1.5.2024 | Svátek práce


Diskuse k článku

GLOSA: Evropa a ropa

Prvotním důvodem zavádění elektromobilů není ani snaha zavést technologickou inovaci, ani starost o životní prostředí. Je jím snaha o omezení moci ropných států. Západní politici o to usilují od počátku sedmdesátých let, kdy se ukázalo, že cenou ropy lze ovlivnit politickou situaci na Západě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
A. Renjascu 28.8.2021 7:42

Snížení závislosti na ropě vedoucí ke zvýšení závislosti na zemním plynu, kterýé EU taktéž nemá a musí jej dovážet, tak to je super strategický nápad. Další super nápad spočívá v převedení toho posledního zbytku výroby do Číny a Indie, aby EU mohla dále snížit svůj podíl na světovém HDP, který je již nyní mizivý. A poslední super nápad spočívá v ohromných ekologických škodách způsobených těžbou lithia a kobaltu do baterii pro vozidla, jejichž životnost bude oproti klasickým autům sotva poloviční.

F. Kusák 28.8.2021 8:52

Stará dobrá Evropa se průmyslovou jedničkou hned tak nestane. A zelená politika ještě urychlí tento proces. Ale jinak je to ten nejlepší kontinent pro život. O tom jsem přesvědčen. Úžasná kultura, architektura, rozmanitá a mimořádně dobrá kuchyně. A pak nádherná příroda od severu k jihu, od západu k východu. To samozřejmě nabídnout můžeme. A nemusí to být jen hordy turistů, lze to i jinak. A asiaté to uznávají a obdivují, a nejen oni.

P. Dvořák 28.8.2021 9:51

Z věty "Evropa se průmyslovou jedničkou hned tak nestane" by nejeden mohl nabýt dojmu, že o něco později, než je "hned tak", se jedničkou stane.

;-D ;-D ;-D

F. Kusák 28.8.2021 10:33

To nikdo neví. Vy to víte? A jak se říká, žádný strom neroste do nebe. Tak bych se neposmíval. Jak známo, i stará Čína byla fascinující civilizací. A pak přišel pád. Takže, když jsem to napsal tak, jak jsem to napsal, nechal jsem si zadní vrátka, protože Evropu nezatracuji. Mám zkušenost, že lidé, když jim teče voda do bot, dokážou zázraky. A jsem docela rád, že se těžký průmysl stěhuje z Evropy. Také nikdo neví, jak bude budoucí průmysl vypadat. Jsem alergický na podceňování Číny, ale také si nemyslím, že Evropa, jako civilizační velmoc, skončí. Jen to bude vypadat jinak.

V. Šedivý 28.8.2021 10:56

Když zelení vyženou z Evropy průmysl, čím se budeme živit? Za co nakoupíme ve světě? Směnná hodnota zelených žvástů je nevalná, za pokrokové myšlenky také nic nedostanete.

Už dnes žijeme na dluh, prožíráme dědictví mnoha minulých generací a ten sešup je stále strmější.

P. Dvořák 28.8.2021 13:23

Rozhlédněte se. Evropa, jako civilizační velmoc, už skončila. Žvástáním o židovsko-křesťanských kořenech se nikdo nenažere, neohřeje, neobleče se do nich, neubrání se vpádu jiné civilizace, nevyléčí se jimi . . .

V některých zemích už mizí i ty kořeny.

O. Kaucký 28.8.2021 13:47

Předposledním stádiem vývoje je "hlavně neztratit stopu".

F. Kusák 29.8.2021 9:18

Víte, kdybych se tak choval a uvažoval ve vedení firmy, pak bych to mohl při každých problémech zabalit. A většinou se řešení našlo. Jen se nepos....

Že je Západ v krizi vím taky, na to nemusím být žádný intelektuální velikán. Ale také jsem mnoho cestoval a viděl, a nikoliv jako turista, takže mohu srovnávat. Možná proto si myslím, že cesta pro Evropu existuje, jen bude vypadat jinak než před sto lety. Průmysl, který tehdy dominoval, se už nevrátí, a můžete se rozčilovat a naříkat jak chcete. Pokud byste byl šéf marketingu, musel byste přemýšlet čím můžete svět oslovit. Já věřím v tvořivé síly, kapitalizmus a demokracii. Takže, vzhledem k dnešním poměrům, jsem taky tak trochu snílek. Ale jak jsem řekl, až přijdou skutečné problémy, lidé si pomohou, o tom jsem přesvědčen.

V. Petr 29.8.2021 19:21

Problémy mohou např. vynést k moci nějakého Hitlera. Ten by se také nedostal k moci, nebýt ekonomické krize.

R. Langer 29.8.2021 19:40

Asi tak! :-/

V. Šedivý 28.8.2021 10:05

Ovšem bez peněz se nám ten život začne trochu kazit.

Za pár let bude životní úroveň úplně jinde.

