17.5.2024 | Svátek má Aneta


Diskuse k článku

GLOSA: Krach západní politiky

Takřka v přímém přenosu sledujeme naprostý krach západní politiky, krach politiky vyvážení našeho způsobu života do kulturně, nábožensky a obecně společensky naprosto odlišných geografických oblastí, krach americké politiky, krach eurounijní politiky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
L. Beneš 16.8.2021 16:38

Někdy je užitečné vzpomenout si na údajné tvrzení jistého rabína, že všechno je jinak.

D. Müller 16.8.2021 16:36

Zastavil bych se u jediné věty: "Už to začíná být neúnosná řada, v kolika zemích tento způsob západní politiky způsobil rozvrat."

To vypadá, jako by v těch zemích před tím panoval mír, láska a porozumění. Ženy měli alespoň jakousi rovnoprávnost, lidé měli nějakou naději na svobodný projev.

Jenže to tak není a dokud to tak nebude, bude to i nadále sud s prachem. Dostali dějinnou příležitost, kterou těžko získají příštích 50 až 100 let. Ano, prohráli jsme, budeme toho litovat a ještě více ti, kteří tam doma zůstali a dnes vítají Taliban.

K. Kužel 16.8.2021 16:01

Dějiny neučí, dějiny se vyrábějí.

Kdo ovládá minulost, ovládá budoucnost

Kdo ovládá přítomnost, ovládá minulost

(G. Orwell)

K. Kužel 16.8.2021 15:58

Ostatně v angličtině je to taky, jen ne tak zřetelně: soldier.

K. Kužel 16.8.2021 15:54

Rusové i Číňané si jsou velmi dobře vědomi, co takový destruktivní živel v jejich regionu znamená.

Jejich šance je v odstřižení zásobovacích cest, kterými se budou "bojovníci za svobodu a demokracii" snažit taliby nadále podporovat.

M. Sedláček 16.8.2021 15:24

1) Měli si přijít jen pro toho Ládina, jak to nakonec udělali.

M. Sedláček 16.8.2021 15:21

"...ti lide tam nejsou schopni si vladnout jinak nez vyvrazdovanim.."

Ano, a co my s tím? Pár jich zabít?

J. Kalina 16.8.2021 15:20

neptali se nás když do A. šli a neptali se nás když to tam zabalili. To k postavení a důležitosti ČR. Experti neodhadli vůbec nic a všichni se nyní diví jaký je to fofr. Podobní experti předpovídají jak se oteplí a o kolik stoupnou oceány a jiní, možná ti samí ví , že se nelegální imigranti integrují a to mají tito experti u nás příklad integrace Romů a v západní Evropě vidí nová gheta muslimů a jiných imigrantů. Furt žvaní a ani ta troška zdravého rozumu jim nepomůže.

M. Sedláček 16.8.2021 15:17

Jasně, když kritika, tak konstruktivní, soudruhu!

V. Kuhaj 16.8.2021 14:33

Tolik lidí se zkompromitovalo spoluprací s "nemuslimy". Ostatně jako u nás za války spoluprací s nacisty. Po osvobození se jim říkalo kolaboranti a taky se jim nevedlo dobře, i když s budoucím utrpením těch afghánských se to asi srovnávat nedá, rituální umučení se ani v poválečných letech moc nenosilo.

Čehože jsme to dnes svědky? Bidenova plácání, že se nebude podílet na okupaci cizí země, a tudíž z Afghanistánu odchází?! Asi taky, ale zejména jsme svědky znedůvěryhodnění politiky USA, která své kolaboranty nechá napospas nejsurovějším vyznavačům islámu.

Nacisté měli aspoň tolik cti, že o svá dobytá území bojovali. Za tenhle hnus by si americká levice zasloužila nebýt už nikdy a nikým brána vážně. Spojenectví?! S Amerikou ano, ale ne za vlády téhle příšerné levičácké pakáže!

T. Kučera 16.8.2021 14:33

Kecky starého kecky.

T. Kučera 16.8.2021 14:32

Jo a z vyspělých zemí jsem zapomněl Jižní Koreu, která do konce 2.sv. války byla jenom jedna.

J. Hanzal 16.8.2021 14:26

Tak mě napadla otázka proč ty evakuační letadla nelítají plně vytížená oběma směry? Vždyť je to neekonomická a co ta uhlíková stopa? Jak to, že nevřeští zelení šílenci!!!!!!

M. Valenta 16.8.2021 14:15

Další generál po bitvě.

