14.5.2024 | Svátek má Bonifác


Diskuse k článku

GLOSA: Naši v Pobaltí

Čeští vojáci budou působit v Pobaltí. Tak zní zpravodajské titulky k rozhodnutí Poslanecké sněmovny. Na první pohled banalita.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Prokop 15.7.2017 15:21

Re: Bu bu bu!

Tím odepsáním si nejsem jist. Ovlivňují ho pomocí své ruské menšiny nadále a nejspíš by jim vůbec nebylo proti mysli to ovlivňování zvětšovat.

S tou Ukrajinou je to těžké, bohužel (ne)způsob řešení typicky ruský (z obou stran, ruské i ukrajinské).

M. Prokop 15.7.2017 15:17

Re: Mohli bychom pomoci

Náhodou, takoví Frantíci byli postrach Evropy mnohem déle, než Němci. Němci je polovinu dvacátého století. Před tím byli často členy mnoha docela přínosných koalic.

M. Prokop 15.7.2017 15:15

".. pro americké zbrojařské koncerny a americké generály."

A ti vám to tajemství pošeptali do vašeho zarudlého ouška. :-P

M. Prokop 15.7.2017 15:13

Re: Dveře na petlici a vrata dokořán.

NATO je vojenská organizace. Armády jsou budovány a cvičeny na boj s armádami.

Připrchlíci jsou hlavně policejní záležitost. Jen by někdo musel těm policií přikázat konat.

J. Jelínek 15.7.2017 15:13

Re: Tak nevím,

Jasně, přeci nepůjdeme do války za zemi o které nikdo z nás neslyšel. Měli bysme se raději s panem Putinem někde setkat a celou věc uvážit. Ale kde? V Mnichově?

M. Prokop 15.7.2017 15:12

Re: Jestliže se NATO změnilo z obranné aliance

Ještě že tam máte to "jestliže".

Naštěstí bojechtivé pomatence zatím stačí NATO trochu omezovat v rozletu.

P. Mach 15.7.2017 15:10

Re: Bu bu bu!

ANo, těžko se divit ...tedy když přihlédneme ke standardnímu rusáckému chování, tedy porušování smluv a přepadávání a okupace sousedních zemí.

Třeba takový severní Kavkaz je stále součástí s rusácka a přesto tam platí šaríja a mnohoženství.

P. Mach 15.7.2017 15:04

Re: Mohli bychom pomoci

Když z volksrusáckýho slengu přeložíme "..rámusení tady.." tak nám vyjde "opožděná a nedostatečná reakce na rusácké hraní si na vojáčky".

Jak pro koho.

P. Mach 15.7.2017 14:59

Re: Dveře na petlici a vrata dokořán.

Další volksrusácký vylízanec, který své vlastní vlhké představy promítá do hlav "zbrojařských koncernů a amerických generálů".

J. Jelínek 15.7.2017 14:57

Re: Bu bu bu!

Máte pravdu v tom, pokud kapitalismus budeme považovat za protiklad socialismu. Tedy za jednu z metod řízení společnosti. Ale mám pocit, že kapitalismus je něco fundamentálnějšího, přirozenějšího, než křečovité snahy o řízení, vedení , vládnutí, chcete-li tak složitému systému jakým lidská společnost bezesporu je. Rezignovat na "páchání dobra" je asi mimo možnosti lidské přirozenosti a tak ,pravda, západní Evropa balancuje mezi racionalitou kapitalistické výroby a šílenstvím socialistického přerozdělovaní. Korporátní fašismus, který se pokouší aplikovat Putin sleduje v podstatě stejný cíl. A stejně jako Evropě, ani Rusku se to nepodaří.

P. Mach 15.7.2017 14:57

Re: Dveře na petlici a vrata dokořán.

Takovéto cvičení NATO se nutně musí odehrávat na moři. Ergo něco takového by šlo zcela mimo ČR.

P. Mach 15.7.2017 14:54

Re: Jestliže se L.Davida stal vylízaný pomatenec

není už jeho mezi normálními lidmi a měl by rychle zacouvat k psychiatrické léčbě.

J. Pospíšil 15.7.2017 14:42

Tak nevím,

mě se to vymezení středoevropského prostoru zdá poněkud, ehm, rozšířené.

A ani charakterem, ty hrozné roviny, bažiny, mořské pobřeží, to není tak docela "náš středoevropský prostor".

A "náš" už vůbec ne.

J. Jelínek 15.7.2017 14:40

Re: Bu bu bu!

