15.5.2024 | Svátek má Žofie


Diskuse k článku

GLOSA: Naši v Pobaltí

Čeští vojáci budou působit v Pobaltí. Tak zní zpravodajské titulky k rozhodnutí Poslanecké sněmovny. Na první pohled banalita.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Portwyn 15.7.2017 20:53

Re: S tiskuúú

S Čechy ne, ale s Ukrajinci ano. Někteří z nich měli české příbuzné.

I podle údajů v tisku se ukrajinští ("volyňští") Češi snaží dostat z Ukrajiny pryč.

P. Portwyn 15.7.2017 20:41

Re: Bu bu bu!

No to je fakt, to si dovolují dost. To je vlastně horší, než válka... Není na to nějaký paragraf v mezinárodním právu?

R. Morava 15.7.2017 20:30

Čeští vojáci pod německým velením poprvé nebudou

Čeští vojáci pod Německým velením byli víckrát někdy od 8. století. A zrovna v Pobaltí taky. Pobaltí totiž tak nějak ke středoevropským zemím jako Německo (ne to arabské), Česko, Polsko patřilo. V dobrém i zlém. Dnešní Kaliningrad (Královec) zakládal s čechy, Němci i "pobalťany" náš král Přemysl Otakar. Vazby mezi střední Evropou a Pobaltím byly silné a vztahy dobré i zlé. A kdysi byla Praha centrem německých států v Svaté říši římské. Právě proto je potřeba aby tyto státy spolu uměly spolupracovat. Proto mi připadá že se nás i Němců Pobaltí týká a je na co navázat.

J. Jelínek 15.7.2017 20:25

Re: Bu bu bu!

Ale požadavky nemusí být jen územní, stačí jen se zachmuřenou tváří hovořit o "blízkém pohraničí".

J. Jelínek 15.7.2017 20:18

Re: S tiskuúú

A s kolika Volyňskými Čechy jste mluvil?

J. Jelínek 15.7.2017 20:17

Re: Popleto,

Ale já si nemyslím, že by pobaltské státy chtěly přesouvat své menšiny na Sibiř. Jen mě tak napadlo, co dělali Rusové s místním obyvatelstvem, když se jim podařilo pobaltské státy "osvobodit od jha kapitalismu".

A. Trick 15.7.2017 20:08

Re: Dveře na petlici a vrata dokořán.

Hlupáčku, zbrojovky nejsou charita.

A. Trick 15.7.2017 20:06

Popleto,

nevymlouvejte se na kontext. Uvažovat, že pobaltské země mohou eskortovat na Sibiř může napsat pouze duševně pomalejší.

A. Trick 15.7.2017 20:04

Žvaníte

Kdo se v zemi narodil, stává se jejím občanem.

P. Portwyn 15.7.2017 20:03

Re: Bu bu bu!

Jaké územní požadavky má Rusko proti Finsku (Maďarsku, bývalé NDR, Bulharsku, Lotyšsku)?

Kdy dejme tomu v posledních 10 letech Rusko vyhrožovalo Finsku (Maďarsku, východní části Německa, Bulharsku, Estonsku...)?

P. Portwyn 15.7.2017 20:00

Re: Bu bu bu!

Pane Machu, lehce off topic: slovo "rusák" je nadávka. Kdyby někdo chtěl diskutovat o Německu a nedokázal Němce pojmenovat jinak, než "hajláci", tak bych s ním nediskutoval. Dotyčný má zrak i mozek zatemněné nenávistí.

P. Portwyn 15.7.2017 19:56

Re: S tiskuúú

Ukrajinštinu od ruštiny vůbec nepoznáte, teda myslím pokud jste Čech a neodborník. Volyňští Češi dostali od ukrajinské vlády větší čočku než Rusové, ale v rámci protiruské solidarity držela naše vláda pysk...

P. Portwyn 15.7.2017 19:52

Re: Mohli bychom pomoci

Nojo, ale Napoleona už nikdo nepamatuje. Nácky ještě pár lidí jo. Za pár let samozřejmě tihle lidi zemřou a děti se budou učit o tom, jak od roku 1945 Rusové okupovali východní Evropskou Unii :-) Všiml jste si, že v posledních letech už WW2 nevolali Němci, ale jacísi neurčití nacisté?

P. Portwyn 15.7.2017 19:33

Re: Bu bu bu!

Prosímvás, že zrovna Vy, který pohrdáte vším ruským, byste Rusům uznal schopnost narušit vyspělou západní elektroniku? Ti negramotní mužici že by ohrozili vyspěý Západ? :-)

P. Mach 15.7.2017 18:23

Re: S tiskuúú

"Utlačování ruské menšiny v Pobaltí" je výmysl rusácké propagandy. Tvrdit, že požadavek na prokázání znalosti jazyka země pro získání občanství je utlačování, může jen vylízaný kretén.

