26.4.2024 | Svátek má Oto


Diskuse k článku

GLOSA: Naivita, nebo hloupost?

Zdá se, že lidstvo je nepoučitelné a musí stále opakovat své chyby. Generaci za generací, jako ti lumíci. Vše bylo trochu zbrzděno jadernými zbraněmi, ale zdá se, že nám již pomalu otrnulo a budeme opětovně tahat čerta za ocas.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Novák 18.12.2014 17:36

Re: Ta ruská propaganda stále přituhuje

Blablabla - něco k věci by nebylo?

V. Novák 18.12.2014 17:35

Diskuze, že se Krym oddělí od Ukrajiny tam probíhala,

ovšem za stálého potlačování a ubírání práv ze strany kyjevských vlád - a to všech, nejen těch "proevropských", ale i těch - od osamostatnění Ukrajiny. Resp. ještě před ním žádal Krym o širokou autonomii v rámci SSSR.

Referendum proběhlo - ovšem nebylo vůbec nutné, neb o oamostatnění Krymu a Sevastopolu rozhodla legálně a legitomně zvolená místní reprezentace. Souhlas Kyjeva nebyl dle rozhodnutí Mezinárodního soudního dvora OSN v Haagu z července 2010 nutný.

Zbytek máte správně - Krym se oddělil. Následně se Krym s hrdostí vrátil do náruče Ruska, kde byl slavnostně uvítán.

J. Babička 18.12.2014 17:30

Ta ruská propaganda stále přituhuje

Když rusové museli takto rozjet propagandu strašením co by se mohlo stát a tento článek není osamělý, vychází jich v poslední době dost, aby konečně zastrašili společnost, co všechno Rusko může udělat, když se mu nevyhovi, tak na tom Rusko musí být skutečně dost špatně.

R. Tichý 18.12.2014 16:30

Re: Pravda o Krymu?

Dejme tomu. A ti zelení mužici byli kdo/co? Krymská osvobozenecká armáda?

V. Venc 18.12.2014 16:09

Re: nezdá se vám,

Pane kolego, nezdá se Vám, že k soudům typu: "..zatímco Rusko nezaplatilo své dluhy / i ČR dostala od Ruska jen nepatrný zlomek dluhu SSSR / a zbrojilo jako o závod? Západ podpořil Ukrajinu, to ano, ale zdaleka ne tak masivně jako Rusové Cháveze. Atd..",

nemáte s velkou pravděpodobností, hraničící s jistotou, sdostatek informací.

Těch cca 130 am. základen po světě slouží asi k čemu? Dřív by se tomu řeklo k obraně světového míru. Dnes asi stejně tak. Jakpak jinak?

L. Florner 18.12.2014 16:06

Tohle je...

...údernický článek jak z Rudého práva. Ano, v Rusku teď sice není nejlíp, ale v Americe zase bijou černochy.

J. Schwarz 18.12.2014 15:46

Re: Souhlas,

Celý vývoz nějaké Juty i ztráty pana kellnera musí česku mnohonásobně vykompenzovat pokles ceny ropy. A pokud Evropa potřebuje drahou ropu, plyn a vysoký kurz rublu aby mohla s Ruskem "obchodovat" a evropané měli "práci" pak jim navrhuji ať do Ruska vozí své zboží zdarma. Evropané budou mít práce dost a Rusové zase radost... všichno dostanou, co si přejí a budou krásné Vánoce...

J. Schwarz 18.12.2014 15:34

Re: Dráždit Rusko

A čím vším je možné "Rusko dráždit"? Mám dojem že Rusko dráždí každý, kdo mu neleze do...

J. Schwarz 18.12.2014 15:33

nezdá se vám,

továryšč Heřmanek, že rusové, narozdíl od Němců, začali NAPŘED zbrojit a provokovat sousedy a TEPRVE POTOM začala ze strany západu  jakási snaha se s takovým Ruskem nekamarádit? To si neuvědomujete, že Německo muselo platit obrovské reparace a nesmělo mít armádu / to k té inflaci a ponížení /, zatímco Rusko nezaplatilo své dluhy / i ČR dostala od Ruska jen nepatrný zlomek dluhu SSSR / a zbrojilo jako o závod? Západ podpořil Ukrajinu, to ano, ale zdaleka ne tak masivně jako rusové Cháveze. Minimálně si západ s Ruskem nemají co vyčítat, spíš Rusko mnohem častěji zneužívá obchodu k neoficiálním "sankcím" když najednou jejich "kontrola" objeví že západní zboží / polské, litevské, gruzínské či Moldavské / nevyhovuje ruským standardům... I McDonald  začal znenadání "ohrožovat zdraví ruského člověka"...

M. Martin 18.12.2014 15:16

Re: Pravda o Krymu?

http://domino50.blog.pravda.sk/2014/07/15/krym-je-starocnou-sucastou-ruska/?print

M. Martin 18.12.2014 15:12

Re: Pravda o Krymu?

