10.5.2024 | Svátek má Blažena


Diskuse k článku

GLOSA: Opožděných pár slov k rakouským volbám

Evropští politikové už dávno nechtějí volby a referenda. Ukazuje se v nich, že si lidé jejich zemí přejí něco jiného, než co dělají ti, které si jako své reprezentanty zvolili.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Lenc 29.4.2016 11:07

Re: ???

No pane Valento, buďte tak laskavý a najděte nějaké výroky V.K., kdy omlouvá vraždy a pronásledování novinářů, případně ruské opozice.Velice rád si tyto výroky přečtu.

S. Donát 29.4.2016 10:46

Re: Když měl před deseti nebo kolika lety Haider

Zajímavá (a pro mě nová) informace. Takže rakouský prezident má celkem zajímavou pravomoc. No jsem zvědavý, jak tohle dopadne...

F. Kusák 29.4.2016 10:40

Re: Ono řeči před volbami a realita

Pane Polanský, historie není jen o faktech, ale také o souvislostech, o historické kontinuitě atd. Pokud vytrhnete takto historická fakta z kontextu, pak můžete tvrdit cokoliv. Je to způsob, jakým se dají manipulovat dějiny i chování společnosti. Buď je to zlá vůle nebo hloupost nebo obojí, nic jiného mě v souvislosti s těmito úvahami nenapadá.

S. Netzer 29.4.2016 10:30

Re: Souhlasím s prezidentem Klausem

Kolikrát vám mám psát, abyste mi netykal, sprosté, nevycválané hovado.

V. Karda 29.4.2016 10:20

Re: Souhlasím s prezidentem Klausem

To je dost že jsi ty anonymní ochechule Netzer konečně dostala rozum.

M. Vondráček 29.4.2016 9:52

Re: Zelení

S Vámi diskutovat ?? To opravdu nemá cenu . S hysterickými pokřiky , jaké tu předvádíte Vy to ani nejde.

S. Netzer 29.4.2016 9:50

Re: Zelení

Aha.

M. Valenta 29.4.2016 9:46

Re: ???

Nevzpomínám si, že by se Klaus v posledních letech někdy ohradil vůči ruským excesům (Gruzie, Ukrajina, vraždy opozičních politiků či novinářů, zinscenované soudy...) naopak je omlouval. Jeho slabost a neskrývaný obdiv k "východním vládcům" je nepřehlédnutelný. I z toho CATO institutu ho nevyloučili jen pro nic za nic.

M. Červeňák 29.4.2016 9:41

Re: Zelení

Zjednodušeně řečeno - zelení jsou ksindl, který si na demokracii ani nehraje..

F. Houžňák 29.4.2016 9:41

Když měl před deseti nebo kolika lety Haider

se svoji FPO volební úspěch, tak celá demokratická a tolerantní a všeobecně dokonalá Evropská Únie začala Rakousko bojkotovat, odvolávala státní návštěvy a podobně. Hlavně Němci, ti jsou vždycky v první řadě, když jde o to moralizovat a mistrovat ostatní. Dneska Němci docela drží hubu, protože se německá věrchuška třese před úspěchy AfD, státní propaganda ve všech novinách a státní televizi sice jede na plné obrátky, ale k tomu Rakousku se teď najednou nijak moc nevyjadřují, jenom tak opatrně-opatrně. Co zřejmě řada komentátorů (jak tady, tak v Německu) netuší nebo nezdůrazňuje, rakouský president má dle ústavy právo odvolat vládu. Rakouští politici samozřejmě říkají, že toho ještě žádný rakouský president nikdy nevyužil a tudíž by bylo nemorální od Hofera to použít teď (ozvěna havlovského "ducha zákonů" je tady nepřehlédnutelná, a taky je zajímavé, že už tak nějak počítají s Hoferem jako s presidentem), a mají ještě další kecy, ale rakouský president na to má prostě právo a šmytec.

S. Netzer 29.4.2016 9:40

Re: Souhlasím s prezidentem Klausem

Má "zdravý názory"!

S. Netzer 29.4.2016 9:39

Re: Zelení

Ten připitomělý škleb na konci vašeho příspěvku má být důkazem, že Zelení "mohou být jen těžko považováni za systémovou, demokratickou, neextremistickou stranu"?

