3.5.2024 | Svátek má Alexej


Diskuse k článku

FRANCIE: Revoluce se nekoná

Volby ve Francii dopadly zhruba tak, že se vlci najedli a koza zůstala celá. Systém je zachován, V. republika zůstává a žádná parlamentní „revoluce“, jak si ji přála ultralevice, se nekoná.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
D. Bowman 22.6.2022 14:13

Oba modely považuji za špatné, kontraproduktivní a neslučitelné s podmínkami pro kontinuitu lidského života.

Ono je nakonec jedno jestli firmu někdo papírově vlastní ale stejně musí plnit plán nastavený nějakou komisí. Nebo ten podnik ta komise de facto i vlastní, protože o něm rozhoduje. A do té pozice se dostali díky loajalitě k režimu, ne přes risk a kompetentnost.

S rozevíráním příjmových nůžek nemám problém, pokud se tak děje na základě uspokojování potřeb zákazníků. Stejně tak nemám problém, že někdo riskuje svůj kapitál na výrobní prostředky a tak mě umožní produktivně zaměstnat za dohodnutou mzdu.

Současnou příjmovou nespravedlnost lze ale vystopovat k naprosto podvodnému finačnímu a bankovnímu kartelu, jenž je v holportu se státem....jak jsem nastínil dříve. A zároveň drží nad vodou i spoustu loajálních korporací.

ALe to je o hodnotách. Rovnost považuji za chiméru, která neexistuje a ani není žádoucí o ní usilovat, neb vyžaduje použití násilí a státního donucení. Můžete jen mrzačit a okrádat lepší hráče - z blba génia neuděláte.

J. Nevrkla 22.6.2022 13:33

Základní myšlenkou marxismu je, že v kapitalismu se soukromým vlastnictvím výrobních prostředků jsou dělníci v soukromých firmách pracující kapitalisty vykořisťování, to považovali za základní problém, za za příčinu velkých sociálních rozdílů, za sociální nespravedlnost, kterou je nutno odstranit. Aby tyto nespravedlnost zmizela, musela být zavedena diktatura, která soukromé vlastnictví zakazovala. To je principiální rozdíl od socialistického řízením ke kterému směřujeme. Ten soukromé vlastnictví výrobních prostředků nijak nelimituje, naopak dělá vše proto, aby bylo soustředěno do stále menšího počtu obrovských korporací, které už mají takové bohatství a moc, že k tomu nutí politiky a politiku. A rady by takto řídily celý svět. Tak se zásadně liší totalita, kterou jsme u nás měli, od té nastupující, fašistické.

D. Bowman 22.6.2022 11:04

Co? Marxismus-Leninismus je revoluční "hnutí" s jasným cílem vládnout světu, což jasně prokázal, včetně masakrů, čistek a cílených hladomorů.

Stranická elita si žila v naprosto privilegovaném postavení relativně k běžným lidem, včetně peněz a bydlení.

A nemusim bejt zelenej m-gor, aby mi vadilo to jejich plundrovaní přírody.

Reálný socialismus nemusel být tak hrůzný, protože stavěl na reputaci a strachu svých předchůdců.

My teď žijeme v socialismu s tzv. lidskou tváří, která se ale nutně mění v děsivý škleb, jak se její proponenti snaží udržet moc.A mají ideologicky víc společného s Marxismem a Trockismem (neokonzervatismus) a Maoismem než s typickým korporátním fašismem italského střihu viz progreivistická ideologie a ideologická minulost svých činovníků v EU ale i USA a Kanadě, kde se leckdo ze špiček (Trudea, poradkyně Obamy, Baroso atd.) vyznávají k obdivu k Maovi.

A všichni sledují ideologickou linii a strategii tzv. NeoMarxismu frankfurtské školy.

Ale jak řikám, je to nakonec jedno. Nakonec jde o to, aby se pár rodinných klanů zabetonovalo v palácích.

Já jsem přesvědčením Minarchista. Stát má mít jen nezbytné pravomoci obranné a soudní resp. policejní. tj. stíhat podvody, nikoliv se na nich podílet např. ochranou bank a korporací. Republika je dobrý model, až na nesmysl se všeobecným volebním právem, který umožňuje uplácení nezodpovědných voličů na úkor ostatních a i ještě nenarozených.

Všechny ostatní režimy, zejména všech variant socialismu, směřují k tyranii a zmaru. Takže nemám pro současný západ dobrého slova ale pro rusko nebo čínu taky ne. Vězení je pohoda - ale není to nic pro mě....a myslím ani pro lidskou rasu.

