6.5.2024 | Svátek má Radoslav


Diskuse k článku

GLOSA: Kreml bez masky

Víte, který ministr zahraničí je služebně nejstarší? Asi Sergej Lavrov. Ruské diplomacii velí 18 let

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Cimbálník 6.5.2022 14:37

https://www.novinky.cz/valka-na-ukrajine/clanek/analyza-ukrfasisti-banderovci-a-ruska-propaganda-40391283

J. Nevrkla 6.5.2022 15:38

Propagandisticky článek . Diskuze pod článkem, ve které navíc mnozí jako já kvůli blokování nemohou vystoupit, svědčí o tom, že už se čím dál méně lidí je ochotno nechat se oblbovat.

P. Pepax 6.5.2022 9:28

Jestli se něco ocitlo bez masky, tak je to ideologie EU.

J. Karza 6.5.2022 9:03

Toť velikolepý problém! :-)

F. Navrátil 6.5.2022 8:35

Okolnosti vzniku konfliktu na Ukrajině jsou mnohem složitější a komplikovanější, než si analytici v současnosti troufnou publikovat. Vysvětlovat válku jako následek proslovů, komentářů, psychického rozpoložení aktérů nebo jejich fyziognomií je dětinské.

J. Rechnovský 6.5.2022 10:08

Co to zvanite? Rusaci si plní sen o své velikosti a spasitelstvi. Jsou paranoidní, prohání a mají zbraně hromadneho niceni. Když toho využije zakomplexovany, bezskurpulozni šmejd jako Putin a jeho parta, je to hrozba pro celý svět. Co je na tom sloziteho?

Ś. Svobodová 6.5.2022 12:53

Ten sen si plní Putin. Ovšem bez Ukrajinců, jejich minulosti, vypjaté nacionalitě a jejich postoji k ruské menšině by si ho nikdy nemohl splnit tak lehce.

J. David 6.5.2022 5:03

Jukněte na fysiognomii Serjoži Lavrova, dle jistého francouzkého antropologa 19. století, by spadal dle typologie do "tribu zločinného". Jenom mu ale ještě chybí to státnické obočí Leonida Iljiče, který jim nakonec při pohřbu propadl truhlou. Samí to byli, jsou a budou v tom Kremlu krasavci (a mužici budou jásat, Kirill vyčeše ze "šči" zelí z fousů, a bude žehnat zbraním CA, patriarcha církve "k pohledání").

Ś. Svobodová 6.5.2022 12:56

Byl jste poslední dobou někde mezi lidmi? ;-)

B. Rudolf 6.5.2022 5:03

Rozhořčení nad pitomostí Lavrovova výroku chápu.

Ale dovoluji si upozornit, že ten člověk patří do zločinecké organizace (současná vláda Ruska), která vojensky napadla sousední stát, vraždí v něm civilní obyvatelstvo, používá v něm zakázané zbraně a nezáleží jí na životech svých občanů. Kromě toho ve své zemi rozjela propagandu hluboké nenávisti k ukrajinskému národu, který hodlá částečně "eliminovat" a částečně "převychovat" ve svých Gulazích.

Nezlobte se, ale proti tomu je pitomost výroku o židovském původu Hitlera pouhou trapností.

M. Grundmann 6.5.2022 0:43

Všechny tyto analýzy nás jenom odvádějí od podstaty konfliktu na Ukrajině. Jedná se otevřené odmítání vedoucí úlohy USA v současném světě i mezinárodních pravidel stanovených a prosazovaných USA. Rusko odmítá respektovat dlouhodobé plány USA připojit Ukrajinu jako člena NATO. Vedoucí úloha USA ve světě je hlavním cílem americké politiky a boj proti této politice je hlavním cílem ruské politiky. Mezi těmito dvěma státy není možný žádný rozumný kompromis. Rusko dlouhodobě sabotuje základní cíle americké politiky a USA vedou zahraniční politiku, která je pro Rusko naprosto nepřijatelná. V takové situaci je válka nevyhnutelná a jakýkoliv kompromis nemožný.

J. Cimbálník 6.5.2022 3:48

Když příjmu vaší premisu (kterou nepokladam za jedinou možnou ), tak radši budu žít pod "vedoucí úlohou " USA než Ruska. Viz Německo, Japonsko versus východní blok po druhé světové válce.

K. Pavlik 6.5.2022 3:59

No aby vam to vydrzelo.

Zatim mne cenzor Lidovek smazal jediny prispevek takze to co si myslim sem nedam.

Predstava vetsiny Ceska ze se Rusko trese aby vladno Cesku je podle mne naprosto smesna. Mohlo by vyvazet toho ceho je v Cesku naprosty nadbytek - zeptejte se cenzora Lidovek.

Haiti zije pod vedouci ulohou USA, Kuba ne - vyberte si.

M. Grundmann 6.5.2022 9:17

S tím s Vámi naprosto souhlasím. Pro nás tato perspektiva není špatná a je to ta nejlepší politická orientace pro naši zemi. Pro všechny ostatní země to však neplatí. Rusko je dost velké na to, aby se mohlo snažit zůstat nezávislé. Pro Ukrajinu by proamerická orientace taky byla ideální, kdyby tím přímo neohrožovala snahu o nezávislost Ruska a tím se Ukrajina nevystavovala sama nebezpečí stát se součástí války Ruska s USA. Přesně tak, jak se děje to teď.

