26.4.2024 | Svátek má Oto


Diskuse k článku

FRANCIE: Požár katedrály, cui bono?

Minulé pondělí shořela střecha, přičemž také spadla věž z devatenáctého století na katedrále Notre-Dame v Paříži, no a okamžitě se jako obvykle vynořila hromada nejrůznějších teorií o příčinách oné nešťastné události, žijeme prostě v globálním multimediálním světě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
E. Derat 26.4.2019 9:40

Re: No, v každém případě to posloužilo

Islámismus nesmí být kritizován, proti tomu je třeba bojovat.

M. Bouček 26.4.2019 9:39

Podívejte se

Mnoho z výše uvedených autorů nepochybně nemá zkušenost ze zatápění. Může být jednoduché jen za určitých podmínek. Předstzava, že silný dubový trám zapálí vajgl nebo jiskra je horší než naivní, je hloupá a neznalá. Pro názornost se mrkněte na tohle video : https://www.facebook.com/vit.blaha.1/videos/2595227783841796/

O. Uživatel 26.4.2019 9:38

Uživatel požádal o vymazání
O. Uživatel 26.4.2019 9:37

Uživatel požádal o vymazání
S. Netzer 26.4.2019 9:37

Re: Když shoří hlavní chrám země na počátku

Odlepte se.

S. Netzer 26.4.2019 9:34

Re: Reakce na článek

Nechte si laskavě svá moudra o tom, čeho jsem schopna a co je pro mě důležitější, od cesty. Nezajímají mě.

E. Derat 26.4.2019 9:34

No, v každém případě to posloužilo

poseroutkovi Macronovi, aby se pokusil zvednou svoji bídnou oblibu u Francouzů - cca 27 % "státnickým stmelením" národa. A nyní následuje čistě populistický "Velký třesk", asi podobná komedie jako Velký bazar nebo Velký flám. Pan Mařák ovšem může být spokojen, nemá to daleko do důchodu, a nedávno záviděl Itálii, kde se zvedli důchody. A už to bude mít i on. Je vidět, že ulice má od dob VFR ve Francii rozhodující slovo.

O. Uživatel 26.4.2019 9:34

Uživatel požádal o vymazání
J. Vintr 26.4.2019 9:34

Re: Hypotéza

Máte pravdu. Možnost, že to zapálili záměrně muslimové vede co do míry pravdepodobnosti před všemi ostatními eventualitami o nekolik koňských délek.

A. Alda 26.4.2019 9:30

Re: To víte

Richtig.

J. Hruška 26.4.2019 9:28

Re: fakta vs. spekulace

Fakta: Pár století přečká střecha vychřice, bouřky, revoluce, války, i víceré opravy a neobstojí před nejmodernější technologií - to je šlendrián,aha.

S. Netzer 26.4.2019 9:25

Re: Když shoří hlavní chrám země na počátku

Notre Dame "neshořela", nýbrž hořela, a požár byl uhašen.

Zřejmě patříte k těm, kteří od samého začátku věděli, co si mají myslet.

O. Uživatel 26.4.2019 9:21

Uživatel požádal o vymazání
O. Uživatel 26.4.2019 9:17

Uživatel požádal o vymazání
S. Netzer 26.4.2019 9:11

Re: Reakce na článek

"strašnej, živočišnej strach o milované české plémě, české lidičky a české písničky" © Jaromír Balda, důchodce terorista.

A. Alda 26.4.2019 9:10

Když shoří hlavní chrám země na počátku

svatého týdne, nelze to nepovažovat za Boží znamení.

Sbohem, Francie.

A. Sedláčková 26.4.2019 9:10

Re: Pane Mařáku,

Z čeho soudíte, že jsem ji nepoužila?

J. Hruška 26.4.2019 9:08

Re: Hm, jak psaly nějaké francouzské noviny (Le Monde?),

Slyšel jsem, že někdo má : "silné svaly kolem tlamy". Ha, ha, ha.

S. Netzer 26.4.2019 9:04

Re: S potěšením sleduji, jak ve většině

https://cs.wikipedia.org/wiki/Sanktusn%C3%ADk_katedr%C3%A1ly_Notre-Dame_v_Pa%C5%99%C3%AD%C5%BEi

S. Netzer 26.4.2019 9:02

Reakce na článek

jsou podle o očekávání.

Místní islamobijci, který maj "strašnej, živočišnej strach o milované české plémě, české lidičky a české písničky", by si přáli aby jim autor naservíroval pachatele podle jejich představ.

Tudíž musí mít podle nich pravdu autorka Šichtářová, která sice taky neví nic konkrétního, ale které požár Notre Dame slouží jako odrazový bod její filipiky proti médiím.

Dobrý článek, pane Mařáku.