J. Nevrkla 22.6.2022 7:30

V jednom se toho státního socialismu zastanu. Kromě počáteční fáze, kdy si někteří mohli myslet, že ovládne celý svět, nebyl tento systém agresivní. Nebyl velký zájem zbrojit, protože to odčerpávalo prostředky na užitečnější věci, nikdo na něm nevydělával. Západ z toho socialistické země obviňoval, ale nebylo to fér, po revoluci přiznal, že nás uzbrojil, že to bylo cílem. Nikdo by tu třeba nedal takovou moc farmaceutickým firmám, které v zájmu výdělku jsou schopny do lidí pichat něco spíše škodlivého než zdravého a přimět politiky a média, aby k o tom přesvědčili lidi, aby je k tomu nutili, aby nic nezkoumali a nekritizovali.A nepřišla by ani současná stupidní zelená ideologie. Ta snad procházela v padesátých a šedesátých letech, kdy jsme chtěli poroučet větru a dešti, ale jenom proto, aby se zvýšila úroda a lidem se zvýšila životní úroveň. Pak se zjistilo, že to nefunguje a tato idea byla potichu jako hloupost opuštěna. Sociální rozdíly byly malé, snad až na diktátorské Rumunsko s Ceauceskem jsme prakticky nepoznali, kdo je vedoucím představitelem, ani podle bohatství, ani podle chování na veřejnosti. Nebyla svoboda slova, ale dnes nemám pocit, že je to lepší, ti na výhodných pozicích si dávají pozor na hubu možná více než tenkrát, zvláště v osmdesátých letech po nástupu Gorbačova. Nikoliv ten počáteční, sovětský, čínský, korejský, ale ten takzvaný reálný socialismus nebyl tak zrůdný a lidem nebezpečný a nepřátelský jako nacismus či fašismus, korporátní socialismus. Dnes k němu západní svět spěje, chtěl by zavést Nový světový řád pod vedením Ameriky, jak ještě letos v březnu či dubnu prohlásil Biden. A obávám se, že když se mu to nebude dařit, když se ukáže, že kobyla chcipa, bude schopen jít až k jaderné válce.

D. Bowman 21.6.2022 23:45

Korporativismus resp. fašismus je o něco méně retardovaná varianta socialismu. Ekonomicky je na tom asi lépe než Marxismus-Leninismus, protože vše hned neznárodní. Nicméně nakonec vše "pouze" řídí a kontroluje.

Podobně jako režimy v Číně a Rusku, tak nevyhnutelně začne preferovat loajalitu před kompetentností. Kompetentní lidé pak utíkaj nebo na to kašlou.

Čína a Rusko dost možná bude více dominovat ale je to jen relativně k naší neschopnosti. Navíc těžko říct, co se bude dít až nebudou mít od koho si půjčovat nápady a investice. Nebo komu prodávat suroviny a cetky.

Navíc je čeká demografickej šok.

Čína pomalu uthauje šrouby a svobody tam bude ubývat, to se obrazí i na prosperitě. Jako se to obrazilo v Evropě. Stát vybírá víc jak polovinu a do všeho kecá...proto se nám (i němcům atd.) HDP sotva plouží.

Čína si chce hrát na impérium v Pacifiku a to bude drahý. Tim spíš že musí trumfnout ASEAN.

Bude následovat odliv investic a ztráta důvěry. Už Trump navrhoval odpojení na závislosti na Číně. A ta politika má jistou setrvačnost.

No uvidíme. Každopádně my se tady budem muset vzpamatovat nebo zhynout tj. neprožírat si budoucnost a usínat na fikci sociálních jistot. A jasně odmítnout tu kulturní sebevraždu z dílny rudo-zelenejch Jakobínů a rádoby intelektulní a finačnické šlechty.

J. Nevrkla 21.6.2022 21:46

Takhle to nevidím. Náš státni socialismus založený na marxismu leninismu odstranil soukromé vlastnictví výrobních prostředků, které považoval za základ vykořisťování, tržní hospodářství nahradil plánováním. Z principu to vedlo k diktatuře, ztrátě motivace k výkonu, neefektivnosti, nízké produktivitě, kapitalismu nemohl konkurovat. Ve fašismu zpravidla existuje nějaká vůdci myšlenka, dnes asi záchrana planety,dále soukromé vlastnictví koncentrující se do stále užší skupiny lidí, sociální rozdíly se zvětšují nad pro lidi únosnou mez. Pak dochází kvůli obecne nespokojenosti k revolucím. Myslím, že se k ní blížíme.

