28.5.2024 | Svátek má Vilém


Diskuse k článku

GLOSA: Chcete dobrý plot?

Prodejny typu Hornbach nabízejí i ploty. Různé. Malé i velké, dřevěné i drátěné, ale žádná cedule neavizuje, jestli dobré, nebo špatné.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Sedlář 15.8.2021 1:33

První bezpečná země. Měli zůstat v Turecku.

H. Rybnická 15.8.2021 10:03

Mělo se .......1948 zabránit nástupu komunizmu

J. Sedlář 15.8.2021 14:20

Hmm. Já tehdy nežil a nemohl jsem pro to udělat nic. Tady a teď na psu proti Vašim plkům argumentuji.

J. Jurax 15.8.2021 23:10

Neodklánějte.

J. Jurax 15.8.2021 21:58

No jo no, a jak ta pomoc a hlavně dočasnost funguje v praxi?

Když se furt ohánite odkazy, tak si někde vyguglete z oficiálních německých zdrojů, kolik se do SRN nasáčkovalo ilegálních migrantů a kolik se jich už povedlo vrátit zpátky. Kolik z nich pracuje a platí daně a kolika a jak dlouho je pomáháno dávkami. Čísla porovnejte a zamyslete se, jak se v praxi chápe ta dočasnost pomoci.

B. Rameš 14.8.2021 11:23

Existuje několik řešení, ale líbit se nebudou.

1) srovnat ekonomickou a bezpečnostní situaci v zdrojových i cílových zemích. Bude-li se všude žít stejně mizerně, není důvod k migraci.

2) obnovení koloniální nadvlády.

3) uznání nároku na to, že člověk může žít kdekoli. Z mého pohledu vede k bodu 1.

4) vyčkat pár století, možná jen pár desetiletí, než se společnosti ve zdrojových zemích stabilizují a v cílových zemích rozpadnou. Což je asi ta cesta, kterou momentálně jdeme a opět vede k bodu 1.

H. Rybnická 14.8.2021 13:27

Líbit se nemusí, ale asi máte pravdu. Jen bych si ten cíl vytkla trochu výše: srovnat ekonomiclou situaci jak tam tak i tam k úovni, na které se dá slušně žít.

J. Joudová 14.8.2021 14:32

A jak byste si konkrétně to rovnání ekonomické situace představovala?

H. Rybnická 14.8.2021 14:58

Paní Joudová, koncepce znamená přemýšlet. O tom jak umožnit lidem v zemích odkud utíkají to, co hledají jinde. Čechům by toto nemělo být cizí, nebylo dost emigrantů?

J. Hrdlička 14.8.2021 15:30

Řešením je pracovat. A výsledek až dlouhodobě jako všude. Ale nechtějí-li oni sami, darmo cokoliv.

H. Rybnická 14.8.2021 17:37

A jak to víte, že nechtějí? Mám dojem že jste ani zdaleka nějakou migrantskou rodinu neviděl. V Německu ostatně pracuje dle vládních statistik 69 procent migrantů, k tomu ovšem ne nutné připočíst skutečnost, že dokud migranti neprojdou "úředním" procesem který je dost zdlouhavý, pracovat nesmí.

J. Hrdlička 15.8.2021 8:19

Ten, kdo neomylně táhne (klidně přes několik bezpečných států) do zemí s největšími sociálními dávkami, pracovat nechce.

J. Jurax 15.8.2021 23:07

No, statistiky jsou ošidná věc. Když nevíte, jak se počítají, dají se interpretovat i tak, že nemají daleko od lži. Vědomě nebo z neznalosti. Je to celkem běžné i u jiných statistik.

Tedy především jak je definován migrant - legál či nelegál? Ví se vůbec přesně, kolik jich v Německu je? Kolik jich uniká statistikám? Co se přesně rozumí tím že pracují? Znamená to, že se svou prací i uživí, neberou už žádné dávky a platí daně? Nebo jsou to například i takoví, co sice berou dávky, ale pro forma třeba zametají ulice? Pracují na nedotovaných místech? Pracují na speciálně pro ně vytvořených místech? Počítá se do práce i studium nebo výuka jazyka? Jak dlouho musí jeden pracovat, aby se dostal do statistiky, že pracuje? Kolik dní z roku třeba? Kolik hodin ročně? Jak dlouho jsou v Německu a jak dlouho z toho pracují? Počítají se do statistky jen hlavy rodin, tzv. živitelé, nebo všichni nad 15 nebo 18 let? A tak dál a podobně. Mimochodem - odkaz nedodám, ale já zase četl o zapojení migrantů do práce v Německu číslo cca desetkrát menší. Mohu se samozřejmě mýlit, ale taky ne. Ono je to holt jiná statistika, jiná interpretace dokonce možná i stejných dat. Tohle se v běžných médiích nedozvíte už jen proto, že novináři tomu prostě nerozumí a jejich čtenáři by to stejně nepochopili a nudili by je to. Prostě se vyhodí vhodné číslo podle toho, jak to má vyznít.