R. Tichý 6.5.2022 7:19

Jedina podstata valky na Ukrajine je ta, ze Rusko svymi vojsky vstoupilo na jeji uzemi a vrazdi. Vse ostatni je jen ruska informacni mlha.

R. Langer 6.5.2022 7:33

Ano, a proto je nutno válku podporovat co nejdéle, to jste tím chtěl naznačit? 8-o

J. Cimbálník 6.5.2022 8:25

Přesně. Agresora je potřeba pokud možno porazit nebo minimalizovat jeho zisky. Myslíte si, že Ukrajincum by po tom všem bylo pod rusem dobře?

F. De Winter 6.5.2022 9:27

Ano. Proti Rusku je třeba bojovat do posledního Ukrajince, ale možná taky Čecha nebo Poláka. R^

J. Cimbálník 6.5.2022 9:46

V dané situaci vidíte jinou možnost?

R. Tichý 6.5.2022 15:03

Ano, Ukrajince je potreba podporovat tak dlouho, dokud o to budou stat. Snad se jim podari odrazit rusky utok a ukoncit valku vyhodne

Pro vas Langery je postacujici miska zradla, ale nekteri lide od zivota ocekavaji vic.

J. Lukavsky 6.5.2022 7:26

"otevřené odmítání vedoucí úlohy USA v současném světě" a že se do těch "odmítaných" USA kdekdo cpe? Není vám divné, že do Ruska - vzor ideálního státu - se nikdo nehrne, alespoň ne dobrovolně? Jistěže USA nejsou žádný ráj a ideál, ale furt jsou o tři řády lepší nežli to sqvělé Rusko, hrdý pokračovatel světlých idejí SSSR. J.L. end

M. Grundmann 6.5.2022 9:27

Svět je rozdělený. Část lidí si přeje svět ovládaný USA, část si to nepřeje. Některé státy nebo velká část jejich obyvatelstva si pod nadvládou USA žít nepřejí a proti ní bojují. Některé státy také mohou svou politickou orientaci změnit. Ukrajina, Bělorusko i Rusko jsou země, které mají USA největší šanci jednou ovládnout. U ostatních zemí je to mnohem obtížnější, Čínu nebo Indii USA nikdy nebudou moci bez hrubé vojenské síly ovládnout. U Ruska tomu tak není a proto je americký tlak na Rusko tak silný. Ovládnutí Ruska USA by západní blok výrazně dlouhodobě posílilo.

V. Kolman 6.5.2022 13:28

Neodpověděl jste panu Lukavskému, jak je možné, že národy netouží žít pod vedením Ruska, které samo sebe adoruje jako symbol toho nejlepšího, co na Zemi je.

Místo toho mají (nepochopitelný?) zájem na spolupráci s USA.

M. Grundmann 6.5.2022 13:41

Nikdo netouží žít pod vedením někoho jiného. Ruska ani nikoho jiného. Se sousedy má však hodně států špatné vztahy, možná i většina. A USA toho šikovně využívají, podobně jako zase mnoho jiných. Jako předtím Britové, Portugalci, Španělé, Francouzi, Holanďané, Římané atd.

M. Grundmann 6.5.2022 10:37

Svět je rozdělený. Část lidí si přeje svět ovládaný USA, část si to nepřeje. Některé státy nebo velká část jejich obyvatelstva si pod nadvládou USA žít nepřejí a proti ní bojují. Některé státy také mohou svou politickou orientaci změnit. Ukrajina, Bělorusko i Rusko jsou země, které mají USA největší šanci jednou ovládnout. U ostatních zemí je to mnohem obtížnější, Čínu nebo Indii USA nikdy nebudou moci bez hrubé vojenské síly ovládnout. U Ruska tomu tak není a proto je americký tlak na Rusko tak silný. Ovládnutí Ruska USA by západní blok výrazně dlouhodobě posílilo.

J. Lukavsky 6.5.2022 13:45

"Ovládnutí Ruska USA by západní blok výrazně dlouhodobě posílilo." No vzít si na hrb Rusko by mohl akorát naprostý šílenec. Není snadnější si prostě od nich koupit potřebné suroviny a jinak - ruce pryč? Představa přebudování této orientální despocie na moderní stát je dosti úděsná. Ono bude stačit investovat peníze a úsilí do Ukrajiny. J.L. end

M. Grundmann 6.5.2022 13:49

Jenže pak si Rusko žije po svém a dělá si, co chce. Využívá problémů USA ke svému prospěchu. Podporuje další státy, které se nechtějí USA podrobit. Nezávislé Rusko je pro USA zdrojem problémů, které jsou řešitelné, ale které jsou nepříjemné.

J. Lukavsky 6.5.2022 14:49

PS: no stačí se podívat kam posílají ti úžasní ruští vlastenci co jsou denně v TV svoje děti? Spíš do USA, Londýna, Evropy. Kolik je v Moskvě? Možná ale jsou tam ty dětičky za trest: zlobil jsi - tak 2 roky v NY! Jedna věc je kecat v TV a druhá -vlastní rodina. J.L. end