24.5.2024 | Svátek má Jana


Diskuse k článku

GLOSA: Kde končí otázky

Podněcoval Geert Wilders k nenávisti? Odpověď má dát soud s šéfem Strany pro svobodu, který začal v Nizozemsku. Ale řekněme rovnou, že katarzi nepřinese. Kdo si myslí, že jasně a jednou provždy rozhodne o Wildersově vině, bude zřejmě zklamán.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
K. Janyška 3.11.2016 9:23

Tak to ve fašistických státech chodí. Mají

příklady z nacistického Německa. Lidský svět tam znovu lidskou hloupostí směřuje. Holadsko a Norsko jsou a velmi nebezepečná místa světa... Dzp.

A. Alda 3.11.2016 9:22

Svoboda slova buď je, nebo není.

U nás svoboda slova není.

Soud s Wildersem také není o svobodu slova, protože ani u nich svoboda slova není. Ve skutečnosti je to soud o svobodu myšlení, protože je postaven na principu "my víme, co jste tím myslel!".

R. Brzák 3.11.2016 9:16

Re: Autor tvrdí, že

Wilders postupuje demokratickou cestou - takže může změnit ústavu, pokud k tomu dostane mandát (neříkám, že s jeho změnami souhlasím).

Ale příklad pana Petráčka, který napadáte, nahradím jiným, možná ještě kontroverznějším. V Barmě nyní probíhají střety většinových Budhistů (či jejich radikální části) proti tamním muslimům, kteří před lety přišli jako imigranti z Bangladéše. V sousedním Bangladéši naopak muslimové "dočišťují" svůj "svět míru" od živlů Budhismu. Mám za to, že je zcela v pořádku, jestliže Budhista v Barmě vede diskuzi o tom, že nechce, aby se na území jeho země rozvíjela muslimská komunita - má v přímém přenosu způsoby muslimů v sousedním Bangladéši a v historické paměti akce Rohingů za druhé světové, kdy Brity vyzbrojení muslimové (za účelem boje s Japonci) namísto toho útočili na Budhisty a jejich chrámy...

Budhisti ovšem už mají muslimů a jejich pořádků v části Barmy (a také k ničemu nevedoucí diskuze) dost - a tak se dnes hovoří o buhistickém Hitlerovi, který vede aktivní válku...

S. Netzer 3.11.2016 8:42

Re: Autor tvrdí, že

Aha.

S. Netzer 3.11.2016 8:41

Re: Populista je to samé co demokrat

Výraz "levicový populista" podle vás není pejorativní?

J. Pražák 3.11.2016 8:40

Re: Populista je to samé co demokrat

Čtenáře by jistě zajímalo nějaké vaše moudro. Zkuste to konkrétně, ať se pobavíme.

S. Netzer 3.11.2016 8:39

Re: Od EUgenossen nepochází nic dobrého.

Jak logické! :-(

M. Prokop 3.11.2016 8:38

Re: Autor tvrdí, že

Ano, ve způsobu vtrhnutí je rozdíl. V tom, že ani Tibeťani, ani Holanďani se nechtějí cítit jako menšina ve své zemi, v tom ne.

M. Prokop 3.11.2016 8:36

Re: Populista je to samé co demokrat

Otázka je, zda to víte vy a jiní uživatelé pojmu v pejorativním smyslu či úmyslu. Zvláště pak ve spojení "pravicový populista", obvykle použitém pro nějaké pojevené levičáky.

A. Alda 3.11.2016 8:32

Od EUgenossen nepochází nic dobrého.

Takže užívání slova populista jako nadávky je jim zcela vlastní.

S. Netzer 3.11.2016 8:21

Re: Populista je to samé co demokrat

Co je populista sice nevíte, ale o vynálezcích oné prý odpudivé "nálepky" nemáte pochyb. Pochází, jako vše co vám nejde pod vousy, samozřejmě od "EUrosoudruhů".

J. Pražák 3.11.2016 7:41

Populista je to samé co demokrat

Jeden výraz pochází z latiny, druhý z řečtiny. To je celý rozdíl. EUrosoudruzi potřebovali pro svou lstivou, demagogickou kampaň nějaké odpudivé "nálepky", které jim pomáhají tam, kde není dost argumentů pro zdůvodnění jejich protilidové, voliče poškozující politiky.

S. Netzer 3.11.2016 7:24

Autor tvrdí, že

"Tibeťané chtějí méně etnických Číňanů a jejich vlivu", jako Holanďané Marokánců.

To by asi musela Marocká lidově osvobozenecká armáda vpadnout do Holandska, nastavit tam okupační správu, pozavírat křesťanské kostely a holandský král nucen uprchnout do exilu.

Toto absurdní přirovnání znehodnocuje celou úvahu.

V roli despoty, který hodlá vnutit zemi řadu restriktivních opatření týkajících se muslimů (zákaz mešit, koránu, vstupu muslimů do Holandska), je ale spíš sám Wilders, protože podobné kroky odporují ústavnímu pořádku každého demokratického státu.

R. Brzák 3.11.2016 0:58

souhlasím beze zbytku,

děkuji.