J. Fridrich 26.4.2019 9:01

Re: Profesionální obchodnice se strachem,

Říkávávalo se, že " hrdinů jsou plné hřbitovy " a bylo to myšleno - těch zbytečných " hrdinů " - ne těch skutečných, například našich pilotů RAF atd..

Náš Karel Čapek se snažil po roce 1933 - nástupu Hitlera k moci na velké nebezpečí z toho plynoucí upozorňovat - a nejen on - a byl považován téměř za " válečného štváče ".

Myslím, že kdo ví co se děje v zemích západní Evropy, ale nejen tam, tak ví, že ohrožení naší civilizace od k nám nepřátelských muslimů hrozí. Myslím, že ty stovky a tisíce zavražděných nevinných lidí včetně žen a dětí jsou smutnou realitou hlavně po roku 2001 a jejich atentátem v NYC na WTC..

J. Hruška 26.4.2019 9:00

Re: Cui bono?

Na Sodomu a Gomoru dštil Alláh oheň a síru z nebe.

D. Stirský 26.4.2019 8:58

S potěšením sleduji, jak ve většině

příspěvků na toto téma na NP je v podtextu tetelivé chvění, že požár nebyl nešťastnou náhodou, ale pokud možno dílem nějakého muslima - migranta nenávidějícího křesťany a západní civilizaci. Nešťastná náhoda je přece příliš fádní, obyčejná, nedramatická. Jen bych připomenul, že denně dochází na naší planetě k tisícovkám požárů a holt občas začne hořet i nějaká známá budova. Vše koneckonců dopadlo ještě dobře, shořela střecha, nyní se musí chránit klenby jednotlivých travé. Už jsem četl i článek, že v Evropě hoří katedrály. A ta vížka nad křížením (říká se jí sanktusník) není původní (sám autor uvádí, že je z 19. století). Stejně jako třeba u našeho u sv. Víta, Václava a Vojtěcha.

J. Hruška 26.4.2019 8:57

Re: fakta vs. spekulace

Šlendrián na střeše? - to myslíte vážně? Tyranosaurus v Zoo. Hezký den.

K. Salajka 26.4.2019 8:55

Hypotéza

se liší od čiré spekulace. Od té se zase liší kvalifikovaná spekulace podložená zkušeností, analogií - srovnáním situace za které došlo k podobné události.

Jednoduché vandalství jako například při požáru kostela v Gutech je nejméně pravděpodobné. Dostat se do věže Notre Dame a tam založit požár, je podnik pro organizovanější skupinu.

Nejčastější příčina úmyslných požárů v poslední době u nás i na Slovensku je pojistný podvod, nebo řešení stavebních omezení. Motivem může být také snaha zakrýt nějakou krádež. Každé vyšetřování požáru musí začít tím, že vyloučí možnost úmyslného založení požáru. Z Vašeho článku jednoznačně plyne, že v tomto směru je vyšetřování vedeno velmi laxně a že tak, jako tisk, vyšetřovatelé upřednostňují verzi o nedbalosti.

Nejpravděpodobnější však je, že kostel zapálili muslimové, protože poškozují kostely po celé Evropě, a protože křesťany nenávidí asi jako komunisté.

Požární hlásiče zjistily dvě ohniska. Po celém světě muslimové plesají nad tím, jakou ťafku dostal křesťan před velikonocemi. A váš prezident, který si půjčil právě v Kataru ? Všechno zcenzurovat nebo zamlžit za pomoci agentů a brouků pytlíků jako jste vy. Máte pravdu - mohlo jít o tuplovanou nedbalost.Ale je to stejně pravděpodobná možnost jako chytit lues od záchodového prkénka.

P. Jášek 26.4.2019 8:48

Re: Jak říkal Drahoš, na Srí Lance se "útočilo na kostely",

Muslimové? Nikdy, maximálně nějaký frustrovaný, vyloučený a nezařazený co ho babičky nenechaly nosit kabely.

K. Janyška 26.4.2019 8:48

A jéjej.

Tom zase je rudočerná socialistická kravina... Dzp.

J. Hruška 26.4.2019 8:47

Re: Cui bono?

K rudým trenslím na Pražském hradě se vylezlo taky po lešení! Že je to vysoko? Ale, ale.

P. Jášek 26.4.2019 8:46

To víte

když na Srí lance byli největší problém, první tři dny, budhisté...

Proč pod plameny ze střechy nevyloučit, že trpaslíci nejsou potvory a špek není potřeba.

F. Houžňák 26.4.2019 8:43

No, vy jste žádné francouzské noviny zjevně nečetl,

ale víte, že v žádných nic takového nestojí. Prostě všecko, co se vám nehodí do krámu, je lež. Hledejte a najdete.