2.5.2024 | Svátek má Zikmund


Diskuse k článku

GLOSA: Hermanovi „milí krajané“

Vystoupení ministra kultury Daniela Hermana na 67. Sudetoněmeckých dnech v Norimberku bylo přelomovou událostí. Nejen proto, že na sjezdu sudetoněmeckého spolku poprvé oficiálně vystoupil ministr vlády České republiky, přelomovou bylo i proto, co ve svém projevu řekl.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Harabaska 26.5.2016 6:55

Re: Já na svém, ty na svém,

Ale, vážený, řeč byla přece o něčem jiném a ne o výši platů. Tady jde prostě o to, že předkové těch, kteří si sami začali říkat sudetští Němci, nejen že pomáhali zlikvidovat stát stejně historického národa (Češi x Němci), oni dokonce aktivně pomáhali likvidovat samotný český národ. O tom je důkazů více než dost a nešlo jen o K. Henleina a K.H. Franka. Chcete snad prodat hrdost samostatného národa za lepší platy v německých otrokárnách jako Ezau své prvorozenství za misku šošovice? (Proč ti hodní Němci neplatí českým zaměstnancům v Česku stejně za stejnou práci jako německým zaměstnancům v podnicích v Německu už teď?) Musíte být asi ještě dost mladý, abyste mohl zapomenout na všechno to zlé, co sudetští Němci tomuto národu způsobili. Řeč není o nepřátelství vůči Güntherovi nebo Jürgenovi, ale o organizaci, která stále trvá na výjimečnosti postavení ve státě, který jejich otcové pomáhali zničit.

P. Vaňura 25.5.2016 15:32

Porovnejte si životní úroveň u nás a v bývalé NDR

r. 1989. To je, myslím, objektivnější srovnání!

J. Vintr 25.5.2016 22:22

Re: Porovnejte si životní úroveň u nás a v bývalé NDR

Nevim, kolik sudetských Němců bylo vysídleno do východní půlky Německa (a kolik jich tam zůstalo), ale to srovnání je potřeba udělat právě dnes. Zatímco my se čtvrt století od pádu (?) bolševického režimu díváme Němcům pořád na paty, ta jedna půlka Německa, kterou natáhla dolů ruská okupace, měla takový náskok, že dokázala utáhnout i tu polovinu zmršenou bolševickým režimem.

K. Vyšata 25.5.2016 23:14

Re: Porovnejte si životní úroveň u nás a v bývalé NDR

Když tak čtu vaše příspěvky, máte velmi vstřícné a obdivné názory na Němce. Nic proti tomu. Já zase přes ekonomickou sílu a dnešní mírovou politiku Německa vnímám co dokazuje historie. Jsme vosina v pr. německého prostoru a na to nikdy nesmíme zapomenout, jen díky rusákům, že natlačili Němce tak na západ, nemáme zatím problémy jako staletím předtím. Ale teď se ukazuje, že je daleko větší nebezpečí z mutace islámského a germánského spojení. Naše děti, možná děti našich dětí budou mít sakramentské potíže až se zase přes naše území povalí západ na východ a potom zase až přes nás bude západ utíkat před východem.

K. Frauknecht 25.5.2016 8:33

Souhlas.

Hloupé a zbytečné gesto hloupé a zbytečné vlády.

P. Dvořák 25.5.2016 8:43

Re: Souhlas.

Vláda není zbytečná. Merkelbába přece musí mít trošku jistoty, že v tom celoevropském srabu aspoň někde má věrné spojence.

:-))

M. Valenta 25.5.2016 8:33

Nesmysly plácá pan Strejček,

který Hermanův projev evidentně nečetl.

J. Farda 25.5.2016 12:57

Re: Nesmysly plácá pan Strejček,

Plácá a plácá demagogicky, bo je z IVK a všechno ví, bo mu je shůry věrozvěstem zjeveno. Je jen otázkou, kdy se IVK dá dohromady s Klubem českého pohraničí, prorudlými nacionalisty non plus ultra. http://hlidacipes.org/josef-slerka-facebook-podle-klubu-ceskeho-pohranici-aneb-rudy-kvet-v-modre-dalce/

J. Matuška 25.5.2016 8:12

Jenom prstíček...

P. Remeš 25.5.2016 8:06

Německy mluvící Češi ...

Čeští Němci, kteří volil Henleina, už dávno nežijí, taková argumentace je značně přitažená za vlasy ...