Krym je stáročnou súčasťou Ruska. | Domino Svetík | Blog

P. Lenc 18.12.2014 14:31

Bože, Hermánku,

vy jste ještě blbější, než jsem si myslel.

Š. Hašek 18.12.2014 14:02

Re: Tak vám, lidi, nevím.Měl jsem možnost

Pane Kusý, Rusko si Evropy nikdy nevšímalo.

CCCP přišel do Evropy na pozvání "jiného bolševika", toho s tím knírkem. Za souhlasu Francie a Anglie.

Trošičku rozdíl, který ale novopolitologové, humanitní polovzdělanci ani ještě nepostřehli. A furt melou něco vo Stalinovi. Inu, když to přednášejí levičáci non plus ultra. A říká to sbor komisařů (zřejmě opět lidových) brusele.

F. Netopil 18.12.2014 13:42

Ba jo

na panu Hermánkovi oceňuji, že jako správný soudruh, bývalý komunista a agent StB drží odvážně stranickou linii i v těžkých časech.

V. Patkoš 18.12.2014 13:41

Re: Souhlas,

Nebuďte za šaška, Rusko je pro nás naprosto marginální trh, ikdyby zkrachovali kompletně, tak se to u nás nijak zásadně neprojeví.

Š. Hašek 18.12.2014 12:50

Dráždit Rusko

si nedovolil ani Vilém, Franz Josef, Jeho Veličenstvo.

Zkusil to Napoleon a Hitler (a bélbě tzv. majdanisté pod záštitou brusele a knížete). A dnes žárovkáři z nějaké komise lidových bruselských komisařů (až mě trochu mrazí).

Všichni víme (krom současných polovzdělanců), jak to dopadlo, jen někteří si ale berou ponaučení. Zjednodušeno.

Historie se nepíše pět let, milánkové. V článku vcelku dobře shrnuto.

A. Bytová 18.12.2014 12:21

Dík za článek

Konečně někdo, kdo není zaslepen nenávistí k té či oné straně a používá zdravý rozum.

Ś. Svobodová 18.12.2014 12:19

Re: Pravda o Krymu?

Vše neproběhlo standardně. Na Krymu

probíhala 20 let diskuze o tom, že se oddělí od Ukrajiny. Ukrajina ale nezačala Automní republiku Krym uplácet, naopak jí zato zrušila ústavu, poté sebrala prezidenta (1995) a nakonec nadiktovala vlastní ústavu (1996), ve které spadl Krym zcela pod pravomoc Kyjeva.  A nakonec kyjevská revoluční nevolená vláda schválila dokument, ve kterém ruští obyvatelé příšli o svůj mateřský jazyk a měli na úřadech mluvit pouze ukrajinsky. A to nedopadlo dobře. Ukrajinská vláda neumožnila

oficiální hlasování, neuznala výsledky a přesto se Krym se oddělil. Následně se Krym

s hrdostí vrátil do náruče Ruska, kde byl slavnostně uvítán.

Nebo-li: nejsou-li dodržována oboustaně pravidla demokracie, jsou-li obcházena a kroucena, nemůžete očekávat ani demokratický výsledek. I když defacto jedná-li se o občany Krymu, jednalo se o jasnou volbu veliké většiny a tedy volbu demokratickou.

P. Vaňura 18.12.2014 12:09

Pane, kdyby se Krymským Tatarům

vedlo jako sudetským Němcům u nás, mohl byste psát o tom, jakou sehráli úlohu.

VŠECHNY národy, které poznaly "dobrodiní" Stalinova socialismu, vítaly Hitlera jako osvoboditele, dokud je Hitler sám, svými činy, nepřesvědčil o opaku. TO je totiž NEJVĚTŠÍM Hitlerovým zločinem, kdyby se k východním národům choval jinak, vyhrál by válku a dodnes by na něj vzpomínali v dobrém. Nejspíš by nedošlo ani k Holocaustu, Židy by měl kam přemístit.

P. Vaňura 18.12.2014 12:01

Pane Janyška, státy jsou "právnické

osoby" (a národy ještě více). a jsou to ONY, které dělají historii.

Teď mě ještě vysvětlete, jak "spontánní řád lidské interakce" vyvolal WW1 a WW2 a jak je ukončil...

R. Tichý 18.12.2014 11:38

Re: Pravda o Krymu?

Souhlasím skoro se vším. Akorát : Kreml nemá vojenskou kapacitu ani ambice mě nějak ohrožovat. To považuji za omyl.

Kreml má obojí, navíc doplněné o pátou kolonu, kterou si tu od roku 1925 (nebo kdy to vznikla komunistická strana)usilovně buduje. Tato pátá kolona u nás způsobila hladký nástup komunistů k moci rozvratem řídících orgánů jiných stran. Jsou tu stále.

