24.5.2024 | Svátek má Jana


Diskuse k článku

EVROPA: Zbývá jen vaporizace

Zlí jazykové tvrdí, že zatímco z veřejných knihoven mizí výměnou za dotace román George Orwella s názvem 1984 a najaté agentury skupují výtisky z knihkupectví, aby nebyly volně přístupné občanům členských států EU.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Václavíková 16.3.2015 14:01

Putinovo Ministerstvo pravdy

http://www.markething.cz/putinovo-ministerstvo-pravdy

Vladimir Putin přišel s novým typem války. Proti Západu už nebojuje pouze puškami a tanky, novými zbraněmi se stávají informace. Ruská vláda si podle zahraničních médií platí armádu internetových trollů, jejichž náplní práce je sdílet proruské příspěvky na sociálních sítích a zahltit svými komentáři diskuzní fóra. Tím zabraňují jakékoliv plodné debatě a snaží se přetáhnout neznalé čtenáře na svou stranu.

R. Gramblička 16.3.2015 14:06

Re: Putinovo Ministerstvo pravdy

No, nejsem si jist, že s tím přišel zrovna Putin, i když jako zručný KGBák toho umí náležitě využít. Informační válka je oboustranná a nechci hodnotit, kdo je v tom lepší, ale ani Brusel se "nemá za co stydět"

J. Václavíková 16.3.2015 14:21

Re: Putinovo Ministerstvo pravdy

Brusel šíří lživé dezinformace o ukrajinském konfliktu? Povídejte, přehánějte.

K. Frauknecht 16.3.2015 14:45

Re: :-)

Velká část bruselských informací je minimálně pokřivená, ale mnohé jsou lživé (např.: ekonomické úspěchy EU, nízká nezaměstnanost, výhodnost měnové unie, rovnost členů EU, dodržování Lisabonské smlouvy.... :-)!!). O "UA" informacích to pochopitelně platí také.

Pokud je chcete přijímat za křišťálově čistou pravdu je to jen vaše volba (později se nedivte :-)).

J. Václavíková 16.3.2015 15:42

Re: :-)

Aha. Takže nic. Jen bláboly.

E. Erat 16.3.2015 13:56

Skvěle řečeno-napsáno, jako vždy.Děkuji.

K. Frauknecht 16.3.2015 13:59

Re: Skvěle řečeno-napsáno, jako vždy.Děkuji.

Přidávám se.

K. Luboš 16.3.2015 13:33

Obvykle s p. autorem nesouhlasím,...

...v těchto otázkách ovšem s ním naprosto souhlasím. Je zajímavé, že totaltní režimy se liberalizují - srovnej Gottwaldův a Husákův režim-, zatímco ty liberální směřují k totalitě. (Srovnej množství zákazů a příkazů v roce 1991 s rokem 2015.)

Za největší výdobytek roku 89 považuji pluralitu názorů, svobodné šíření a soutěž myšlenek. A teď! Jen si přečtěte i tuto diskusi: slovník 50. let!

R. Gramblička 16.3.2015 14:09

Re: Obvykle s p. autorem nesouhlasím,...

Všechny systémy samovolně spějí k rovnováze, termodynamika platí všude. Obávám se, že svobodná občanská společnost je v naši realitě jen výkyv (extrém)

V. Pokorný 16.3.2015 12:23

Protože

jsem ovlivněný proruskou propagandou v hlavních nejsledovanějších nejobjektivnějších médiích v Česku, včetně Lidovek, chválím článek pana Matějky. EU jakožto, zatím, posluha USA a světového korporátního společenství, chce teď jakoby něco udělat, protože tuší, že země EU budou při velkém konfliktu první na ráně. Sama EU rozjela na pokyn USA ten marast na Ukrajině, ale nyní se neví, co vlastně mají ti slouhové ve vedení EU podniknout. Nejsou schopni ani ochotni donutit prezidenta Ukrajiny k tomu, aby začal jednat s jihovýchodem Ukrajiny. Samostatně něco rozhodnout jim zase nepovolí zámořský protektor. Obtížná situace. Tak aspoň prodlouží sankce, no.

V. Horák 16.3.2015 11:34

SSO je banda putinovských

kolaborantů,která táhne s bolševiky za jeden smradlavý kremelský špagát.Tečka.

