Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
GLOSA: Co je psáno…
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
V. Pokorný 15.3.2019 9:51NATO prý je největší světová teroristická organizace. Ale pozor! Vyloženě obranná a mírumilovná! |
K. Janyška 15.3.2019 11:05Re: NATO Ano, jen obranná. To však neznamená, že v rámci obrany civilizovaných nemusí někdy útočit. Mnohdy musí. Známé nejlepší obrana je útok prostě platí... Dzp. |
M. Prokop 15.3.2019 17:26Re: NATO No jo, máte smůlu, Varšavskou smlouvu vám rozpustili. |
J. Lancik 15.3.2019 20:07Re: NATO Jaksi postradam pojmenovani toho koho ta teroristicka organizace terorizuje. |
V. Novák 15.3.2019 9:46Slib nerozšiřování NATO je realita, mnohokrát potvrzená účastníky schůzek - ne jen té na Maltě. Že ho Západ nehodlal dodržovat, je zřejmé - a celoživotní aparátčík Gorbačov nechápal, že demokratické státy nejsou majetkem prezidentů nebo politbyr, ani králové že si už jen tak nepotřesou rukama a je vymalováno -. že se smlouvy sepisují, podepisují a ratifikují. Teprve pak jsou platné a dá se čekat, že (nějakou dobu) vydrží. Ovšem NATO by mělo přestat strašit, že "ruský voják stojí na hranici NATO". Je to přesně opačně - voják NATO se přesunul na hranici Ruska. |
L. Harvánek 15.3.2019 9:57Re: Slib nerozšiřování NATO je realita, mnohokrát potvrzená Bohužel, smlouvy se sepisují, podepisují a ratifikují. Proč? Protože v textu lze najít mnoho kliček a důvodů, jak smlouvu obejít. Myslím, že smlouva uzavřená podáním ruky byla jasnější a srozumitelnější. S tím, že voják NATO stojí na hranicích Ruska, nelze než souhlasit. Vlastně ono to platí i naopak. Jen musíme vzít v úvahu, jak a kdy se tam ocitli. |
Z. Lapil 15.3.2019 11:57Re: Slib nerozšiřování NATO je realita, mnohokrát potvrzená Smlouva rukoudáním je platná jen pro dotyčné ruce. Chcete-li, aby ji dodržoval i váš následník, musíte ji sepsat a podepsat, protože stát státu ruku podat nedokáže. Taky nezapomeňte na selektivní zapomínání: ti dva, co si podávali ruce, si můžou už za týden pamatovat každý něco jiného, a to ve vší poctivosti. A co teprve ten třetí, komu to vyprávěl jeden z nich. Dámy se od pánů přinejmenším v tomhle neliší. |
V. Novák 15.3.2019 13:09Re: Slib nerozšiřování NATO je realita, mnohokrát potvrzená Jistě, pánové - a taky proto, že ty státy mají parlamenty, které do toho mají co mluvit,protože zastupují občany. Tohle prostě Gorby nechápal a chápat ani nemohl, protože byl aparátčík, Nejvyšší sovět byla souhlasárna a co se v politbyru upeklo, to platilo. Nechápal demokratické procedury. |
Z. Lapil 15.3.2019 13:50Re: Slib nerozšiřování NATO je realita, mnohokrát potvrzená Myslím, že Gorbačov byl po letech první, kdo je chápal, ale jinak souhlas. To je přece jedna z nejstarších vyjednávacích taktik: To by mi parlament/šéf neschválil. |
P. Lenc 15.3.2019 10:32Re: Slib nerozšiřování NATO je realita, mnohokrát potvrzená Ano pane Nováku, ale ty ruské vojáky kteří přešli cizí hranice, tak toho jste si nevšiml?Že pobaltské státy mají doposud svou samostatnost jen díky deštníku NATO to samozřejmně není pravda, že? A proč byl nad pobaltím roztažen, tak to si jistě nevzpomenete, že.Víte ruský imperialismus je věčný a je jedno jestli tam vládne car, bolševik nebo Putin. |
Ś. Svobodová 15.3.2019 12:37Re: Slib nerozšiřování NATO je realita, mnohokrát potvrzená Zato noha vojáka NATO nidy žádné cizí hranice bez požádání nepřekročila...Nemotejte diskuze plané argumenty. Reakci Ruska na rozšiřování NATO lze chápat, i když s ní nemusíme souhlasit. |
M. Prokop 15.3.2019 17:33Re: Slib nerozšiřování NATO je realita, mnohokrát potvrzená Jistěže je možno reakci Ruska chápat. Stejně tak, jako třeba obsazení Sudet. Všechno je z nějakého hlediska pochopitelné. |
V. Novák 15.3.2019 17:58Re: Slib nerozšiřování NATO je realita, mnohokrát potvrzená Ona by se spíš těžko dala chápat nereakce Ruska na přibližování NATO k jeho hranicím. Západu Rusko nevěří - a má k tomu důvody historické i nedávné. |
J. Lancik 15.3.2019 20:10Re: Slib nerozšiřování NATO je realita, mnohokrát potvrzená Stejne tak lze chapat obavy sousedu Ruska, kdyz z obavy z prepadeni Ruskem (viz Gruzie a Ukrajina) proto vstoupili do NATO. |