Ale i tak - 31 procent nepracuje.

J. Jurax 14.8.2021 16:10

Koncepce znamená přemýšlet a DOMÝŠLET!

To druhé nečiníte.

Ušlechtilé vize, jimiž se opájíte, pravidelně ztroskotají na detailech. Kdo to zaplatí, zda lidé vizí dotčení ji vezmou dobrovolně za svou a ne-li, jak je k tomu donutit, jak to v praxi realizovat ve společnostech s diametrálně odlišnou mentalitou, kulturou, náboženstvím, tradicí a historií. S obrovskou porodností bez vůle a možnosti ji omezit. Politicky zpravidla nestabilních, prolezlých korupcí a nepotismem v míře řádově vyšší než v Evropě.

Navíc zajistit životní úroveň širokých mas na úrovni té naší, resp. západoevropské, v zemích, z nichž migranti plynou, je úkol na několik generací podmíněný nejen naší pomocí, ale hlavně tvrdou prací tamních domorodců a v neposlední řadě taky změnou jejich mentality.

Š. Hašek 14.8.2021 19:58

Dejme si, chlapci, bacha!

Paní Rybnická bude přemýšlet o koncepci! A bude zavádět v příští pětiletce "Vídeň a Hanou" u lidojedů. Tam v místě. Začne tím, že je bude učit vařit knedlíky, nemočit u zdí chatrčí.

Mein lieber Gott! Je tohleto možný? Je. V brusele podobných je!

J. Joudová 14.8.2021 23:32

Víte, co znamená „konkrétně“?

H. Rybnická 15.8.2021 0:06

Ne. Ještě jsem to slovo v životě neslyšela. ;-)

J. Joudová 15.8.2021 0:21

Jasně. Tak to je potom těžké s Vámi polemizovat... ;-)

H. Rybnická 15.8.2021 9:54

Paní Joudová já zásadně nikdy nepolemizuji, snažím se řádně diskutovat. A samozřejmě nikdo není nucen, se diskuze účastnit, pokud nemá argumenty jak je zjevné u většiny zdejších účastníků.

Wikipedie: Polemika (z řec. polemiké techné, válečnické umění) znamená původně umění sporu, později odborný, politický nebo umělecký spor vůbec. Na rozdíl od diskuse a dialogu, které hledají spíše shodu, cílem polemiky je vyvrátit názor protivníka, případně ho i odborně nebo lidsky zpochybnit. Polemiky se obvykle vedou písemně, v denním nebo odborném tisku. Prostředkem polemiky jsou především argumenty, mohou to však být i různé informace nebo domněnky a často se v polemikách užívaly a užívají též pomluvy, nepravdivá a zkreslená tvrzení atd. Protikladem polemiky jako útočné řeči je apologie jako řeč obranná, obhajoba.

J. Jurax 16.8.2021 0:14

Ehm ... "Na rozdíl od diskuse a dialogu, které hledají spíše shodu, cílem polemiky je vyvrátit názor protivníka" - pravíte.

Budiž - jenže jsou názory, s nimiž nemohu hledat shodu, a tedy nemohu diskutovat či vést dialog. Neboť je mám za názory diplomaticky řečeno naprosto zcestné, lživé, případně zcela chybné. S takovými názory nemohu než polemizovat.

A jak čtu Vaše příspěvky, máte to stejně.

J. Jurax 15.8.2021 22:21

Definujete, co je to slušně žít. Ono se to dost liší podle lokace, místní kultury a zvyklostí.

J. Jurax 14.8.2021 15:36

Účinných řešení je dost. Co chybí, je vůle je použít.