M. Prokop 16.3.2015 12:28

Re: SSO je banda putinovských

A vy jste pro změnu nějaký přiblblý bolševík, když do toho pletete SSO.

Vykřičník.

K. Frauknecht 16.3.2015 13:58

Re: SSO je banda putinovských

:-)

S. Donát 16.3.2015 11:33

Velmi často s Vámi souhlasím, pane Matějko,

ale dnes jste myslím poněkud přestřelil. Nic není černobílé a Putin není žádný arciďábel a původce všeho zla (jak se nám snaží natlouct do hlavy naše média). V tom ukrajinském konfliktu má dost másla na hlavě i EU, ale to co píšete v článku je opravdu silná káva...

M. Malovec 16.3.2015 10:59

Pane Matějko,

kolik rublů za ty kecy páté kolony dostáváte?

K. Pavlas 16.3.2015 11:10

Re: Pane Matějko,

třeba já, pane Malovec, žádné případné rubly nedostávám, a přesto si myslím skoro přesně to, co pan Matějka. Je to ještě dovoleno?

M. Malovec 16.3.2015 11:11

Re: Pane Matějko,

Taky jsem pracoval zadarmo na akci Z, když jsem potřeboval pro děti školku. Nebojte se, odměna Vás nemine.

S. Netzer 16.3.2015 11:12

Re: Pane Matějko,

Vám někdo zakazuje myslet?

J. Slanina 16.3.2015 11:17

Re: Pane Matějko,

To není o zákazu, ale o schopnosti....

R. Gramblička 16.3.2015 14:12

Re: Pane Matějko,

někteří zdejší diskutéři nedovedou pochopit, že jsou zde lidé, mající opačný názor a dokonce lidé, kteří hledají pravdu někde uprostřed a nevěří ani jedné straně.

M. Koutný 16.3.2015 10:47

Ještě silnější

je v tomto směru film Terry Gilliama Brazil. 1984 předpokládá existenci nějaké totalitní ideologie, obdoby nacismu či komunismu, tedy něčeho, čemu se lze vzepřít a co dělí lidi na "my" a "oni". V Brazil takovéto ultimátní zlo neexistuje - jen všudypřítomná byrokracie, která vraždí ne z přesvědčení, ale protože ji k tomu vede jakýsi manuál. Nevinný muž je popraven, protože úředníkovi se vykálí do počítače moucha a není síly, která by opravila překlep v zatykači.

16.3.2015 10:36

Lhaní, dezinformace, provokace...

překrucování historie, působit chaos. To je Matějkův svět....

Ano, právě takhle s oblibou postupují různí totalitáři, ultranáckové a ultralevičáci včetně dalších organizovaných pomatenců a slouhů na ně napojených, viz například Matějka, kterému zrovna manipulace, lhaní, překrucování (zejména historie) a ohlupování lidí nebyly nikdy cizí. Tito pak v případě použití (a zneižití) Orwellova díla (1984) jaksi zapomínají (včetně pisálka FM), že věhlasný Gerge Orwell to psal s jiným záměrem, z jiných pohnutek a vycházel z vlastních zkušeností. Že to nepsal pro ně, ale o NICH. Však jaká jsou hlavní hesla jejich všemohoucí Strany?....

•Válka je mír

•Svoboda je otroctví

•Nevědomost je síla

16.3.2015 10:39

Re: Lhaní, dezinformace, provokace...

...Každý inteligentní a zvídavý člověk, který nechce zůstat v nevědomosti, si může kolem díla 1984 trochu zalistovat, přečíst si pár recenzí a dozví se např. toto (ocituji):

Inspirace ze španělské občanské války....."Původně zanícený socialista v ní zúročil své zkušenosti ze španělské občanské války, kam původně přijel jako válečný reportér a kde nakonec skončil jako voják bojující proti fašismu. Kromě hrůz války tam zažil hluboké rozčarování, když si uvědomil, že sovětští velitelé provádějí čistky i ve vlastních řadách a odstraňují každého, kdo nevyznává stalinistický komunismus......Právě nechvalně známé praktiky stalinismu i dalších diktatur, počínaje likvidací odpůrců, posloužily Orwellovi jako předloha k literárnímu výletu do budoucnosti."