V. Novák 15.3.2019 13:21Re: Slib nerozšiřování NATO je realita, mnohokrát potvrzená Z čeho soudíte, že pobaltské státy mají svou samostatnost jen díky deštníku NATO? Roztažen tam byl kvůli těsnějšímu obklíčení Ruska a odtržení exklávy Kaliningradské oblasti od svazového státu - ovšem když byla odtržena, děsí zase NATO suwalským koridorem. A samozřejmě pobaltští politici bijí na ooplach při každém ruském cvičení v blízkosti - Rusko už už más obsazuje - pomóc! Načež se na bubnování "zapomene" až do dalšího cvičení. Zejména Grybauskaite je bubenice přímo rocková. |
P. Lenc 15.3.2019 13:40Re: Slib nerozšiřování NATO je realita, mnohokrát potvrzená Bože Nováku, netvrďte že nejste bolševik. |
V. Novák 15.3.2019 14:34Re: Slib nerozšiřování NATO je realita, mnohokrát potvrzená Máte údermé argumenty! Takové... vulkanizované... |
M. Prokop 15.3.2019 17:34Re: Slib nerozšiřování NATO je realita, mnohokrát potvrzená Při zkušenostech těch Baltů s Ruskem, při ruské rétorice, při tom, co Rusko páše jinde, vy se těm Baltům divíte? |
V. Novák 15.3.2019 17:56Re: Slib nerozšiřování NATO je realita, mnohokrát potvrzená Píšu snad, že se Baltům divím? No, divím se jim v lecčems, třeba že se cpou do věcí, po nichž je jim velký kulový, kupř. NS a NS2. Já se divím NATO, že přijalo Balty, kteří nijak k obranyschopnosti nepřispívají, zato neustále žadoní tu o vzdušnou ochranu, tu o další vojáky NATO, přičemž jejich přijetím NATO jen značně protáhlo svou hranici s Ruskem. A zrovna tím, že "Ruský voják stojí na hranici NATO" v Pentagonu strašili. Dokonce i americký novinář se zeptal, jestli to náhodou není vinou NATO a ne Ruska... Jediný důvod přijímat Balty mohlo být zmíněné obkličování Ruska a oddělení Kaliningradské exklávy zemí NATO, tedy možné obstrukce vůči Rusku. Jenže ten suwalský koridor, že... A kaliningradská oblast je už nezávislá na Litvě v přepravě osob, zásobování elektřinou i plynem - takže se přípravy obstrukce minuly účinkem. |
A. Nový 15.3.2019 11:46Slib nerozšiřování NATO nikdy neexistoval Je to jen pohádka pro blbce, šířená bolševikem. Čest vaší bolševické práci při šíření lží. :-)) |
V. Novák 15.3.2019 12:58Re: Slib nerozšiřování NATO nikdy neexistoval Lžete a děláte ze sebe blba zadarmo nebo a peníze? |
A. Nový 15.3.2019 21:27Re: Slib nerozšiřování NATO nikdy neexistoval Vy toho blba ze sebe děláte určitě z přesvědčení a zadara. :-)) |
M. Prokop 15.3.2019 17:37Re: Slib nerozšiřování NATO nikdy neexistoval Možná jo, možná ne, těžko říci. Pokud by mělo cenu o tom vážně uvažovat, bylo by nutno znát přesné znění a okolnosti. Jestliže to známo není, nemá cenu o tom meditovat. Co existovalo určitě i okolnosti jsou známy, to je Budapešťská deklarace. A je známo i to, jak s ní Rusové naložili. |
V. Novák 15.3.2019 18:02Re: Slib nerozšiřování NATO nikdy neexistoval Známo to je. Publikováno to bylo - a to nejen v Rusku, ale i Le Monde Diplomatique si dal tu práci se sebráním poznámek a zápisků tehdejších vyjednavačů. Včetně konečné poznámky Bushe Sr. "No, ale nakonec - my jsme vyhráli, tak jakýpak sliby?" (neručím za přesou citaci, nemám článek u sebe - smysl byl tento). |
J. Lepka 15.3.2019 21:52Re: Slib nerozšiřování NATO nikdy neexistoval A smysl porušení Budapešťské deklarace ? |
M. Prokop 15.3.2019 17:30Re: Slib nerozšiřování NATO je realita, mnohokrát potvrzená Což o to, Gorbačov, ale zajímavé je, kolik lidí nechápe, že ti sousedé Ruska do NATO chtěli a chtějí, navíc důvodně. Těžko jim na to říci "nasrat, kdyby bylo třeba, tak vám proti Rusku nepomůžeme". Voják NATO se posunul na hranice Ruska (ne úplně, takže třeba z hranic Ukrajiny, Moldovy a Gruzie si Rusové dělají trhací kalendář) a nabízel spolupráci. K té se rusové hlásili, dokud jim lezly tlustý do tenkejch a dokud nebylo nutno něčím strašit vlastní občanstvo (nebo poddané?). |
V. Novák 15.3.2019 18:09Re: Slib nerozšiřování NATO je realita, mnohokrát potvrzená Na hranicích Moldovy vojak NATO stojí, dokonce tam stojí nějaké NATO rakety. Vaše úporné lpění na stalinském uspořádání je docela pozoruhodné... Spolupráci nabízeli Američani (ostatní do toho nemají co kecat) při vývoji PRO. Ovšem s tím, že odmítli Rusům dát cokoli - ani telemetrická data, natož jejich šifrování, nebo nedej Bože jakýkoli plánek. Tskže Rusové řekli oprávněně, že takovou spolupráci si amíci můžu vetknou kamsi a pustili se do překonávání PRO. V čemž celkem uspěli. I když neumějí vyrobit budík... |
K. Janyška 15.3.2019 9:36NATO musíme bránit všemi silami. Je to jediná skutečně potřebná organizace na obranu civilizace a civilizovaných na světě... Dzp. |
T. Kočí 15.3.2019 13:10Re: NATO musíme bránit všemi silami. zcela tak |
V. Novák 15.3.2019 13:23Re: NATO musíme bránit všemi silami. Nemělo NATO původně bránit své členy? |