V Rusku žije třicet pět národností, je docela unikátní, že mezi nimi nejsou velké rozpory. Zřejmě bude tamní režim z mnoha důvodů vždy autoritativnější, ale to je i v Číně, a ta neuvěřitelně posílila svou ekonomiku, životní úroveň a vliv na svět. Myslíme že Rusko si z ní bude brát v mnohém příklad. Na rozdíl od upadajícího západu bude východ růst, to se domnívám.

D. Bowman 21.6.2022 21:18

Socialismus marxistický nebo syndikalistický (fašismus)....ono to nakonec stejne končí, že pár rodin ovládá vše. Viz KGBkracie v SSSR, Čina a jejich cca 15 rodin a dědičná monarchie v Koreji.

Korporace je právní fikce tvořená a chráněná státem a striktně řečeno tak není privátní ale veřejnou entitou.

Kdo tahá za nitky víc? Těžko říct. Bude to spíš takový symbiont. Obvykle se ale nahoře usadí ti, kteří mají informace a nástroje k jejich použití. Nakonec se pak přetahuje SicherheistDienst s Abwehrem nebo KGB s GRU.

Zuckerberg si jistě může koupit spustu vlivu ale když začne zlobit, utnou ho během chvilky. (btw ten Facebook vzniknul den po té, co DARPA zrušila LifeLog - velmi podobný projekt na monitoring obyvatelstva)

SSSR mělo ty samé zdroje a stejně to dobabrali. Právní jistota, byť se na západě vytrácí, v Rusku nebo Číně nikdy neexistovala. A nic nenasvědčuje tomu, že Rusko bude stabilní entita - už jen z geografického hlediska budou vždy tíhnout k centralismu a despocii - neb mají na centru závislá a zranitelná hraniční města. A to není zrovna recept na prosperující stát.

Momentálně mají navrch jen díky naší neschopnosti resp. sebe-sabotáži - energetické, kulturní/morální, finanční a politické.

D. Bowman 21.6.2022 21:03

Pravda. Vědecká obec nám poněkud zkostnatěla. Einsteina by dneska nejspíš na konferenci nepustili....neměl dost doktorátů.

Navíc od té doby, co stát začal rozhazovat 60% HDP na sociálno, tak se výzkum jakoby zastavil. Poslední velké vynálezy se odehrály v 70. letech.

K tomu ještě připočtěte další patálii - levný kredit. Ta přemíra levných peněz tj, kredit, drži nad vodou spoustu neefektivních firem a nikdo si nehlídá, zda půjčil peníze na dobrou investici nebo totální StartUp blbost. Dřív bylo sice kreditu méně ale banka si pořádně rozmyslela jaká bude návratnost. Dnes to s klidem odepíšou nebo dostanou bailout.

R. Holub 21.6.2022 19:55

Velmi dobra debata mezi Bowmanem a Nevrklou. Clovek se neco dozvi. Dodal bych ze situace ve vydavani grantu ve vede je zalozena hlavne na H-indexu, coz je mnozstvi publikaci/citaci, a vysledek je prilis mnoho publikaci (rostou exponencialne). Ty pak nejsou poradne vyhodnoceny (reviewed), a nemohou byt vetsinou ani precteny. Vydelavaji na tom hlavne tiskove spolecnosti (publishers). Take ne moc dobra situace.

J. Nevrkla 21.6.2022 18:00

Ten socialismus, který se intenzivně rozvíjí, je evidentně socialismem korporátním, tedy fašismem. Korporace mají stále větší vliv na politiku, korporace mediální, farmaceutické, zbrojní. Už dovedou i zfalšovat volby.

O ruble bych se nebál. Rusko patří k nejméně zadluženým státům, myslím že pod 20% ročního HDP, mají plyn, ropu, kovy, hnojiva, obilí, samé strategické suroviny, o které bude vždy zájem. A na rozdíl od západu své smlouvy vždy plní.

D. Bowman 21.6.2022 16:39

Ta nekrytá měna je potřeba hlavně kvůli sociálnímu státu. Ten je v krachu. Tak nám teď naordinujou chudobu ve jménu záchrany planety apod. Tj. udrží si posty i přes propad prosperity.

Finační sektor na tom jako prostředník samozřejmě rejžuje. Půjčí vám ničím nekryté papírky a nazpátek vyžaduje skutečné bohatství...plus úroky. Je to taková symbióza se státem - jemu pomáhají nafukovat rozpočty a stát nad nima drží ochranou ruku.