J. Jelínek 15.7.2017 18:17

Re: S tiskuúú

Ale to je v tomto kontextu naprosto irelevantní. I když si myslím, že je nikdo hromadně neeskortuje na Sibiř.

J. Jelínek 15.7.2017 17:50

Re: Tak nevím,

Znovu čtu článek (bod jedna) a vaší první reakci na něj. Škrábu se na hlavě a sakra - máte pravdu. Moje reakce byla fakt poněkud, řekněme unáhlená. Omlouvám se a díky za upozornění.

A. Trick 15.7.2017 17:49

Re: S tiskuúú

Utlačování ruské menšiny v Pobaltí je fakt, nikoliv vymyšlenost.

J. Pospíšil 15.7.2017 17:33

Re: Tak nevím,

Já reagoval na bod za prvé z článku.

Na co reagujete vy, pane Jelínku? Já o válce nenapsal ani slovo.

Kdyby byla některá z pobaltských zemí napadena, tak samozřejmě pomůžeme tím, že neprodleně podnikneme sami a v součinnosti s ostatními takovou akci, jakou budeme považovat za nutnou, včetně použití ozbrojené síly,

J. Jelínek 15.7.2017 16:48

Re: S tiskuúú

On nikdo kvůli nikomu do jaderné války nepůjde, ani ruští stratégové nemají v hlavě piliny. Alespoň doufám. Ale máte pravdu v tom, že ostatní možnosti nejsou zcela vyloučeny. Menšiny se dají vždycky "využít" o tom žádná. Ať už utlačované nebo ne. Protiútok aliance v případě útoku Ruska asi opravdu nepříchází v úvahu. Je však třeba uvážit, že Rusové jsou mistři ve vyvolání konfliktu a jeho následném "zamrazení" ve fázi, která jim vyhovuje. Ale takhle můžeme uvažovat do nekonečna a stejně můžeme dopadnout ještě hůř než Evropa v roce 1914. Ta "černá labuť" je sviňa a nikdy nevíme, kdy se objeví.

S. Ševeček 15.7.2017 16:09

Re: Fakt Evropě hrozí největší nebezpečí z Pobaltí.

Bezva, pane Dvořáku!

(jak patrno, diskutující kvůli své iq insufficienci nepochopili)

S. Ševeček 15.7.2017 16:06

S tiskuúú

- Čeští vojáci trénují v Litvě zákopovou válku

- Casus belli pro ruský útok může být například “utlačování” ruské menšiny v Lotyšska a Estonsku - podobně, jako tomu bylo na Krymu. V obou zemích ruská menšina představuje politický problém, protože nebyla integrována do většinové společnosti.

- V současné době vedení Aliance v Bruselu má jen tři odpovědi na ruský útok proti Litvě, Lotyšsku a Estonsku - provést masivní protiútok, použít jaderné zbraně nebo se smířit s ruskou anexí Pobaltí.

Ani jedna ze tří nabízených možností není pro Alianci přijatelná. Protiútok si vyžádá masivní mobilizaci vojenských sil a s největší pravděpodobností skončí v táhlých krvavých bojích. Druhou možností je jaderná válka - ta se dá ale téměř s jistotou vyloučit. USA, Velká Británie nebo Francie do jaderné války s Ruskem kvůli Litvě, Lotyšsku a Estonsku nepůjde.

S. Ševeček 15.7.2017 15:47

Re: Nejedná se o výcvik

Už v roce 1934 podepsalo Polsko s Hitlerovým Německem pakt o neútočení.

M. Prokop 15.7.2017 15:31

Re: Nejedná se o výcvik

On jako politruk nejspíš jo.

M. Prokop 15.7.2017 15:31

Re: Nejedná se o výcvik

Pakt Hitler-Pilsudski, výmysl komoušů k ospravedlnění pomoci Stalina Hitlerovi?

M. Prokop 15.7.2017 15:29

Re: Nejedná se o výcvik

Říkal váš řídící důstojník?

M. Prokop 15.7.2017 15:28

Re: Nejedná se o výcvik

Možná slyšel, ale chápe ho porusku.

M. Prokop 15.7.2017 15:27

Re: Ano, český kanonenfutr...

Starat se, abychom nebyli slabí a nepřipravení my. Rusové už nejsou, to ještě tak v devadesátých. Jenže, to nikoho (moc) neohrožovali a nikdo neútočil na ně.

M. Prokop 15.7.2017 15:26

Re: Bu bu bu!

Ne, nátlakem mám na mysli přímé i nepřímé ovlivňování politiky, hackerské útoky, pohraniční incidenty ...

M. Prokop 15.7.2017 15:23

Re: Nechtěli

Komouši to tvrdili léta, jak tak na vás koukám, tak dodnes a pořád je to stejná lež.

Naopak Stalin ve své blbosti byl spojencem Hitlera tak dlouho, až mu to Hitler zrušil.