29.6.2024 | Svátek má Petr, Pavel


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Ladislav N. 6.3.2008 21:12

Re: Re: Re: Re: Re: celkem dobrý článek

Izolace stárne? ;-) Umístěním lednice do chladu ušetříte nejspíš víc, než nákupem nové. Pokud kompresor díky opotřebení už řádně nefunguje, pak je opravdu třeba jej vyměnit. ;-P

pf 6.3.2008 21:06

vedi pergille

v civilizovane spolecnosti slusni lide svoji zemi nesvini. Dokonce sami od sebe davaji nebezpecny odpad jako baterie ci zarivky do extra kontejneru, ktery jim recyklacni sluzba jednou za cas vyprazdni. Jenom asocialni blbove a hazeji nebezpecne veci do bezneho odpadu. A samozrejme liberalove jejich typu.  

pavlik 6.3.2008 21:04

Re: Re: Re: Re: celkem dobrý článek

Vy jste fakt chytrák. Já nevycházím z nějakých dohadů, ale z vlastního měření (můžete si koupit za 500 u Konráda měřič spotřeby a sám uvidíte). Ta "drahá" nová lednice se vám v úsporách elektřiny může za tři roky vrátit. Nejde pouze o to, jakou spotřebu měla lednička když byla nová, ale izolace stárne, takže kompresor pak jede skoro pořád a spotřebu co jsem uvedl skutečně uděláte.

Marek 6.3.2008 20:59

Re: nakoupim si sto 100W zarovek do foroty

Bohužel se mýlíte. Budou vám to nařizovat a nařizují. Ptal se vás snad někdo, zda chcete jezdit na biopaliva?

pavlik 6.3.2008 20:59

Re: Re: Re: Zkrátka a dobře

Vy blábolíte. Teď diskutujeme o žárovkách. Navádět lidi, aby v rámci odporu proti "ekologistům" drtili zářivky do kompostu - to je prostě nepochopitelná reakce. Nemám rád lidi co se přehnaně snaží chránit životní prostředí, tak budu životní prostředí záměrně ničit . To je fakt "geniální" reakce. Kdyby řekl, "vyjdeme do ulic a budeme protestovat", tak to pochopím, při tom by mohla být aspoň legrace.

Kompostování je celkem dobrý nápad, na skládkách se zbytečně znehodnocuje cenný biologický materiál, přitom vzniká metan, což je velmi silný skleníkový plyn. Občas může být správné prostadit dobrou věci i "násilím", zvláště pokud tím nikomu příliš neublížím. V případě kompaktních zářivek je to sporné.

Marek 6.3.2008 20:56

Re: Re: Je komisař Andris Piebalgs alternativně inteligentní ?

to druhé

Marek 6.3.2008 20:53

Re: Re: Vy byste ne svou jloupost mel mit zbrojni pas :-)

on měl na mysli kravín a drůbežárnu :-)

Ladislav N. 6.3.2008 20:52

Re: Re: Re: Re: Zemědělče,

Nepleť si trajektorii s tramtárií nebo traktorem... ;-)

Ladislav N. 6.3.2008 20:50

Re: Re: Re: celkem dobrý článek

Jde o to, koli vás ta nová lednice bude stát a jak využijete teplo, které vytváří. Někdy je jednodušší dát starou lednici na chladnější místo, nemusí být hned vedle trouby na pečení... ;-P

Ladislav N. 6.3.2008 20:48

Re: Re: Re: Re: Zkrátka a dobře

????Třífázové rozvody se osvětlení v bytech netýkají.

Pro lineární zářivky se (zejména pro nejmodernější typy T5)  běžně používají elektronické předřadníky. S velikostí trubic to ale žádnou souvislost nemá. Lineární zářivky (ty dlouhé) mají nejlepší účinnost.

Bez výměny starého svítidla se žádná vážně míněná změna směrem k energetickým úsporám dělat nedá.

Z hlediska energetické účinnosti, ceny pořízení i provozu i z hlediska ekologických dopadů je nesmyslem svítit svítidly s velkým počtem malých světelných zdrojů!!

Proč, to už jsme psali kus vpředu.

pavlik 6.3.2008 20:42

Re: Re: celkem dobrý článek

Jistě, není důvod abych si do předsíně dával úsporku, když tam svítím 10 minut denně. Navíc mi ta úsporka pak brzo odejde, elektronika nemá ráda příliš časté zapínání a vypínání ...