Krytí zlatem není samospásné. Můžu věřit ruským bankám, že dostojí svým závazkům? Nakonec to neustál ani Nixon.

Že nebudeme nic vlastnit je deklarovaný cíl WEF...a všech komunistů. Bez majetku se těžko startuje konkurence, natož nějaká opozice. (neo)Feudalismus byl vždycky hlavním cílem moci - zabezpečit sých pár potomků a pohůnků na vrcholu pyramidy. Republikanismus byl jen letmý závan čerstvého větru z historické perspektivy.

Strom svobody se musí oprašovat v každé generaci...pokud ne rovnou zalévat. My jsme ho prodali za příslib sociálních (ne)jistot.

J. Nevrkla 21.6.2022 15:48

Mě navíc děsí velké zadlužení a emise ničím nekrytých peněz, především dolarů a eur, které nemůže skončit jinak než hyperinflací, poklesem koupeschopne poptávky, nezaměstnaností a bidou. Teď jim asi bere nerv Rusko se svým rublem podloženým zlatem a nezbytnými komoditami, po kterých bude vždy poptávka. Obávám se, že do dluhové pasti padáme i my a že toho budou chtít využít globální finančníci, kteří si nás koupi a budou chtít z nás mít otroky. Ano, bude to zběsilá jízda. A především ji vůbec nezávidím našim potomkům, příštím generacím.

D. Bowman 21.6.2022 14:20

Ty plány se jistě zhroutí. Otázka je kolik škody stačí napáchat, než je realita kousne do zadnice. Na Západní civilizaci doslova každej z tzv. intelektuální elity kydá hnuj nebo se jí snaží aktivně rozložit.

Amerika byla posledních 30 let tunelována. Buď v rámci Clintových nevýhodných mezinárodních obchodů s Čínou, uklízením Israelského dvorku za Bushe nebo aktivním rozebíráním Republiky a Pax Americana za Obamy....což pozorujeme i nyní v jeho třetím termínu.

A Trump to nijak zvlášť nevytrh. Ty zajeté zájmy jsou příliš silné viz Wallstreet a čínské investice.

Čeká nás zběsilá jízda.

J. Nevrkla 21.6.2022 13:48

Ano, takový vývoj si člověk ve chmurné náladě připouští. Já jsem zatím přece jenom větší optimista. Takový vývoj by znamenal pošlapáním úplně všeho, čím se západní civilizace chlubila, co stavěla světu na odiv. A navíc my na východě, co jsme totalitu zažili, už jsme trochu ostražitějsi. Přece neskoncime jako v KLDR? Žádný strom neroste do nebe, žádný plán nevyjde. Přinejmenším ten o Novém světovém řádu pod vedením Ameriky se očividně hroutí. Proč ne i další?

D. Bowman 21.6.2022 13:32

Lidi si nechaj líbit dost (Na Ukrajině za Holodomoru přežvykovali v tichosti vlastní děti). Tim spíš, když je disent riskantní viz Kanada vs Truckers. Nespokojenost bude vzrůstat ale bez efektivní opozice (lídrů) je to na nic. Na komouše taky každej nadával ale skutek utek, až se nakonec rozpustili samy a to navíc pod tlakem Reaganova US. Čína to pojala jinak.

Např. v Německu opozici potlačují naprosto nekompromisně. A dost pochybuju, že USA dovolí aby jim to uteklo jako s Trumpem. Všechny díry už zalepily (čistky v armádě, kontrola nad sociálníma sítěma, šikana opozice a "fortified" elections).

Polákům a Orbánovi jdou po krku. Kurtze taky odstřelili. Na AfD poštvávaj antifu či rovnou kontrarozvědku.

A podivejte se na nás. Premiér má boj proti dezinformacím jako prioritu a fízlování je zase na pořadu dne.

Těžko prognózovat ale tipnul bych si, že hlavní vektor útoku bude CBDC - kontrola nad penězi je zásadní pro kontrolu nad populací.

J. Nevrkla 21.6.2022 10:46

Nemyslím si, že si lidé velký pokles životní úrovně a utužování diktatury nechají líbit. Samozřejmě to nemusí skončit rozkvětem svobody a demokracie, ale i nástupem populistického diktátora. Pochybuji, že to přežije EU, problémy může mít i jednota v USA. Plán vytvořit Nový světový řád velmi pravděpodobně neuspěje. Dal to nedokážu domyslet.

