi, tedy státu, který se pokouší svou moc rozšiřovat do všech úrovní života občana, v podstatě jen využívají (až zneužívají) moci, kterou jim stát (to je my všichni, svými daněmi a svými volbami jednou za pár let) svěřuje. A to je přirozené - protože moc nad druhými lidmi tuto tendenci u člověka podporuje. Proto je důležité, abychom svou moc od svého státu brali zpět všude, kde to jde a pokud možno mu žádnou zbytečně nesvěřovali.

Pak je třeba si uvědomit, proč svou moc státu odevzdáváme - důvodem je vždy strach. Ten sice přináší informaci o potenciálním riziku v konkrétní situaci, ale již nedovoluje zohlednit širší okolnosti situace a zejména jejího mocenského řešení. A tak, vždy, když řekneme - "naše společnost má před sebou k řešení velice vážné porblémy" - říkáme tak vlastně, že chceme budovat nebo podporovat nějakou moc, která je vyřeší. Jenže konkrétně u vztahu k odlišně vypadajícímu (a hlavně se chovajícímu jedinci - příslušníku menšiny) je uplatnění moci (jako ochrana jeho přede mnou, nebo moje před ním) kontraproduktivní. Neboť jediným funkčním řešením rozporů mezi dvěma jedinci je rozvoj jejich vzájemného vztahu. Ten vztah má přirozený základ ve vzájemném obchodu (přičemž obchod je směna nejen materiálu, služeb, ale i "dohod o vzájemném respektu") . Avšak, má-li jedna nebo druhá strana za sebou oporu moci nad druhými, vzájemný vztah to jen pokřiví...

Takže, mám před sebou ve svém životě s mými sousedy v MOJÍ ZEMI k řešení vážné problémy - ale dokud budu schopen jejich řešení hledat sám, bez moci v zádech (ale ve skutečnosti nade mnou), je naděje, že je vyřeším "s láskou k sobě a s láskou ke svým bližním" (jimiž jsou přinejmneším všichni lidé).