Území bývalého Sovětského svazu, plus tábor míru a socialimu. No a takové Finsko by se také hodilo. To je snad málo?

L. David 15.7.2017 14:40

Jestliže se NATO změnilo z obranné aliance

na útočné uskupení bojechtivých pomatenců, není už mezi nimi naše místo a měli bychom z té agresívní smečky rychle vycouvat.

Pokud dojde - až dojde - k válečné krizi, budou členská vojska NATO tak jako tak řešit především problémy vlastních zemí a nám budou houby platná !

To nejlepší, co mužeme udělat, je budovat (a to velmi rychle) vlastní českou armádu ! ! !

A. Trick 15.7.2017 14:11

Re: Dveře na petlici a vrata dokořán.

Lokální válka s Ruskem kdesi v Evropě je rajská hudba pro americké zbrojařské koncerny a americké generály.

P. Portwyn 15.7.2017 14:03

Re: Bu bu bu!

Mimochodem kapitalismus do toho netahejte. Ten je v Rusku možná větší, než v západní Evropě.

P. Portwyn 15.7.2017 14:01

Re: Bu bu bu!

Takže co myslíte "ruským impériem"?

P. Portwyn 15.7.2017 13:58

Re: Mohli bychom pomoci

Ano, u Rusů je to asi totéž. Já reagoval na rámusení tady.

Já doufám, že Bundeswehr nepůjde do zahraničních válek. Historická zkušenost s válčícími Němci je ještě horší, než s Rusy.

P. Portwyn 15.7.2017 13:52

Re: Bu bu bu!

Četl jste to celé? Někde tam je, že jich vyrobí asi 30 ročně. To nás fakt neohrožuje.

Pokud je Pobaltí v NATO, tak ho nenapadnou. Nezačnou jdernou válku kvůli třem ministátečům. Nátlakem myslíte ty stížnosti na pochodující veterány SS? Tak zrovna s tímhle držkováním docela souhlasím, Vy ne?

P. Portwyn 15.7.2017 13:48

Re: Bu bu bu!

Myslím, že Pobaltí už odepsali. Ono je to stejně historicky spíš Východní Prusko.

Co se týká levobřežní Ukrajiny, těžko se jim divit. Ve Střední Asii mám určitě radši vliv Rusů než vliv Talibanu.

P. Portwyn 15.7.2017 13:46

Re: Ano, český kanonenfutr...

Rozumím. Takže využít toho, že Rusové jsou ještě slabí a nepřipravení?

V. Kain 15.7.2017 13:26

Re: Dveře na petlici a vrata dokořán.

Měli by hlídat vnější hranice aby se sem po tisících nevalil africký a jiný mor.Rusko má jiné starosti a odtud žádné nebezpečí nehrozí.To jenom ten americký militantní hnus by rád rozpoutal nějakou apokalypsu.Válka by jim ekonomicky velice pomohla.

J. Berger 15.7.2017 13:08

Re: poznámka.

Pochopitelně "měly plány", to má snad každej, kdyby něco. Otázka je, zda je chtěly uskutečnit. Zato Varšavská smlouva (tedy SSSR), chtěla v r. 1973 (račte si to vygůglovat) zcela vážně zaútočit na NATO s tím, že bude za 3 dny na Rýnu.

A. Trick 15.7.2017 12:45

Nechtěli

Raději Adolfa nasměrovali na východ. Tam mu Lebensraum povolili aby nedostal zálusk na jejich kolonie.

F. Navrátil 15.7.2017 12:40

Dveře na petlici a vrata dokořán.

Bezpečněji bych se cítil, kdyby NATO provádělo cvičení v Řecku, Itálii a Španělsku s námětem:"Zastavení islámské invaze".

J. Novak 15.7.2017 11:56

Autor pouze zvelicuje symbolickou akci. Ono to ve skutečnosti funguje tak, ze stačí jeden český, řecký či litevský apod. letový navodci nebo třeba vojenský kuchař k tomu, že se příslušná armáda zúčastní té které mise NATO.

M. Prokop 15.7.2017 11:24

Re: poznámka.

A Rusáci vůbec neplánovali, jak i s pomocí ČSSR dorazit do Paříže .... :-P

M. Prokop 15.7.2017 11:23

Re: poznámka.

Ovšemže.

M. Prokop 15.7.2017 11:23

Re: Ano, český kanonenfutr...

Pokud někde vypukl boj, bylo to obvykle tam, kde jedna strana byla připravena a druhá ne.