7.5.2024 | Svátek má Stanislav


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Václav 24.12.2006 21:26

Pozlatit každé

autorovo slovo a rudé blby a demagogy zavírat do Bohnic!

eze 23.12.2006 15:07

Nepřehlížejme skutečnosti

Při hodnocení Pinocheta by se nemělo zapomínat na dějinné skutečnosti. Když Allendeho vláda, kormidlovaná komunistou Voloďou Tajtelbojmem, rozvrátila chilské hospodářství a odboráři, zejména horníci, se začali bouřit, nařídil Allende likvidaci odborářských funkcionářů. Protože tehdejší velitel armády tento rozkaz nechtěl splnit, jmenoval Allende na jeho  místo dosud neznámého generála Pinocheta. Ten však, po poradě s ostatními generály, rozkaz poněkud změnil a likvidaci obrátil proti pravým původcům hospodářského krachu, tj. proti socialistickým funkcionářům.

Můžeme tomu sice říkat krvavá diktatura, ale na počet zavražděných a perzekvovaných byla komunistická diktatura u nás po únoru 1948 krvavější.

Dag Badman 22.12.2006 23:25

Re: Re: Re: Napsal jsem to blbě.

Pak zabít nácka dozajista také, Skopčáku ;-P

Skopčák 22.12.2006 22:04

Re: technická poznámečka:

VVVážená paní učitelko. Máte samozřjemě pravdu ,ale příspěvek (p.Václava) byl kvalitní obsahem.R^R^R^

Skopčák 22.12.2006 21:45

Re: Re: Napsal jsem to blbě.

VVKdyž se otíráte o NĚMECKÝ JAZYK ,prosím nekomolit.Vypadlo Vám jedno "s" - PARTEIGENOSSEN. VVAle souhlasím, že zabít komunistu je velice záslužný čin.

jb 22.12.2006 15:44

Re: Napsal jsem to blbě.

Ano Plzáku, napsal jste skutečně bezkonkurenční blbost.A teď ještě prosím doplňte kolik tanků je potřeba na 1000 voličů aby svrhávání řádně zvolené vlády bylo podle vás dotatečně demokratické.

Paní uřitelka 22.12.2006 13:03

technická poznámečka:

Vašíku,

chceš-li skutečně dobrým pavičákem býti, nauč se, prosímtě češtinu. Ta tvá je skutečně, ale skutečně na ZABITÍ!!!

Dag Badman 22.12.2006 11:06

Re: Re: Dag Badman IP: 147.251.4.xxx

Neříkal jste, Ladislave N., že na mne už nebudete reagovat? Děkuji za budoucí plnění vašich slibů ;-P

Ladislav N. 22.12.2006 9:55

Re: Dag Badman IP: 147.251.4.xxx

Vysvětlovat hlupákovi znovu to, co už bylo vysvětleno, nemá smysl. Vy tu blbost i argumentační demenci budete dávat na odiv ostatním stále a pořád dokola...:-/

h 21.12.2006 23:39

Re: Re: Re: Pol Pot se dostal k moci roku 1975

No tak prave vietnam byla jedna z mala (asi jedina) zem kde po konci valky cistky nebyly. A ten kdo pouzije napalm na civily je vazne neskutecne prase, horsi uz je snad jen fosfor.

Dag Badman 21.12.2006 23:21

Re: Napsal jsem to blbě.

Ještě byste mohl napsat, proč vlastně si Pinochet ten obdiv zaslouží. Zřejmě jste zde probudil parteigenosen, pro které je vražda komunisty morálně hodnotný čin. Nezbývá, než gratulovat.

Jiri 21.12.2006 23:16

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Autor má naprostou pravdu

Ja jenom nechapu, jak mohou vrazedne ciny jednoho zlocince (Fidela, Che Guevary, apod.) ospravedlnit vrazedne ciny jine. Jsem rozhodne rad, ze to tentokrat to odskali komunisti, ale na druhe strane to jeste nedela z Pinocheta dobrosrdecneho vlidneho pana, ktery by ani mouse neublizil. Opravdu, ucel prostredky nesveti a ty vrazdy a muceni po uchopeni moci se opravdu tezko vysvetluji. 