Setkal jsem se loni v Bavorsku s jedním sudetským Němcem, který jako mladý odešel se svými rodiči z tehdejšího Československa na začátku 70. let. Jeho dědeček byl německý sociální demokrat, který byl perzekuovaný Hitlerem, a tak jeho rodina mohla po roce 1945 v ČSR zůstat. Nicméně národnostní a politická perzekuce byla za komunistů tak nepříjemná, že se celá rodina nakonec odhodlala k legální emigraci (byť spojenou se zákazem rodnou zemi kdykoliv v budoucnu navštívit).

Když jsem se tohoto velmi dobře česky mluvícího sudetského Němce ptal, jakou vlastně má identitu, když osobně mluví o Němcích jako "oni", tak mi odpověděl, že on se považuje za "německy mluvícího Čecha" ... mně to v tu chvíli přišlo dojemné a rozhodně bych takového člověka neměl problém za "milého krajana" označit.

P. Vaňura 25.5.2016 15:27

Ano, počátkem 60 let se čeští Němci mohli

legálně vystěhovat se vším majetkem a mnozí toho využili. A ti r. 1945-1946 odsunutí jim strašně záviděli ten majetek, nemohli to přenést přes srdce! Když si uvážím, že nemovitost odstěhovat nemohli a museli ji prodat za částku, která v Německu znamenala pár šupů a jinak v ČSSR tou dobou měli skoro všichni ho***, ukazuje to ty odsunuté v nepěkném světle. A toto je pravda, říkala mi to příbuzná těch, co se počátkem 60 vystěhovali.

P. Maleček 25.5.2016 7:03

Byl to obyčejný politický kšeft

Jasně to řekl o Hermanově návštěvě landsmanšaftu Sobotka. Bylo to na základě výstupu jednání vlády ČR s bavorskou vládou, kdy pomoc Bavorska s ČR problémy byla podmíněna vstřícnými kroky k problémům vlády bavorské, jejíž většinu tvoří tamní "lidovci". No a landsmanšaft je významným dodavatelem jejich volebních hlasů.

Takže vůbec nešlo o česko-německé usmiřování, ale o prachsprostý politický kšeft - vy dostanete naše prachy, ale za to že ohnete hřbet před našimi voliči. No a kdo jiný by se toho měl ujmout než ohební lidovci a jejich nevýznamný ministr Herman.

Co by ne, když to samé dělá před mamá Merkel dělá náš Sralbotka.

B. Hamáček 25.5.2016 7:36

Re: Byl to obyčejný politický kšeft

Ono je v podstatě všechno nějaký kšeft. Vy chodíte do práce , aby jste si za obdržený peníz mohl koupit něco k jídlu a podobně. Jinak to v životě nejde. Holt všechno je : něco za něco. Pouze je nutno najít "míru". V tomto případě už to byla ostuda , že to trvalo tak dlouho. jen abychom landsmanšaft nepotřebovali, to by byla pro levičáky hodně hořká meducína.

T. Vodvářka 25.5.2016 7:46

Re: Byl to obyčejný politický kšeft

Možná, že existuje vedle "kšeftu" ještě cosi, co se nedá tak úplně zhodnotit penězi či nějakým jiným bonusem. Jde o obyčejnou lidskou zdvořilost, snahu o normalizaci sousedských vztahů, urovnání starých sporů a otočení se zády k minulosti, abychom se mohli dívat dopředu a nikoli stále zpět. To samozřejmě neznamená ignoraci minulosti, ale jen její přesun mimo hlavní téma.

Pokud si přečtete poslední Respekt a rozhovor s ministrem Hermanem, pokud si zjistíte, co dělal za totality, tak si jej - nejspíše tajně - začnete vážit.

B. Hamáček 25.5.2016 8:19

Re: Byl to obyčejný politický kšeft

S tím "kšeftem" jsem to myslel naprosto pozitivně. Já si pana Hermana vážím a fandím mu.

T. Vodvářka 25.5.2016 8:40

Re: Byl to obyčejný politický kšeft

Reagoval jsem na pana Malečka, Váš postoj je mi blízký

P. Dvořák 25.5.2016 6:25

Vzhledem k předchozím diskuzním příspěvkům

jsem naprosto přesvědčený, že Daniel Herman oslovení "Milí krajané" použil až poté, co byl vřele uvítán slovy: "Vítej, krajane!" Jinak by přece předdiskutující nemohli autorovi článku tak spílat.