Opět jste dostál vaší pověsti diskusního Titána.

M. Moravcová 29.4.2016 9:38

Re: Souhlasím s prezidentem Klausem

dobře řečeno. Souhlas.

M. Moravcová 29.4.2016 9:37

Re: Zelení

ne píše o Rakousku. Ale ta manipulace a nátlak na výsledky voleb se šíří to Evropou jako mor.

M. Moravcová 29.4.2016 9:35

Re: Volby

ale no tak, motáte hrušky VK se svými fantasmagorickými jablky.

K. Frauknecht 29.4.2016 9:31

Re: ???

Vašich příspěvků si dost vážím, byť s nimi mnohdy názorově nesouhlasím, ale tak je to dobře :-). Abych nemusel změnit názor uveďte prosím příklad, kdy Klaus dává "přednost ruském systému před tím evropským".

M. Vondráček 29.4.2016 9:30

Re: Zelení

Nestraší. Má pravdu jako obvykle :-)

S. Netzer 29.4.2016 9:25

Re: Volby

Spíš rezignace na "svobodné myšlení", pro které autor článku tak horuje.

Š. Hašek 29.4.2016 9:19

Re: Souhlasím s prezidentem Klausem

Přesné.

Souhlas.

M. Valenta 29.4.2016 9:17

Re: :-)

Že Klaus dává přednost ruském systému před tím evropským je zcela evidentní. Otázkou je, jestli léčba evropské demokracie Hoferem či Zemanem bude úspěšná. Když ne, tak to nemusí ani dlouho trvat a reinkarnace totalitního režimu v Evropě se může stát skutečností.

S. Donát 29.4.2016 9:12

Re: Dnešní vládci Evropy dovolí?

Já myslím, že mu to neušlo. Potřeboval si do Klause kopnout, tak šel do diskuze pod jeho článek, no. Co se píše v textu, to je mu zjevně fuk.

S. Donát 29.4.2016 9:11

Re: Ono řeči před volbami a realita

Ale o to přeci nejde, jakou má reálně prezident moc. Jde o signál, jak veřejnost vnímá. co se kolem děje. A kromě toho - prezident u nás taky nějakou velkou moc nemá. Ale co je tu řevu, že tam sedí zrovna Zeman. Vždyť by to mohlo byt každému jedno, ne? Když je préza jen figurka, kladeč věnců a podepisovač lejster.

S. Donát 29.4.2016 9:08

Souhlasím s prezidentem Klausem

Když si mám vybrat mezi svobodným myšlením a zeleným myšlením, rozhodně je pro mě blíž to svobodné. Zelené svinstvo se od toho rudého moc neliší. A rudou já fakt nemusím.

M. Valenta 29.4.2016 9:00

Re: Volby

Pane, od totálního souhlasu už není moc daleko k totálnímu nasazení.

S. Netzer 29.4.2016 8:49

Re: Zelení

VK ale nepíše o ČR.

D. Polanský 29.4.2016 8:40

Re: Zelení

Demokratická strana to je, systémovou stranu si u nás po volbách ani nepamatuji. Určitě ale nejsou stranou transformační a privatizační.

D. Polanský 29.4.2016 8:36

Ono řeči před volbami a realita

po volbách se obvykle dost rozchází. A rakouský prezident je opravdu jenom prezident podle jejich ústavy. A ta mu moc toho neumožňuje.

Jinak rakouský občan je jako každý občan. V lidovém hlasování, které proběhlo 10. dubna 1938, vyslovilo 99 % hlasů odevzdaných rakouskými občany souhlas s připojením k Třetí říši.

P. Schuster 29.4.2016 8:32

Re: Dnešní vládci Evropy dovolí?

Ale ten článeček o VK je o něčem jiném, ale Vám to asi ušlo.

S. Němec 29.4.2016 8:21

Re: Dnešní vládci Evropy dovolí?

Pan Klaus si nic neplete, pouze klade otázku a na rozdíl od vás na ni nezná odpověď. A ti "vládci" Evropy se už zasahovat do vnitřní politiky Rakouska docela nedávno pokusili

B. Mráz 29.4.2016 8:21

Re: Dnešní vládci Evropy dovolí?

Zahnat do stáda, zapráskat bičem a uvidíme, že zvolíte správné ho EU kandidáta.