V. Pavelka 28.8.2021 16:16

Včera ČTK, a tak si Arabští šejci koupili Mariánské Lázně .. pro začátek , později si přikoupí zbytek republiky.EUEU[>-]EUEU

J. Matucha 28.8.2021 6:16

Další cesta je obnovit chov koní, zavést dostavniky a místo benzinek stavět u dalnic preprahaci stanice.

O. Kaucký 28.8.2021 13:48

Žere kůň kukuřici a řepku?

J. Ganaur 28.8.2021 14:02

Koně prdí metan!!!!;-D;-D;-D

J. Jurax 28.8.2021 14:23

Ano.

Avšak koňské kobližky jsou vyhledávané ku pěstění žampiónů.

R. Langer 29.8.2021 19:41

Ne. Řepka je JEDOVATÁ... ;-)

J. Strakoš 28.8.2021 5:55

No, kdyby se Evropa předháněla ve stavbě jaderných bloků coby stabilního zdroje paliva a ukazovala, jak budeme soběstační ve výrobě automobilů (tedy od šroubků až přes motor k polovodičům), pak bych to možná bral jako vysvětlení směru k nezávislosti.

Takto to bude zvýšení závislosti minimálně na Číně.

Mně ten článek přijde jako takový pokus obhájení Grean dealu - sice autor ví, že je to špatný směr, ale snaží si to nějak omluvit, protože jinak by musel přiznat, že směr ubírání se EU není zrovna rozumný,

D. Krajíček 28.8.2021 6:11

R^

R. Langer 28.8.2021 6:19

Asi tak. :-/

J. Jurax 28.8.2021 14:28

Obdivuji Vaše neobyčejně diplomatické vyjádření, totiž že směr ubírání se EU není zrovna rozumný. Já bych se k témuž tématu vyslovil spíš v tom smyslu, že EU spěje direktně do prdele.

J. Pankovic 28.8.2021 3:54

"Vážený pane, cukatůra bez napnelismu je volovinizmus! ", jak pravil pan Werich.

Tenhle článek je také volovinizmus

K. Machala 28.8.2021 3:13

Toto je přímá cesta do područí Čung kuo. Dražší elektřina má násobně vyšší potenciál zničit Západ, jaký byl, než ropná krize v 70. letech. Elektřina nemůže osvobozovat, pokud bude dražší. Celé to má hlavně geopolitickou příčinu a ta nepřichází že Západu, podobně jako všechny ty bizarní ideologie až po zfalšované volby v USA a bleskové vítězství Talibanu. Cui bono? To je zásadní otázka po původci změn.

M. Vaněček 28.8.2021 2:45

Výborný článek. Dobře že někdo upozornil na významný aspekt proč přejít (pozvolna) na elektromobilitu (ne stoprocentní, bude stačit přes 50%).

J. Strakoš 28.8.2021 5:58

A opravdu tím nezvnikne závislost na jiném státě? Třeba ... Číně?

Jsme skutečně nezávislí na 50% přechod? Tedy baterie? Motory?

J. Sedlář 28.8.2021 9:16

Tak daleko tihle nevidí. Ještě snad aby tušili kolik % ropy jde do spalováků. Ale jásat budou už včil.

R. Langer 28.8.2021 6:21

Je to přesně naopak, a to, že to nechápete pramení jenom z toho, že jste technický analfabet. :-P

Z. Lapil 28.8.2021 9:33

Elektromobily, respektive baterky do nich, jsou výrazně dražší a výrazně méně technicky užitečné, než motory spalovací. Už teď jsme závislí na cizích penězích až hanba (jen skrze ČR si půjčujeme několik set miliard ročně), takže zavedením elektromobilů možná omezíme závislost na ropě, ale určitě zvýšíme závislost na půjčkách.

Dvakrát, protože jednou za dražší auta a jednou za méně technicky schopnou dopravu.

Čistě technicky mě upřímně překvapuje, že je preferována snaha vyvíjet elektrickou individuální dopravu, která mj. musí proti spalovacím autům vozit bratru půl tuny balastu navíc, zatímco pravidelnou dopravu, která je řešitelná dráty, jaksi nikdo moc neřeší; rozhodně ne tak, že by se psalo o nějakých úspěších.

V. Šedivý 28.8.2021 2:14

Tomu se říká "z bláta do louže", v tomto případě je ta louže sakra hluboká a smrdutá.

Znacnou většinu surovin nutných pro elektromobily má pod palcem Čína. Takže nás čeká mnohem děsivější závislost.

V. Pavelka 28.8.2021 16:32

No nalákají (nařídí) elektroauta , aby Čína převzala celý byznys a zruší naši veškerou výrobu a ke klasice už se nikdo nevrátí . Protože Banky nebudou pujčovat tomu kdo nesplnuje Bruselské parametry §§ Ti snad patří vyhnat ne volit ! žádný Brusel !EU!;-O