Plzák 21.12.2006 22:18

Napsal jsem to blbě.

Smyslem celého článku bylo ukázat už předem na ty, kteří budou oslavovat Castra až zajde.

Dag Badman 21.12.2006 21:32

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Plzáku Plzáku, trocha vzdělání by neuškodila

Jasně, lžou všichni okolo vás, zvlášť ti pánové v bílých pláštích ;-D

Ta ČT24 to vysílá jako "Bez komentáře". Takže možná má ČT někde svá studia, kde takové podvrhy natáčí ;-)

Václav 21.12.2006 21:30

Z hlediska vyššího principu mravního,

není zabytí komunisty, nebo jeho přívržence vraždou, ale dobrým skutkem. V celé historii tohoto světa se žádný režim jako byl komunistický nedopustil tolika vražd a zvěrstev. Pan Pinochet byl statečný člověk, který se zásadově tomuto zvěrstvu postavil. A udělal dobře.

Václav

Dag Badman 21.12.2006 21:29

Re: Re: Re: Autor má naprostou pravdu

Zkuste si někde zjistit fakta. Pol Pot stál v čele Rudých Khmérů v podstatě až do své smrti v roce 1998, kdy se ho Khmérové rozhodli vydat mezinárodnímu soudu.

USA využívala Rudé Khméry jako bojovníky proti vietnamské loutkové vládě v Kambodži. Podporovala je prostřednictvím financování CGDK (Koaliční vláda Demokratické Kambodži). Nutno ovšem přiznat, že v té oblasti mělo své zájmy více mocností než jenom USA. Například Čína se velmi aktivně zapojila do vyzbrojování Rudých Khmérů.

Pokud máte na mysli svržení prince Sihanuka, tak ten byl odvolán Národním shromážděním, protože se nařídil vyprovokování protivietnamských nepokojů (útoky na velvyslanectví a pod.)

Jarda 21.12.2006 21:07

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Plzáku Plzáku, trocha vzdělání by neuškodila

Ja jsem nerekl, ze lzes jenom ty, TV to ma taky v povaze.

František I. 21.12.2006 21:06

Re: Re: Pol Pot se dostal k moci roku 1975

Skutečně, ten VUML je z vás cíti hodně daleko. Drtivou většinu větnamských civilistů neměli na svědomí hnusní Američaní, ale běžné komunistické čistky, kterým padlo za oběť daleko více lidí, než americkému napalmu. Co je ještě krásnější, nakonec v severovietnamských koncentrácích zmizeli všichni pohlaváři, důstojníci i poddůstojníci Jihovietnamské osvobozené armády. Ovšem to sockomouši strašně neradi slyší.

František I. 21.12.2006 21:00

Re: Re: Autor má naprostou pravdu

Špatnoučký to Dagu, to si malinko pletete, že? Asi míníte vládu, kterou Pol Pot svrhl,(která krátce před tím svrhla pana krále). Tuším, že to byl nějaký generál. To vás na tom VUMLU hodně špatně připravovali.

Je to děs. Snad poprvé souhlasím s panem F. Čechem.

Dag Badman 21.12.2006 20:56

Re: Re: Re: Co by, kdyby

Já jsem přece neříkal, že není hrdina. Ale stejně tak je pravda to, co jsem napsal. O krk mu šlo stejně jako třeba Slánskému, Husákovi nebo dalším komunistickým potentátům. Budete se zastávat Slánského? ;-P

Skopčák 21.12.2006 19:23

Re: Re: Co by, kdyby

Generál Tesařík, jestli si pamatuji dobře dostal "HSS" za opravdové hrdinství v boji a v 50.létech mu šlo doslova o krk jako Sochorovi a dalším. Čtěte Lidové Noviny.

Skopčák 21.12.2006 18:40

Re: hezké

To platí i o Vás, soudruhu politruku.

Skopčák 21.12.2006 18:36

Re: Signifikantní?