J. David 14.8.2021 22:20

Vážená paní Rybnická, dobrodinní zákona ve smyslu ZP skupiny "E" mne opravňuje se střelnou zbraní zabezpečit můj život, zdraví a mjetek. Pravda, loupežníka picnout na "kříž", nikolivěk do obhýždí, je na útěku (byť s pytlem nakradeného), tam už to není obrana přiměřená k užití střelné zbraně. Máte ZP? Asi ne, takže jste laický rétor, přiblblík ve smyslu daného zákona a užvaněná baba (pardon, jak genderově, dle přechýlení Vašeho jména asi female). Ukončení migrační krize? Lapidárně, užití 50 BMG, nebo 416 Barret.

D. Ondrejkovič 14.8.2021 10:58

Děkujeme autorovi článku za praktickou ukázku manipulační techniky zvané rámování. Tato technika argumentačního klamu ukazuje, že i pravdivé informace mohou být zcela zavádějící, pokud jsou neúplné, anebo jim chybí kontext či měřítko. V roce 2015 v Maďarsku (a na balkánské trase vůbec) tu byla masivní vlna uprchlíků v době vrcholících válek v Sýrii, Libyi a v Afghánistánu. Byly to stovky tisíc lidí najednou, které mnosethonásobně překračovaly kapacitu systému záchytu a třídění (včetně možností deportací neúspěšných žadatelů) v hraničních státech EU, jakož i v prvních bezpečných zemích dle mezinárodního práva. Byla to obrovská humanitární krize, kdy se stovky tisíc lidí válely v bahně bez perspektivy jakéhokoli zlepšení v reálném čase. Dnes jde naproti tomu o desítky, maximálně stovky lidí, kteří jsou (nejméně) v první bezpečné zemi a nejsou v bezprostředním ohrožení života ani zdraví. Ta (nejméně) první bezpečná země není migranty zdaleka přeplněná (jako bylo Turecko či Libanon v roce 2015) - protože logicky - kdo by do takové prdele lez - a má dostatečné kapacity ke zvládání situace. A pamatujte, že kouření a Okamura škodí zdraví!

P. Han 14.8.2021 12:06

Tu "masivní vlnu uprchlíků" odstartovala svým památným výrokem německá kancléřka. Ale nevšiml jsem si, že by imigranty zvala do Maďarska.

A ty "desítky, maximálně stovky lidí" činí jen v Litvě cca 4000 a vozí je tam diktátor, kterého za to patrně obdivujete.

H. Rybnická 14.8.2021 14:08

Doplňuji: Paní kancléřka se v první řadě ujala lidí, které by pan Orbán bez problémů nechal zgabnout na Budapeštském hlavním nádraží, bez vody, jídla, základních hygienických potřeb. asi jako kdysi v koncentračních táborech. A možná dokonce do nich nechal střílet, jak to tady někteří lidumilové propagují.

J. Hrdlička 14.8.2021 14:46

Někdo si zvykl spoléhat, že jeho dojemné vyprávěnky o strašlivém útlaku Němců v ČSR jsou občas "úspěšné" jen díky časovému odstupu, takže bájí i o věcech, které si všichni pamatují. A pamatují si zuřivé odmítání základní pomoci ze strany připrchlíků, kteří už se viděli na sociálních dávkách na bohatém západě. Maďarská vláda pochopitelně pomoc poskytovala, ale za základní podmínky, že připrchlíci budou na oplátku respektovat zákony státu a podřídí se pokynům.

H. Rybnická 14.8.2021 15:01

Ještě si vzpomínám na ty televizní záběry z toho nádraží. A o tě diskriminaci českých Němcl v první republice zase příště. Ostatně všelicos se dá dočít i v českéch dokumentacích, dobového tisku, diskuzí v parlamentu atp. A Vy pane Hrdličko, jen tak ze zvědavosti jste osobně "všichni" ? :-)

J. Hrdlička 14.8.2021 15:28

Já si taky vzpomínám na záběry z onoho nádraží, vzteklé zahazování potravin a vody, hysterická gesta, odmítání pokynů bezpečnostních složek.....

Konec vašeho příspěvku je očekávatelně mimózní, jelikož se to odehrálo před šesti lety, tak si to pamatuje opravdu každý.

P.S. na vaše citace komunistů a henleinovců se také těším, od nich je to přece automaticky pravda. :-)

J. Jurax 14.8.2021 16:18

Houby. Lžete buď nevědomky nebo záměrně.

Paní kancléřka se hlavně zděsila svého mediálního obrazu, kdyby dala pokyn k obraně hranic před invazí. Pečlivě vybrané záběry trpících žen a nevinných dítek by v médií ovládané společnosti udělala své. A bylo před volbami, takže se prostě pos ...

Na úkor své země a jejích občanů.