Zásadní cestou k úsporám jsou velké spotřebiče, je sakra rozdíl jestli mám starou napůl nefunkční ledničku, která žere 3 kWh denně, nebo jestli si pořídím moderní ve třídě A+ se spotřebou 0,7 kWh denně.

Kdybych byl ve funkci evropských byrokratů, asi bych nechal vyvinout a následně podpořil prodej zásuvek s orientačními měřiči spotřeby. Ve velkém množství by takový měřič přece nemohl vyjít o moc dráž než digitálky. To by se pak lidi nestačili divit ...

Ladislav N. 6.3.2008 20:38

Re: Re: Re: vyjímečně částečně souhlasím,

Jo, jo, já nakupoval ucelenou řadu žárovek od německé obchodní firmy Tesla, a každá hodnota příkonu byla vyrobená v jiném státě. Od Ukrajiny po Francii. Ukrajinské mají nejkratší život.

pavlik 6.3.2008 20:35

Re: Re: Re: Zkrátka a dobře

Lineární zářivky fungují přímo na síťovou frekvenci 50 Hz. Proto jsou a) velké b) při jejich provozu vzniká stroboskopický efekt. V budovách, které byly vyprojektovány pro zářivkové osvětlení jsou kvůli tomu světelné rozvody řešeny jako třífázové (při velkém množství zářivek a nezkušeném projektatntovi jsou pak problémy s třetí harmonickou). Pokud musíte kvůli použití "levného" svítidla vyměnit lustr, nebo dokonce překopat elektrický rozvod, tak vás vyjde sakra draho.

Ve skutečnosti tak pro náhradu stávajících žárovek často nejlépe vyjdou "velké koule" (kde se vlezou) a pak právě ty nejdražší kulaté miniaturní kompakty, které jsou dnes již rozměry a vzhledem velice podobné žárovkám.

Ladislav N. 6.3.2008 20:34

Re: celkem dobrý článek

Hlupáci si "úsporné žárovky" namontují i tam, kde jejich použití je zcela nevhodné.... ;-P

A hloupý stát na to vydá ještě hloupější zákon. ;-)

Ladislav N. 6.3.2008 20:32

Re: Re: Zkušenost

Stroboskopický efekt s "tepelnou setrvačností plynu" nijak nesouvisí.

Trojfázové zapojení zářivek se používá jenom ve výrobních prostorách nebo tam, kde jsou jako předřadníkxy použity tlumivky a musí být potlačen stroboskopický efekt.

Odlišný tvar a světlo zářivek rozhodně nemůže působit ve starém svítidle na žárovky tak, jak popisujete.

Světlo zářivek (jeho barva) závisí na použité směsi luminoforů a téměř každý výrobce vyrábí / dodává ucelenou řadu odstínů. Že je obchody nenabízejí, je už jiná věc. Není žádný důvod propagovat jedinou firmu.

pavlik 6.3.2008 20:25

Re: Re: vyjímečně částečně souhlasím,

Opravdu nechápu, proč by OSRAM lepil na svoje zářivky štítky Made in Slovakia .... Nevěřím, když je tam Made in EU, ale Made in Germany většinou platí.

Ladislav N. 6.3.2008 20:23

Re: zemedelec IP: 77.48.19.xxx

Jasně, v kadibudce u domu skoro žádné světlo nepotřebuješ a chodíš tam s baterkou... ;-P

MZ 6.3.2008 20:23

Re: Re: Re: jde o nahradu 100W zarovek a silnejsich...

Naprosto souhlasím s tou hloupostí Zelených - přiznám se, že z fyziky bych propadla, ale celkem i bez ní poznám, jestli mám dost světla na čtení nebo ne. A když mi někdo zakáže či přestane vyrábět žárovky 100W, tak je mi buřt, jakou účinnost budou mít ty 60W, ale budu chtít na to čtení vidět. Fakt je, že je mi ta cena celkem jedno, protože když budu šetřit na osvětlení, dopracuju se k bílé hůlce..... Takže mě budou mít Zelenáči v hrsti, buď budu platit za jejich eko-šmejdy, nebo na slabší neeko-žárovky (na které zajisté zase vrazí nějakou ekodaň). To se z toho teda po-eko...ee

Ladislav N. 6.3.2008 20:21

Re: Vy byste ne svou jloupost mel mit zbrojni pas :-)