D. Bowman 21.6.2022 10:29

Narozdíl od studené války ale není kam utíkat a ke komu vzhlížet. Elity se pročistí ale spíš na způsob Číny....utáhnou šrouby. Tedy v mezičase....nakonec to samozřejmě krachne, neb režimy upřednostňující loajalitu před kompetentností (svobodou) se vždy hroutí. Otázka je jak dlouho to bude trvat a kolik životů to bude stát.

Viz plány tzv. Great Reset. Budeme živořit ve jménu záchrany planety a ochraně tmavších životů. Moc bude koncentrována v úzké samozvané elitě inženýrů těchto nových neofeudálních poměrů.

Hospodářský úpadek je tak Feature, nikoliv Error. Zchudlá střední vrstva bude mít jiné starosti, než okopávat kotníky vrchnosti.

V. Kuhaj 21.6.2022 10:12

No, to je prostě takový přirozený zákon: napřed pokrytí potřeby bezpečí, tedy tepla, bydlení, stravy atd. Pak teprve nadstavba v podobě koníčků a zálib a kultury. Jestli žijeme v obavách čím si zatopíme a jestli budeme mít na nájem (nevím jestli nás v tom drží úmyslně nebo je to nechtěný, byť nutný důsledek vlády idealistických vizionářů v EU), tak prostě lidi do toho divadla chodit nebudou.

V. Pavelka 21.6.2022 10:00

Přesně takto prohrál Starý Řím , všichni věděli kde je tlačí (Kaligula)ale nikdo nebyl schopen udělat potřebný krok.

V. Pavelka 21.6.2022 9:50

Frantíci spustili na vodu, novou letadlovou lod , budou ji ovládat Musulmanské spojené jednotky ! Šíté i Sunnité !

V. Pavelka 21.6.2022 9:45

Elektro dodávku? Aby bylo komu hrát ? V Česku zjistili že 2roky Covidu a umělá drahota stačili vygumovat u většiny mladých, návštěvu divadel a koncertů! V Divadlech na levných místech zůstali jen důchodkyně, ani megazdružení koncertů nefunguje ! Samostatný koncert si může dovolit jen Ostravský Bard , teda pokud mu to demokrati dovolí ?Tak vysoko jsme klesli !!Máme zloděje ve vládě ale ti za nic nemůžou ! Může za to drzý Babiš ! A Tak mu to spojená "Média demokratů",hodlají v příštích měsících osladit !Vrchol všeho je že šéf korupční strany ve vládě , zůstane ministrem vnitra .Šmejdi z pražského důlku nám svoje svinstvo dají sežrat ! A svůj úkol zbohatnout, splní !!S pomocí Boží(Bruselu).

V. Pavelka 21.6.2022 9:12

Johnson dělá co může k využití Poláků Ukrajinců ve svou politiku k úplnému odtržení od Bruselu , Který mu Brexit neodpustí !Rád by vytvořil východní mocenské křídlo v rámci Bruselu !EU

J. Herink 21.6.2022 7:48

Také si myslím, že se zcela opomíjí provázanost hnutí Melanchona s muslimskými přistěhovalci. Podle mě (nehledě na relativní úspěch Le Penn) další posun ke konečné islamizaci Francie.

K. Salajka 21.6.2022 6:30

Století sem, století tam. Dějiny beztak skončily.

M. Pivoda 20.6.2022 17:25

J. Černý objevil překlep. Samozřejmě, že hovoříme o současném 21. století.

Většina diskutujících se toho předpovídaného ale nedožije. A právě proto je to tak rozčiluje. Budoucnost bude prostě jiná, než byla minulost.

J. Černý 20.6.2022 17:13

20. století? ;-D Tak to nám něco uteklo.

R. Toman 20.6.2022 16:54

Jak řekl před chvilkou na ČT 24 její zpravodaj v Paříži, tak bude veselo, nic nebude jako předtím, doba se výrazně změnila. Macron holt bude muset zamakat, doba lenošení skončila, nebo se může na vše vykašlat jako Obama po druhé volbě, nechat tomu volný průběh, a užívat si života. Taky řešení.

D. Laurencikova 20.6.2022 16:19

Ano, pan Marak zapomnel sdelit, ze Melanchona voli i muslimove. Pristi volby Melanchon vyhraje a Frankistan bude na to sup.

D. Laurencikova 20.6.2022 16:06

Se tesim na ty reakce v Nemecku, kdyz se to ve Francii prosadi. Ale dohromady asi zadne nebudou, Nemci prikladne vydrzi vsechno.:-P

P. Brich 20.6.2022 13:48

Tak se Vám Macron nějak převtěluje v mikrona, co, pane Mařáku