1.5.2024 | Svátek práce


Diskuse k článku

GLOSA: Uhlíková „levárna“ Evropské unie

V současné „koronavirové krizi“ zůstala zpráva o zpřísnění klimatických cílů EU z první poloviny prosince 2020 tak trochu stranou pozornosti. O co šlo?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Rada 22.1.2021 10:00

V teorretické a žel i praktické rovině hrozí české kotlině hlad pro potravinovou nesamostatnost s už prakticky století a navíc s rostoucím rizikem.

Doprava po železnici by mohla spíš pomoci jak kamiony. Kamiony jsou přitom nesrovnatelně hospodárnější jak osobní doprava kdy se jen cca stokilový jedinec mnohdy pohybuje přískokem spolu s více jak tunovou skořápkou kdesi v zácpě...

P. Rada 22.1.2021 9:54

Chcete se zřejmě stůj co stůj porvat a tak propagujete ideologie (privatizace EU, stačí přejít na jádro...) a zároven vytahujete na jejich obranu revolver.

To je žel pro dnešní svět příznačné. Hrozí mu tak hlad a občanské války.

L. Novák 22.1.2021 9:53

... a magora "Rada" odchytit do sítě a vycpat do sbírek Národního muzea!!! Rv ;-D

L. Novák 22.1.2021 9:51

Na magora "Rada" už pomůže jenom svěrací kazajka a léčebný ústav pro choromyslné... ;-)

P. Rada 22.1.2021 9:50

S dopady uspěchané velké privatizace v Česku mám spíše negativní zkušenosti. Tím zhoubnější bych očekával dopady ještě rozsáhlejšího koncentrace vlivnosti - hegemonity nejbohatších. Jsou ale zřejmě lidé, kteří si život bez totalitního pojetí nedokáží představit.

Pokud jde o téma - tedy o vliv imisí uhlíku na svět tak se právě ukazuje, že zlomek populace má na svědomí většinu imisí ale dopady naopak nesou nejhůře ti nejslabší.

https://www.ceskenoviny.cz/zpravy/bohata-elita-ma-podle-osn-na-svedomi-vetsi-emise-nez-polovina-lidstva/1975229

S. Kalužík 22.1.2021 9:38

Ano, právě jste uhodil hlavičku na hřebíček! :)

V. Petr 22.1.2021 9:35

Ostatně soudím, že EU musí být zrušena a ČŤV zprivatizována!

V. Petr 22.1.2021 9:33

Stačí přejít na atom a "problém" zlého CO2 je vyřešen!

Slyším li ideologie, vytahuji revolver!

J. Pankovic 22.1.2021 9:27

...a jeśte lepśî by bylo perpetum mobile, to nepotŕebuje energii vûbec :-):-)

O. Uživatel 22.1.2021 9:26

Uživatel požádal o vymazání
P. Rada 22.1.2021 9:24

"Banda" homo s.amolibě s.apiens rozvrtala planetu Zemi až tak, že do prostředí její biosféry sestávající s 550GtC ročně přidává přes 10GtC a důsledky zatím vesměěs ignoruje.

Podobně narušuje až arogantně rozvací cykly/toky všech zejména biogenních prvků s důsledky i pro svůj civilizační vývoj. Planetární prostředí už proto začlo ztrácet svou stabilitu.

https://cs.wikipedia.org/wiki/Planet%C3%A1rn%C3%AD_meze

Hromadná vymírání nejhmotnějších a nejkomplexnějších organismů která v minulosti vždy korelovala s proměnami geologických epoch i Fermiho paradox jsou bezduše uvažujícím zřejmě nedostatečnými mementy.

O. Uživatel 22.1.2021 9:24

Uživatel požádal o vymazání
J. Pankovic 22.1.2021 9:22

Pane Rado, vidim, źe jste de jiź plne zotavil :-)

Moźnà bude tedy pro vàs hračka vyŕeśit zàsobovànï Prahy pomocî elektokamionû aspoñ v teoretické rovine;-)

L. Novák 22.1.2021 9:18

Meleš kraviny, magore! Žádný automobil, který by se choval podle tvých žvástů, neexistuje.

A zajdi si už konečně k MUDr. Chocholouškovi, snad ti nějaké prášky na blbnutí najde...

P. Rada 22.1.2021 9:14

Fyzika zná pojem energie a elektromobilita oproti spalovací verzi může využívat rekuperaci energie zpět do zdroje. V závislosti na provozních podmínkách proto rekuperující automobil může i při podstatně vyšší hmotnosti vykazovat nižší spořebu energie. Zdánlivě jednoduchá otázka teda rozhodně nemá jednoduchou odpověd. Podstatné je definovat provozní podmínky - nikoli jen hmotnost.

Stereotypní až duševně zaostalé přístupy (Nováků, Lukavských, Lanzů...) ke světu ale fyzikální principy a provozní podmínky zjevně právě nezohlednují.

Podobně tomu je při posuzování okolností a dopadů využívání fosilních paliv.