Zbývá dořešit, jestli my jsme (nejen podle nich) součást Sudet nebo oni jsou součást Čech.

B. Hamáček 25.5.2016 7:42

Re: Vzhledem k předchozím diskuzním příspěvkům

No ono taková Českobavorská svobodná republika by nebyla až tak špatné řešení . I ve Švýcarsku mají 4 úřední řeči.

P. Dvořák 25.5.2016 8:37

Re: Vzhledem k předchozím diskuzním příspěvkům

Souhlasím. V rámci vyváženosti se bude hymna hrát na cimbál a hradní stráž místo pištěkovských cingrlátek bude mít bílé podkolenky a kraťasy s padacím mostem.

R. Houška 25.5.2016 6:20

Stačí se podívat na podpis, a obsah článku už nemusíte ani číst. IVK! Opět další slátanina vyjadřující vůli Kremlu, rozeštvávat v Evropě všechno a všechny.

T. Vodvářka 25.5.2016 5:54

Přidávám se k hodnocení diskutujících

a považuji tento článek za neuvěřitelně hloupý.

B. Hamáček 25.5.2016 7:43

Re: Přidávám se k hodnocení diskutujících

A autor zřejmě také.

K. Frauknecht 25.5.2016 8:30

Re: Dneska nemohu s Vámi souhlasit,

většinou je to naopak :-)).

V Česko-německé deklaraci o vzájemných vztazích a jejich budoucím rozvoji (podepsáno 21. ledna 1997!!) se ve třetím oddíle mj. praví: "...Česká strana lituje, že poválečným vyháněním, jakož i nuceným vysídlením sudetských Němců z tehdejšího Československa, vyvlastňováním a odnímáním občanství bylo způsobeno mnoho utrpení a křivd nevinným lidem, a Česká strana lituje nepotrestání excesů, které při vysídlování proběhly...". Howgh! Vyřešeno před dvaceti lety. Sralbotkova vláda opět udělala z Čechů kašpary.

S. Kalužík 25.5.2016 1:41

Myslím, že autor si svými

slaboduchými pseudootázkami dává sám vysvědčení a není třeba dále komentovat. Slaboduchým je třeba projevit shovívavost.

B. Hamáček 25.5.2016 7:40

Re: Myslím, že autor si svými

No , co bychom od bolševiků(třeba i ukrytých ) mohli čekat. (Ale doufám , že se dnes uvidíme).

P. Sulc 25.5.2016 1:39

Zrejme mel na mysli ty Nemce,

kteri sidlili v zemi Koruny ceske skoro tisic let, tam, kde nikdo pred nimi nebyl,a ktere pozvali do zeme Premyslovci, hlavne proto, ze to byli remeslnici a ne jen vidlaci, jako byli Slovane a prinesli co zeme kulturu. Take mozna myslel i ty tisice Nemcu, kteri byli vyhozeni coby statni zamestnanci, neb neslozili povinne zkousky z cestiny, treba i jak se jmenovali psy babicky Bozeny Nemcove. Mozna i ty Nemce, kteri chteli pro sebe autonomii a vzpirali se cechisaci Sudet, kde vsichni policajti , urednici i celnici byli Cesi.

F. Houžňák 25.5.2016 6:04

Ze ti Slovane byli sami blbci a vidlaci,

je videt na Cechoamericanovi Sulcovi plnem nenavisti. Tak pis nemecky, Sulc.

P. Sulc 25.5.2016 8:30

Re: Ze ti Slovane byli sami blbci a vidlaci,

Nenavisti ne, jen trochu plny vedomostmi, ktere blbemu Cechackovy jako vy,nikdo do hloupe palice nenacpal, takze mu k zivotu staci skolni dejiny, pivo a fotbal

F. Houžňák 25.5.2016 8:45

Oh, really,

I'd say your noggin ain't full of knowledge as you so 'proudly' state but rather full of something else starting with sh**. Videt je to vcelku jasne. Pis radsi nemecky, Sulc.

S. Lorenc 25.5.2016 0:19

Krajané

To oslovení "krajané" se mi líbí: žiju v Sudetech, oni pocházejí ze Sudet, tak jsme krajané. Zůstalo nám tu po nich nádherné dědictví - alespoň něco z toho jsme za těch 40 let nezničili.