Zemědělci doma té elektřiny moc nespálí. Chodí spát se slepicema a televizory mají ještě z elektronkové éry, co žerou 250 W... ;-P

pavlik 6.3.2008 20:20

celkem dobrý článek

Je to celkem dobře napsaný článek. Lidi se vztahem k ekologii, co si koupí dražší zářivky aby šetřili přírodu je nepochybně po vyhoření vrátí k ekologické likvidaci. Pokud k tomu budou nuceni všichni, obávám se že se najde dost hlupáků, kteří ty zářivky vyhodí do běžného domovního odpadu a udělají tak více škody nežli užitku ... To skutečně není dobrý nápad.

zemedelec 6.3.2008 20:19

Re: Re: Re: Zemědělče,

Tak to se tesim ;-D;-D... ale blbove jako Riman, Gandalovic, Topolanek nas nikdy na rozvojovou trajektorii Irska asi nedostanou ;-D

Ladislav N. 6.3.2008 20:19

Re: Re: Zkrátka a dobře

Blábolíte. On psal o nesmyslech ekologistů, které nám násilím nutí do života, aniž by vnucená opatření měla nějaký ekologicky pozitivní význam (viz např. nežádoucí dopady výroby "biopaliv", s nimiž zelení magoři vůbec nepočítali).

Medák 6.3.2008 20:18

Re: Re: Re: Omračující doba životnosti

že by se plukovník Komorous chystal na  místo šéfa Národní protižárovkové centrály?

zemedelec 6.3.2008 20:17

Vy byste ne svou jloupost mel mit zbrojni pas :-)

ja uz zarovky davno nepouzivam, Ladislava blbe N.! --- uz alespon 2 roky ;-D;-D prvni kompaktni zarivku jsem si koupil uz pred 14 lety a stale funguje ... uz se mi zaplatila na usporene elektrine asi 10x ;-D

zemedelec 6.3.2008 20:15

Re: ja uz zarovky davno nepouzivam, blbe!

ale ka uz zarovky davno nepouzivam, Ladislava blbe N.! --- uz alespon 2 roky ;-D;-D prvni kompaktni zarivku jsem si koupil uz pred 14 lety a stale funguje ... uz se mi zaplatila na usporene elektrine asi 1%x ;-D

Ladislav N. 6.3.2008 20:15

Re: Re: Zkrátka a dobře

No, o tom bych si dovolil pochybovat.

Nejlepší by bylo ZAKÁZAT výrobu neefektivních kompaktních zářivek  ("úsporné žárovky") ;-P, a lidé by z finančních důvodů (vysoké náklady na elektřinu) museli přejít od žárovek tam, kde je to vhodné, ke standardním zářivkám  (lineárním) a odlišnému způsobu osvětlování místností... Výrobci by přirozenou cestou omezili výrobu žárovkových lustrů a vymýšleli by vzhlednější zářivková svítidla pro bytové účely.

Vnucování technicky nevhodných a neekologických kompaktních zářivek násilím státu jenom žene občany do slepé uličky v osvětlování svých bytů....

pavlik 6.3.2008 20:11

Re: Zkrátka a dobře

Co se týče toho ekokompostu, tak to vůbec není dobrý nápad. Pokud tam budete takto drtit zářivky, dopouštíte se trestného činu obeceného ohrožení. Jenže vy prostě máte právo otravovat ostatním život, že?

pavlik 6.3.2008 20:08

Re: popelnice

To je stoprocentní pravda. Bohužel, obávám se že existuje pár lidí, kteří jsou dost lenošní na to aby úsporku vyhodili do domovního odpadu. Bez ohledu na to, jaké si kdo vymyslel zákony. Nedovedu si představit, že by někdo prohlížel popelnice a když tam najde zářivku, tak na ní hledal otisky prstů a následně pak pachatele ...

Ladislav N. 6.3.2008 20:05

... Re: nařídit, aby všechna svítidla umožňovala montáž úsporných zářivek

Jenomže lineární zářivky, které jsou pro osvětlování nejvýhodnější (finančně, energeticky i ekologicky) není možno jednoduše použít v osvětlovacích tělesech vyrobených pro žárovky. V tom je právě slepá ulička "úsporných" žárovek (kompaktních zářivek), které zase až tak moc úsporné nejsou.

pavlik 6.3.2008 20:04

Re: Zkrátka a dobře

Jestli není problémem spíše to, že se používají nesprávné lustry? Když si našroubujete do lustru svítidlo s odlišným směrovým vyzařováním, pak se i při stejném světelném výkonu může skutečně světelná pohoda zhoršit. Nejmodernější řada úsporných zářivek už je dostupná v rozměrech a s vyzařovací charakteristikou srovnatelnou s žárovkami. Pořád vyjde levněji "drahá" úsporka než výměna lustru ...