J. Ptáček 16.8.2021 14:02

Tak třeba "naprostý krach západní politiky". USA před dvaceti lety vstoupili do Afganistánu jako výsledek nevídaného útoku islamistů na New York a Washington. (Já si jen tak občas představím, co by nastalo, kdyby nějaká teroristická organizace zaútočila na Kreml a kus ho zbourala. To by asi nezůstalo jen u Ty Ty.) Takže představitelé USA konstatovali, že musí dosáhnout toho aby teroristé, kteří mají zázemí v Afganistánu, už nemohli útočit znovu na území USA, což se jim myslím podařilo.

Anebo: "v kolika zemích tento způsob západní politiky způsobil rozvrat". Autor by měl vědět, že v Afganistánu se válčilo už před vstupem sovětské armády do země. A několik generací už tam nepoznalo mír. Tak jakýpak rozvrat?

M. Krutý 16.8.2021 14:01

Štěpánek jako obvykle předvádí svůj typický doublethink. Na jedné straně se v Afgánistánu nebojovalo za Prahu, na druhé straně porážka přinese do Evropy migrační vlnu se všemi jejími negativy.

Nemyslím, že je tento pán dneska schopen čehokoli jiného než trudovitého nadávání každému, kdo se zrovna namane.

J. Jurax 16.8.2021 13:50

Napsal jste urputnou kravinu, víte to?

J. Jurax 16.8.2021 13:47

A oni svůj způsob života VNUCUJÍ poměrně úspěšně nám, navíc s naším svolením a na naše náklady.

J. Jurax 16.8.2021 13:44

Nevstanou.

Něco tak xenofobního a rasistického a ještě s bělochem v hlavní roli by si těžko kdo dovolil natočit.

Ledaže Rambo by byl černá lesba bojující proti globálnímu oteplování.

J. Jurax 16.8.2021 13:40

No, chcete-li vyhrát, nesmíte úzkostlivě ctít lidská práva protivníka. Zejména když on neví, co to je.

J. Jurax 16.8.2021 13:36

Možná vystřižený.

Nicméně můžete rozporovat tvrzení v článku obsažená, případně je přímo vyvrátit?

Pakliže ano, neváhejte se zveřejněním.

J. Ptáček 16.8.2021 13:14

Štěpánkův komentář je jak vystřižený z ruského oficiálního tisku. Rusové jásají nad "porážkou" západní demokracie, ovšem jen navenek. Rusům i Číňanům americká přítomnost v Afganistánu nadmíru vyhovovala, dělali za ně černou práci. Teď se Afgánci infiltrují do bývalých sovětských islámských států a Rusové moc dobře vědí, že jim to nepřinese nic dobrého. Už to zažili. Ponechme Afgánce ať žijí v režimu, který je zřejmě nejmenší zlo. USA na ně mají stejně špagát, představitelé Talibánu se už ozvali, doufají, že masivní finanční pomoc z USA bude pokračovat. Takže tak.

I. Bikkhu 16.8.2021 13:05

Hitler a muslimové měli mnoho splečného a výborně si rozuměli. To je prostě středověký způsob boje a Afghánci ničemu jinému nerozumí. Diplomatická nóta jim nic neříká.

I. Bikkhu 16.8.2021 13:00

Další bitva bude pravděpodobně už v Evropě. Turecko má velkou pátou kolonu v Německu, Francouzští Muslimové se dotahují na 20%, Turci i ve třetí generaci se cítí pořád Turky a říkají že jsou připraveni na Erdoganův rozkaz, represivní složky a armáda nabírají přednostně Islámské zájemce...

Izrael bude asi bojovat o přežtí dřív, ale ten už progresivisté hodili přes palubu protože odmítl nechat se vyhladit a navíc bojuje pořád.

L. Beneš 16.8.2021 12:59

Měl byste si něco přečíst o podrobnostech 2. sv. války ve východní Asii.

L. Beneš 16.8.2021 12:56

Takový je svět. Ten pán, co ho policajti porazili na zem a zvalchovali ho, když odmítal nosit náhubek, je také platí ze svých daní.

I. Bikkhu 16.8.2021 12:52

Kdyby jenom svazačka, důstojnice STAZI!

Likvidaci západní demokracie měla v pracovní náplni a dodnes v ní úspěšně pokračuje.

L. Beneš 16.8.2021 12:52

Neměl byste zapomenout, že boj za Prahu u Kábulu jsme sice prohráli, pardon, nevyhráli, ale obsah tzv. diskusí v médiích je přesto nadále pečlivě sledován. Dost možná ještě pečlivěji než dříve. Capito?

L. Beneš 16.8.2021 12:48

Oceňuji proto Poláky, že v polštině je voják označen jako žolnieř, tedy žoldnéř.

L. Beneš 16.8.2021 12:45

Vy byste prostě chtěl, jak to říkal Adolf a Pepa Goebbels, takový ten "totalen Krieg".