O. Istvanfy 18.12.2014 11:32

Re: Pravda o Krymu?

Vaši znepokojení spoluobčania sa nemusia báť, ešte sme tu my.

R. Gramblička 18.12.2014 10:30

Re: Jen bych pototknul,

otázka je, zda přívrženci nové studené války proti Rusku jsou schopni odlišit mezi názorovými oponenty ty, kteří se skutečně cpou Putinovi do zadku, od těch, kteří kritizují obě strany konfliktu zároveň....

L. Šarina 18.12.2014 10:26

Re: Souhlas,

Znám Dvůr Králové, bydlel jsem Na Nábřeží dukelských bojovníků, můj tatík studoval(a posléze učil)na tamní textilní průmyslovce a už tenkrát měla TIBA problémy s CCCP když byla výhradní dodavatelkou a jen 2% výroby šlo na západ za valuty. Co bráni Rusku nakupovat v Číně textil a celá JUTA mu může být ukradená.

R. Gramblička 18.12.2014 10:22

Re: Pravda o Krymu?

pokračování

....!Proč je NATO neukáže a nechává prostor pro storytelling? Všichni se spokojí s tvrzením, že to „je přece jasné každému“. Když se to tisíckrát zopakuje, správnému ovčanovi už to skutečně jasné je. Také chci být od Ruska co nejdál. Faktem je, že Rusko je dnes od nás nejdál za 200 let. To však nebrání válečným roztleskávačkám, aby nás přesvědčovali o hrozbě ruské rozpínavosti. Kreml je bezesporu horším pánem než Brusel. Ovšem nechápu v čem je to pro mne relevantní. Kreml není mým pánem, mým pánem je Brusel. Režim v Rusku není moje věc, ale věc Rusů. A já nejsem trockistický neoconský pošuk, abych dával svojí vládě bianco šek na vývoz univerzálního dobra po celém světě. Mě zajímá, jak se chová moje vláda ke mně. Kreml nemá vojenskou kapacitu ani ambice mě nějak ohrožovat. Co je však relevantní, že moje vláda je připravena omezovat moje svobody pod záminkou imaginárních hrozeb a vyfabrikovaných obrazů nepřítele, a značná část populace jí to žere i s navijákem."

R. Gramblička 18.12.2014 10:21

Re: Pravda o Krymu?

..."Ovšem zpochybňovat přání těch lidí může jen naprostý ignorant, který o historii a reáliích Krymu neví absolutně nic. Faktem je, že z Krymu bylo po znovuobsazení sovětskou armádou vysídleno cca 240 tisíc Tatarů. Tataři sehráli na Krymu podobnou úlohu jako u nás sudetští Němci (a 20 tisíc jich sloužilo v SS). Potkal je i podobný osud. Jako příslušník národa, který vysídlil 3 miliony Němců, necítím morální platformu, abych to hodnotil. Už i proto, že Tataři byli v 60.letech rehabilitováni a v roce 1988 jim bylo umožněno se vrátit. V diaspoře žije cca 150 tisíc krymských Tatarů, kteří výsledek referenda nemohli ovlivnit. Po připojení poloostrova k Rusku se Krymská Tatarština stala jedním ze tří oficiálních jazyků Krymu, což se jim pod Kyjevskou vládou nikdy nepodařilo. Pohádka o tom, že Tataři milují Ukrajinu a nenávidí Rusko, jsou nejspíše další součástí moderní ukrajinské mytologie. Vzhledem ke snaze Putina o dobré vztahy s Tureckem, to na stalinské zacházení s Tatary příliš nevypadá. To asi budou muset být Pazderka s Karasem hodně kreativní. Faktem je, že noviny jsou plné tankových kolon a tisíců příslušníků pravidelné armády RF, ale zarážející je, že k tomu nikdo neukáže žádné důkazy. Satelitní snímek ani jeden (což je ve 21.století docela šokující u nejsledovanější oblasti na Zeměkouli), pozorovatelé OBSE na hranicích (jejichž zprávy v Mladé frontě usilovně ignorují, aby vám to nepletlo hlavu) také nic nehlásí...."

úryvek příspěvku Jana Daniela, velice rozumného diskutéra, na finmagu k článku P. Kohouta: Co obnáší porazit Rusko

V. Kusý 18.12.2014 10:20

Naivita, nebo hloupost ? Dobře že je autor

k sobě takhle kritický :-))

L. Šarina 18.12.2014 10:16

Re: Jen bych pototknul,

Což možná nebude tak dlouho trvat.

K. Janyška 18.12.2014 9:28

Tzv. západ není jednotně myslící a jednající osobou,

takže ani za nic, jako celek, nemůže. Tyhle antropomorfismy jsou zkázou všech úvah o lidském světě... Dzp.

A. Alda 18.12.2014 9:07

Re: Souhlas,

Jste zbytečně optimistická.

Skutečnost bude mnohem horší.