A proto už raději nepište.

Ladislav N. 21.12.2006 17:05

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Autor má naprostou pravdu

To je ovšem od vás těžký faul.

Německo 30. let s Chile let 70. porovnávat nelze. To byste pak musel přidat SSSR, Čínu, Kambodžu, Vietnam, Kubu a mnoho zemí, v nichž komunisté vyvolávali či podporovali protivládní ozbrojená povstání.

Ladislav N. 21.12.2006 17:00

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Autor má naprostou pravdu

Ano, to je argument proti Pinochetově armádě - z pohledu dnešního.

Nutno však říci, že v té době v jihoamerické oblasti ozbrojené násilí nebylo nic neobvyklého. Ostatně - Che Guevara a ostatní komunisticky orientovaná "hnutí"  tuto tradici brutálního násilí drželi dávno před Pinochetem.

Josef 21.12.2006 16:38

Signifikantní?

Po smrti generála Pinocheta vyšlo u nás několik desítek článků, rozebírajících jeho život, vliv, nebo přínos. Snažil jsem se většinu z těchto článků přečíst. Tento je však nejslabší, zjednodušující, povrchní a možná zbytečný.

Škoda, tohle na NP nebývalo, tady se v minulosti na kvalitu dbalo ...

jirka.s. 21.12.2006 16:11

Re: Re: Re: Plzáku,Plzáku díky za krásné vánoční povídání

Milý jerry! Skutečně jste měl asi štěstí, že jste dorůstal až v 80 letech, kdy komouši sice ještě kopali, ale v podstatě, jak jste správně napsal, byli k smíchu. Ale nedivte se názorům nás starších, kteří s nimi učinili daleko horší zkušenosti. Oni to totiž zdaleka nebyli v každé době individua hodné pouhých posměšků. Nemůžete přece chtít po mém spolužákovi, kterému před jeho očima estébáčtí bastardi ztloukli do bezvědomí otce a odvlekli ho na dlouhých 12,5 let, aby ronil slzy nad párem komoušů, kterým někdo učinil totéž, co běžně činili oni. 

Nemá přece význam dnes skládat si navzájem "důkazy" jakože Pinochet zavraždil oblíbeného barda (jak myslíte, že by býval dopadl Huťka o pár let dříve) nebo naopak kolik zemřelo lidí na následky "péče" starého grebeníčka. Dnes je důležité, s patřičným odstupen času, aby byl každý rozumný člověk schopen pochopit, že zlo se dá vyhnat i zlem a když to prostě nejde jinak, tak i obecně uznat, že "Vražda na tyranu není zločinem."

franta 21.12.2006 15:30

Re: Re: Re: Re: Re: Plzáku Plzáku, trocha vzdělání by neuškodila

Plácáš pátáý přes devátý Badmane. Slušel by Ti spíš MADMAN. 

jerry 21.12.2006 15:19

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Autor má naprostou pravdu

Kdyby ty oběti byly při tom převratu -budiž. Jenže ony byly až po něm , v době, kdy už měli vojáci moc pevně v rukou. A stále si myslím, že poté i nadále platily chilské zákony.

jerry 21.12.2006 15:16

Re: Re: Plzáku,Plzáku díky za krásné vánoční povídání

Co máte pořád s tím PŠM, vždyť mě je teprve tolik let, že ani pomalu nevím,co to bylo? Tak nevím, kdo z nás dvou vyrůstal v komunismu, nejspíš asi Vy. Takže pojem demokracie neuznáváte?  Proti levicové diktatuře diktátora pravicového. Ano Pinochet dal mučit a zabíjet velmi nebezpečné teroristy -např. naivního levicového snílka V.Jaru, který zpíval levicové písně. Tou kytarou asi hodně ohrožoval životy druhých. A zapomínáte, že zrušil parlament a sebral tím mandáty i pravicovým senátorům. Je na Vás vidět, co ta totalita s lidma udělá, ještě , že já vyrůstal v 80-tých letech, kdy nahoře byli nějaký směšný mumie, ale my na ně už zvesela kašlali.