P. Lenc 22.1.2021 9:07

Rado je až neuvěřitelné že blb tvé velikosti může zblbnout ještě víc.8-o

L. Novák 22.1.2021 9:06

Koncern VW zaplatí pokutu, emise mu nevyšly o 0,5 gramu. Limit nesplnila ani Škoda

https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto/koncernu-vw-nevysly-emisni-pocty-o-0-5-gramu-svuj-limit-nesp/r~7dc7163a5bf411eb8972ac1f6b220ee8/

Takhle si likviduje průmysl EU... Ještě že ty elektromobily mají výfuky někde jinde, jinak by je ta banda zelených idiotů zdanila a pokutovala taky... Rv

J. Ganaur 22.1.2021 8:45

Tak to referendum by muselo být dvoufázové.Nejdřív zvolit vládu (parlament), který to referendum uspořádá.Jenže volit SPD?To je nesmysl.Ale tenhle uhlíkový nesmysl dopadne na celou EU i další (Norsko, VB,dnešní "Demokratické" USA).

L. Novák 22.1.2021 8:15

Obávám se, že fyzika pojem "celospolečenská energie" nezná. ;-)

L. Novák 22.1.2021 8:10

No jo, je to tak. ;-D Offline uložené soubory z prohlížeče. :-P Kdyby si raději zapnul češtinu, udělal by líp.

O. Uživatel 22.1.2021 8:05

Uživatel požádal o vymazání
J. Lukavsky 22.1.2021 7:57

"Těžší nebo lehčí?" samozřejmě, že těžší elektromobil, ten totiž tahá baterku. A to nemluvíme natož nepočítáme jak se ta elekřina do motoru elektoauta dostane. Jaké jsou ztráty při výrobě, přepravě, nabíjení baterky, ztráty..... J.L. end

L. Novák 22.1.2021 7:57

Samozřejmě. Tuhle otázku jsem položil greténovi s nickem "Rada" proto, že v diskusi o nesmyslnosti násilného zavádění elektromobilů tvrdil totální nesmysly o energetické úspornosti aut jezdících "na baterky", které ale musí stále tahat s sebou jako hlavní náklad spotřebovávající energii... |O létajících mašinkách na baterky raději pomlčím. To je energetická katastrofa. :-)

T. Hraj 22.1.2021 7:50

Z vašich odkazů:

" ...v Páté hodnotící zprávě IPCC se píše, že například nejsou důkazy pro to, že by globálně narůstala sucha a že odhady trendů v předchozí Čtvrté hodnotící zprávě IPCC byly pravděpodobně nadhodnocené."

"Některé vlivy budou přínosné – např. nižší výskyt chladných extrémů povede k menšímu počtu úmrtí z chladu.[46] Celkově však dopad bude pravděpodobně většina dopadů negativní". PRAVDĚPODOBNĚ(!) no neinvestujte do toho!

Nejsem IT expert, ale poslední odkaz myslím není na stránku na internetu, ale na hard drive vašeho počítače.

V. Hošek 22.1.2021 7:48

Těžší

K. Nový 22.1.2021 7:35

Skvělé. Ovšem nikoliv pro nás, ale pro Čínu, jejíž hospodářství těmito nesmysly podpoříme ještě více než doteď.

L. Novák 22.1.2021 7:32

Rostou celospolečenské náklady na magory jako jsi ty, a nejhorší je, že zcela bez hmatatelného užitku, greténe vypatlaný!

L. Novák 22.1.2021 7:30

No, a odpověděl jsi jak? ;-D

P. Rada 22.1.2021 7:26

Pokud někdo (např. Lanz) "vylepuje" s pomocí dalších (Novák...) lživé kampaně, vedoucí na negativní dopady tam, kde už ale začíná i má svoboda a je ohrožováno i mé životní prostředí - měl by soudný počítat s tím, že životní podmínky své i bližních budu hájit.

Konkrétně v mém prostředí přitom už od komunistů až po kapitalisty - tedy celá dlouhá desetiletí - negativně rostou důsledky drancování celospolečenských zdrojů které se mimo jiné projevují i růstem koncentrace CO2:

https://cs.wikipedia.org/wiki/Keelingova_k%C5%99ivka

Současné i budoucí dopady takto navozeného GW (https://cs.wikipedia.org/wiki/Dopady_glob%C3%A1ln%C3%ADho_oteplov%C3%A1n%C3%AD) si prostě nemíním nechat líbit:

file:///C:/Users/Pavel/AppData/Local/Temp/8.%20kapitola_ocekavane%20dopady%20zmen%20klimatu.pdf

P. Rada 22.1.2021 6:54

Pokud jde o "ožebračený mozek" - co si jej zkusit demonstrovat na "jednoduché otázce":

L. Novák 7.1.2021 19:47

Blbe EU přitroublý, položím ti jednoduchou otázku:

Který automobil má větší spotřebu energie nutné ke shodnému provozu a při jinak stejných vlastnostech podvozku a aerodynamiky? Těžší nebo lehčí?