:o)

http://www.lidovky.cz/mrazive-presny-roman-1984-zustava-aktualni-i-dnes-ftj-/kultura.aspx?c=A090608_195416_ln_kultura_mpr

B. Rybák 16.3.2015 13:16

Re: Lhaní, dezinformace, provokace...

Ano. Byla to střelba do zad nebolševických spolubojovníků ve španělské občanské válce a západními intelektuály ("Leninovými užitečnými idioty") realizované barnumské oslavy vítězných bitev, které se nikdy nekonaly, byly pro Orwella impulzem pro pochopení a geniální umělecké ztvárnění podstaty (levicové) totality.

"Velký bratr" byl a navždy bude nedílnou součástí a vyústěním (státního) paternalismu. Jeho projevy ovšem nemusí být zpočátku tak zřetelné jako v režimech vzniklých revolucí či pučem!

M. Prokop 16.3.2015 9:57

Má to dvě části:

Ruské desinformace, šířené i Matějkou, jsou skutečně masívní, vlezlé, odborně promyšlené a technicky zabezpečené.

Snaha EU proti tomu něco dělat dopadne jako všechny snahy soudruhů z Brusele - fiaskem.

16.3.2015 10:09

Re: Má to dvě části:

Vaporizovaný Matějka, to je sen!

:o)

V. Novák 16.3.2015 10:54

Re: Má to dvě části:

demokrat promluvil...

R. Gramblička 16.3.2015 14:17

Re: Má to dvě části:

Takže máme parchanty na jedné straně a idioty na straně druhé. Sakra, kam jsme se to po 25 letech dostali...

J. Kalina 16.3.2015 9:45

pořád se řeší Ukrajina a Rusko,

ale pro mne je problém zcela jinde a to u nás a v EU, protože ty můj život ovlivňují mnohem více. Konstatuji, že mi od rána do noci mimo sportovních výsledků, lžou. Chtěl bych vidět ten bordel v polistopadovém Československu, kdyby byly přímé prezidentské volby, vyhrál nějaký Slovák těsně před Čechem, představme si třeba Havla a v Praze by se demonstrovalo proti výsledku voleb, řádně zvoleného prezidenta ba odstavili, Slováci by řekli: trháme se od vás a co teprve Brňáci :-)), nějaký magor by poslal armádu Slovensko dělat pořádek. Co by tam tak asi předvedla, když by v ní bylo mraky slovenských vojáků a normálním Čechům by se do toho také 2x nechtělo? Kdo by tam šel místo nich bojovat? Doporučuji si pro jasnější úvahy místo Češi, Slováci nebo Rusové, Ukrajinci dosadit neutrální A a B a namodelovat chování B, když jim 2x strana A svrhla prezidenta zvoleného ve volbách. Tedy co by B doporučili aby dělali. My jsme tady měli demokratické prezidentské volby a ti co prohráli (někteří) to dosud nezkousli a to jsme všichni 1 národ. Také by neškodilo si představit, zda mezi představiteli OBOU zemí není těch bývalých KGB-áků a bolševiků více. Že někomu fandím a někomu ne, nemusí pokaždé znamenat, že popřu a překroutím všechny údaje, které mám k dispozici. V čem je manipulace zprávy ČT: pokud proruští separatisté poručí podmínky z Minsku2, EU a USA zavedou další sankce proti Rusku. a) úmluvu musí dodržovat obě strany a výhružka sankce by měla padnout pro obě strany (pokud bojovníci na Ukrajinské straně ...). b) když sankce na Rusko, tak také sankce na USA a EU, pokud jejich chráněnci nedodrží co slíbili. A k začátku Majdanu: vedla se jednání mezi EU a Ukrajinou. Někdo měl velký zájem na určitém výsledku, někdo byl neutrální a někdo měl zájem na opačném výsledku. Že by si nechystali nějaké akce předem, pokud by to nedopadlo po jejich?

M. Prokop 16.3.2015 9:59

Re: pořád se řeší Ukrajina a Rusko,

"Že by si nechystali nějaké akce předem, pokud by to nedopadlo po jejich?"

On to už Putin přiznal, že celou šaškárnu plánovali dlouhodobě.